Közel 6 millió forint megfizetésére büntették a Nokiát, amiért az nem fizetett jogdíjat a telefonjaival együtt szállított memóriakártyák után. A céget az Artisjus perelte be 2008-ban és elég pofátlan volt ahhoz, hogy követelését a telefonok szabadon felhasználható háttértárra is kiterjessze.
A Komárom-Esztergom Megyei Bíróság úgy döntött, hogy a memóriakártyákat illetően 6 millió forint kártérítés megfizetésére bünteti a Nokiát, azonban a háttértárakkal kapcsolatos követelést nem tartotta jogosnak. A döntés ellen mindketten fellebbeztek.
Aki azt hinné, hogy ez a top hír, az téved. Az Artisjus ugyanis eredetileg a mobilkészülékekben található belső memória után is követelt volna jogdíjat. A jogvédő szervezet szerint ez is alkalmas jogvédett tartalmak tárolására, csakúgy mint a memóriakártya (vagy egy pendrive, vagy egy cd, vagy egy dvd…).
A bíróság azonban a keresetnek ezt a részét elutasította.
január 10, 2011 at 22:42 du.
orbán kormány nem szab gátat az artisjus ámokfutásának akkor ez csak rosszabb lesz! bár kétlem, hogy most őket ez érdekelné…
sőőőt! mondok jobbat, faterom 15 éves manager calculator-án lévő 32kbyte memória is alkalmas jogvédett anyag tárolására!!! azt is adóztassák meg visszamenőleg!!!
január 10, 2011 at 22:44 du.
Azért vicces, hogy eddig ez nekik nem volt probléma. Jó hogy nem már visszamenőleg is beperli. Sőt! Akkor már miért csak a Nokia?
Különben is, a 2 gigás kártya nem olyan nagy valami, márpedig a Nokia by default, 2 gigás kártyákat pakol a telóiba. És még nem is elképzelhetetlen, hogy mobilfotókkal töltse meg azt a 2 gigát, amihez semmiféle művészetüldöző pénzéhes szervezetnek nincsen semmi köze.
Lényegében mindenféle háttértáron lehet *.mkv fájt tárolni. A poén kedvéért lyukkártyára kéne kinyomni egy friss mozifilmet, hátha arra is ki akarja vetni a rohadt illetékét.
január 10, 2011 at 23:11 du.
CD-ért, DVD-ért jogdíjat fizetek. Kérdés: miért?
Miért kell jogdíj, hogy a családi képeket ráírhassam.
Miért kell jogdíj, hogy pl egy linuxot kiírhassak rá (van 4 cd-m csak azokkal, na, mondthatom, hogy jogdíjat fizetem a linuxért, nem volt akkor ingyen 🙂 )
De ha kiírok egy zenét rá, akkor elvileg büntetésre is számíthatnék? Miért akkor a jogdíj?
Tehát előre meg van írva, adattárolónk van, azon illegelális cucok lesznek.
Ez olyan, mintha egy nő az utcán meglátna, és feljelentene sexuális zaklatásért. Nem tettem semmit. De az eszközöm meg van rá.
Amúgy tegnap idegesítettem fel magam. Youtube -n kerestem egy videót. Megkaptam azt, hogy jogi problémák miatt, ebben az országban nem nézhető. Szóval máshol igen. Fairplay.
január 11, 2011 at 0:04 de.
Egyes számítások szerint az emberi agy tárolókapacitása 1 trillió bit, vagy 1.164.153 gigabyte. Mindenkinek fizetnie kell majd mondjuk azért mert mi van ha tegyük fel egy áruházban beleolvasol mondjuk egy jogvédett könyvbe és nem veszed azt meg, akkor is jogvédett tartalomra emlékszel majd vissza ergo jogvédett tartalmat tárolsz a fejedben.
Én perelnék… mindenkit… Ilyenformán? … simán!
Éljen az Artisjus
január 11, 2011 at 0:08 de.
@ bringalove 2011. January 10. 23:11 :
Legközelebb, ha ilyesmibe belefutsz használj: Proxy-t
január 11, 2011 at 1:19 de.
Biztos nem én vagyok az első, aki ezt mondja, de továbbra is az a hülye, aki boltban vásárol fartisjus-címkés adathordozót. Vaterán is szaré-hugyé árulják már mind a dvd-t, mint a mem.kártyát. A Nokiának meg nem éri meg ezáltal magyar boltokba kártyával szállítani, mivel a jogdíj árából az alap 2 gigás helyett a vásárló 8-16 gigásat lőhet a neten.
január 11, 2011 at 2:24 de.
Nevetséges. A Nokia is ki fog vonulni, ha ennyire szopatják. Nesze neked munkahelyteremtés………….
január 11, 2011 at 2:47 de.
Igen, ezt én is észrevettem, hogy a youtube-on néhány videót csak torral tudok megnézni. Láttam már olyat is, hogy az tiltatta le, aki feltöltötte, értelmetlenség a köbön.
Az artisjus pedig rohadjon ketté. Elképesztően sok dologban van memória, kb mindenben, amiben mikrochip. Nem tudom, hogy csak az írhatóra ugranak-e, de flashchip is van pl routerekben, autókban, akár több mega is. És bizony fel tudok tölteni egy mp3-at a routeremre firmware helyett, csak akkor az többet nem router. Elég nevetséges egy szervezet.
január 11, 2011 at 3:24 de.
Szerintem az Artisjus bandát nemi erőszak elkövetésének szándékával kéne feljelenteni, mert nekik is van szerszámjuk, amit bármikor használhatnak bűncselekmény elkövetéséhez. Sőt, inkább ők maguk egy nagy lószerszám…
Az én memóriámban gyerekkorom kedvenc dalai is megtalálhatók. Nem akarnák ezt is megadóztatni?
január 11, 2011 at 7:23 de.
Az egészben az a legszomorúbb, hogy akármilyen színű kormány jön-megy, ezt a témát mindegyik lesz@rja.
január 11, 2011 at 8:50 de.
@uto-pista
Én úgy gondolom azért, mert akiket ez zavar még mindig olyan szűk réteg, hogy nem érdemes velük foglalkozni, időt és energiát rájuk fordítani, mert a választásokkor kb. 0,5%-ot jelentenek. Sőt, mivel jórészt értelmiségi fiatalokról van szó, akik között nem ritka az “én-ugyan-nem-szavazok-senkire-leszarom” hozzáállás, így még annyira sem foglalkoznak velük. Mert nekik nem éri meg.
január 11, 2011 at 9:30 de.
Ez a kérdéskör csak a csalókat izgatja. A rendes polgár befizeti az adókat, nem felülbírálni akarja a törvényeket. Viszont amikor választani lehet, akkor elmegy választani, mert akkor van ideje a hőbörgésnek. Csürhe!
január 11, 2011 at 9:51 de.
másvalaki: Te (sz)artisjus bérenc vagy, vagy csak szimplán hülye? Ha olyan rendes polgár vagy, fizesd be helyettünk is az értelmetlenül magas jogdíjat, amiből még véletlenül sem azok az előadók kapnak, akiknek esetleg a zenéit kiírjuk CD-re, hanem ilyen lagzilajcsi, mulatós, pákó meg hasonló pöcegödrök…
Ami jó zene/film azért hajlandó vagyok fizetni egy értelmes árat. Ha 15-20 Ft. volna egy DVD lemezen és a boltokban kerülne 70 Ft-ba egy lemez, még vennék is itthon nyers lemezt. De 180+ HUF-ért?
Magyar zenét alig hallgatok, mert manapság zömmel tehetségtelen előadók vannak, külföldiből meg, ami érdekel, 80%-át nem lehet itthon kapni. Innentől naná, hogy letölteni fogom.
Ja és az is nevetséges, hogy míg egy “szemét torrentesek terjesztik a cd-met” Ákos bácsi album 4-5 ezer HUF, egy jó külföldi előadó meg 2500-3000, addig ne képzelje már, hogy a fanjain kívül bárki eredetit vesz.
Pl. eredeti Celine Dion CD-t vettem kevesebb mint 3K-ért. Kicsit elismertebb és jobb előadó, mint Ákos, és amíg az ő albuma másfélszer annyiba kerül, addig kenje a hajára! (mondjuk amúgy se érdekelne, mert sz*r a zenéje)
január 11, 2011 at 11:07 de.
#12
Miért lennék attól csaló, hogy olcsóbban szerzek meg egy DVD-t, CD-t.
Nem lopok érte nem csalok. Törvényt sértek ? Hmm. ezt nem tudom nem vagyok jogász…külföldről rendelem, kapok számlát, nekem ennyi elég ahhoz, hogy számomra ez nem törvénysértés.
Legyen a Saturnban 50-90 forint egy dvd, akár 50-es packokban és akkor ott fogom megvenni, ott fogom hagyni a pénzem. Ők is jól járnának én is. Ebbe viszont beleszól a címben említett jogvédő szervezet.
Ahelyett, hogy elmennének rendes munkára, mint egy kukás, eladó, stb..mert őket többre becsülöm, mint azt aki azért kapja a fizetését, hogy embertársai életét megnehezítse a sok fa…szóval hülyeségével.
Ők az igazi ingyenélők, semmit sem tesznek, melegednek egy kényelmes irodában a mi pénzünkön.
január 11, 2011 at 11:22 de.
@másvalaki 2011. January 11. 09:30 :
igen ha lehetne arról dönteni hogy az ilyen felesleges az adófizetők pénzét nyelő “jogiszervezetnek” nevezet vmiket beszüntessék -e sokan szavaznának igennel, mert annyira felesleges hogy vannak még az előadók zsebében is több pénz maradna ez által!
január 11, 2011 at 11:57 de.
Na megy a szokásos hangulatkeltés: ebben az esetben most épp a köcsög artisjusnak van igaza. A memkártyára kell matrica, kész. Mit nem ért ezen a Nokia? A háttértár rész érdekesebb, mert az mp3 lejátszásra alkalmas mobil elvileg nem különbözik a sima memóriás mp3 lejátszótól, amit szintén jogdíjfizetés terhel. A nokia ügyvédje marha jó lehet, ha ezt kibulizta nekik.
január 11, 2011 at 11:57 de.
Én is az Artisjusnál szeretnék dolgozni és beperelném az összes merevlemezes dvd felvevőt gyártó céget, ahogy a hdd-s tv-ket gyártókat is és az összes videókamerát, mert azzal meg a moziban büncselekményt is el tudok követni.
Ha ez mind megvolt, akkor várnám a bonusz, közben meg lefoglalnék pár seedservert és privát honlapokat, csakhogy ne mondják hogy nincs elég munkám.
Szánalmas szar!
(BTW, a médiatörvény miatt ezt a blogot is majd regisztrálni kell (haszonszerzés = google reklámok)? mert akkor már nem irogathatunk ilyeneket!)
január 11, 2011 at 12:05 du.
@13 másvalaki:
Minden viszonyítás kérdése. Valahogy mindig nagyon gyorsan sikerül átvennünk “nyugatról” az éppen aktuális rendszabályokat, korlátozásokat, újabbnál újabb adónemeket.
De ha arra gondolok, hogy pl. Kanadában 8 CAD az adható legalacsonyabb órabér és pl. egy 5-ös pakk TDK 16X/4.7GB DVD-R ára 3,49 CAD (http://bit.ly/eS9GpD) akkor már látható mi itt a fő probléma. Ott dolgozol egy -bolti- pakkért kb. fél órát, itt átlag órabérrel számolva (kb. 190 HUF/darab bolti áron) 1,5 óra munkádba kerül. (Átlagfizetéssel, átlagórabérrel számolva.)
Tehát nem az a lényeg, hogy máshol átszámítva HUF-ba mennyibe kerül valami, ha az ottani jólétet akarjuk megítélni, hanem, hogy ottani polgárként ugyanazzal a munkával ottani viszonylatban ugyanolyan szintű fizetéssel mennyi idő alatt keresed meg ugyanannak a dolognak az árát. Na ezen a téren vagyunk egyre inkább lemaradva nem csak a nyugattól, hanem a környező, régióbeli országoktól is. És akkor azzal akarják most kiszúrni a szemünket, hogy a ’90-es évek elejihez képest és a mostani átlagbérbérekből 2x annyi benzint tudunk vásárolni…
Én azt mondom, nem érdekelne a dolog, ha arányosítva ugyanazt és ugyanannyit tudnék venni a fizumból itthon mint más országban. (A kötekedők kedvéért: igen, léteznek manapság ilyen téren még nálunk is rosszabb szinten lévő országok, de ezek száma lassanként kiszorul a Balkánról és áttolódik valami afrikai országokra és a Távol-Keletre)
január 11, 2011 at 12:58 du.
@dave:
Az artisjus-nak nincs igaza sem most, sem a múltban, sem a jövőben.
Ugyanazt a bizonytalanságot érzem ebben az ítéletben, mint a matrica bevezetésében. Akkor most vagy lopok és megbüntetnek, vagy nem, és akkor nem. Vagy minden háttértárat adóztatunk, vagy egyiket sem. Így lenne következetes.
január 11, 2011 at 13:00 du.
dave: Hülye, a ma memkártyák kisebbek, mint maga a matrica… VICC
január 11, 2011 at 13:29 du.
Félreértés ne essék, egyáltalán nem értek egyet az Artisjus elvével, miszerint: “mindenki bűnös, amíg az ártatlanságát be nem bizonyítja”.
Számoljunk kicsit:
6millió büntetés – 2GB kártyára 300Ft a “sáp” (Artisjus – H I V A T A L O S É R T E S Í T Õ • 2009. évi 63. szám) = 20000 kártya után lett megítélve. Sajnos nem találtam infót arra, hogy 2008 évben Magyarországon, mennyi Nokia mobiltelefon lett értékesítve (ennek ellenére kétségeim vannak az iránt, hogy kizárólag 20000 db telefonhoz mellékeltek volna 2GB-os vagy nagyobb memkártyát). Gondolom bűntetőkamatot is számoltak a megítélt összegbe, így még kevesebb kártya után lett megítélve.
január 11, 2011 at 14:05 du.
Ez döbbenet, hogy mindenért sipákolnak és ezek után jogi nonszensz, hogy hisztiznek a torrent oldalak miatt amikor már minden adathordozó árában benne va a jogdíj.
január 11, 2011 at 14:18 du.
Kár, hogy minden ilyen témát érintő cikk hozzászólásaiban folyamatos az értetlenkedés és szitkozódás. Jó, beszednek egy csomó pénzt az adathordozóra vetett különadóból, ami tényleg drágává tesz rengeteg mindent, DE azt se feledjük el, hogy a szerzői jogokra vonatkozó törvény azt is megengedi, hogy LEGÁLISAN, ingyen és bérmentve – tudom, semmi sincs ingyen, mert áramot, Internet-elérést, számítógépet, az életünkből eltelt időt is bele kell számítani, de ezt most vegyük csak szőrszálhasogatásnak – letöltsd magadnak bármelyik filmet (kivéve gyerekpornót vagy másmilyen, más okból illegális dolgot), zenét, egyéb audiovizuális tartalmat.
Gondolom ha a torrentezők többsége kiszámolná, hogy az adathordozókra kiadott plusz költség (megy egyáltalán az adathordozók ára) vagy a letöltött zenék és filmek bolti ára a nagyobb, akkor rájönne, hogy így talán jobban járt ő is és az Artisjus tagjai is, mert az biztos, hogy úgysem vennék meg az emberek a töredékét sem a most legálisan letöltött, jogvédett anyagoknak. Akinek ez sem felel meg, az szerintem tényleg egy nyamvadt ingyenélő.
január 11, 2011 at 14:53 du.
Egy nagyon egyszerű példa.Mi van ha mondjuk én a beatport.com oldalról töltök le egy zenét ahol fizetek érte(gondolom a külföldi jogdíj is benne van az árban).Na és ezeket a zenéket szeretném rárakni egy pendrive-ra,cd-re,vagy memória kártyára amin rajta van ennek a bandának a címkéje! Nehogy már kétszer keljen fizetnem érte…
január 11, 2011 at 15:04 du.
Mondják ki a jogvédők, hogy becsszó nem fognak piszkálni senkit film és zene miatt, nem foglalják és zúzzák be a lemezeket ha elkapják, hogy ha nem bizonyítható hogy nem otthoni használatra írta őket.
Hja, hogy ilyet hivatalosan nem ígérnek?Akkor miről is beszélünk?
Csak mellébeszélés van, aztán meg hírek hogy átalánydíjas büntit szabnak ki mp3-ra.
január 11, 2011 at 15:07 du.
@Sragi: Van, aki meg soha nem tölt le semmit, tényleg csak a családi fotóit írja ki és mégis fizet. Ez így működik. Nincs egy egyenleg minden állampolgár nevénél, pont ez a lényeg, de jobb is így.
január 11, 2011 at 15:16 du.
@Kamisama: Városi legendák, külföldi esetek, rémhírek, unatkozó bloggerek elferdített álhírei: ezekből is van bőven.
Egyébként meglepő, hogy az emberek többségének halvány fogalma sincs a jogairól. A DRM-es zenék is csak azért vannak még, mert az emberek azt sem tudják, mi az a DRM és hogy az pont a vásárlókkal szúr ki.
január 11, 2011 at 15:34 du.
zs – Az ismerős ismerőse melyik kategória az általad felsoroltak közül?
Egyébként ha rémhírek, miért nem lehet olyat olvasni, hogy a jogvédők aszerint foglalnak állást?
A nem büntetlek, mert nincs miért, és a nem büntetlek mert kis hal vagy azért nem ugyanaz.
január 11, 2011 at 16:18 du.
@Kamisama: Az „ismerős ismerőse” még első hallásra is pletyka kategória, amire nem lehet alapozni. 🙂 Tipikusan a „Moszkvában Mercedeseket osztogatnak” kategória.
“Egyébként ha rémhírek, miért nem lehet olyat olvasni, hogy a jogvédők aszerint foglalnak állást?”
Mert nem érdekük, az ő legnagyobb fegyverük a FUD (Fear, Uncertainty and Doubt), ami egy nagyon komoly marketingstratégia. Több barátom vesz a boltban műsoros DVD-ket, mert félnek, bizonytalanok, kétségeik vannak.
január 11, 2011 at 16:24 du.
Ugyan sokszor ki lett már ez beszélve, de a legnagyobb probléma az, hogy a ma érvényben lévő szabályozás ismereteim szerint jogelveket sért. Nevezetesen az ártatlanság vélelméét. Hogyan fordulhat elő az, hogy egy lehetséges magatartásért fizettetnek velem? Olyan ez, mintha a boltba belépve ki kellene fizetnem egy kilogramm kenyér árát, mert noha nem vettem kenyeret, de akár be is rakhattam volna azt a kosaramba. Vagy prevenciós jelleggel elítélnének kés használatáért, mert ugyan csak kenyeret szeltem, de akár embert is ölhettem volna vele.
A másik dolog, hogy lehetne ilyen társadalmi megállapodás, hogy ez átalánydíjas, de akkor a file-megosztás legyen teljesen nyílt, legális, virágozzék minden torrent oldal, jogvédett tartalmat elérhetővé tévő ftp szerver.
Az ugyanis, hogy ezért a letöltés legális, nagyon álságos, hiszen letölteni csak valahonnan lehet. Szóval a dolog akkor nyeri el értelmét, ha a jogvédett anyag megosztása, feltöltése, tárolása, nyilvános publikálása is legális ezen átalánydíj alapján. Viszont jelenleg nem az.
Foglalkozik ezzel valamilyen jogvédő szervezet? Ideje volna nagyon…
január 11, 2011 at 16:56 du.
félő, hogy a nokia amúgy is ki fog vonulni a magyar piacról, vagy legalábbis megszűnteti a budapesti irodát. dolgoztam náluk – nem is keveset – és amit műveltek kiszervezés címen az egyrészt kritikán aluli volt, másrészt nem magyarhon hibája.
január 11, 2011 at 16:59 du.
@locsemege: Valószínűleg el vannak foglalva azzal, hogy a drága, kedves EU-n keresztül (tehát nálunk is) bevezessék az ACTA-t, ami majd tényleg igazi vadnyugatot teremt a megszűnő jogaink és növekvő korlátozásaink képében, de legalább majd mondogathatjuk magunknak, hogy nyugatiak vagyunk, az Európai Unió büszke tagjai, Hollywood büszke rabszolgái.
január 11, 2011 at 18:12 du.
Mekkor paraszt ez az Artisjus. Ha azt feltetelezik, hogy mindenre illegalis zene kerul, akkor miert nem legalis illegalis zenet letolteni, a jogdijat ugyis kifizetjuk az adathordozon?!
január 11, 2011 at 18:14 du.
Az a baj hogy olyan dolgokról beszéltek ami nem létezik. Jogdíj nem létezik, mert a befolyt összeg többségét véletlenül sem a jogbitorlók kapják meg. Bárki aki jogdíjat fizet, az máris érezheti átverve magát. Amúgy a “hamis lemez” mítoszt is ezek az ingyenélők keltették életre, holott a 3x vagy még olcsóbban vásárolt lemez semmivel sem rosszabb (sőt, nemrég akadtam a kezembe egy legendásan silány médiakódos, ámde matricás DVD), csak épp nincs rajta a csodapecsét…
január 11, 2011 at 19:51 du.
Tegyünk tisztába egy pár dolgot!
A törvény szerint a cd, dvd, pendrive és a memóriakártyáért kell fizetni az artisjusnak, winyókért, beépített memóriák után nem. Vagyis ebben az esetben a nokiának fizetnie kell a memóriakártya után az artisjusnak. Viszont a beépített memória után nem.
Persze én sem értek egyet ezzel a pénzbeszedő artisjussal….
január 11, 2011 at 19:57 du.
Az a szomorú, hogy a) fizetsz a telefonhoz adott memkártyáért, b) fizetsz a hozzá vásárolt plusz kártyáért, c) fizetsz a letölhető mp3as csengőhangok után is és ebből a zenész egy fityinget sem lát.
Egyetlen megoldás szépen visszaigényelgetni a saját “jogdíjaidat” aztán médiához fordulni, kókusz,magellán,házonkívül stb ahol ha sokan gyakorolunk nyomást, talán képesek egy riportot összehozni. Mert ez a legalizált évek óta tartó lopás felháborító. Az, hogy a magáncélú letöltés legális oké, de ezért ugyanúgy szólni fog a warner meg a többi külföldi ha meglátja, hiába védekezel, hogy én fizettem artisjus matricát.
január 11, 2011 at 21:34 du.
Döntetlen! 😀
január 11, 2011 at 22:01 du.
Előbb utóbb rendeletet hoznak hogy a LEtöltés is illegális és majd a sok kis pulikutya csak pislog, hogy akkor most nem szabad, nem legális? HA gondolkodnának most az emberek rájöhetnének, hogy ami most van az maximum engedély törvényileg, amit el is vehetnek. Azt mondom már most kezdjetek el gondolkodni, hogy honnan szerzitek be a filmet, zenét ha illegálisnak kiáltják ki a letöltést. Én keresek emberkét biztos akihez vinyóval megyek aztán jól telepakolom és szarok továbbra is az összes jogvédőre. Meglesz a néznivaló filmem hallgatni való zeném és nem töltök le a netről semmit mert azt visszanyomozzák úgyis. Aki meg gazdag vegyen vpn-t bár ha törvénytelen lesz a letöltés lehet a vpn szolgáltatók is eltűnnek hiszen a hatalommal nem húznak újat. Ez nem csak magyar húzás lesz hanem világszintű módosítás. Magyarországon még túl nagy a szabadság letöltés szempontjából. Gondolkodjatok mondom hogy miképp szerzitek be a közeljövőben a cuccot ha a letöltést illegálissá tudja varázsolni az össze szerzőijog huszár.
január 12, 2011 at 3:27 de.
@zs: Meglesz az orwelli totális diktatúra, a Világkormány, effelől nincs kétségem. A “legszebb”, hogy az ehhez vezető úton azzal az érvvel etetnek, hogy mindez értünk, a mi szabadságunk védelmében történik. Remélem, nem kell a végjáték részesének lennem. Bár attól tartok, nem úszom meg. :((
Mellesleg az IPv4-es címek igen fogyóban vannak. Hamarosan meglesz az áttérés IPv6-ra. Technológiailag jobb, ugyanakkor a totális ellenőrzés egy újabb ideális eszköze. Mindenki kap egy statikus címtartományt, így a forgalmat logolni lényegesen egyszerűbb, mint visszakeresni manapság, hogy az adott pillanatban az előfizetőnek éppen mi volt a dinamikus IP-címe. Nem, mintha ma ez gond lenne, de statikus címtartomány esetén a szokásostól kicsit eltérő forgalmazással ránézésre felhívja magára az előfizető a figyelmét.
Egyre inkább börtönben élünk, a szabadságunk látszat, az intim szféránk, a magánéletünk megszűnőben.
január 12, 2011 at 7:18 de.
sziasztok
bocsánat az offért..
1ik HSZ-ban olvastam hogy már az mp3-ra is kell adót vagy “védelmi pénzt” XD fizetni … ha félre olvastam akkor bocsánat…
nos hát erre 1 kis kapu van 🙂 mp3 helyet hallgassunk FLAC kiterjesztésű minőségi zenét 🙂 vagy arra is van már valami fenyítés ?
mp3-rol jut eszembe… Magyarországon hivatalosan lehet valahol FLAC minőségű zenéket vásárolni ?
vagy esetleg tud nekem valaki olyan oldalt adni ahol ingyen tudnék flac zenéket tölteni ? valami hasonlót mint a 0daymusic.org
köszönöm szépen elöre is a segitséget 🙂
január 12, 2011 at 8:19 de.
Szerintem undorito amit tesznek. Tulajdonkeppen abbol elnek, hogy a sajat marhasagukat vedik, sajat penzuket feltik. En megmondom oszinten, hogy egyetlen egy darab magyarorszagon vasarolt CD vagy DVD lemezem nincs itthon, eppen ezert. Nem fogok fizetni nekik, mert mas szellemi termekeert kernek penzt, amihez semmit nem tettek hozza, ami enyhen szolva szanalmas. Korulbelul megegyezik azzal, hogy letoltok valamit es kereskedek vele, penzert (igen, valahogy a kalozkodashoz tudom hasonlitani).
Ures lemezekert minek fizessek jogdijat? Van itthon 3 db 100-as packom, csak csaladi videokkal es fotokkal (eskuvo, keresztelo, nyaralasok). Ezert kellett volna fizetnem nekik? Hat koszonom nem. Akkor az elottem szolo peldajat veve Vatera.hu vagy valami kulfoldi webshop.
Masik: a telefonomban jelenleg egy 16 Gb-os SDHC van, tele videokkal, fenykepekkel, sot, egyik zenesz ismerosnek van rajta 3 albuma (amatorok, de meghalgattam a keresere), amit az engedelyevel masoltam ra. Ezt a kartyat nem is szeretnem leirni, mennyiert vettem itt Magyarorszagon.
Itt tartunk, sracok. Lassan kiderul, hogy a benzint is az Artisjus adoztatja meg azert ilyen draga. Mivel az illagalisan jogvedett adatokat tartalmazo adattarolokat szallithatjuk autoval, busszal is 🙂
január 12, 2011 at 13:00 du.
@locsemege: Én is így gondolom. Az IPv6-os egy jó példa.
@anonymus: Én úgy tudom (de javítsatok ki, ha tévedek), hogy az MP3 tömörítési algoritmusára szoftverszabadalom vonatkozik bizonyos államokban, Európában viszont – hála az égnek, a rengeteg tüntető programozónak, kockának és témában jártas embernek és persze az Európai Parlamentnek, mert leszavazták – nincsenek szoftverszabadalmak. Ha te egy cég vagy, aki MP3 encodert/decodert tesz a termékébe, akkor vagy fizetsz szabadalmi díjat az azt birtokló Fraunhofer Intézetnek, vagy nem, de ha a jenkiknél is piacra dobod, esélyes, hogy beperelnek szoftverszabadalom-sértésért, mert az ügyvédek országában akár triviális dolgokért is beperelhetnek (pl. a Microsoft szabadalmaztatta a duplaklikket).
A FLAC az MP3-mal ellentétben veszteségmentes tömörítést használ, ezért elég nagy fájljaid lesznek. Ha ezt nem akarod, akkor ajánlom a nyílt Ogg Vorbis formátumot. A szabad szoftveresek közt elég népszerű formátum. Persze ha nem számít a hely és a sávszélesség, akkor jó a FLAC.
január 12, 2011 at 13:09 du.
Artisjus+médiatörvény+Orbán=kezdek félni
A végén arra ébredünk, hogy fasizmusban élünk.
január 12, 2011 at 14:06 du.
Várom már a az usb kábel adót.
Rohadjanak meg
január 12, 2011 at 14:15 du.
Az ilyet ütném még a mentőben is. Ahelyett hogy valós problémákkal foglalkoznának, pl hogy lassan 400 forint a benzin, meg a csórok már a kajára is hitelt vesznek fel… nem ilyen szarokkall
január 12, 2011 at 17:26 du.
@dEvil: ha visszagondolok az elmúlt év eseményeire, nekem valahogy nem az jön le hogy legális lenne a letöltés…
A lázadós felvetésre meg annyit hogy elég egyértelműen látszik hogy ezek a jogvédők kb mindenkit sakkban tartanak, és ebből az tűnik valószínűnek hogy csak egy szindikátus bábszínháza csupán, szóval kétlem hogy a TV -ben jogvédő ellenes oknyomozó riportokra bármi esély mutatkozik…
január 12, 2011 at 17:27 du.
a telefon kamerájára miért nem vetnek ki adót ? véletlenül lefilmezhet jogvédett dolgokat 😛
komolyan mondom,ez már nyílvános legális bünőzés
a szalagavatókon és pénzt szednek ám a tetvek…söt az áruházak is csak jogdíj fizetése után játszatják háttérzenének a rádiók adását (amiért a rádiók is kifizetik a jogdíjat)
Tulajdonképpen ugyanazért többször el kérik a pénzt,mintha te többször fizetnél a kenyérért.
A jogvédők mindig ezt hozzák fel példának…
január 12, 2011 at 18:39 du.
okoska 2011. January 12. 17:27
hát igen kicsit lehet eltúloztad,de lényegében ez van
én is erre akartam kilyukadni az első hozzászólásomban (Sragi 2011. January 11. 14:53 🙂 ahol a beatport-os zenék “dupla jogdíj” fizetésére céloztam.ez természetesen nem a beatport hibája hanem sokkal inkább a drága
lehúzunk köcsög magyar ember társaságé.
január 12, 2011 at 21:07 du.
Az agyam eldurran(t)…
apropos, éz én (a mi) belső memóriánk, az agyam/agyunk is alkalmas jogvédett adatok tárolására, korlátlan mennyiségben le is játszom/játszunk verseket, szakmai parafrázisokat, képeket stb.stb.stb..
Önként jelentkezem hogy az elmúlt 44 évemben felhalmozott, a jogvédett tartalmak illegális tárolásából és nagyközönség előtti felelőtlen terjesztéséből fakadó jogdíj-hátralékomat a 14 éves manyup-om infláció feletti reálhozamából levonhatják. Így vehet elegendő vazelint az artisjus, hogy ne fájjon annyira, mikor az egyszarvú párjuk megjelenik behajtani hátulról a házastársi kötelességet. Osztán ha valamilyen csoda folytán mégsem lenne elég a pénzem a kencére, hát akkor úgy jártak 🙂
Legfeljebb nem ülnek kényelmesen egy ideig a bőrfoteljükben, de legalább nem lesz gond a székrekedésükkel :):):)
Az agyi lebenyemre való artisjus matricát kérem ide postázni:
Kicsi,Kelemen
AbSuRdIsTaN, zip69069
JoSé DoN PaDraFoS street 13. (a lépcső mellett srégen balra. Vigyázz a kutya harap, a macska meg szart, ne lépj bele, de ha már arra jársz edd fel! /márha az APEH-s kollégád hagyott valamit/)
IgO8-ban Albánia vége tábla után kissé jobbra (vagy nagyon balra), egy lépéssel SzTaLiNvArOs előtt találják szerény demokráciánkat.
köszönöm
(tűzőgépem van, azt ne postázzanak)
január 12, 2011 at 21:12 du.
Persze,eltúloztam,de a lényeg érthető
Mellesleg pár fejlettebb országban alapból beépitik a jogdijat a az internet árába.
Igaz ilyenkor is többször fizetsz,de senkinek nincs joga felháborodni.
(Persze az is lehet,hogy nincs ilyen,csak én szeretném)