Ha egy filmnek idő előtt kiszivárog a kópiája, a stúdiók és mindenki, aki pénzt tett filmbe, aggódni kezd, hogy most mi lesz. Amikor aztán a film megbukik a mozikban, nem hozza a várt számokat, mindenki a kalózokra, köztük a torrentezőkre mutogat, hogy íme Ők tették tönkre a filmünket, börtönbe mindegyiket. Viszont ha a film a leak ellenére is sikeres, akkor mindenki hallgat a kalóz verzióról, és csak tapsoltatják magukat, hogy hát igen, megcsináltuk.
Az Amerikai mesterlövész-nek (ahogy több más, Oscar esélyes filmnek) idő előtt kiszivárgott jó minőségű kalózverziója. A DVDSCR nem kamerás felvétel, valószínűleg valamilyen újságírói, vagy egyéb bentfentes embernek küldött majdnem dvd minőségű másolatról van szó. Tehát nem BDRip, nem full hd felbontás, de bőven nézhető. A film készítői mégis, 4 nap alatt 100 milliós bevételt könyvelhettek el maguknak. (forrás: http://www.imdb.com/chart/?ref_=hm_cht_sm)
Részlet a DVDSCR verzióból
Ez borzasztóan erős kezdés, még annak ellenére is, hogy a Clint Eastwood által rendezett filmtől sokat vártak. Amerikában korábban is jól fogadták a hasonló háborús filmeket és az előzetes kritikák is azt sejtették, hogy jól fog menni a film. 30-40 milliós nyitó hétvégével már mindenki elégedett lehetett volna, de ennél sokkal nagyobbat ütött a film. Ekkora sikert az elmúlt időben csak a legutóbbi James Bond film, illetve a “A hobbit: Smaug pusztasága” tudott összekalapozni
Emlékszünk még a Feláldozhatóak 3 nagy bukására? Ott is idő előtt kint volt a jó minőségű kópia, a film pedig bele is állt a talajba. Valószínűleg ment is a mutogatás a torrentre. Pedig látható, hogy nincs összefüggés a két dolog között. Ha a film jó, és sikeres, akkor hiába a kalóz verzió, moziban is jól fog menni. Sőt, ha önámítóak akarunk lenni, akkor mondhatjuk azt, hogy a torrent egyrészt egy nagyon jó előzetes felmérés arra, hogy fogadja a közönség a filmet, illetve nagyon jó ingyen reklám a filmnek.
(via torrentfreak)