Lassan minden hazai torrentoldalra jut egy jogvédő szervezet. Meglepő gyorsasággal szaporodnak. A legújabb jelentkező az AGICOA Magyarország Filmelőállítók Jogkezelő Egyesülete.
Az AGICOA (amely egyébként egy több országban jelenlévő szervezet) célja a hazai filmproducereket megillető üres adathordozói és kábeltelevíziós jogdíjak hatásosabb érvényesítése és felosztása a stúdiók és a producerek között. Van már ezekre itthon egy szervezet, de ez többek szerint nem megfelelően végzi a dolgát, és több hazai és külföldi filmvállalat már sérelmezte is, hogy nem kapták meg jogos juttatásaikat. A nemzetközi szervezet elmondta, hogy a hazai FilmJUS-szal már többször próbálta felvenni a kapcsolatot, de nem sikerült hatékonyan együttműködni velük.
A magyarországi “leányvállalatot” az AGICOA és több hazai filmkészítő vállalat alapította, még tavaly, 2008. júliusában, de csak a napokban jelentették be nagy nyilvánosság előtt.
(via sg.hu, thx h2om4n)
január 26, 2009 at 19:27 du.
majd ha a fizetést is sikerül felosztani rendesen, akkor gondolkozhatnak az adathordozókra kivetett díjak felosztásán is…
január 26, 2009 at 19:36 du.
ez megint mekkora hülyeség lett..
január 26, 2009 at 19:37 du.
Újabb bizonyosság arról, hogy az adathordozókat honnan kell beszerezni 🙂 Akkor a FilmJUS megy a levesbe. Nem olyan rossz ez a hír.
január 26, 2009 at 19:39 du.
Most sokkal boldogabb lettem:D épp azon filóztam tul kevés ilyen szervezet van:lol: 😀 LOL
január 26, 2009 at 19:55 du.
Ez kell magyarországnak hajrá srácok!:) belefér az adósságba!:)
január 26, 2009 at 20:07 du.
görénység…. Él-e még az anyja?
“üres adathordozói és kábeltelevíziós jogdíjak hatásosabb érvényesítése”-> még tovább emelnék??? Az embernek rámegy a gatyája is ebben a “kurva országban” (von Gyurcsány…) és még, még még még…
január 26, 2009 at 20:25 du.
Hirdessük meg az adathordozók bojkottját, mindenki tárolja HDD-ken a filmjeit, programjait, és max romániából vásárolt újraírható DVD-re írja ki a filmeket! Szerintem hatásos lenne, valamiből nekik is élni kell, ha azt akarjuk, hogy ne legyenek, nem kell nekik pénzt adni az adathordozók megvásárlásával!
január 26, 2009 at 20:39 du.
ezek úgy gondolják ha már nőt a trackerek száma akkor kell nekik is az erősités
január 26, 2009 at 20:43 du.
50 Giga torrent protokollon történő feltöltés után megtízszerezni az internet havi költségét. Rögtön csökkenne a torrentforgalom.
január 26, 2009 at 20:46 du.
Ez az AGICO emlékeztet valamire…ááá megvan: Avico hasáb-burgonya
január 26, 2009 at 21:48 du.
Hurrá!!! Ezzel a hírrel beteljesedett a mai napom! Tele a hócipőm a jogvédőkkel…
@karbarun:
nincs neked valahol valami dolgod??? Te tényleg anyu pénzelt kicsi fia lehetsz, mert ennyi ökörséget nem lehet improvizálni, gondolom fél napod arra megy rá h ezeket kitaláld, a másik fele meg arra h begépeld!
Menj inkább dolgozni és ne a szüleid pénzéből élj ingyen, az majd leköti a gondolataid és nem fogsz hülyeségeket beszélni!
január 26, 2009 at 21:53 du.
Igen nagy lehet a baj, ha már a megélhetési-jogvédők is összevesznek a koncon…
AGICO vs. Filmjus
http://index.hu/kultur/cinematrix/ccikkek/pjus0126/
január 26, 2009 at 21:58 du.
Eggyel több vagy kevesebb már mindegy. Van azért jó hír is…
Eljárás folyik a Filmjus ellen
http://index.hu/kultur/cinematrix/ccikkek/pjus0126/
január 26, 2009 at 22:20 du.
Ld. még: http://index.hu/kultur/cinematrix/ccikkek/pjus0126/
január 26, 2009 at 23:46 du.
még hányan küldikbe 😆
január 26, 2009 at 23:50 du.
Szerintem kellene egy jogvédő szervezet a torrentezőknek is!
Lehetz hogy perverzül hangziok, de szerintem kéne.
január 27, 2009 at 9:51 de.
Az AGICOA.hu domain még szabad 😉
@sámán
A svédeknél már külön párt is alakult ha jól tudom
január 27, 2009 at 13:37 du.
Nah újabb rongyéletűeket tartunk el gratulálok.
Mentek volna kőművesnek, minthogy bedöcögnek megisszák a kávéjukat, trécselnek, vagy meg ba@@ák a titkárnőt, fel csengetik a havi zsét amiért más egy évig dolgozik.
január 27, 2009 at 13:49 du.
már bocsi srácok, de mint írtátok ez nem ey újjabb, ez egy már meglévő szervezet, csak a magyar jogvédő szervezetek, azaz inkább szerzői jogdíjakat bekérő szervezetek (FilmJus) tökreire lépnek rá, mert kezd kiderülni hogy valójában lószart se fizet a jogdíjból a filmjus a szerzőknek, és producereknek, csak akkor ha “van rá mód”.
“Feszkó van az Audiovizuális Művek Nemzetközi Kollektív Jogkezelő Egyesületének tavaly megalakult magyar alszervezete, az AGICOA Magyarország és a tévés sugárzás utáni jogdíjakat jelenleg kezelő FilmJus között. Az AGICOA szerint az idehaza életben lévő 13%-os kábeltévés sugárzás után járó jogdíj eleve nagyon alacsony az európai 60%-os sztenderdhez képest, amiből még mintegy 20-20 százalékos kezelési költséget is von az ArtisJus és a FilmJus is, mindemellett ellenőrizhetetlen, hogy mennyi pénz folyik be a jogkezelőhöz, a magyar producerek pedig vagy egyáltalán nem vagy csak rendszertelenül kapnak jogdíjat az általuk jegyzett alkotások után. A FilmJus tiltakozikt a vádak ellen, szerinte igenis kifizetett és ki is fizet minden jogdíjat a magyar és külföldi produceri szervezeteknek, többek között az AGICOA-nak is, “amennyiben a kifizetéshez szükséges adatok rendelkezésre állnak”.”
http://comment.blog.hu/2009/01/27/hirek_melegszenyo_melle
január 27, 2009 at 16:11 du.
Nem jogvédő szervezetekre van szükség, hanem a torrenten és a DC++-on kell az uppot lekorlátozni 3-7 kb/s-re. Megállna a forgalom a p2p-n rögtön és máris tettünk valamit a környezetünk védelméért meg az egészségünkért is.
január 27, 2009 at 16:20 du.
Na azt meséld el nekem h a p2p forgalomnak mi köze a környezetvédelemhez!
Ha ezt megmagyarázod ép kézláb módon, normális érvekkel alátámasztva, akkor isten bizony gratulálok…
Nem vagy te rokona a Grimm testvéreknek???
január 27, 2009 at 19:22 du.
Karbarunnak igaza van, van kapcsolata a környezetvédelemmel. Kevesebb számítógép lenne bekapcsolva éjjel-nappal, ha le lenne korlátozva az up, bár nem tudom, hogy ez-e a megfelelő megoldás, vagy megkötni a jogtulajdonosokat, hogyha 2 éve nem adta piacra a művét és nem adott előtte semmiféle felvilágosítást tenni, hogy mikor fogja, akkor az legyen szabadon kitehető a világhálóra. Teljesen hülyeségnek tartom, hogy minden mű le van védve, még az is, amit nem lehet piacra dobni és seedelés, nyerészkedés folyik rajtuk, a jogtulajdonos meg ül a fenekén(mint pl Kisváros, Magnum, Smallville, stb.). A Lindát is kiadta a h*lye jogtulajdonos kicseszésből, csakhogy ne töltögessék, de többe került piacra dobni, minthogy hagyná szabadon letölteni. Erről ennyit.
január 27, 2009 at 19:48 du.
Na ne kezdd már te is! Jó, legyünk zöldek, rendben van…
De miért gondolod, h épp Petting Elek, kispiripócspusztai hülyegyerekenek a szutyok éjjel-nappal zúgó gépével kellene kezdeni??? Szerintem vannak ennél jóval nyomasztóbb gondok is…
Másfelől: ennyi erővel akkor a szemét szolgáltatók a hibásak, mert pofátlanul sok pénzért kínálnak csak nagy sávszélességet! Mert én boldogan kikapcsolnám a gépem fél óra után, ha ennyi elég lenne, h letöltsek és utána jó arányt csináljak…
A lényeg: Te az 1ik oldalt magyarázod bele a dolgokba mindenáron, Én meg csak azért is a másikat.
Ha gondolod folyathatjuk, én jól szórakozom, de sok értelme nincs. Aki torrentezik azt nem fogod meggyőzni…
És most tényleg rossz indulat és bántó szándék nélkül: Ha tényleg ennyi fanatikus antitorrentes vagy, akkor miért pont 1 p2p blogon hírdeted az igét???
január 27, 2009 at 20:14 du.
én nem antitorrentes vagyok, csak úgy gondolom, hogyha valami gond van az országban, mint pl a kultúrával, annak nem ez az elintézési módja, mert így annál inkább baromnak néznek minket. Nem a szolgáltató ezért a hibás, mert külföldről ő is drágán kapja a sávszélt, meg a bixtől is. Itt a jogtulajdonosokra meg egyes jogvédőkre kellene egy keményebb jogszabályt ráhúzni, ez viszont csak népszavazással megy.
január 27, 2009 at 22:48 du.
Ez egy sz.r… mostmar 2 szervert berelek h meg tobb filmet tudjak osztani:D
január 27, 2009 at 23:08 du.
Szvsz ha a jogvédők nem kapnák meg a sápot sokkal több jutna a zenészeknek és a filmeseknek. De ez csak szvsz.
Egy másik: vajon ez az újabb (terror)szervezet a válság miatt munkanélkülivé vált ügyvédekből verődött össze *vakarja a fejét szmájli*
január 28, 2009 at 0:22 de.
ez egy vicc… pro is és kontra is, de én azt mondom, hogy akkor én is megvenném a filmeket a boltban, eredetiben, ha reális ára lenne. De az, hogy egy dvd film 3-4 ezer forint, az kicsit nonszensz. Aki meg a torrenteseket szidja, az vagy el van szállva anyagilag, vagy egyszerűen csak kötekedni akar… De őszintén megmondva én nem szeretem a torrentet…úgyhogy marad a warez:D
január 28, 2009 at 8:42 de.
A sok munkanélküli jogász, ügyvéd…. Ezért képezzük őket állami pénzen??? pff…
január 28, 2009 at 11:06 de.
Gyereke, ez ugyanolyan, csak maskepp, uzlet.
A torrentoldalak is jo uzlet, es ez amit ok csinalnak azis jo uzelt.
Errol szol, penz beszel kutyaszar tancol.
január 28, 2009 at 12:12 du.
Na egy újabb hülyeség, amivel pénzt tudnak kisajtolni belőlünk…
Kérdem én: Miért illetné meg szerzői jogdíj a magyar producereket a saját magam által előállított szellemi termékek után? *nagyonhülyefejetvágósmiley*
Az ilyen hülyeségekkel mindig csak fel..nak agyilag, ugyanis ha csinálok pár családi fotót/videót, esetleg megírok egy pár programot és kiírom egy üres cd-re/dvd-re, akkor ezzel hol sértem én meg a hazai filmes ipart?
(Esetleg lemásolom a saját dolgaimat (képek/videók), amiket én csináltam sajátkezűleg, ahhoz milyen módon van köze a hazai filmproducereknek? *mégmindighülyefejetvágósmiley*)
Aki erre egy értelmes és elfogadható (érvekkel alátámasztott) választ ad, az elé leborulok és imába foglalom a nevét… 🙂
január 28, 2009 at 14:06 du.
De a jogvédői dolgokat is meg lehetne oldani egykönnyen:
Az ilyen kutyasz*rokat, mint softwarecreating.hu , bsa.hu, 212.92.x.x meg egyéb sz*rság tartományait egyszerűen kitiltaná a torrent admin a külföldiekkel 1ütt, ugyanúgy, mint az fsx, akkor nem lenne gond a jogvédőkkel.
Feleslegesen töltenek azok is, terhelve a sávszélességet. Az internet nem erre való még mindig. Tiltva lesznek a cégek is.
január 28, 2009 at 16:28 du.
karbarun most komolyan ne probáld már bemagyarázni hogy soha életedbe nem töltöttél le semmit 😀
január 28, 2009 at 20:59 du.
Nem, tényleg nem, képzeld el, én normális dolgokra is tudom használni az internetet. Lehet mással is foglalkozni nem csak filmnézéssel meg szoftverhasználattal, számítógépezéssel.
január 28, 2009 at 21:26 du.
Köszönjük Emese!
január 29, 2009 at 13:00 du.
Mit köszönsz hando? Az, hogy a felhasználók ész nélkül töltögetnek, a jogvédők pedig pazarolják a rendőrség egyébként is szűkös erőforrásait? Hm?
január 29, 2009 at 14:22 du.
“Az AGICOA.hu domain még szabad”
Regisztráljuk be, és indítsunk egy filmes torrent oldalt. 😀 Asszem nagy pofáraesés lenne ez az AGICOA részéről. 😀
január 29, 2009 at 15:27 du.
“Nem, tényleg nem, képzeld el, én normális dolgokra is tudom használni az internetet.” (karbarun)
Tényleg???
Leírnád hogyan internetezel szoftverhasználat nélkül ???? Ez nagyon érdekelne!
január 29, 2009 at 20:19 du.
Ekkora baromságot is csak mi tudunk kitalálni, mi magyarok… S hogy mégtöbb pénzt szívjanak ki a sok minimálbért kereső éppenhogy megélő családok ereiből… Gratulálok a multimilliomosoknak a szuper ötletért!
január 30, 2009 at 1:52 de.
Marha 1xű, letöltöttem 1x az ubuntut és kész. Többet nem töltögetek, mert felesleges.
január 31, 2009 at 0:00 de.
Istenem … szánalmas … komolyan .
Az ember azt hinné hogy szépen lassan leépül az asva (asva.hu, NEM asva.info :D:D) és akk még egy nagy emberek alkotta cégszerűség jön akik nem tudják felfogni: Semmi, de semmi esélyük, mert győzött a legális torrentezés 😉
január 31, 2009 at 10:53 de.
# karbarun 2009. január 27. 16:11 :
Nem jogvédő szervezetekre van szükség, hanem a torrenten és a DC++-on kell az uppot lekorlátozni 3-7 kb/s-re. Megállna a forgalom a p2p-n rögtön és máris tettünk valamit a környezetünk védelméért meg az egészségünkért is.
:D:D:D:D:D:D:D:D
Sosem szóltam még hozzá egy cikkhez sem de ezt nem tudom megálni… Sírnom kell a röhögéstől, hogy lehet valaki ekkora hülye… 😀 “…s máris tettünk valamit a környezetünk védelméért meg az egészségünkért is.”
január 31, 2009 at 17:29 du.
Az is szégyen gyalázat, hogy várunk egy zárt torrent trackeren sorozatokra, hogy feltegyék, ahelyett, hogy legális vásárlási mód állna rendelkezésre. Nem a rendelkezésre álló jogvédő szervezetek számát kellene növelni, hanem rendet tenni szép kis hazánkban a film és zenekereskedelem terén abból a pénzből, amit most egyes jogvédők kapnak. Mi a helyzet? Elárulom, kedves ProArt, Mahasz és Náksi meg Brunner nem tudom, ki a micsodám: A zenekereskedelem és a filmkereskedelem a bányászbéka feneke alatt van, mialatt az X-aktákat kiadták már évekkel ezelőtt külföldön dvd-n, itt még ilyen típusú dvd-nek szaga sincsen. Próbáltam én is leszedni a Magnumot. Mi van?: Letörölték a letöltőhelyről. Nem egyes torrent meg mittudomén milyen fájlcserélőkkel kellene a felhasználóknak szívnia, meg azért a morál is keményen megvan, hogy töltik és akkor letörli a torrentet vagy az admin vagy a felhasználó. Bele kellene az ilyennek gondolnia abba, hogy mi van akkor, ha vele csinálják meg ezt meg azok is, akik minden apró szabálypont megszegésébe belekötöttek a hozzászólásokban(hát persze, hogy az smswebesek, kik mások(hogy vitetné el a szerverét az összesnek a ProArt meg az ASVA, meg ez a Náksi+Brunner a Mahaszával együtt)). Ha nem lennének smswebesek, most nézhetném a magnumot, meg a többi felhasználó is, aki töltötte. Ebből is látszik, hogy itt nem a fájlcserélés a probléma, hanem az smswebesek az értékesítés mellett anyagokat töröltetnek le(Persze, azt akarja, hogy tőle vásároljunk, logikus). Azokra hajtsanak rá a jogvédők, az SMSWEBESEKRE! Jó lenne, ha igyekeznme a ProArt is, mert ez azért már durva volt. Ott van még káresemény is meg jogosulatlan haszonszerzés is.
január 31, 2009 at 22:30 du.
Ezzel a morállal net tudom mit várnak a jogvédőktől hallmark, így olyan, mintha az időjárást próbálnánk törvénnyel szabályozni. Törvényrendelet: “x/d § (1) Kedden napsütéses idő lesz, annak kell lennie”= “Szerzői jog álta védett művet csak akkor lehet közzétenni, hogyha arra a jogtulajdonos engedélyt ad.” LOL, Barom! Nem tudom ki hozta be ezt a törvényrendeletet, de ugyanúgy betarthatatlan. Látom itt az erkölccsel máshol is gondok vannak, pl a p2p-nél. Az, hogy 30 ember tölt valamit, és a feltöltő menet közben kitörli a torrentet, az az erkölcsösségégéről nyújt be szegénységi bizonyítványt. Ha ekkora az erkölcstelen és szánalmas hozzáállás még egymáshoz is a p2p közösségnek tagjai, akkor ezen törvényrendelet mit sem fog segíteni. Ezért tartunk itt, ezért irányítják lassan a jogvédők az országot, mert nem tudunk még ilyen kis dolgokban sem összefogni. Ezzel csak a p2p társadalom bukása lesz, ha ennyire nem állunk ki egymás mellett. Előbb vagy utóbb mindenki ott fog állni üres kézzel, mert az internetszolgáltatók le fognak mindenkit korlátozni és ámen. Sajnos igen elkeserítő volt az is, hogy szerveztek hubtalálkozót az Elite hub operátorai és átlagosan 3800 felhasználóból max 20 volt, aki azt írta, hogy szándékában áll elmenni. Ennyire nem törődnek mások azzal, hogy valaki küzd valamiért, azzal sem foglalkozik 1-2 ember, hogy a esetlegesen törvényellenes megosztásával bajba keveri a hubot, ő megosztja, mert bunkó és még ő van felháborodva, ha az operátor kirúgja. A másik gond meg az, hogy az emberek társadalmi megoszlása a következő:
1. Nyugdíjasok
2. Diákok
3. Munkanélküliek
4. Pályakezdők
5. Aktív dolgozók(Ennek is a jelentős része minimálbéren él)
Na most, ekkora arányban van a nemdolgozók aránya, mint amennyiben van kishazánkban, addig lehet 5000 jogvédő is, akkor sem fog javulni a helyzet. A minimál béren élők, a nyugdíjasok, a diákok és a pályakezdők nem fignak tudni cd-t/dvd-t venni, mert nincs rá elég pénzük, örülnek, ha egyi8k hónapról a másikra kijönnek a fizetésükből. Tehát ha ők letöltik, nem ér senkit sem kár, csak az a mentalitás folyik itt kishazánkban, hogyha megdöglött az én tehenem, akkor dögöljön meg a szomszédé is, lefordítva: ha nekem sincs, neked se legyen. Ez a törvény csak arra jó, hogy a szegényebb rétegektől megvonja azt a minimális dolgot is, amit még el tud érni. Ezen a mentalitáson is változtatni kéne. Akkor mit érnek a jogvédők, ha magyarországon nagy a munkanélküliség a szegénység? Leírom: semmit. Azt az elvet gyakorolja kiadó is, jogvédő is, mindenki, hogyha nem fizetsz, nem kapsz semmit. Majd ez is vissza fog előbb-utóbb ütni, mert internetkorlátozások indultak el.
február 1, 2009 at 16:07 du.
“# karbarun 2009. január 27. 16:11 :
Nem jogvédő szervezetekre van szükség, hanem a torrenten és a DC++-on kell az uppot lekorlátozni 3-7 kb/s-re. Megállna a forgalom a p2p-n rögtön és máris tettünk valamit a környezetünk védelméért meg az egészségünkért is.”
Én is osztani tudom Orion véleményét.
Ha ennyire okos vagy, szerinted a torrentezők gépe hány órával tovább fog tölteni ekkora sebességnél???? Hány kilowattot fognak beküldeni a számítógéptápok? (PC -nél 350-500 Watt + Monitor ha megy , laptop kb.60-100 W / gép!!!!) A Zöldek ennek örülnének? Paksra pótreaktor kell neked?
+
“# karbarun 2009. január 28. 20:59 :
Nem, tényleg nem, képzeld el, én normális dolgokra is tudom használni az internetet. Lehet mással is foglalkozni nem csak filmnézéssel meg szoftverhasználattal, számítógépezéssel.”
:D:D:D:D
Akkor jogvédelmis lehet, hogy ezen a lapon ezt nyilatkozta. Értelmes dolog ? Nem értelmes dolog a szoftverhasználat ? Eddig is azt használtál! OS, IExplorer mozilla Skipe MSN!!!!!!!!Akkor neked egy tanács: oprendszer gyalu, és olvashatod az alaplap logot, és ha kicsit értesz hozzá, akkor a bios-menüd. Az is izgalmas, és nem kell félned, hogy szoftvert használsz. (Habár a bios is szoftverrel lett írva) XD XD
február 2, 2009 at 11:41 de.
Igazatok van nem jogvédőkre van itt szükség *cenzored* munkahely kellene az embereknek és akkor lenne miből élniük meg megvennék az 5ezres dvd-ket is.*cenzored* De addig marad ez ami van,betörés,rablás ami egyre több lesz,másolás,letöltés.Így ha 3000 jogvédő szervezet alakul is beállnak a cigánysorba mert addig azok is csak tartva vannak ugyanis hasznuk semmi..
február 2, 2009 at 12:07 du.
@Karbarun: A probléma megoldását rossz hangárban keresed, nagyon rossz. Nem lehet kapni a szerzői alkotásokat, mert a szerző visszavonja a jogokat(főként amerikaiak: amerikai Disney, stb…). Nézd meg a netpiacon, hogy egyes amerikainak, mint pl a Warnernak milyen xarok a kereskedelmi jogrendszere, a Disneynek sem piskóta. Ha megvonják az értékesítési jogot, hogy akarnak vele bevételt elérni?
A másik gond meg az, hogy nem is lenne az ország 80%-ának megvenni miből, 8%-át, köztük a gazdagokat nem érdekli, világutazók, a maradék közepesen él, elvétve jut rá. Horváth Péter Úr menjen el Pl Északkelet Magyarországra(Horváth Úr, válaszolva a következő kérdésére: Keleti Pályaudvarról indul oda vonat, napi 3x) és nézze meg, milyen éhnyomorban élnek az emberek! Ők biztos, hogy nem fognak cd-t/dvd-t venni a boltokban, mivelhogy ott nem is lehet kapni, mert tudják, hogy az embereknek nincs pénzük rá!
február 2, 2009 at 18:07 du.
Látom a sok hülye pont azt censoredezi ki ami a lényeg.Nagy xarkavaró oldal ez semmi más…
február 5, 2009 at 17:46 du.
Én elképzelhetetlennek tartom, hogy valaha is direktbe pénzt adjak szoftverért. Ha 5 milliót keresnék havonta, akkor is csak és kizárólag tört játékon játszanék, illegális windózon, és ugyanúgy román/ukrán DVD-re írnám ki a filmeket mint most. Én biztos hogy nem fogok adózni a sok milliárdos politikusnak, meg a sok legalja semmirekellő cigánynak. Ez az ország ilyenekkel van tele….
február 10, 2009 at 10:23 de.
Na végre egy aki jól látja a dolgokat:)
február 10, 2009 at 10:27 de.
Ez hagyján de folyamatosan dől a fos befelé az országunkba nem csak a cigányok.Ide aki jön mindent megkap a magyar meg lassan éhendöglik.Most is mivel van tele minden sajtó?Szíven szúrtak egy moslék románt,nem most kellett volna hanem mikor a határunkat átlépte…