Az UPC-nél Június 1-től változni fognak az Általános Szerződési Feltételek az Internet-hozzáférési Szolgáltatásánál.
Idézet az ÁSZF-ből:
A szolgáltató Internet szolgáltatása osztott erőforrásokra épül. […] A hálózati erőforrásokkal való visszaélések
leronthatják a hálózat teljesítményét.A fentiek figyelembe vételével a Szolgáltató túlzott mértékű használatnak tekinti azt az esetet, amikor
az Előfizető adatforgalma egymást követő három hónap átlagában a 300 Gigabyte forgalmi
mennyiséget meghaladja (extrém használat).[..] A szolgáltató a szolgáltatás megfelelő minőségét nem tudja biztosítani, ha hálózatát az előfizetők túlterhelik.
Extrém használat valósul meg, ha bármely egymást követő három hónap első és utolsó naptári napja
között számított adatforgalom átlaga a 300 Gigabyte adatmennyiséget meghaladja.Amennyiben az előfizető az extrém használatnak minősülő adatmennyiség 80%-át eléri, a szolgáltató
erről e-mail formájában értesíti az Előfizetőt, a jogkövetkezményekre történő figyelmeztetéssel, és
egyúttal felhívja a szerződésszegő magatartástól való tartózkodásra.Ha a hozzáférési pont forgalma meghaladja az extrém használatnak minősülő átvitt adatmennyiséget,
akkor a Szolgáltató az adott előfizetői hozzáférési ponton keresztüli adatforgalom sebességét […] jogosult korlátozni. Amennyiben az előfizető a szerződésszegés a szolgáltató jogkövetkezményekre történő felhívása esetén sem szünteti meg, azaz adatforgalma az értesítést követő hónapban ismételten meghaladja a 300 Gigabyte adatmennyiséget, a szolgáltató a
szerződést a […] felmondhatja.A Szolgáltatás korlátozása […] az Előfizető által igénybe vett Internet-hozzáférési csomaghoz rendelt adatátviteli sebesség maximum 90%-os lassítását […] jelenti.
A teljes ÁSZF itt érhető el.
május 24, 2008 at 13:53 du.
Én mobil szolgáltatónál figyeltem meg, hogy mindig van rajta felszámolva WAP forgalom, holott sosem wapozok. Ezért elkérnek x összeget, ami nem sok. De ha felszámolnak csak úgy ugyanennyi összeget még 500 embernek akkor az igen tetemes bevételt jelent pluszba. Lehúznak ahol tudnak.
május 24, 2008 at 13:40 du.
…de legalább írnak mélt vagy valami. Nekem tréonlány mostanában 11ezer forintos számlákkal állított be, 7ezer forint lenne amúgy. Fel akartak számolni 40 giga adatforgalmi díjat. Első ilyen után direkt lezúztam az µtorrent statokat 0ásra, hogy mennyit is töltök. Köv. számal érekzésig jött le 63 giga. Torrenten kívül nagyon mással nem töltök, de tegyük fel egyéb forgalom meg egyéb töltés még 20 giga. Az 83 giga. Minden együtt. A számlán feltüntettek 40 giga “alap szolgáltatáson felüli” adatforgalmat. Én átnyálaztam a szerződést, semmi ilyenről szó nem volt benne. Telefon, e-mail, jön a válasz: hiba történt a rendszerben, nagyon sajnálják, természetesen ne fizessem be. Következő hónapban megint ilyen jön. Megint telefon, küldenek majd korrigált csekkeket, elnézésemet kérik. 3 napra rá korrigált csekkek helyet lekapcsolták a netem, mert 2 hónap adósságom van a szolgáltató felé. Be budapestre, ott rendezni a számlát, amin már a jó összes szerepelt legalább. Következő csekk: megint rá van téve 40 giga szolgáltatáson felüli adatfoglalom. Mindig pont 40 gigával lépem túl a forglamat, persze. Hát b+….
május 24, 2008 at 14:44 du.
Szóval akkor ha meg akarom szüntetni a hűségnyilatkozatos szerződésemet, akkor csak le kell töltenem a /dev/random-ot?
május 24, 2008 at 15:08 du.
…rendben, legalább mostmár tudom, hogy a t-onlány után ezzel a szolgáltatóval sem kell szóba állni. Tipikus kishazánk. Van ilyen máshol is? Úgy el tudom képzelni ezeket a kis genyóskodásokat egy igazi piacgazdaságban.
május 24, 2008 at 17:05 du.
Ez valódi piacgazdaság, csak naiv szereplőkkel és sunyiba változtatott ÁSZF-el. Én pont ma hosszabbítottam meg a szerződésem a UPC-vel mert eddig semmi bajom nem volt vele sosem. Ezek után mostmár mindegy.
Egyébként érdekes hogy gondolnak egyet és egyoldalúan megváltoztatják a szerződést. Alapvető hogy 2oldalú szerződés esetén egyezteni kell a másik féllel is. Érdekes…
május 24, 2008 at 17:20 du.
Emberek mit rinyáltok? Nem tünt fel, hogy a havi 250 Gigás korlát 300-ra emelkedett!?! Ez jó nekünk :DF
május 24, 2008 at 17:50 du.
Sebességkorlátozás 2008-ban? Ez igen 🙂 Legalább még egyet röhöghet rajtunk az EU.
május 24, 2008 at 18:03 du.
Talan ha ertenetek/utanaolvasnatok egy kicsit a dolgoknak akkor belelatnatok, hogy mi miert lett bevezetve
május 24, 2008 at 18:12 du.
hát ez vicc 😀 szerencse hogy átlag 100-150 gb körül mozgok havonta
május 24, 2008 at 19:09 du.
Azt hiszem ugyanez a cég szívatja a torrentezőket is. Sok sikert a sikeres üzletpolitikához.
május 24, 2008 at 19:16 du.
Bazze bojkottálja őket mindenki, és akkor vége ennek a fasiszta üzletpolitikának. Csak azt lehet átbaszni, aki engedi.
május 24, 2008 at 20:21 du.
Igen. Nos, ez a mi kis hazánk. “korlátlan” internet. Persze…kész szemét ez az ország.
május 24, 2008 at 19:35 du.
Ha nem korlátoznák, akkor a stabil sebességnek annyi lenne, ugyanis a rendszer túlterhelődne… Nem hiszem el hogy havi 300 giga nem elég…
május 24, 2008 at 20:01 du.
Akkor fejlesszenek hálózatot, ne a usereket húzzák le. Ha előfizetsz X netre, akkor az legyen X akkor is, ha egy hónapban minden nap 100%-ig kihasználod.
május 24, 2008 at 20:01 du.
Nekem is az ütött szöget a fejembe, vajon lehet-e olyat, hogy csak úgy csuklóból megváltoztatom a szerződési feltételeket… Egyébként a változtatás ha nem is üdvözölendő, de azért érthető. Már túlléptünk azon a korszakon, amikor “minden ingyen, minden korlátlan, minden jó lesz, csak fizess elő netre” jelszóval nyomultak a szolgáltatók. Még így is jobb a UPC, mint T-Online.
május 24, 2008 at 20:18 du.
“Azt hiszem ugyanez a cég szívatja a torrentezőket is”
UPC-s vagyok, és nálunk senkit sem szivat. Nálunk szép csendes, jó szolgáltató.
május 24, 2008 at 20:31 du.
Ööö… lehet én értem rosszul, de
IDÉZET:
“…az Előfizető adatforgalma egymást követő három hónap átlagában a 300 Gigabyte forgalmi
mennyiséget meghaladja (extrém használat). ”
egymást követő 3 hónap átlagában 300GB szerintem nem azt jelenti hogy havi 300GB!!!
Vagy csak én nem értem!
május 24, 2008 at 21:15 du.
Csak te nem érted.
május 24, 2008 at 21:20 du.
Oké… elfogadom…. de akkor magyarázza meg valaki miért volt fontos ez a szövegrész a mondatba…. “…egymást követő három hónap átlagában…”
május 24, 2008 at 22:12 du.
“Tipikus kishazánk. Van ilyen máshol is?”
Én csak németországban láttam a chello ajánlatát, ott is van korlát.
“Akkor fejlesszenek hálózatot, ne a usereket húzzák le. ”
Majd akkor is ezt mond, mikor megemelkedik a havidíj mert fejlesztettek.
“Egyébként érdekes hogy gondolnak egyet és egyoldalúan megváltoztatják a szerződést. Alapvető hogy 2oldalú szerződés esetén egyezteni kell a másik féllel is. Érdekes…”
Minden ilyen szerződésben alapból benne van, hogyha aláírod akkor automatikusan elfogadod az ÁSZF változtatásait. Nem kell megkérdezniük téged róla.
“Nem hiszem el hogy havi 300 giga nem elég…”
Hát én valamelyik hónapban direkt számoltam, ha letöltök minden olyan játék demóját ami érdekel, megnézem a videóit, netezek, rádiót hallgatok, és egyébb legális dolgok. Akkor biza nem elég. És nem extrém módon töltöttem le, hanem normálisan neteztem.
“Igen. Nos, ez a mi kis hazánk. “korlátlan” internet. Persze…kész szemét ez az ország.”
Szabad akaratod van, el lehet menni ha nem tetszik.
május 24, 2008 at 23:43 du.
Váltsatok diginet -re…
http://www.digikabel.hu/Internet.html
Gyors, olcsó, és nincs korlát.
És tényleg ennyibe kerül, és tényleg annyival jön (néha még többel is) és tényleg nincs korlát….
május 24, 2008 at 23:00 du.
hahahaha te komolyan azt hiszed, hogy az alakítja az árakat muhhááháháháháháh ha fejlesztenie kell a szerencsétlen szolgáltatónak? Ez körülbelül olyan duma, mint az, hogy hát emelni kell a benzin árát, mert nincs olaj, meg hogy a világpiaci ár így-meg úgy, jah és a pékek a kifli árát is emelik, mert azt kell. Aztán meg az olcsó txxco-s kifli agyonvágja az érkeddépviselet jól kitalált indokait.
A kényszer, a jól működő piac, a versenytársak árai azok szabályoznak. Vagy a háttérben működő kartel, mint az autópálya építéseknél.
május 24, 2008 at 23:46 du.
Ebben a megfogalmazásban ez azt jelenti, hogy az előző 3 hónap _összesen_ nem lépheti túl a 300 GB-t. Eddig ez 750 GB volt, tehát ez most az adatforgalom 60%-os szűkítése.
május 24, 2008 at 23:54 du.
A mi falunkba maximális nett sebesség 2048/256 ez kb. azt jelenti hogy 650gb adatforgalmam lenne ha mindig 1000% kihasználnám ami ugye nem lehetséges úgyhogy ennyi és akkor mi az 300gb semmi mondjuk én nem használok ennyit se de ha akarnám nehogy már ne tehessem meg a pénzemért
De ha lenne egy 20mb internet előfizetésem akkor azt napi 24 órába 1000%-san ki akarnám használni akkor mi van minek akkora sebesség mert így a sebességet korlátozza valamilyen szinten mert egy 20mb nettel 1óra alatt durván 9,2gb lehet letölteni akkor mi az a 300gb és ez csak a letöltés mert gondolom a korlátozás a fel/le töltésre együttesen vonatkozik ezek szerint 1024/128 nettel simán túl lehet lépni a 300gb akkor meg minek a nagyobb sebesség jó hogy gyorsabban lejön az adat vagy egy film de a hó közepétől nincs nett mert túlléptem a határt kössek még 1 előfizetést hogy legyen megint 300gb forgalmam vagy még 1et és így tovább
Amúgy én is figyelem a forgalmamat én kis programot használok amit innen le lehet tölteni http://www.dumeter.com/ 30napig ki is lehet próbálni
május 24, 2008 at 23:58 du.
Én a T-Online-nál vok és itt teljesen működik minden. Nincsenek korlátok (ami betarthatatlan lenne) és a torrentezést sem szűkítik(!) ahogy a drágalátos kis upc. Ez a torrentek korlátozása volt a legszemetebb húzásuk…
május 24, 2008 at 23:59 du.
Aha. Akkor nézegesd a piacot. A nagyok pont azért vásárolják fel a kissebb netszolgáltatókat, hogy azok ne szorítsák le az árakat. A benzin ára azért emelkedik, mert az olaj ára is emelkedik. Egy picit gondolkozz el az ok-okozat dolgokon.
május 25, 2008 at 8:21 de.
Ha veszel egy négy napos autópálya matricát, akkor azzal több mint 10 000 km-t úthasználatot vásárolsz meg. Érdekes lenne, ha ezer kilométer (10%) után leparancsolnának a sztrádáról.
Ebben a dologban a szemétség és szerintem törvényellenes, a korlátlan szó használata, ha nincs mögé írva hogy ez csak az időre és nem a mennyiségre vonatkozik.
Amúgy a T-Online már a két megás netnél se szolt a hatszáz gigás havi adatforgalomért és most se szolt a terrákért.
Ja és csak megjegyzem a DC-t nem korlátozzák már, vagy legalább is nekem nincs visszajelzésem a dologról amióta írtam az UPC-nek.
május 25, 2008 at 8:41 de.
Lzooltan: olvass pontosabban…
“Extrém használat valósul meg, ha bármely egymást követő három hónap első és utolsó naptári napja között számított adatforgalom ÁTLAGA!!! a 300 Gigabyte adatmennyiséget meghaladja.”
Azaz, az eddigi 250-es korlátot (ami ugyanilyen feltételekkel volt) kitolták 300-ra.
Ez pedig mindenképp javulás a jelenlegi helyzethez képest.
május 25, 2008 at 9:18 de.
Nagyszerű hír! Most akár 900GB is lehet összesen a 3 havi adatforgalom, ill. ha 80%-al számolok akkor 720GB (e felett jön elvileg egy figyelmeztető email).
Az ÁTLAG szó a leglényegesebb a szövegben!!!
Kicsit sarkosítva a témát, akár 500GB is lehet az adatforgalmam az egyik hónapban, a rákövetkező 2 hónapban még mindig marad 400GB adatforgalmam (80%-nál 220GB)!
Szóval inkább megköszönni kellene a UPC-nek sztem hogy növelte az adatforgalom korlátot! 🙂
május 25, 2008 at 10:03 de.
“Extrém használat valósul meg, ha bármely egymást követő három hónap első és utolsó naptári napja között számított adatforgalom ÁTLAGA!!! a 300 Gigabyte adatmennyiséget meghaladja.”
Akárhogyan olvasom, innen hiányzik a HAVI szó. Ide az van írva hogy három hónap = 300GB, tehát vagy az idézet nem pontos vagy elírták, vagy DIREKT van így.
Amúgy nem igazán hiszem, hogy ujjongani kéne bárkinek is azért mert egy szolgáltató tudatosan hazudik a reklámokban és (jó drága pénzért) nem biztosítja a KORLÁTLAN internetezés lehetőségét.
Annak meg csak gratulálni tudok, aki még őrül is ennek.
A szerződésmódosításról meg annyit: ha nem tetszik a módosított szerződés állj el tőle és keress másik szolgáltatót.
május 25, 2008 at 10:44 de.
MVIPKing: matekból nem lehetsz túl jó. értelmezz! 🙂
“Akárhogyan olvasom, innen hiányzik a HAVI szó. Ide az van írva hogy három hónap = 300GB, tehát vagy az idézet nem pontos vagy elírták, vagy DIREKT van így.”
Ha 3 hónap átlaga 300, akkor az azt jelenti, hogy 900GB 3 hónapra, mert az ad 300 GB-s átlagot! 🙂
Egyébként, ha gyakorló UPC-s vagy, és csak egy picit is érdekelt az adatforgalmad, akkor tudnád, hogy ez valóban átlagot jelent. Nekem is volt olyan hónapom, hogy 350 GB-e futott a forgalom, aztán a következő 270-re, s így a harmadikban kicsit szorítottam a nadrágszíjon. 🙂
május 25, 2008 at 11:41 de.
Aki itt veri a nyalat hogy neki korlatlan net kell az menjen el hostingceghez es kottessen otthonra berelt vonalat azt akkor nem lesz rinyalas hogy korlatozzak meg forgalomszamlalas van… Azert tudjak az arakat ilyen alacsonyan tartani mert valahol meghuznak egy forgalomhatart, nekik az hol jovedelmezo ha 1 extrem user kihasznalja a 10 megas savot, holott arra a savra akar 5 masik normalis user is elferne aki tenylegesen netezesre hasznalja es nem notorikus letolto, az 5x annyi bevetelt jelent kapish? Sokaig folytatodik meg ez az ertelmetlen letoltesi hullam generalva a sok teljesen felesleges forgalmat majd bevezetik a forgalomdijas csomagokat es akkor vege lesz a jovilagotoknak es nem a 300g miatt fogtok sirni, hanem majd publicwifirol csekkolod az emailjeidet is, nehogy 25ft-t kiszamlazzanak erte
május 25, 2008 at 19:00 du.
Kedves Vendég Te azt írtad, amit szeretnél és ezt abból vontad le ami eddig volt. Hadd ne az én dolgom legyen KITALÁLNI azt, hogy az UPC mit akar írni. Lehet, hogy gyenge vagyok matekból, de olvasni azt tudok:
“Extrém használat valósul meg, ha bármely egymást követő három hónap első és utolsó naptári napja között számított adatforgalom ÁTLAGA!!! a 300 Gigabyte adatmennyiséget meghaladja.”
Sőt ez lehet akár napi vagy akár óránkénti 300 GB mert NINCS odaírva.
Amúgy nem kicsit tartom nevetségesnek, hogy az egyik vezető piaci szereplő nem tud egyértelműen (vagy nem akar) megfogalmazni egy ilyen mondatot.
Ninjaz, tudom ajánlani a kettővel fentebb lévő beírásomat, és ha esetleg gondolod szervezz gyűjtést szegény szerencsétlen hazug (nem én mondom hanem a kiszabott bírságok indoklásában van, hazug = megtévesztő) szolgáltatoknak azért hogy tudják tartani ezt az irreálisan magas díjat az internet használatáért.
Ja és még annyit:
„Az extrém használat meghatározására a Szolgáltatónak a sávszélességgel való gazdálkodása, és ezáltal
a szolgáltatás min_ségének fenntartása miatt van szüksége. A szolgáltató a szolgáltatás megfelel_
min_ségét nem tudja biztosítani, ha hálózatát az el_fizet_k túlterhelik.”
Vedd meg a bérletet, de ne ülj fel a buszra mert sok az utas. Vagy max 3 X (10%) használhatod egy hónapba.
Ugyan má, ne legyetek már ennyire egyszerűek. A korlátlan az korlátlan. Ezen teljesen felesleges vitatkozni.
május 25, 2008 at 19:54 du.
A reklám is úgy szól, hogy korlátlan internet. Akkor a UPC megint számíthat egy-két millió forintos bümtire mint a múltkoriban.
http://index.hu/tech/net/723080cpu/
Szóval ha előfizetek egy korlátlan internetre, akkor örülnék, ha az is lenne. Amennyiben korlátozni akarja az internetet a szolgáltató, akkor ne vállaljon 10-20 mbites letöltéssel bíró előfizetéseket.
És nehogymár még meg is köszönjük, hogy a 250 GB KORLÁTOT 300-ra “emelték”…
Valamint, ha a szolgáltatü úgy dönt, hogy extrém felhasználó vagy, felmondhatja a szolgáltatást egyoldalúan. Tehát nem fogja megvárni a 300 gigát, mert indokolni sem fogja semmivel, csak felmondja.
május 25, 2008 at 21:56 du.
Lehet puffogni, ők egy netszolgáltató a sok közül, és úgy éri meg nekik, hogy kizárja a szolgáltatásából azokat, akik túl sokat fogyasztanak, viszont a többieknek többé-kevésbé elfogadható szintű szolgáltatást nyújtanak, drágán, mert monopol helyzetben vannak, és annyit kérnek érte versenytárs hiányában, amennyit nem szégyellnek. De gondoljunk csak bele, mi is így kezdtük, a játszótéren nem engedtük velünk libikókázni a mekis kajával felturbózott dupla-tripla súlyú xxl-es gyerekszörnyeket, hát ne nézzük le ugyanezért szegény upc-t sem. Ha nem tetszik a korlát, el lehet költözni olyan panelba, ahol van digi, ez lesz a panellakások fő vonzereje a 21. században. Nem mellesleg a digi ászf-jében is szerepelnek korlátozások, amik kellő felhasználói létszám elérése után minden bizonnyal a felhasználók nyakába szakadnak majd.
május 26, 2008 at 8:13 de.
Végre egy értelmes hozzászólás. Egyetértek requireddel. Mondjuk én szerencsére nem ennél a szolgáltatónál vagyok. Úgyhogy könnyen osztom az észt. Mondjuk én egy 4G/256k előfizetésért 9900,- fizetek (kettő az egyben, 2000,-Ft lebeszélhető), de meg vagyok vele elégedve. Alternatíva csak a t-onlány lenne a kábelnet, de azt köszönöm, akkor inkább ez.
május 26, 2008 at 9:17 de.
Végiggondoltam Szaky hozzászólását, és egy kimerítő poszt lett belőle: http://www.isite.hu/hirek/hogyan_szabadulhatunk_meg_ingyen_a_husegszerzodestol
május 26, 2008 at 9:18 de.
kötöttem 3500-ért az upc-nél egy 160kb/sec downloados netet. mivel nem a cég fogja vissza a entet, hanem a kábelmodem, ezért ez teljesen 160kb/sec. ha 0-24 megy, akkor 369 gigát tudok leszedni, de annyi pénzem nincs villanyszámlára. ergó betartom a korlátot. másrészt sebességkorlát mindenhol van, csak letöltéskorlát nem biztos. mindemellett nem tudom hogyan számlázzák ezt, aki notorius 300gb túllépő, még mindig megpróbálhat vmit hackelni a modemen( új mac address??), hogy 1 napig ne számoljon a központ.
a torrent korlát kiüthető utorrent legújabb bétáival.
május 26, 2008 at 9:21 de.
a digitv-vel meg az a gáz, hogy csak a panelházakban van, de csak a csórók laknak panelban 🙂 ( rossz vicc volt, de tényleg érdekes, hogy debrecenben a belvárosba nem akarnak kötni digit, csak a panelek földjére lásd tócó)
május 26, 2008 at 8:53 de.
“Szóval inkább megköszönni kellene a UPC-nek sztem hogy növelte az adatforgalom korlátot!”
Majd azt köszönd meg ha nem lesz korlát és dupla vagy tripla ekkora sebességet kapsz ugyanennyi pénzért, mert biza elég szétnézni pár szomszédos országban, hogy lásd, nem lehetetlen.
“úgy éri meg nekik, hogy kizárja a szolgáltatásából azokat, akik túl sokat fogyasztanak”
Érdekes, egy ilyen dolog csak Magyarországon éri meg egy szolgáltatónak.
Jó hogy az étteremből nem basznak ki ha túl sokat eszel.
május 26, 2008 at 9:54 de.
@asdfghjkléáű: nem lehet, hogy azért, mert a panelekben egyszerű lannal osztják szét, és csak egyetlen hozzáférési pontot csinálnak épületenként?
május 27, 2008 at 8:33 de.
Mit töltötötk annyit? 🙂
Nekem 80-100GB-nál soha nem volt több.
május 27, 2008 at 8:56 de.
Sziasztok !
egyett mindenki elfelejet vagy nem tudja értelmezni.
senki nem ír alá szerződést. ezt ultimátumnak hívják.
a szerződés az két fél közös megegyezése alapján jön létre. ez nem az.
olyan mint a biztosítás sajna.
én is elég sokat szoktam letölteni, de nem nagyon érdekel a dolog, mert 300 GB az rengeteg adat.
akinek enny adat nem elég az béreljen magának külön gigabites vonalat.
május 27, 2008 at 16:35 du.
nem azért mondom de ez mindig is megvolt ez a 300GB-os határ max. nem volt leírva a szerződésbe de én régóta tudok róla, h ez így van 🙂
május 27, 2008 at 19:38 du.
300 gb-hez elég 1 mb -s vonal is.
június 6, 2008 at 11:33 de.
engem iden szerintem mar nem is “mert” lekorlatozni a upc, sot, januarban uj szerzodest ajanlott nagyjabol 7e ft-tal ktgcsokkenessel…