Jött egy levél az egyik olvasónktól, akit magam is jól ismerek, és tudom, hogy benne van mind a scene-ben, mind a p2p-ben, így van rálátása a dolgok működésére.
Üdv, kedves Asva.info látogatók,
ahogy elnézem, a hozzászólások közt magyarázatot találunk a hu-scene csapatok visszavonulására.
Elegük van, nem csodálom.Egy kicsit tegyük tisztába a dolgokat.
A scene, különböző szintű és tartalmú tudással rendelkező hackerek (tehát számítógépes, technikai szakemberek) egy szűk társaságából alakult. Ők a saját munkájukat megosztották egymással, melyért cserébe elismerést kaptak másoktól.
Szakmai körökben nagyon sokat számít, egy elismert group/scene-releaser/hacker ér annyit a virtuális társadalomban (nem kevésbé a való világban is), mint egy Nobel-díj. Lehet, hogy erős hasonlat, de ez így van.
Ehhez szorosan hozzátartozik, hogy kezdetben ezek a kiadványok szakmai körökben terjedtek el. Hangsúlyozom, hogy a hozzáértés, a hozzáértők elismerése volt az ellenértéke valaki munkájának.Sajnos egy következő generáció nőtt fel az interneten, és a technika fejlődésével számukra is elérhetővé váltak azon módszerek, melyekkel különösebb szakmai háttérismeretek nélkül tudnak scene-hez-hasonló kiadványokat lehet készíteni.
Mára megváltozott az ellentételezési rendszer. Megjelentek – a technika fejlődésével – az ügyeskedők, illetve azok, akik üzletet láttak a megosztásban, és így lopást csináltak belőle.
Emeltdíjas sms-ek, fizetős ftp-k, bolhapiaci lemezgyárosok.Pénzből élünk emberek, ez így van… nem is jól, szarul. Természetes, hogy az ellustult, információalapú társadalomban az efféle film, játék, program formátumú információból pénzt próbál csinálni, akinek ilyen irányú ambíciói vannak. Talán még csak azt sem állítanám, hogy ezzel probléma van… megtehetik, tegyék.
A probléma ott gyökerezik, hogy a legcsekélyebb tiszteletet sem mutatják azok irányába, akik ezt ellenszolgáltatás nélkül, hozzáértő módon táplálják, ellenszolgáltatás nélkül.Emberek, ti meg gondolkozzatok el! Körülnéztetek már? 500 Ft -os sms a regisztrációért? Fizetni azért, hogy moderálhass, van ember, aki fizet azért, hogy dolgozzon? Fizetni azért, hogy feltölthess? Elismerésre vágytok tapasztalat és tudás nélkül, és pénzre munka nélkül. Viszont véleményetek az van. Mert nem akartok tanulni, nem vagytok rákényszerítve, hogy megértsétek, “hogyan működik”. Mert van!
Megint általánosításba bocsátkozom, mivel lehet, és tudok.
Akinek megvette anyu a P4 -est, rajta Windows XP -vel, megkapta a szélessávot… az soha nem fogja tudni, milyen is az informatika, hol is kezdődött. Ez pont nem az a terület, ahol a gyökereket figyelmen kívül lehet hagyni. Egyáltalán, akinek egy informatika érettségi problémát okoz, vagy akinek van ECDL vizsgája – mert úgy érezte le kell tenni… soha, semmit nem fog elérni.Legvégül sorolhatnám a neveket, hogy kikkel nem szeretnék találkozni soha, se site-on, se trackeren. De nem teszem.
Tanuljatok, kérdezzetek. Ha akartok, tudtok jók lenni, tudtok alkotni. Talán még a minőséget is sikerül előtérbe hozni, és a mennyiséget elfelejtitek. Ugyanis nem a mennyiség a fontos.
Ha így folytatjátok, akkor a nyakunkba ömlik a sok szar.FAREWELL GhosTBusters, FAREWELL JOULUPUKKI, FAREWELL Matrix Has You, FAREWELL AlcaTraZ!
Remélem visszatértek, a Magyar Scenenek szüksége van rátok.
Név és cím a szerkesztőségben.
június 5, 2008 at 9:03 de.
tehat aki fiatal, maris nem fog semmit elerni semmit? Leszarom az ecdl-
t, a mondanivalod nagy reszevel egyetertek, de ez a gyokeres dolog marhasag. Attol kevesebb az ember, mert fiatal? Altalanositas, es igen, megteheted,de ez faszsag, mert igen, van par gyerek, aki hulye fasz, maris mindenki az? Elenyeszo % ilyen, istenem. Egy gyereknek ki vegye a gepet, ha nem a szulei? Hoppa, apanak kell net, maris van net is,gep is, szuloktol, mekkora csicska? Uristen, emberek, uristen!
június 5, 2008 at 9:01 de.
Sajnálom hogy igy lecsuszott ez a világ.. a sok láma szar beveheti! ^^
június 5, 2008 at 9:06 de.
“Akinek megvette anyu a P4 -est, rajta Windows XP -vel, megkapta a szélessávot… az soha nem fogja tudni, milyen is az informatika, hol is kezdődött.”
Itt a hol is kezdodott reszt emelnem ki… Ugyanis ma.. a kattintgatos, csili-vili asztalos-ikonos vilagban mar nem nehez boldogulni. De ha egy alap konytarletrehozast kene eszkozolni konzolbol… azt nem tudom hanyan tudnak megoldani… Masok szerint aki ilyet meg tud oldani: “hogy te milyen ugyes vagy, mennyire ertesz a szamitogepekhez”… pedig elvileg ez egy alap. Az ujak… a fiatalok belecsoppennek ebbe a vilagba, es nem tudjak ertekelni azt a munkat, amit a regiek csinaltak. Ezzel nem akarom leirni oket. Lehet ujkent is felmutatni valamit. De nem kene hangoskodni, szidni azokat, akik mar felmutattak valamit.
Most az jutott eszembe az ECDL vizsgarol, hogy ha mar a neveben is benne van, lehetne valoban alkalmazni, ugy mint egy sofor joogositvanyt. Persze tudom, ez kivitelezhetetlen… De maris mas kepet mutatna az internetes tarsadalom, ha szamitogep vasarlasnal fel kene mutatni, hogy en igenis jogosult vagyok arra, hogy hasznalhassam a szamitogepet.
Utoszokent: Maximalisan egyetertek a level irojaval!
június 5, 2008 at 9:19 de.
Sziasztok.
Bocsi,jut eszembe.SteneBits-el mi van???Torrentek aktív,(zöld),Oldal elérhetetlen..Elnézést ha rossz helyre írtam.
1 pillanatra felvillan a zöld kapcsolódás,majd ezt írja ki.
A kapcsolódás sikertelen
A Firefox nem képes kapcsolatot létesíteni a(z) scenebits.net helyen lévő kiszolgálóval.
A webhely ideiglenesen nem érhető el vagy túlterhelt. Próbálja újra pár perc múlva.
június 5, 2008 at 9:38 de.
Üdv
Nos hát szerintem kár azon siránkozni ki tudot konzolba létrehozni mappát meg egyéb ügyeségek, mert az már nagyon régen volt, valahol az xp után már nem igen találkozunk ilyennel (max linuxban). A másik meg könnyű tudást szerezni ha van egy P4-d és neted hozzá ott a gugli mindent megtalálsz csak jól kell keresni. Én is sajnálom hogy elmentek de ez van vagy jön más vagy töltjük a szar “rilizeket”. A mai fiatalságrol meg lehet is általánositani is meg nem is mert vannak meglepően sokat tudó normális fiatalok is és van sok hülye is na de kérdem én hol nincsenek.
A fizetős ftpkről meg van a véleményem meg az ilyen smswebről is. Az internetet anno azért találták ki hogy minden ingyen legyen rajta ehhez képest az van hogy ide kattintok fizess oda kattintok meg kellene becsülni azt aki INGYEN a saját idejét áldozva minőségi cuccokat csinál és ozt meg.
Becsüljük ami van mert ha már nem lesz lehet sirni, vagy lehet guglizni és minőséget csinálni.
Köszönöm ennyi voltam.
június 5, 2008 at 9:50 de.
Elnezest, ha “sirankozasnak” tunt, nem annak szamtam. Valo iaz.. nem igen talalkozunk, legfeljebb linuxban. Es itt a lenyeg. Mert konzolban sok olyan dolgot meg lehet valositani, amit a csili-vili asztalon nemigen. De ebbe ne menjunk bele. <– OFF
Nem ismerem a release csapatok munkafolyamatait, csak a vegeredmenyt, es az kivalo.
A befejezes pedig pompas volt (nem a teny, hogy ok vegeztek, hanm ahogy vegeztek), nagyon hatasos: “Nem vénnek való vidék”
Sokunk neveben mondhatom: koszonjuk munkatokat!
június 5, 2008 at 9:50 de.
ECDL… na az egy nagy kalap szar, egy Microsoftos propagandaszar. Max a hardware-ismeretek ami normális benne. Nekem soha nem is kell és nem is lesz, mert nem fogok kiiadni pénzt olyanért ami semmit nem ér és mellesleg 2 évente elévül.
Amúgy nekem is szüleim vették az első gépem, sőt a netet is ők fizetik igen. De csak azért mert még tanulok és nem tudok pénzt szerezni, de attól még értek a számítógéphez. Konzolból is tudok dolgozni, mert általánosban még Win3.1ben meg DOSban tanultunk. Sőt programozok is.
És igen… lehet hogy csak 17 éves vagyok de atól még értek hozzá, mert érdekel és utánanézek a dolgoknak.
június 5, 2008 at 10:01 de.
Van igazság amit leírtál. De nekem nem hiányzik a fentebb nevezett egyetlen Release csapat sem.
Ha már nem saját és más szorakoztatására csinálja akkor már régen rossz.
Kicsit hasonlít ez a Zomb1e, HXT dologra nekem.
Megsérteték őket és most duzzognak. Meg majd gondolom be-beszolongatnak (mint Hoosie és a többi IQ lágy társai)
Mit kell ebböl ügyet csinálni? Lesz helyette másik. Az ilyen Groupokért nem kár.
A torrentezés még mindig csak egy hobbi!
június 5, 2008 at 10:03 de.
az egy dolog de mit varsz egy olyan tarsadalomtol ahol a userek 40%anak a pina.hu a kezdolapja es nem tudja, hogy mi micsoda, a googlet nem kepes hasznalni, de meg a magyar filmcimet is lusta maganak kikeresni, annyi lett mara a hobbi internetezo es olyan fertelmes stilussal amit nem sok ember tud mar lenyelni, neki azonnal es most es rogton kell, a kerem es a koszonom eltunt a szotarbol mar csak a kell szerepel de azonnal! persze itt is vannak teljesen normalis emberek, akiknek ha problemajuk van tudnak ertelmesen kerdezni es ertelmesen is valaszolni, az iskolai info oktatas meg teljesen jol abrazolja a hazai helyzetet mikor ilyen kerdeseket tesznek fel a userek hogy nem megy a gepem mit csinaljak, az egesz internet egy globalis nagy helpdesk lett, 0,01% az eselye annak, hogy neked olyan problemad van amire nem talalsz megoldast magyar vagy eppen angol nyelvu oldalakon, a tomeges hoax amit naponta spamel a sok eszkombajn iwiwen meg a tobbi kozossegi oldalon is mind ezt mutatja, tanulni senki sem akar csak tudni, minek toltse o a sajat idejet a problema megoldasaval mikor erre szakosodott helyre betolja a problemajat es a joszivu regi arcok rakeresnek neki es csak kattintania kell
június 5, 2008 at 10:07 de.
A “magyar” szó ebben a kifejezésben sose volt nagy M, tanuljunk már meg helyesen írni.
Uff.
június 5, 2008 at 10:09 de.
igen ilyen grp elmehetnek tobbi utann duzogjanak anyuci szoknyaja alatt.amugy nekem se kell ezekbol 1 se eddig se fel se tunik ha nem lesznek
június 5, 2008 at 10:09 de.
ninja: most egyet kell veled értenem… nagyon sok a láma, aki még a gépét se tudja bekapcsolni.
június 5, 2008 at 10:12 de.
Beszélek a helyesírásról, ez meg 2 perccel később idehány valami mondatfélének szánt szavakat egymás után szarva.
Feladom…
június 5, 2008 at 10:17 de.
Microsoftos propaganda az ECDL? a NJSZT-nek (az ECDL kiadojanak) hol van koze a Microsofthoz? Meg a tamgatoknal sem szerepelnek…
“az Európai Unió által támogatott, egységes európai számítógép-használói jogosítvány”
Felreertes ne essek, nem kotozkodni akarok, csak pontositani szeretnek. (nem, nem evul e 2 ev utan… ugyanakkora ereje van egy 5 eve szerzett ECDL papirnak, mint egy honaposnak)
június 5, 2008 at 11:19 de.
@Drakk: Szerinted miert windowsra keszitenek jatekokat? Nem a m$ propaganda miatt? Dehogyisnem. Ha Linux – megerdemli a nagy betut – alatt nem megy a steam – wine ide vagy oda -, akkor nem jatszok vele. Nehogy mar egy k*rva jatek mondja meg, hogy mit hasznalok. Rengeteg program/jatek tokeletesen fut wine alol.
Viszont ez mar nagyon off 🙂
június 5, 2008 at 10:19 de.
ha a scene olyan fasza, minosegu cucc, akkor miert van letjogosultsaga a “szar” cuccoknak?
Tudast nem osszak meg, mindenki veri a mellett,hogy az o kodolasa jobb,akkor csinaljanak howtot belole. En linuxnal latom, ott szepen leirja mindenki a sajat megoldasat, es nincsen hiszti a apache es a lighttpd kozott.
június 5, 2008 at 10:22 de.
Krisz: már bocs de a legtöbb modul Microsoftos termékek használatáról szól…
június 5, 2008 at 10:22 de.
Orvos vagyok, hobbiból torrentezek, néhány barátom – ingyen – adott FTP – hozzáférést. Élvezem a jó filmeket, s mivel az ember gyarló, ezért aztán halehetőség adódik valami ingyen megszerzésére (program), akkor adott esetben magam is azt preferálom. Nem igazán értem ezt a bozótharcot — számomra gerjesztett ésértelmetlen áproblémának tűnik ez az egész operettbalhé. Az átlag p2p – usernek valóban hálás kellene lennie azért, ha jó minőségű filmet, programot, játékot kap készen a “SDcene” jóvoltából. Ne feledjük azonban, hogy az idők folyamán e dinamikus viszony ( a P2P és a “Scene” között) kétoldalú, oda – vissza csatoláson alapuló visszonnyá alakult. tanuljuk meg tisztelni a másikat – mindenkit, aki nem ad rá ezzel ellenkező okot!
Valóban nagy az Isten állatkertje, s alacsony a kerítés. Nos, a villanypásztor sincs bevezetve. Én sokkal jobban megszűrném a private – tracker -ekhez csatlakozni akaró jelölteket. Tesztet íratnék velük, ahol ellenőrizném azt,hogy tisztában vannak -e a p2p, Bittorrent – protokoll, Internetes keresés, Netikett stb. elméleti és gyakorlati alapjaival. (Ld. Hdbits, Norbits stb.) Hiszen sokszor a ratio – fetish alapú rendszerek sem filterek már többé.
Mindenkinek kellemes napot kívánok, sértődött Zsenjeinknek köszönjülk eddigi színvonalas, hasznos munkájukat. Visszavárjuk őket – én hiszek a lélekvándorlásban!
június 5, 2008 at 10:23 de.
Ezekről az általánosításokról le kellene szokni, mivel joga mindenkinek van hozzá, csak éppens aját magát járatja le.
Bolhapiacon már 10 évvel ezelőtt is lehetett venni zenei cd-től kezdve számítógépes játékokig mindent, DVD-t is már jópár éve, mióta minden háztartásban van legalább egy asztali lejátszó. Eddig nem volt probléma, hogy valki belőlük él? A p2p felhasználókra szintén lehet sarat dobálni, csak ne felejtsük el, hogy az egyik pillanatban az a problémájuk, hogy valaki hasznot húz a munkűjukból, aztán pedig az, hogy az anyagok kikerülnek az ingyenes siteokra. Akkor most mi is a megoldás, de jobbat kérdezek, mi a probléma? A Nem vénnek való vidékes elköszönés abban az esetben lett volna stílusos, hogyha a GTB-hez hasonló nfo-val látták volna el a filmeket, nem ad egyrészről valamit, másrészről meg elküld mindenki melegebb éghajlatra. Most hogy el vagyunk küldve, maradok a “ratyi” minőségű Source release mellett és elmorzsolok egy könnycseppet, hogy abbahagyták a gonosz pistékék miatt.
Arról már ugye ne is beszéljünk, hogy a torrent oldalakon Pista anyagaira a kutya nem kíváncsi, amint van normális minőség az emberek azt szedik, mégha korábban Pistikének is adtak egy esélyt, vagy csak egyszerűen nem akartak várni, míg kijön egy nevesebb releasecsapat munkája. Meg lehet nézni egy-egy sikerfilm melletti kommenteket, hogy Pistikének mit írnak, és mit írnak nekik.
Persze megértem én azt is, hogy kapitalista világban élünk és az erkölcsi elismerés amikor inkább anyagi áldozatokkal jár a dolog, mint haszonnal kevés, de erre is van megoldás. A nyílt torrent siteokra is fel lehet tenni a filmeket és akkor senki nem fog sms-webre költeni, két nap alatt megszűnő kamuftpre előfizetni, mert egyszerűen elérhető lesz a munkátok, és hogyha csak 100 letöltőből egy köszöni meg a munkájukat, már akkor is elég sok időbe fog telni, míg a köszönetek olvassák.
június 5, 2008 at 10:30 de.
Itt van peldanak a taplazatkezeles es a webkezeles sylabusa (kovetelmenyrendszere):
http://www.ecdl.hu/index.php?cim=mod4
http://www.ecdl.hu/index.php?cim=webkezdo
Sehol nincsen szo konkret szoftverrol, vagy platformrol. A lenyeg, hogy tisztaban legyen a vizsgazo a modulokkal, tehat letrehozzon egy tablazatot, megformazza, stb. De ezt a temat hanyagoljuk szerintem.. ebben a “topic”ban ne ez legyen a fo iranyvonal.
június 5, 2008 at 10:32 de.
… akarom mondani tablazatkezeles 🙂
június 5, 2008 at 10:35 de.
Krisz: akkor inkább úgy fogalmazok: ECDL vizsgán a vizsgázók 99%a a Microsoft termékeit tanulja meg használni, mivel a legtöbb helyen egyszerűen nincs más és ez ellen senki nem tesz semmit…
június 5, 2008 at 10:36 de.
@sanyi: a levél írója kérte hogy “Magyar” legyen
június 5, 2008 at 10:38 de.
Ez igy van, ahogy mondod! De ez nem a papir hivaja, hanem az intezmeny es talan europa… mert a Microsoft terjedt el. Lehet tenni ellene, de ahoz mindenkinek akarnia kell.. egyszerre. Ami sajnos nem mukodik.
június 5, 2008 at 11:01 de.
@Krisz: Én meg merem kockáztatni hogy a Windows mára már nem saját magának köszönheti a népszerűségét, hanem a sok játék gyárosnak, akik ez alá a platform alá készítik a programjaikat. Az emberek nagy %-ban játszani akarnak a gépen és ez inkáb a winhez köthető tevékenység. Linux alatt is vannak jó játékok, de nagyon kevéske egyenlőre. Most sok láma gondolom majd belöki hogy ott a wine, de ember…. mielőtt hülyeséget beszélsz próbálj meg egy steam-es játékot feltelepíteni és elindítani rajta, mielőtt ezt mondanád! 😀
És hogy témánál maradjunk: valóban jönni fognak új csapatok…. de ez még nem jelenti azt hogy annak amit csinálnak még minősége is lesz. A tapasztalat nem zúdúl csak úgy az ember ölébe.
június 5, 2008 at 11:11 de.
Értem én, de attól még zavaró és nyelvtanilag se helyes. Na mindegy, megszoktam, hogy diszlexiások, analfabéták meg 8 általánost végzettek irányítanak.
június 5, 2008 at 11:22 de.
@Drakk:Van benne valami, hogy a jatekgyarosoknak koszonheti a nepszeruseget.
A PC-n valo jatekot en csak utolso dologkent sorolom, a szamitogep fontossagaban, de a szamitogep hasznalok (mint ahogy te is emlitetted) igen jelentos szazaleka arra hasznalja elsosorban a szamitogepet. Epp ezert mondtam, hogy a valtozashoz mindenkinek kell lepnie.. es egyszerre. Felteve ha akarnak valtozast.
június 5, 2008 at 11:35 de.
igazi ‘szakerto’ a csavo ha neki a cracker hacker…
június 5, 2008 at 11:59 de.
@nbali: hát én se linuxon nevelkedtem egész életemben. Az utóbbi 3 évben “tértem meg”. Viszont ha már off, nem csak a releaserek alkotnak csapatot, hanem gyakran egy – egy játék kedvelői is. Itt most épp a cs -re gondolok. Ugyan minimális az az időt amit ennek szentelek, de ha haverokkal funolni akar az ember ne álljon már ilyen apróság az útjába. 😉 Ha ez a heti 1 óra nem lenne bizonyossan win se lenne a gépen, de így mi tévő legyen az ember. És ha ezt vesszük ez is egy w$n lépéselőny. Ellenben a boltba menet szivesebben kifizetnék egy Linuxra íródott jó kis játékot (reális összegkereteken belűl), csak azt nem tudom miért…. bizonyossan a pártszimpátia miatt. 🙂
@Krisz: ez soha nem fog bejönni. Sokan el vannak szálva maguktól hogy én bizony tudok wint telepíteni (úgy ahogy), de ha meglátják a linux telepítőjét, ahelyett hogy utánna olvasnának hogy mi is az a swap, stb…. inkább valami ilyesmi tőrténik: “Na ez is valami túlbonyolított sz*r, hagyjuk a fenébe, úgy se hasnzálja egyik haver se.” Pedig egyszerűbb késöbb beírni hogy yum install * vagy apt-get install * mint megkeresni cd -n, betenni, kté katt az exére és mindent kijelölgetni mit hova akarsz! 😀
Na ez egy mérfőldkő nagyásgú off lett. Elnézést emiatt mindenkitől! (nyelvtant meg ne piszkálni :\)
június 5, 2008 at 12:12 du.
Kicsit tértek csak el a kommentek az alap témától, na mind1 ^^:D:)
június 5, 2008 at 12:54 du.
Minek irtok ti egyaltalan ide? Benak!
június 5, 2008 at 14:48 du.
Ehhh ez a “változnak az idők” sírás…azt is mondhatták volna egyszerüen hogy köszi ennyi elég volt, most már mást szeretnénk csinálni, bye…
június 5, 2008 at 15:05 du.
Bizony, a mai társadalom már csak mesékből ismer olyan fogalmakat, hogy tisztelet, megbecsülés. Nem trendi. Manapság a tudás nélküli beugatás, követelőzés, fikázás, iskolai lövöldözés a stílus. Lehet vitatkozni, hogy miért van ez így, hogy a szülőknek nincs idejük a gyerekeiket nevelni, inkább beültetik a tévé elé, aztán majd 18 éves korában csodálkoznak ha megkéseli őket ha nem kapja meg a zsetont hercsire, és futnak a szekér után. Vagy azért, mert látják, hogy már az óvodás korban is az a sikeresebb, aki erőszakosabb, és a pedagógusok nem tudják ezt kezelni. Mindegy, ki okozta, ez van. Hogy p2p vagy scene, nem számít, valakit mindig kell szidni, hogy ne egymás torkát vágjuk át, lásd az arab kultúra, ahol ezt magas szinten művelik: ha nem lennének a hitetlenek, akik ellen harcolni kell, akkor már rég lemészárolták volna egymást. Éppen így fúrják egymást az ftp-k tulajai, a csapatok, vagy a csapatok a nukereket ha valami nem úgy történt, ahogy szerintük kellett volna, aztán valakinek egyszer betelik a pohár, és kilép.
De ha jobban belegondolunk, a helyzet nem ennyire egyszínű. Nem szeretném megsérteni a mostani nagy kilépésben érintetteket, lehet, hogy rájuk pont nem igaz, nem ismerem őket, és a pontos körülményeket sem. De: amikor az ember belevág, elkezd szervezni egy “scene” csapatot, ami dvd-ket ad ki, akkor általában ezzel valamilyen (anyagi vagy egyéb jellegű) haszonra is szert szeretnének tenni (leech slot, dvd írás biznisz koliban, ingyen “kölcsönzés” tékából, új “barát”ok, vagy bármi egyéb), ami ezeket a csapattagokat ideiglenesen(hónapokig-évekig) egy irányba haladásra bíztatja. Ezek mellett hogy a nép is megkapja a terméket vagy sem, az igazából nem annyira lényeges, a megbecsülés számít, de ha van egyéb előny, akkor nem is annyira fontos (lásd pl. munkahelyek jelentős része, ahol havonta pénzzel váltják meg a megbecsülés hiányát). Néha valaki számolgat, és rájön, hogy ez nekem már nem éri meg, és kilép. Nevezhetjük akár önzőnek is, mert nem a mi saját érdekünk szerint cselekedett, vagy akár rögtön hazaárulózhatjuk is mint a tegnap posztnál néhányan meg is tették, mert az is trendi. Ezek közül néhány napjainkra jelentősen vesztett értékéből, hiszen egyes “pénzhajhász” egyének havi párezer forintért biztosítanak bárkinek korlátlan letöltést 0day ftp-ken, így egy jó és megbízható ftp értéke már nem nagyon ér fel azzal, amit ez 5-10 éve jelentett. Megnőtt a kockázat is, az IHM új törvénytervezete pedig a letöltőknek is beteszi a kaput, így aztán jobbnak látták nagy csinnadrattával lehúzni a rolót. Csőd, kész, vége, mindenki mehet amerre lát. Aki nem bír megülni a hátsóján, majd előbb-utóbb visszatér egy másik zászló alatt, akinek nem hiányzik, az szépen éli tovább a megszokott életét.
Mit lehet ez ellen tenni? Egyénileg nem sokat, nevelheted a gyerekedet tiszteletre, mások megbecsülésére, és majd 50 év múlva, ha még nem pusztult ki az emberiség, akkor talán jobb lesz, ha elegen követik a példádat.
június 5, 2008 at 15:19 du.
Még ami elgondolkodtató, hogy nyár van. Ilyenkor sokan elmennek melózni, nincs kolesz net, stb. Véleményem szerint ez sokba hozzá járul a dologhoz. 50 év múlva majd meglátjuk mi lesz… ha lesz 😀
Meg ha már ftp: java részt szerintem a p2p világából gazdálkodnak ők is. Ha a minőség romlik a fájlmegosztások terén, az úgyszintén vissza fog ütni az ftp szerókon is.
“változnak az idők”…. ez így van. Tegnap sütött a nap, ma esik, holnap újra kánikula lesz. 🙂 Nem lesz itt akkora vész mint ahogy kinéz a dolog.
június 5, 2008 at 15:32 du.
drakk:
méghogy a scene-ftp-k p2p hálózatokból gazdálkodnak… eh
június 5, 2008 at 15:57 du.
De szar már ez az elitista maszlag. Nem kell drámázni, el kell fogadni, hogy a világ megváltozott, most már nem csak a “l33t” doom9.org-ról lefordított “dvd-encoding-how-to”-s arcok tudnak, egyetemi rendszergazda szobából 100MB-tel feltölteni a kívülállók számára elérhetetlen cuccokat feltölteni. Megsúgom, hála a nyelvoktatásnak, és szélessávú net elterjedésének és a szabad információáramlásnak, a szomszéd 12 éves Pistike is tud pont olyan jó release-t csinálni, mint a hattyú halálát eljátszó nemrég kilépett csapatok.
Kiválasztottak már csak az Uri Geller showban vannak, nem kell már hat ujjú táltosnak lenni, hogy vki elkészítsen egy “scene standard” cuccot. A scene meg már világszerte nem az, mi régen volt. A magyar “scene” meg egy nagy vicc, l33t gyökerek circle-jerking klubja.
Tisztelet azoknak, akik nem az e-fame-ért teszik, hanem max. egy hobbinak tekintik a release-elést. Még hogy Nobel-díj, menjél már a picsába, találd fel az AIDS ellenszerét, akkor majd megtapsollak.
Internetes hírnév, online királyság, röhögnöm kell…
június 5, 2008 at 17:09 du.
Azt nem értem, hogy miért kéne a p2p-hez valakinek konzolban mappát létrehozni tudnia, mert miért lenne alapkövetelmény az, hogy Dosszal kezdjél. A sima, a számítógéphez pont eleget (ötös info érettségi?) értő, 1+-os arányú emberek le vannak nézve? Ugyan már. Pont ez a hozzáállás miatt tűnik az egész egy jól megjátszott hattyú halálának.
június 5, 2008 at 16:39 du.
te aztán megmondtad a tutit grat!
június 5, 2008 at 19:22 du.
A minőség fontos, de a kedves Scene tagok szerint mindenkinek fel kéne akasztania magát aki a Scene-ben alkalmazott sokszor irreálisan magas és fölöslegesen túlbonyolított szabályokat nem tudja (nem akarja) teljesíteni. Ez nem így működik. Ha a ultra gagyi minőségű cam-os TC, TS cuccokra több ezren rácuppannak, akkor egy noname vagy általuk kontárnak nevezett csapat DVD Rip-jére is lesz igény…. És lehet, hogy nem a szakma szabályai szerint járnak el, de ők se saját maguknak csinálják a cuccokat, hanem ez embereknek! Tehát a köszönet őket is megilleti tulajdonképpen. Aki minőséget akar az úgyis a Scene groupok munkáit tölti, akinek meg nem fontos az mást….
A p2p fikázása, lenézése szintén érthetetlen. Ugyanis az userek min 95%-a nem a fizetős FTP-kről szedi le a cuccokat, hanem Torrentről vagy egyéb p2p okosságról. Tehát kicsit több tiszteletet kéne adni ezen közösségnek, ha már elvárják, hogy őket is tiszteljék. Erre nem épp a legjobb módszer a primitívségtől, sértésektől hemzsegő “búcsúkommentár”.
június 5, 2008 at 20:49 du.
Változnak az idők, úgy néz ki hogy most az egész mindenség picit káosz hogy szélesebb közönség szélesebb sávon közlekedik, de majd kialakul a maga új világa ennek is. A fiatalság szokatlan ezen a téren, mint mikor bedobsz egy majmot a pingvinek közé, néznek hogy mi ez, aztán idővel valahogy csak megszokják. 🙂 Az idő tanácsot ad. farewell all
június 6, 2008 at 7:11 de.
ecdl: szerintem az igen is hasznos dolog….. lehet ,hogy ms-es probaganda, de egy alapot meglehet ott tanulni… azt hogy egyáltalán hogya nhasználjuk a számítógépet. Én is megtanultam a ms word használatát, azt azóta sem használom…. nekem nemkell…. de amit ott megtanultam, azt sokszor tudom hasznosítani. De az internetes rész. ott az ember rá van kényszerítve, hogy keressen, hogy használja az eszét, hogy egy-egy dolgot hogyan találhatna meg. Ha már valaki azt megtudja csinálni, akkor később sem lehet baja a keresésssel…. mert könnyű azt mondani, hogy keressenek a neten, de sokan azt sem tudják, hogy hogyan….. csak gondoljatok bele, nemhiszem hogy van olyan, aki magától jött rá, hogy mien keresők vannak…..
a másik amit nagy baromságnak tartok, hogy most csak azért abbahaggya egy csapat a rlz kiadásokat, mert torrenten vagy egy-két kisgyerek, akik feltesznek ien szarokat……. akkor feladtátok? legyözött titeket néhány 10 éves? pedig elvileg ti vagytok a nagy és okos, és tapasztalt idősök……. vagy akkor igazából nemértem…..
Ekkora baromságokat, aki nem tud consolt használna az húzza le magát a wc-n…. 😀 azta qva 😀 én most kezedem tanulgatni a consol használatát linux alatt, de bazz az emberek nagyrészének minek a consol? az meg hogy csak consolból jobban meglehet csinálni a dolgokat, még egy baromság 😀 nemmondom gyorsabb, mert bazi gyorsan gépelek…. és aki nem? nemhiába, hogy nem a dost fejlesztik tovább, hanem egy ien csili-vili ablakkezelős izé-bizét……
ha ezt a felfogást alkalmaznánk mindenhol az életben, hogy tanuljuk meg az alapokat, még midig nem lenne csak olyan autó, ami csak max 50-el tud menni…… 😀
aki meg dvd-ripeket gyárt annak meg szerintem pont nem a régi dolgokkal kéne foglalkozni, mert úgysem dos-on fog filmet nézni…. hanem az új dvd-riperekkel, video formátumokkal…..
de ez csak az én véleményem, egy oan ( hülye ) 20 éves fiatalé…….
június 6, 2008 at 12:21 du.
lehet hogy régimódi vagyok, de nekem a SCENEmég mindig a demo stb készitő csapatok közösségét jelenti, nagy tudással komoly demokat, introkat, képeket, zenéket stb készitenek. semmi törvénytelen dolog… tudás és tehetség versengett tudással.
nem is tudom mióta lett hackerek közössége scene-nek nevezve.. elég bizarr.
az hogy valaki feltör egy játékot inkább a warez kategóriába tartozik. az csak egy hacker, nagy tudással. az hogy valaki ellop egy dvd-t, és átalakitja könnyen terjeszthető formátumba valamilyen progival nem nagy cucc a régi nagy SCENE csapatok tudásához képest…
SZÉGYEN
június 6, 2008 at 15:53 du.
Technikailag “scene” minden társaság, amit egy közös tevékenység összeköt, csak némelyek nem használják.
Nem mellesleg az említett két scene-t sem a kínai nagy fal választja el egymástól, pl. az ismertebbek közül Fairlight vagy Razor 1911 komoly demoscene múlttal (és/vagy jelennel) is büszkélkedhet.
június 6, 2008 at 16:14 du.
required teljesen igazad van
engem a tendencia zavar, hogy manapság átmentek abba az irányba a dolgok, hogy “A SCENE” ként (és istenként) “dvd ripper” figurák nevezik magukat
jó hogy vannak, becsülöm a “munkájukat”, de a “nagy” teljesitmény már inkább csak a forráslemez “megszerzése”, nem komoly programozói, designer munka, mint amikor még “A SCENE” a demo stb. irásról szolt
bár ha .hu val vagy .org al beirom a böngészőbe ezt a szót akkor szerencsére még a demoscene jön ben
június 6, 2008 at 18:22 du.
ezt a bárgyú béna szöveget bazzeg… úgy beszél ezekről a bűnözőkről, hiszen elvileg azok, mintha istenek lennének
én a magam részéről kurva magasan leszarom hogy ki hagyta abba, azt meg végképp nem érdekel, hogy miért tette
lesz helyettük kb 300 másik, úgyhogy seggnyalás helyett üzenem hogy elmehetnek a jó büdös picsába
június 6, 2008 at 18:57 du.
Szerintem vicc az egesz…
A fiatal (“mappat csak eger jobb gombjaval letrehozni tudo”) generacionak kicsit tobb tiszteletet kene forditani a nagyok fele.
A nagyoknak, meg ugy kene viselkedniuk mint a nagyoknak. Megtanitja a fiatalt, arra amit o tud, vagy ha ez nem fexik neki, akkor csondben maradni, mert ha egymast csak “kicsufolni” tudjak, akkor igazabol tok mindegy ki hol hozza letra azt a mappat, egyik se kulonbozik a masiktol.
Torrent/FTP kerdeshez csak annyit, hogy a vilag mindig fejlodik, semmi nem orok, es en elegedett vagyok a torrentekkel. Mas kerdes, hogy dvd-t nem toltok, csak divX-et. (Mielott ki lennek kialtva igenytelennek, hozzateszem, hogy ami tetszik azt megveszem eredeti dvd lemezen, mert ugy gondolom egy jo film megerdemli… persze neha megvarom az akcios arat:D)
június 6, 2008 at 19:19 du.
“az soha nem fogja tudni, milyen is az informatika, hol is kezdődött. Ez pont nem az a terület, ahol a gyökereket figyelmen kívül lehet hagyni.”
Ez pontosan az a terulet. Ami tegnap meg ujdonsag volt, holnap mar muzealis darab. Ez a szep benne, hogy mindig mas. De, hogy mi volt 20 evvel ezelott az XT korban, az kurvara nem erdekel mar senkit manapsag, mivel elavult technologia.
Time goes by…
Wake up, Neo!
június 6, 2008 at 19:23 du.
“A scene meg már világszerte nem az, mi régen volt. A magyar “scene” meg egy nagy vicc, l33t gyökerek circle-jerking klubja.
Tisztelet azoknak, akik nem az e-fame-ért teszik, hanem max. egy hobbinak tekintik a release-elést. Még hogy Nobel-díj, menjél már a picsába, találd fel az AIDS ellenszerét, akkor majd megtapsollak.
Internetes hírnév, online királyság, röhögnöm kell…”
Mekkora post!! :-))
június 6, 2008 at 22:36 du.
Drakk: levagy maradva szepen megy wine alatt mar steam meg hl meg minden… orulok hogy utannajartal 😉
október 23, 2008 at 16:15 du.
Már kezd unalmas lenni ez a sok sajnáltatom magamat szoveg. Úgy beszélnek mintha ok szarták volna a spanyolviaszt.