Már számtalan tanulmány, kutatás, és kimutatás igazolta azt a tényt, amit jogvédők és a médiavállalatok ügyvédei nem akarnak meghallani. A legjobb vásárlók, fogyasztók továbbra is a kalózok, a p2p-t gyakran használó emberek.
Az aktuális tanulmányban véletlenszerűen kiválasztott átlagos (18 és 44 év közötti) internetfelhasználókat hasonlítottak össze a Vuze felhasználóival. Az eredmény nem meglepő. A fájlcserélő program hívei sokkal több pénzt költenek a tradicionális média termékeire, és a szórakoztató elektronikai eszközökre.
Összesen 34 százalékkal mennek többet moziba a p2p felhasználók, és szinten 34 százalékkal több DVD-t vesznek, mint az átlag netező. Ezen felül 24%-kal több filmet kölcsönöznek, nagyobb arányban rendelkeznek HDTV-vel, és egyéb új generációs szórakoztató eszközökkel.
Na most akkor miért is üldözik a fájlcserélőket a hollywoodi kiadók, filmkészítők? Amikor egyértelműen látható, hogy sokkal többet mennek moziba, több pénzt költenek DVD vásárlásra és kölcsönzésre. Na és sokkal több pénzt ruháznak be a házimozi összeállítására is.
(via adage)
augusztus 29, 2009 at 20:09 du.
Ez amerikai esettanulmány, kíváncsi lennék a magyarra. Nálunk azért nem ez a helyzet.
augusztus 29, 2009 at 20:14 du.
gondolom azért ugrálnak a kiadók, mert tudják, hogy ezek az emberek még többet költenének, ha nem fájlcserélnének
augusztus 29, 2009 at 20:21 du.
Nálam is pont így van 🙂 ami tetszik azt én is szeretem ha van egy rendes darab. Mondjuk nálunk is a netcingár alkatú emberek soha nem fognak venni semmit, mert biztos jobban érzik magukat, ha csak lophatnak ezerrel. És egy jobb filmet moziban az igazi 🙂
augusztus 29, 2009 at 20:24 du.
Ez mind szép és jó, de sajnos akárhányszor akárkinek mutatják (gondolok itt a jogvédökre, meg a barátaikra) soha semmi nem történik. Amig pénzt lehet legombolni másokrol, akár jogosan, akár unalombol, akár jog nélkül addig ez fog menni.
És ez a szomoru az egészben, hogy amig ez igy van addig ne számitsunk változásra.
augusztus 29, 2009 at 20:34 du.
Az a helyzet, hogy netről való töltögetést már nem lehet megállítani, maximum legalizálni tudnák.
A net sebessége olyan gyorsan nő, hogy már szinte hamarabb letudsz tölteni mondjuk 1 CD-t, mint, hogy elmenj a boltba. A minőség lehet akár ugyan az is, költéségbe szinte semmi, és még időt is spórolsz.
Én valószínűleg azt csinálnám a kedves háborgók helyében, hogy csinálnék egy STEAM-hez hasonló kis játékot. Az ugye egy elég jól bevált téma. Mivel ezzel még mindig nem oldottunk meg semmit csak legalizáltunk, ezért azt mondom, kap minden vásárló egy azonosítót, amivel ha bemegy a boltba megkapja azt a durván 200ftot érő CD-t amit letöltött hozzá az extrákkal.
Így mégis csak ott vagyunk, hogy megvan gyorsan viszont támogattuk a kedves előadót.
augusztus 29, 2009 at 20:35 du.
@triple gondolj bele: a BKV-n mióta az ellenőröknél bevezették a sorfalat a metró lejáróknál, sokkal többen vesznek jegyet.
augusztus 29, 2009 at 21:01 du.
Nálunk 100/100-as net van, mégsem töltögetünk össze-vissza mindent. Az lenne a megoldás, hogy egy jogszabály bevezetésével és internet forgalom naplózással a letöltött anyagot hónap végén kiszámlázza a szolgáltató az előfizetőnek és nincs gond.
augusztus 29, 2009 at 21:11 du.
@7
Na az lenne nagyon durva 🙁 rengeteg szemét dolog van amit soha senki nem venne meg. Pont az ilyenekre megoldás amikor látod és eldöntheted szeretnéd vagy nem.
augusztus 29, 2009 at 21:38 du.
Ha a film és zeneipar nem arra törekedne, hogy minél kisebb költségből előállítsanak valami sz@rt és milliárdos hasznot szakítsanak belőle, akkor nem kellene, mindent letölteni. Megfizethető áron kell adni a dolgokat. Mert nem a “művészek” teszik a zsetont, hanem a kiadók. Akikre a mai elektronikus világban semmi szükség már. A baj hogy ezt ők is tudják, ezért harcolnak 1re inkább, hogy minél tovább tömhessék még a zsebeiket. ENNYI
augusztus 29, 2009 at 21:47 du.
triple, belegondoltál, hogy amit bárhonnan letöltesz, kép, videó, szöveg, és program az akár a tudtodon kívül is jogdíjas lehet? Kb. egy efféle út jelentheti az internet végét
augusztus 29, 2009 at 22:31 du.
A zenei jogvédők a saját hülyeségeiket szajkózzák, mert nekik van igazuk (szerintük). Mindenki tudja, hogy a zenekarok bevételeinek döntő többsége a koncertezésből származik és nem a lemezeladásokból. Ez már nem a nyolcvanas évek!
Ugyanakkor azon is el kellene gondolkodni, hogy mennyibe kerülnek a kép- illetve hanghordozók. (lerágott csont én tudom, de akkor is) Itt egy konkrét példa:
Tool 10,000 Days
amazon $13.49 (2531 Ft)
Rock-Ness 4 990 Ft
Filmeket is lehetne említeni, de ott ugye van szinkron meg stb., de akkor is nevetséges, hogy a Dark Angel az USA-ban $71.99 (13508 Ft) a két évad együtt, míg itthon a vaterán nagylelkűen 25000 Ft-ért próbálja valaki a nyakadba sózni.
És igen. Ha megtetszik valami és mondjuk éppen pénzem is van rá, akkor megveszem. Nemcsak én, hanem mások is. Nem csak a nagy vízen túl, hanem Magyarországon is. De nem baj, mert egy gazdaságnak vagy egy iparágnak nincs szüksége a fogyasztókra. De keménykedni az megy.
Amíg világméretű ellenszenv vn a fájlcsere ellen, addig itt nem fog változni semmi. Ha ez egyszer megváltozna, akkor talán.
ui. az internetszolgáltatók egyébként miért adnak egyre nagyobb sávszélt? Ez kapufagyanús.
augusztus 29, 2009 at 22:35 du.
Nem kairakuda ez ami jelenleg van, ez fogja jelenteni(nem jelentheti) az internet végét. A szolgáltatásokat veszélyezteti a jelenlegi ész nélküli letöltés.
augusztus 29, 2009 at 22:36 du.
Nem kairakuda ez ami jelen leg van, ez fogja jelenteni(nem jelentheti) az internet végét. A szolgáltatásokat veszé lyezteti a jelenlegi ész nélküli letöltés.
augusztus 29, 2009 at 23:14 du.
“Nálunk 100/100-as net van, mégsem töltögetünk össze-vissza mindent. Az lenne a megoldás, hogy egy jogszabály bevezetésével és internet forgalom naplózással a letöltött anyagot hónap végén kiszámlázza a szolgáltató az előfizetőnek és nincs gond.”
Álmodik a nyomor! Már egyszer megadóztatják ezeket a dolgokat az artisjus-on keresztül, vagyis mindenért fizetsz, még azért is, amiért nem is járna nekik egy fillér sem! Az pedig végképp elfogathatatlan lenne, ha a copyrigt maffiózók az internet forgalmamat naplóznák, és szabadon hozzáférhetnének ezekhez a forgalmi adatokhoz. So. Te lenni igazán nagy faszkalap. Még az ötletet is verd ki a fejedből sürgősen.
augusztus 29, 2009 at 23:21 du.
“Ez amerikai esettanulmány, kíváncsi lennék a magyarra. Nálunk azért nem ez a helyzet.”
Létezik ilyen tanulmány, és az is azt támasztja alá, hogy a fájlcserélők több pénzt költenek adathordozókra, és “eredeti” csomagolású dolgokra, mint az, aki nem tölt le. Pl. Egy addig ismeretlen játékot az internetről letölt az internetező, de valamiért nem tud vele multiban játszani és nincs mód a játék kinyitására, akkor meg fogja venni a játékot az illető boltban. Ezzel együtt kiemelném, hogy egyáltalán nem biztos hogy ha nem tölti le és nem próbálja ki a játékot, akkor megvette volna ismeretlenül. Sőt. Senki ne gondja azt, hogy nem tudják megvédeni a filmeket, zenéket, programokat a másolástól, csak ez senkinek sem érdeke.Ahogy nem véletlen az sem, hogy 1-1 új játékhoz rosszabb esetben a megjelenés után 1 nappal már van működő crack. Fuck off copyright maffia.
augusztus 30, 2009 at 0:51 de.
Chamea te melyik jogvédő szervezetnél dolgozol? Takarodj már innét el… Kém genyó
augusztus 30, 2009 at 1:19 de.
Valaki nyomjon mar egy ip bant Chame.a-nak… mar mindenkinek tele van a toke azzal, hogy folyamatosan a jogvedok partjat fogja…
“Nálunk 100/100-as net van, mégsem töltögetünk össze-vissza mindent. Az lenne a megoldás, hogy egy jogszabály bevezetésével és internet forgalom naplózással a letöltött anyagot hónap végén kiszámlázza a szolgáltató az előfizetőnek és nincs gond.”
Jah ertem, szoval te tele vagy penzel es neked nem kell letoltened.. en szemely szerint orulok ha minden kivan fizetve es a honap vegere marad kajara is penzem, nem hogy olyan filmet vegyek amit 10perc utan kikapcsolok mert szar meg 2009ben 2.0-as magyar hanggal adjak ki.. vagy epp vegyek egy jatekot 15ezer forintert amivel jatszok talan egy napig, de lehe addig se mert szar konzolport! Majd ha lesz mindenbol normalis demo akkor talan a jatekipar fellendulhet, de lutrit senki sem szereti..
Orulnek ha ezentul meghagynad magadnak az ilyen hulye kijelenteseidet, ez warezzal foglalkozo blog, es mar tele az emberek toke az onelegultsegeddel, meg a hulye otleteiddel..
Egyebkent meg gondolom a 100/100as netedet iwiwezesre hasznalod..
augusztus 30, 2009 at 1:24 de.
tény, hogy magyarországon más a helyzet, de az arányok ott is erre a felére billentenék a győzelmet.
mint a sokat emlegetett adathordozók… senki nem vesz annyit mint a p2p user.
és szerintem a többi is nagymértékben igaz.
augusztus 30, 2009 at 7:51 de.
Chame.a! Te beteg vagy! Ekkora lámát, nekünk 100/100as netünk van.. nagyképű majom, rajozós duma, a másik: nem kéne akkor egy torrentet se leszedned, mert elvileg te pénzes vagy, ha így vered magad mekkora f@szagyerek vagy.. szánalmas vagy! -.-
.. naplózni kéne.. apád izéjét fiam, majd a bankoláskor a hülye látja hogy mennyit hova utalok?! normális vagy te ?!
augusztus 30, 2009 at 8:19 de.
én nem hiszek ebben az elméletben, ez csak egy buta félremagyarázás
azért jönnek ki ezek a számok, mert pl. a filmeket letöltők eleve jobban érdeklődnek a filmek iránt, és “tesznek” is azért hogy meglegyen nekik a film… ha nem töltenének le, akkor is ők lennének akik többet vásárolnak (iserőseim közül “csak” azok töltenek le filmeket, akik korábban kölcsönzőbe jártak, vagy megvették)
én is csak azt vettem meg addig eredetiben, amit nem tudtam letölteni, vagy nem olyan minőségben ahogy szerettem volna,,, de ilyen manapság már nincs ilyen…
az tény, hogy amit letölt az ember, annak nagy részét nem venné meg soha,,, sőt, még ingyen se kell
a letöltés visszaveti a forgalmukat, (csak az nem látja be aki nem akarja) de nem annyira amennyire magyarázzák (1000 letöltés nem 1000 el nem adott dvd, inkább csak 1-2)
augusztus 30, 2009 at 9:41 de.
Hozzáférhetővé tehetné maga a film előállító is a műveit interneten, paypal-al fizetve, de erre úgy berágnának a copyright maffiózók (kiadók), hogy kénytelenek lennének kilobbizni a korrupt és romlott parlamentben, hogy mindenki gépén fusson egy forgalom ellenőrző szoftver, és akkor is fizessen mindenki a le nem gyártott, nem is létező szupi csicsa dvd lemezekért. Még a kínai cenzúrát is megcsúfuló diktatúra törne rá a magyar internetezőkre. Namost ha a filmelőállítóknak technikailag megoldott az, hogy interneten árusítsák a műveket, akkor miért nem teszik? Mert a kiadók nem hagyják. Olyan hatalomhoz jutottak az évek során, hogy elképesztő. Na meg egy ilyen kis csonkaország nem mer szembeszállni a hollywoodi filmstúdiókkal, még le atombombáznának érte. Példa: goldengate is megoldotta, hogy kódolt szexfilmeket lehet tőlük letölteni, és egy sms-ben kapott kóddal a már kifizetett film megnézhető. Technikai akadálya nincs.
augusztus 30, 2009 at 9:47 de.
Itt egyszerűen az ember nem tudja megfizetni a 10000 Ft-os játékot, amely tartalmaz egy 6-10 órás single player játékmenetet. A másik baj, ahogy többen is írják, hogy sok játékhoz nincs demo, ami nélkül meg nem érdemes bevállalni sem. A filmek előzeteseiből sokszor alig lehet megtudni valamit, hiszen a legjobb jeleneteket egybe sűrítik. Szóval itt vagy a fizetéseket igazítanák ezekhez a dolgokhoz (ami soha nem lesz), vagy az adott lemez árát a fizetéshez (ami szintén nem lesz).
A lemezkiadók persze, hogy harcolnak, hiszen semmi szükség nem lenne már rájuk, mert egyedül a díszcsomagolást kapod a játék, film, zene mellé. A jogvédők sem buták. Tisztában vannak ők azzal a ténnyel, hogy sok országban az letöltött dolgok után az ember kedve lehet megjön, hogy megvegye eredetiben mert látja, hogy minőségi termékről van szó, amire talán össze tudja kuporgatni a pénzt. Viszont kell valami indok a jogvédőknek, hogy üldözhessék az embereket, különben nem lenne (nyilván) jól fizető munkájuk. Akkor mehetnének ők is keményen napi 8-10 órát melózni éhbérért.
augusztus 30, 2009 at 9:51 de.
Aggályos, hogy az asva.info portál üzemeltetői nem akadályozzák meg minden lehetséges technikai eszközzel Chamea hozzászólásainak megjelenését. A bűnszervezetek tagjainak hozzászólásait azonnal és visszavonhatatlanul törölni kellene, hiszen elenleg a portál üzemeltetői nyilvánosságot biztosítanak a maffiának bűntársként, és amikor majd ezek megborulnak mint a cfm mert mondjuk nem sikerül minden rendőrtisztet lefizetni, lehet hogy elő lesznek véve. Az maffiózók weboldalai szökőévben egyszer frissülnek, és nem adnak módot a hozzászólásra, félve attól, hogy sok szar borulna a lábukra hirtelenjében.
augusztus 30, 2009 at 10:30 de.
Látom, Chamea újra elemében van, és a nevét Chame.a ra változtatta. A farkas is csak a szőrét váltja. Infózsenike, csak nem gondolod, hogy szűrő van állítva a Chamea névre? És tudod, nem mindenki születik ezüstkanállal a seggében, van a ki nem engedheti meg magának, hogy többezret eltapsoljon csak hogy lépést tarthasson úgymond az irányzattal, kulturálódhasson, de még jobb hogy sokminden nem is kapható, max torrenten tölthető le ritkaságként.
augusztus 30, 2009 at 11:27 de.
Chamea_hater “Példa: goldengate is megoldotta, hogy kódolt szexfilmeket lehet tőlük letölteni, és egy sms-ben kapott kóddal a már kifizetett film megnézhető. Technikai akadálya nincs.” a csalókkal mi a bráhnerem lesz? Egyre szaporodnak az olyan oldalak így is, hogy smsért cserébe üres tárhely van, akkor meg méginkább és jogilag nem is lehet ellenük tenni semmit, ha a szélhámosok pl egy ilyen csaló smsweb oldalra irányítanak át mailben, ami olyan, mint az igazi.
ear_gasmic rajozós Chame.a, igen? ahhoz képest elég szépen szedtem a debian disztróját 12,1MB/s-el róla dc alatt. Azt mondjuk nem értem, hogy lakossági ügyfélként a 20 megás digivel miért nem tudok róla tölteni, mindig azt írja, hogy a fájl nem elérhető.
asd “Valaki nyomjon mar egy ip bant Chame.a-nak” ha meg dinamikus ipvel visszajön, akkor meg az egész szolgáltatóját bannolod ugyi? Ha éppen te is ugyanannál a szolgáltatónál fizettél elő, akkor meg hosszas káromkodás és sípszó meg jöhet a vpn? Ez a bhnál sem jött be, mert markonál a dinamikus ipvel az egész szlovákiai szolgáltatót ki kellett volna tiltani. Hogy lehet valaki ekkora stupid, de már tényleg?
“Egyebkent meg gondolom a 100/100as netedet iwiwezesre hasznalod” – lehet arra is, meg sok egyéb másra is, nem csak a p2p van a világon, a szélessávú lehetőség az csak egy lehetőség, miért jelentené pont azt, hogy csak szerzői jog által védett műveket lehet töltögetni rajta? Vannak, akik dolgoznak is interneten keresztül, vannak, akik csak iwieznek, vannak, akik videochatelnek nagyon kis része az internetnek a p2p. Ráadásul az, hogy nem vagy tele pénzzel és nincs pénzed, az még nem jogosít fel semmire. Azt ugya tudod, ha esetleg a bsa vizsgálatot tart nálad illegális szoftvereket keresve és nem tudsz felmutatni számlát, vagy ha a sárgára fel akarsz szállni Hódmezővásárhelyen és nem tudsz pénzt adni a sofőrnek, az nem mentség, hogy nincs pénzed? Az áramszolgáltatókat sem hatja meg, hogy nincs pénzed, odajön a piros kocsi a lakásod/házad elé és kikapcsolja a villanyt nálatok, ha számlatartozás van. Volt olyan internetszolgáltató, akinél nem volt szigorú az internetelőfizetés számlázása és csesztek befizetni az emberek azt is. Ide jutottunk, hogy mindenki tesz rá, hogy mi van a másik emberrel.
Abban Chame.a-nak van igaza, hogy amit nem kell kifizetni, azt a magyar nem fizeti ki sajnos. Ettől eltérő lenne a magyar felmérés, rengeteget zuhantak a lemez és film eladások Magyarországon, ez egyaránt veszélyezteti a fim és zeneipar szolgáltatásának(a jobb előadók húznak ki külföldre mint a vadréce már most) és a letöltések és túlterheltségek miatt az internetszolgáltatásoknak a színvonalát, ez is tény és gyorsan kellene lépni valamit a törvényhozóknak. Ha nem történik valami gyorsan, akkor osztott net helyett kénytelenek lesznek a szolgáltatók bérelt vonal szintű szolgáltatást nyújtani és akkor drasztikusan fel fog menni az internetelérés ára.
augusztus 30, 2009 at 11:43 de.
bob.merli: Az egyértelmű, hogy aki megelégszik a TV ill. rádió kínálatával, az valsz kevesebbet tölt le, de kevesebbet is költ ilyenekre.
Én pl a környezetemhez képest sokat töltök le, de messze nekem van a legnagyobb cd/dvd/koncertjegy/stb… gyűjteményem.
A kedvenc zenekaromat is a torrent segítésével ismertem meg, azóta kb 125GBP értékben rendeltem tőlük cuccokat. Szerintem Ők nem bánják, hogy letöltöttem a dolgaikat az elején 🙂
Amúgy szerintem ez a vita hatalmas baromság, mind2 oldalnak igaza van és nincs igaza. Ha a “jog”védők kevesebbet ugrálnának/fenyegetőznének/stb akkor az emberek lehet többet vásárolnának. Biztos vannak olyanok aki csak dacból nem vesznek semmit, hogy megmutassák ki a fasza gyerek, pedig lenne lehetőségük rá.
A lelkes letöltőnek meg meg kéne érteniük, hogy az alkotók is pénzből élnek. Ha pl legalább 1k Ft-ot költene mindenki havonta szórakoztatóipari termékekre, már kevésbé lenne feltűnő a dolog. Mondjuk a “jog”védők akkor is siránkoznának a multikiadókkal együtt, csak lehet kevésbé állnak melléjük az előadók.
augusztus 30, 2009 at 11:59 de.
Lehet az én szememmel van baj, de a beszúrt képből én csak azt látom hogy a vuze felhasználóknak nagyobb házimozijuk meg nagyobb ketyeréjük van otthon, sehol sincs szó dvd vételről, vagy moziba járásról.
Most akkor azt látjuk hogy a filmeken megspórolt pénzen nagyobb tévével rendelkezhetsz?
augusztus 30, 2009 at 12:25 du.
vivaemptiness az import arra jon a szallitas, a vam, a nagyker haszon, a kisker haszon. ennyivel dragabb 🙂
itt az internet, rendeld meg kintrol, csomo koltseg lejon az arbol
ha nem lenne warez nem kellene kutyanak sem a hdtv, tv -t nezni nem az igazi rajta, mas meg nem lenne. meruyge azt senki sem kepzelni,h eredeti BD filmet fog venni a sok magyar? a tv reszletei mellet nemsok mindenre tellik 😉
hanem itt a D-9, mar 2 hete letolthettem volna, es meg 1 honapot kel lvarnom,h lathassam moziba. ha hamarabb jon a BD akkro marad a warez. ez van. az nyer aki gyorsabban szallitja a megkivant minoseget. es ez ugy alt. is igaz. kicsit arfuggo is, van maximum amit kiadok. adahthordozon levo filmert 500ft -ot. max megveszem a tescoban par ev mulva a kinait (BD -re gondolok).
augusztus 30, 2009 at 12:27 du.
Chamea a bkv-s példádat légyszíves bizonyitsd mert azt nem vetted figyelembe hogy több a költség is mert az ellenört fizetni kell és sok kell belöle és a bkv mégis veszteséges és utálják öket akkor vennének többen jegyet ha olcsobb lenne ennyi.(nem tudom feltünt-e hogy hsonlit a dolog a szorakoztatóiparhoz)
augusztus 30, 2009 at 12:45 du.
@13 “Nem kairakuda ez ami jelen leg van, ez fogja jelenteni(nem jelentheti) az internet végét. A szolgáltatásokat veszé lyezteti a jelenlegi ész nélküli letöltés.”
Nem Chame.a, ez azoknak a cégeknek a végét jelenti, akik nem képesek az internetes üzleti modellekkel megbarátkozni, és továbbra is iszonyú mennyiségű (fizikai és szellemi természetű) szemét termelésében, és árusításában látják a rációt. Egyszerű példát adnak az Asylum kiadó nézhetetlenül szar termékei, van értelme egyáltalán a filmjeiket dvd-re nyomni, vagy akár letölteni? Mégis egymás után fossák a szarabbnál szarabb alkotásokat, és gondolom nem keveset kaszálnak vele.
augusztus 30, 2009 at 12:48 du.
Nimda neked van igazad, amit a képen látsz, az utsó mondatodat tükrözi, csak az összes olyan kommentet, ami erre utal és bennragad, azt kikommenteli az admin. Azt hiszik, hogy majd ezzel maximálisan tudnak védekezni, csak nem tudom mi elől. 😀
augusztus 30, 2009 at 14:01 du.
Én nem a jogvédők pártját fogom, de tele van az embernek a hócipője avval, hogy nem lehet legálisan megvenni a filmet és csak a törvénytelen alvilág smswebjein található meg csak(pl kojak sorozat). Ez a rendszer, ami van árt:
1. Internetszolgáltatóknak és internetelőfizetőknek
2. A műalkotások fogyasztóinak(vásárlóknak, mert nincs választék)
3. Jogtulajdonosoknak
4. Kiadóknak.
Ezek tükrében inkább a fizetős alternatíva és inkább naplózzanak és számlázzák ki, mert ez a rendszer mindenkinek csak árt. Ami fent is van, az jön 25 és 40k között és több a villanyszámla, mint amennyibe kerül maga a film.
augusztus 30, 2009 at 14:53 du.
Ha naplózást szeretnél, költözz kínába! Kár tagadni, hogy kötődsz a maffiához, mert ép eszű ember nem áll olyan emberek pártjára, akik lefizetnek szakértőket meg rendőröket, csak hogy erőszakkal törvénytelenül lekapcsoljon legálisan működő szervereket. Na meg persze nem véd épp eszű ember olyanokat sem, akik nyilvánvalóan közösségellenes politikát folytatnak, és nem nyitottak az új üzleti modellek felé ami mindenkinek jó lehetne, csak azt nézik miből tudnak minél több pénzt kicsikarni. Magyarul: Vagy keresnek milliárdokat, vagy inkább semmit. A középút nekik nem jó, inkább rendőrterrorizálják a fiatal informatikusokat.
augusztus 30, 2009 at 15:18 du.
Chamea: Te mindig akkora hülyeségeket irsz le hogy csak nah.Miért naplozzák és pláne mé kéne fizetnem azerért ha kihasználom netem adottságait nem csak Warez el lehet forgalmat generalni.Netes stremeak stb.
Néha azért Magyarnak kéne lenni és nem saját fajtádat szidni.(mondjuk te nem vagy Magyar)
augusztus 30, 2009 at 15:37 du.
@Chamea_hater azért nem nyitottak az új üzleti modell felé, mert rohadt drága a sávszélesség meg az engedélyek beszerzése. Nem fizet le senki senkit, itt egy szokványos rendőrségi nyomozások folynak, a jogvédők feljelentést tesznek.
augusztus 30, 2009 at 20:55 du.
Nossza, nossza, nosza, erre mit fognak mondani a jogvédő hárpiák?
augusztus 30, 2009 at 21:02 du.
“Nem kairakuda ez ami jelenleg van, ez fogja jelenteni(nem jelentheti) az internet végét. A szolgáltatásokat veszélyezteti a jelenlegi ész nélküli letöltés.”
Te honnan veszed ezeket a baromságokat?
augusztus 30, 2009 at 21:38 du.
“@Chamea_hater azért nem nyitottak az új üzleti modell felé, mert rohadt drága a sávszélesség meg az engedélyek beszerzése. Nem fizet le senki senkit, itt egy szokványos rendőrségi nyomozások folynak, a jogvédők feljelentést tesznek.”
Ezt mond annak az anyukának is, kinek 7 éves lánya 14 dalélrt 625 ezer dollárt kell kiperkálni, mert a hülye is látja, hogy ezek példa statuáló koncepciós perek, kiket nyakig megkenték benne a biroványokat…..
Az ész nélküli letöltés miben veszélyezteti a szolgáltatásokat? Erre azt mondják, hogy fejleszteni kell a megnövekedett igényekre, hisz én fizetek a szolgáltatónak a net használatért és semmi köze bele, hogy mire használom.
augusztus 30, 2009 at 22:21 du.
Jééétusom értsétek már meg egyszer és mindenkorra krokodillkönnyekbe fuldokolva könyörgöm, hogy osztott sávszélességet használsz. Ez még mindig azt jelenti, hogy ha te max sávszélességen 30 megával töltesz le éjjel-nappal, akkor más embereknek nem jut a maximális sávszélből a meghatározott időben és reklamálnak. NEM bérelt vonalat és üzleti előfizetést kapsz és neked NINCS JOGOD szerverként használni a gépet(ez azt jelenti, hogy kívülről csatlakoznak a gépedre és állandó online kapcsolat van). Aláírtad a szerződésben ezt.
augusztus 30, 2009 at 22:26 du.
maricyka:”jobb előadók húznak ki külföldre” milyen jobb elöadok?Írj rá példát
“nagyon kis része az internetnek a p2p” akkor magyarországon miért omlik össze
(“letöltések és túlterheltségek miatt az internetszolgáltatásoknak a színvonalát, ez is tény és gyorsan kellene lépni valamit a törvényhozóknak. Ha nem történik valami gyorsan, akkor osztott net helyett kénytelenek lesznek a szolgáltatók bérelt vonal szintű szolgáltatást nyújtani és akkor drasztikusan fel fog menni az internetelérés ára.” )
Jó lenne hogyha átgondolnád egy kicsit a dolgot és mielött okoskodnál hogy van más letöltési lehetöség, is a p2p a legtöbbször használt.
augusztus 30, 2009 at 23:10 du.
“Nem fizet le senki senkit, itt egy szokványos rendőrségi nyomozások folynak, a jogvédők feljelentést tesznek.”
Most mondhatnám hogy az ellenkezőjére van bizonyítékom. Majd rájössz nemsokára kiket védtél eddig, csak idő kérdése és borul a szar, legrosszabb esetben max 8 hónap és ettől fog zengeni az online sajtó.
augusztus 30, 2009 at 23:35 du.
Mutasd már meg ezt a szerződésembe…
augusztus 31, 2009 at 9:11 de.
Chame.a te hülye vagy. A saját sávszélemmel azt csinálok, amit akarok. És őszintén sz@rok bele, hogy a szomszédban döglik a net. Ezt a szolgáltatónak kell megoldani. Nem korlátozással, hanem beruházással, mert a szerződésemben nincs erről egy árva szó se. Erről ennyit.
@bigyibogyo
Nem vagyok naiv, kizárólag az árakról beszéltem.
augusztus 31, 2009 at 10:35 de.
#39: Igen Chamea-nak igaza van a legtöbben osztott netet használnak a 120 megabit ténylegesen csak 30, és valóban aláírtuk hogy szervert nem lehet otthon üzemeltetni.
Viszont ha nem használhatok semmilyen olyan programot ami szervernek tekinthető (amihez az internet felől valaki csatlakozni tud) akkor mit is tudok kezdeni a gépemmel? Tudok emailezni, tudok webet nézni, játszani (persze csak olyan játékkal ami központi szervert használ, mivel ellenkező esetben vétek a szerződés ellen), és fantasztikus filmeket zenéket tudok letölteni pénzért a hatalmas sávszélességgel. Ezzel azonban csak annyi probléma van, hogy nincs normális zenebolt, és videó téka. Mi terveztük hogy csinálunk minőségi szolgáltatást, flac-ban vásárolható zeneszámok stb. azonban hála a jogvédők uzsorájának, nem érte volna meg, mert 0-ra sem lehettt volna kihozni az üzletet. Ergo pocsék a tartalom a neten, akkor miért is vegyünk 120 (30)-as netet? Emailezni? Szerintem legyünk becsületesek, éljenek a jogvédők és váltsunk a legolcsóbb netes díjcsomagra, hogy minél olcsóbban tudjunk emailt olvasni. Ez vajon kinek érné meg?
augusztus 31, 2009 at 12:48 du.
CyB ebben nem vitatkozunk, hogy a mostani szerződések nem kompatibilisek a mai szolgáltatásokkal. Nem véletlenül szeretném a legális alternatívát én sem. Maga a jogtulajdonosnak kellene árusítania filmeket és zenéket és akkor nekik nem kell jogdíjat fizetni és nem jogellenes a megosztás sem. Nem szeretném, ha odáig eljutnánk a p2pvel, hogy maguk a szolgáltatók kezdjenek el perelgetni a szerződésszegésekért. A szeződéskötés nem erkölcsi, hanem jogi alapon működik sajnos. Ha aláírtál egy szerződést, jogszabálynak minősül és ez itt a gond. Kötelező érvényűnek fogadta el mindkettőtök, minthogy azt is, hogy az ASZF-et a szolgáltató értesítéssel egyoldalúan módosíthatja ésatöbbi ésatöbbi ésatöbbi.
augusztus 31, 2009 at 14:24 du.
magambol indulok, ki 😉 nagy adag anyagot mozgatok a neten es ugyanakkor ha van valami jo aron gamma, megveszem, preorderelem, fizetek lastfm -ert (pedig rogyasig van mp3-am) es OS -en kivul mar minden softom legitim a gepemen… de majd win7 lehet megvevodik 😉
augusztus 31, 2009 at 14:52 du.
“Ez a rendszer, ami van árt:
1. Internetszolgáltatóknak és internetelőfizetőknek
2. A műalkotások fogyasztóinak(vásárlóknak, mert nincs választék)
3. Jogtulajdonosoknak
4. Kiadóknak.”
Chamea az internetszolgáltatónak miért is árt? ha nem lennének a letöltők akkor senkinek nem lenne szüksége 8, 25 vagy akárhány megabites netre, honlapokat nézegetni elég egy 2,4 megabites net is. Ergo a szolgáltatóknak alapvetően jó az, ha minél többen töltenek le, mert annál többen fizetnek elő nagyobb díjcsomagra, ők ezért tudnak fejleszteni (lásd: optikai net) amire a kedves júzer szintén elő fog fizetni mert pl. a t-home 50/25-ös csomagjával egy blu-ray is no perc alatt lent van. ERGO NETSZOLGÁLTATÓNAK jó. nézzük tovább. “vásárlóknak rossz mert nincs választék” ez igaz, de nem a letöltők miatt nincs, hanem azért nincs mert pl. egy kojak-et (amit említettél) kiadhatnának mondjuk évadpakkban 5-6ezer forintos áron de ilyen áron senkinek se kellene, max “teszkós” 390ft-os áron venné még bárki is (ha tölt le az illető ha nem). Ergo ez is megcáfolva. Jogtulajdonosoknak, na nekik valamilyen szinten tényleg rossz, de nekik azért rossz mert képtelenek elfogadni, hogy elkellene szakadni a hagyományos kiadási formáktól. Példát is mondok, hatalmas ötletnek tartom a t-home tv-s videótékáját. Menü gomb–> kiválasztok egy filmet, rányomok az OK-ra–> a film 24 órán keresztül az “enyém”–> hóvégén pedig automatán hozzáírják a számlámhoz a 390ft-os tételt. Tehát a jogtulajdonosoknak azért rossz mert kicsit bealudtak a srácok, felkellene ébredni.
Na és most jön az a réteg akiknek tényleg rossz, mert rájöttek arra, hogyha nem manipulálnak (mind fogyasztói, mint jogtulajdonos oldalon) akkor -elnézést a kifejezésért de – k*rva nagyot fognak bukni. Tehát a 4 pontból csak az utolsó az igaz.
Chamea oké, hogy te tele vagy, nekünk se megy azért rosszul, elégedett vagyok de, hogy kicsit tisztán láss:
az oké, hogy Pesten 2-3 ezer forint a diginet, itt vidéken 8ezret fizetek a 8mbit/512kbit-ért, 6 ezer forintot fizetek az IPTV-ért, kb 30-35ezer havonta a villany, +4 mobilelőffizetés, +vízszámla, +gázszámla, +élelmiszer, +valamibe öltözni is kell, meztelen mégse mehetek ki az utcára. Ezek -szerintem- az alapvető dolgok, DE még nem “éltem” és már kb 200k-nál tart a havi kiadás. És akkor még menjek el moziba (megjegyezném nagyon sűrűn járok moziba, mindent ami kicsit is érdekel megnézek moziba) vegyek meg pár dvd-t, zenét hallgatni is szeretek, vegyek meg pár játékot, nyáron menjünk el ugye strandra stb. stb. és akkor meg is van a havi több mint félmilliós kiadás.
Tehát kedves Chamea amit te mondasz az mind szép és jó, de tájékoztatnálak, hogy MAGYARORSZÁGON A MINIMÁLBÉR AZ 270Euro (~70000forint). Old meg a fenti felsorolást 70k-ból, és akkor majd rájössz, hogy a magyar átlagembernek nem az a legnagyobb gondja, hogy “jajj uristen nem legálisan szereztem be egy filmet”
Üdv.
angelhard
augusztus 31, 2009 at 15:42 du.
“Ha aláírtál egy szerződést, jogszabálynak minősül és ez itt a gond.”
Te nem írsz alá jogszabályt… és semmi olyasmit ami jogszabálynak minősíthető…
augusztus 31, 2009 at 17:34 du.
“Te nem írsz alá jogszabályt” – ez való igaz, azzal keletkezik jogszabály 2 fél között.
@angelhard ha a másik ember nem tud a munkájához megcsinálni valamit, mert elveszed tőle a sávszélt, nem fog örülni neki. Ezért árt az előfizetőknek.
Nem tudja a szolgáltató biztosítani a sávszélt, mert letöltesz és ő osztott netet ad az előfizetőinek alapvető mindennapi használatra, a bérelt vonal az más. A másik előfizető meg perre fogja a szolgáltatót, mert a nap pl 6-8 órájában nem kapja meg a maximális sávszélt, pedig neki az járna és a szolgáltató a 60. per után becsődöl.
augusztus 31, 2009 at 21:19 du.
Te ne sajnáld már azt a szegény netszolgáltatót ba@zd meg.Kurva internet elerhetöséget nem sávszélt nem tud biztositani azt nem utcában töltö pistike miatt.Kibaszott sok iptv meg faxomtudja milyen szolgáltatásokkal terheli netet ,nah meg azzal hogy egyre többeket hülyít meg és irják alá szerzödést.