Az UPC-ről (néhai Chello) sok jót, és rosszat hallottunk már. Több mint egy évvel ezelőtt kezdődtek el a komolyabb korlátozások. Akkor a felhasználók azt tapasztalták, hogy a p2p forgalom a legnépszerűbb időszakokban jelentősen visszaesik, akár az eredeti sávszélesség 20%-ra is.
Erre a felhasználók és programozók közös megoldása volt egy erős protokoll titkosítás, ami az új verziós uTorrentben (1.8) és a Deluge-ben jelent meg.
Most viszont úgy néz ki, hogy ismét a szolgáltató jár egy lépéssel előrébb, és a korlátozásokat a felhasználók nem tudják kijátszani. Ezek a korlátozások egyébként nem fű alatt történnek, mint a korai időszakokban, vagy mint Amerikában a Comcast-nél. Az ÁSZF-ben elég burkoltan, de lényegében le van írva minden:
“A szolgáltató az Internet kiegészítő díjcsomag és a chello szolgáltatási csomagok tekintetében olyan hálózatkezelési rendszert alkalmaz, amely a szűkös kapacitású erőforrások – a szolgáltató hálózata biztonságának fenntartása és az előfizetők közössége érdekeinek elsődlegességén alapuló – hatékony kihasználását teszi lehetővé.”
Bár, tavaly még elég fű alatt mentek a dolgok, de a felhasználók azért már érzékelték a problémát. A 10 megabites vonalon csúcsidőben a p2p forgalom 100k-ra esett vissza, az online játékok pedig néha egyszerűen nem működtek az UPC hálózatán. Több felhasználó írt az ügyfélszolgálatra, ill. felhívta őket. A végeredmény az lett, hogy az első totális tagadás után végre az UPC beismerte, hogy valóban van valamiféle tiltás, ez gyk. véletlenszerű portok tiltogatását jelentette az ftp és a http kivételével. Ez volt az oka annak, hogy a legtöbb online játék nem működött rendesen.
2007-ben a UPC-től azt nyilatkozták, hogy “egyelőre a hálózatmenedzselő rendszer próbaüzeme folyik, melynek tapasztalatai alapján fogják kialakítani a(z) … élesben induló alkalmazásszintű sávszélesség-kezelés pontos módszereit”. Lényegében egy olyan rendszert használtak, ami prioritásalapú volt. Ennek hatására a fájlcsere alapú programok csomagjait rendre hátrébb sorolták bizonyos időszakokban.
A kiutat ebből tavaly a fejlettebb titkosítással rendelkező új BitTorrent kliens verziók jelentették. Az uTorrent 1.8 és Deluge programokkal a legtöbb felhasználó sikeresen meg tudta kerülni a korlátozásokat, és napközbeni elégséges sebességet produkált a chello.
Viszont az utóbbi hetekben többen megkerestek bennünket, és minden felhasználó ugyanazokkal a problémákkal küzdött. Egyértelmű P2P forgalom korlátozás az UPC hálózatán. A problémát nem lehet lokálisnak venni, mert három különböző megyéből is érkeztek jelentések (Komárom-Esztergom, Pest és Fejér).
Abban minden felhasználó egyetértett, hogy a legrosszabb időszak 16:00 és 21:00 között van. Ekkor a 1,2 megabit helyett p2p-en alig 100k-val lehet tölteni. Mindemellett persze a sebességtesztek teljes sávszélességet mutatnak, tehát weben, ill. ftp-n nincsen semmi gond – ergó a szolgáltató teljesíti a szerződésben megszabott feltételeket.
A normális sávszélesség csak este 11körül áll vissza, és kitart kora hajnalig, tehát az éjszakai torrentezés az egyetlen lehetséges megoldás ezekben az esetekben.
Tehát a UPC/Chello most a torrentezők előtt jár egy lépéssel. Ezzel az akcióval egyébként hosszú távon két dolog várható. Az egyik az, hogy még több ember fizet be seedbox-okra, így az ilyen tipikus hosting szolgáltatók forgalma akár jelentős mértékben nőhet. (Emlékezzünk csak a razziára, Deninet / Datanet forgalma mekkorát zuhant.) Tehát az “otthoni” internet szolgáltatóknak kevesebb lesz ugyan a p2p forgalma, de másoké jelentősen emelkedhet. A másik következmény pedig, hogy az olyan szolgáltatók, akik nem szűrnek ennyire szigorúan p2p-t, előtérbe kerülhetnek. Az xDSL technológia lassan beszivárog hozzánk, és reális alternatíva lehet a gyors kábelnet helyett. Aztán itt vannak a radikális szolgáltatók, mint amilyen a DiGi. Iszonyat gyors internet, pofátlanul alacsony árakon. Nyilván a DiGi is korlátok közé van azért szorítva, és az országos lefedettsége még elég alacsony, de nagy potenicál van benne.
november 17, 2008 at 23:31 du.
# Janitor 2008. november 13. 10:54 :
“A DiGi meg isteni persze, de ha jól látom csak bp-n van és össz kb 100 utcában eddig.”
Fél Debrecen is le van fedve Digivel., van Veszpémben és Pécsen is!
Digi 4eva!
november 18, 2008 at 9:20 de.
http://www.digikabel.hu/Internet.html
debrecent nem is latom a listaban.
november 19, 2008 at 9:11 de.
Most beszéltem a “Digi” úgynevezett ügyfélszolgálatával, hogy – ha már – a ház végére tavaszszal bekötött, de a lakásokig el nem érő kábel mikortól várhatóan kerül bekötésre, mert kötnék velük szerződést internetileg.
A válasz:
“Uram, én önnek telefonon ilyen felvilágosítást nem adhatok ki, várja meg az üzletkötőt vagy a szórólapot”
Na ? Nem semmi …
ÜF szolgálat telefonszáma 06-1 7070707….
november 21, 2008 at 22:40 du.
Nevetséges. Nekem az ftp is szarakodik nemhogy a torrent. Ezek minden szart korlátoznak, néha még online játékkal is lehetetlen játszani mert 300-400-as a pingem…
november 22, 2008 at 14:06 du.
Szerintem alábecsülik/becsülitek a torrentezők számát- mármint százalékosan az otthoni internetezők körében. És tény az is, hogy jelentkezik a korlátozási probléma az online játékoknál is. Én rendszeresen pókerezem és játszom fps játékokkal online és dühítő, hogy állandóan szakad a kapcsolat!!! Abszolút nincs értelme a nagyobb sávszélességű csomagok előfizetésének, hiszen- mint azt fenntebb is írták mások- amire használnák/nánk pont arra nem lehet!!! Emailezésre, böngészésre szinte a legkisebb csomagok is bőven elegendők.
A most folytatott politikája a UPC-nek, számomra semmi mást nem tükröz, mint minél kisebb befektetéssel minél nagyobb lóvét akasztani!
Fentebbi cikkhez kapcsolódóan jelentem: Veszprém megyében is ez a helyzet! Tehát tök egyértelmű a korlátozás. Napközben p2p 20%-a a névleges sávszélnek. Hajrá UPC!
november 22, 2008 at 21:53 du.
Tegnap óta engemet is korlátoznak. Azaz korlátoztak 😀 Halite… 😀
november 24, 2008 at 16:31 du.
Ha a sok fájlcserélő leterheli a hálózatot akkor a válaszidő érzékeny alkalmazások mint Skype, streaming cuccok, multi játékok elég élvezhetetlenül működnek.
(1) Az első problémám az úgy nevezett fair use policy-vel az, hogy a lekorlátozott előfizető nem használhatja ki a sávszélességet, amire előfizetett, holott amikor megkötötte a szerződését nem volt megkötve mire és hogyan használhatja a szolgáltatást (és ilyen gondolom most sincs, nyíltan legalábbis). Oké ez még rendben, a szerződést úgy módosítják ahogy nekik tetszik, le kell nyelni.
(2) A második problémám az, hogy a “torrent = bűnözés” egy szépen reklámozott baromság (maximum a torrent a technológia, bizonyos célú használata lehet illegális, ennyi erővel akkor már a HTTP is bűnözés smsweb alapon). Mivel a torrent használata ugyanannyira legális mint a Skype, a túlterheltséget a jogos használat okozza.
A UPC nyilván nem rendelkezik akkora sávszélességgel mint amit eladott, ez természetes, kicsi az esélye hogy minden felhasználó egyszerre akarja kihasználni a teljes sávszélességét. A probléma nem ez, hanem hogy a UPC nem rendelkezik azzal a sávszélességgel se, amivel az egyszerre netezők igényeit ki tudná szolgálni. Ezt úgy próbálja hárítani, hogy a bűnözőknek titulált felhasználókat korlátozza. Fizessék csak a havidíjat aztán erre hivatkozva majd nem használhatják ki amiért fizettek és a “fájlcserélés bűntény” alapon még csak be se lehet szólni nekik. Tiszta haszon, úgy adok el 5/1Mbit-et hogy ennek csak a töredékét használhatják ki, pedig a baj ott van hogy a hálózatom nem bírja azt amit beígértem.
A fájlcserélők meg a nem fájlcserélők most szapulhatják egymást, holott nem azért nem tud egyikőjük se rendesen játszani, vagy le/feltölteni mert a másik nem engedi neki.
Valaki indítson egy reklámkampányt, arról hogy a torrent egy technológia amit sok területen lehet alkalmazni :D. Mert lassan a UPC fogja kivágni a felhasználóit azon az alapon hogy használják a szolgáltatását amiért leperkálták a lét :).
u.i: nem tudom milyen módszerrel korlátoznak most, de talán a port számokkal lehet trükközni, nagyon alacsonyra vagy nagyon magasra állítani.
november 24, 2008 at 17:24 du.
Valami nagyon okosat találtak ki. Még 80-as portra állítva sem megy rendesen! 1-2 napja egy portváltás egy időre jót tett, de most már az sem. 10-20 k között ingadozik a feltöltésem most :-((
Utorrent megy, ahogy kifut az, ami miatt kell, kipróbálom a Halite-ot. Állítólag az megy rendesen.
november 24, 2008 at 17:24 du.
Úgy értem, Utorrent fut nálam.
november 24, 2008 at 19:23 du.
Nógrádban is érezni a korátozást, néhány hete a film letöltési kapacitásom a dc-n (512/196 sávszélesség mellett) 100-120k-ról 10-30k-ra esett vissza, ugyanakkor az upload 1-4k közötti sávban mozog 10-30k helyett. Ez nevetségesen alacsony, de nem tehetünk semmit, mert a kábeltévét és a telefont is az “úpécé”
“””””SZOLGÁLTATJA””””” már amikor egyáltalán van adás, vagy vonal. (általában havi egy alkalommal vagy tv, vagy telefon nincs néhány órán át). Nem vagyok velük megelégedve de a váltás még nem lehetséges (gondolom sokan mások is így vannak ezzel).
november 25, 2008 at 21:45 du.
Az a gond, hogy nálunk kb reggel 08:00 – 23:59-ig van korlát méghozzá igen erős 🙁
Nekem 20Mbites a csomag és most pl 20-25Kb-al tudok tölteni, napközben ez felmegy olyan 70-re…
Szóval ez az eredeti sávszél 1 azaz egy százaléka. Én 99% hogy a hűség lejártával lépek tőlük, de még a qrva TV-t is kiköttetem a f@szba.
november 26, 2008 at 9:01 de.
Szomy, próbáld ki a Halite-ot. Fapados, de legalább megy rendesen.
november 26, 2008 at 15:17 du.
gemanó ezt a Halite-t hogyan kell konfigurálni? mert nekem ezzel sem igazán megy :S
november 26, 2008 at 16:53 du.
Hali!
Nekem a halite sem megy. Nyíregyházi vagyok, a torrent nap közben 25k/10k. Éjféltől lassan beindul és 300-400k. 10 mbites chello silverem van. A házunkban már bekábelezett a digi, de még nincs híre hogy mikor lesz szolgáltatás. Nyíregyházán van a http://www.giganet.hu szolgáltató, akinek van egy gigatorrent nevű szolgáltatása 5000 ft-ért 30 mbit. Kérdeztem e-mailen őket, de még nem jött válasz.
Amúgy mérges vagyok. 🙁
november 26, 2008 at 17:30 du.
Malkolmcole – én is nyíregyi vagyok
giganetnél itt találod hol van kiépítve http://giganet.hu/szelessav/panelnet
Am merre laksz hogy már van diginet nálatok? :O
Én is érdeklődtem már de ahelyett hogy a belvárosban is csinálnák először azt írták a lakótelepeket fogják… Pedig a virág utcán lakom, aminek a környezetében azért számos társasház van… Augusztusban írták hogy körülbelül 2 hét és megnyílik az irodájuk, hát azóta sem igen történt ez meg..
november 26, 2008 at 17:51 du.
Balázs: 1-1 portot kijelöltem a TCP és az UPD (ez utóbbit a DHT használja) számára, ezeket forwardoltatom a routerben. RC4 titkosítást választottam (prefer is bepipálva), bejövő és kimenő esetre is Forced.
Nálam globálisan max.conn:200, total upload:80, torrentenként max.conn:40, total upload:10, de ezek nem befolyásolják annyira szerintem. Az uploadra korlátot állítottam be, mert nem akarom átlépni a havi 300 gigát.
november 26, 2008 at 18:01 du.
port átirányításnál mit?
külsőleg kezelve
unplug and play vagy
NAT-PMG
amúgy meg ez a halite néha jó néha nem jelenlegi beállításoknál
november 26, 2008 at 18:08 du.
Üdv!
Nekem is rossz, indítsunk elelnkampányt valamifajta digitális aláírásos kampányt, meg írjunk levelet a Tv Ügyvédjének 🙂 mert ez átbaszás barátaim + adatvédelmi biztosnak is mert illegálisan beletekintenek az irtenetforgalmamba!!! Aki velem tartana szóljon és kellene 1 olyan ember aki érti is és megtudná úgy fogalmazni, hogy ne lehessen kidumálni mit is csinálnak!!!
Ddavid
november 26, 2008 at 18:32 du.
gemanó – készítettem pár képet, így vannak a beállítások:
http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/portok.JPG
http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/protokoll.JPG
http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/egyebek.JPG
http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/router.JPG
november 26, 2008 at 19:51 du.
Egy hónapja váltottam le a T-s netet,ill tévét. A T-énél a tévém 5300ft volt az egy Mb-es net meg 4900, ja és egy év hűséggel.
Naná hogy a DIGI-vel szerződtem, ugyanaz a csatornamennyiség(minden igyényemet kielégit,43 csatorna) a DIGI-nél 2700 ft,a netem most 30Mb-es, és csak 3500ft ba kerül havonta. JA ÉS NINCS HŰSÉGNYILATKOZAT!
Először én sem bíztam a DIGI-ben,de most hogy már bekötötték(öt napon belűl) nagyon örülök!
Elhihetitek mennyire “rossz” az amikor egy 4,5 gigás film nyolc perc alatt lent van…:)
november 26, 2008 at 20:58 du.
Balazs:
Ószőlő u. 4 em tömb. Az egész tömbben kiépítette a digi a vezetékeit, méghozzá valami nagyon drága lomnak néz ki. Komoly dobozt is rakott a pincébe.
november 26, 2008 at 21:00 du.
Balazs:
Ószőlő 99 ki van építve, de az az ellenkező oldal. Amúgy szerintem régi már az a kiépítési-leírás.
november 26, 2008 at 21:09 du.
azért az ószőlő utca elég messze van a virágtól 🙁
november 26, 2008 at 21:29 du.
Balazs:
A giganet most írt vissza, hogy csak microhullámú netet tud biztosítani az ószőlőn. az meg nem kell.
november 26, 2008 at 21:40 du.
nekem is ezt mondták…. nem igaz hogy a szarvas utcáról (vagy még közelebbről az arany jánosról) nem tudnak fektetni 100-200 méter kábelt, mikor mint említettem tényleg nem 1-2 lakás van errefelé
november 26, 2008 at 22:11 du.
Balázs:
Szerintem jók a Halite beállításai nálad.
november 26, 2008 at 22:30 du.
gemanó:
hát de mégsem akar seedelni 10-15 kB/s-nél többel…. és a router beállítások?
amúgy miért ilyen sok idő után kerülnek ki a hsz-ek ide? elküldöm és vagy 20 perc mire megjelenik.
november 26, 2008 at 23:06 du.
Balázs:
Még annyit javasolnék, korlátozd a globális feltöltési sebességet, mert ha kinyomja a vonaladat a feltöltés, az megfojtja a letöltést is, és böngészni sem lehet normálisan.
A másik lehetőség, hogy QOS-t támogató firmware-t teszel a routerre (ha lehet a típusra). Én a tomatot használom.
november 27, 2008 at 10:08 de.
“A normális sávszélesség csak este 11körül áll vissza”
Áll ám a lópikulát! Eddig erre sohasem korlátozott a UPC, most pár napja teszi. A 10 megás netemmel nappal kőkemény 5-kval tudok tölteni (beraknám az ősrégi belső modemet, az gyorsabb lenne), este 11 után pedig max 50k-val. Szarakodnak néha az online játékok is. Asszem sok év után szolgáltatóváltás lesz. Azért nem kicsit pofátlan dolog. Mert elfogadnám, ha megmondanák, hogy bocs srácok az van, hogy nem bírjuk, úgyhogy 1-2 megás netet forgalmazunk csak, azért az árért. De a faszért árulnak 10-20 megás neteket drágábban, ha nem használhatod ki. Mi a túróra lehet még használni? 8D-ben beszélni az UFO-kkal?
november 27, 2008 at 10:09 de.
Jah és ez Debrecen volt.
november 27, 2008 at 15:27 du.
Gyerekek, ti boldog emberek vagytok… Napközben 10-20 %-ra korlátoz le az Undok Pofátlan Csaló (UPC)? Engem 1 %-!!! Kiszolgálóról [server] nyomják a töltést, másoknak megy, mint az állat, nekem meg jön 10 KB/mp-cel az előfizetésben megígért 1,2 MB/mp helyett.
Megpróbálom a Halite-ot.
november 27, 2008 at 15:28 du.
Ja – vagyok olyan szerencsés, hogy a fentebb említett csürhe idén tavasszal etetett be újabb 2 év hűségre… 🙁
november 27, 2008 at 16:43 du.
laji: ha nem sikerül más klienssel sem a töltés, otthagyhatod őket, így: felváltasz magasabb csomagra, ezzel eltűnik a hűséged és 1-2 nap múlva felmondhatod az előfizetést.
november 27, 2008 at 17:20 du.
Gemanó: ha estefelé csuklani fogsz, ne ijedj meg: csak imáimba foglalva ismételgetem a neved. 😀
Nálam egyelőre nem fakít a Halite: ugyanolyan pocsék a sebesswég, csak ez még fapados is. 1 órája megy. 🙁
november 27, 2008 at 21:40 du.
Most írtam egy levelet a upc-nek, hogy legyenek szívesek megmagyarázni a korlátozás okát, és állítság vissza azeredeti értékeket, különben a szerződést felmondom. Kiváncsi leszek.
Van szerencsére egy alternetívám: szabolcs kábeltv.
” Bagoly csomag
Ezt a csomagot azoknak ajánljuk akik szeretnek letölteni, mert éjféltõl reggel nyolcig 4096/1024 kbit/s-es sebességgel tölthetnek le, míg napközben (reggel nyolctól éjfélig) nyugodtan szörfözhet 512/96 kbit/s-os sebességgel korlátlanúl** bruttó 4080 Ft.-ért. ”
Ezzel a csomaggal ugyanott vagyok mint most a upc-vel. De én mégis inkább 6700ft-ért a teljes 4mbites vonalat kérem.
november 28, 2008 at 15:53 du.
Amúgy van ismerős UPC-nél Veszprémben.. kiderül nagy szarban van a cég.. Az alkalmazottaknak 2 havi fizetéssel lógnak. Most nem tudnak mit tenni, bejött a digi és ezzel az egyeduralkodásnak vége. ..
Most jöttek ezek a digitális cuccok igaz upc-től? HD-s tv adások:).. A digi 2010-ben központilag fog átváltani rá, nem látták értelmét ennek a dobozos szarnak amit a UPC ad.. ezért nem tértek ők is át erre most ők, meg még kellenek fejlesztések és akkor esnek ennek neki ha már a megfelelő mennyiségű előfizető megvan és megéri nekik erre is áldozni. Az a szitu mivel a netjük nem sima kábelen (nem csillagpontos like UPC) jön azon keresztül meg tudják oldani a digitális tv-t is és ez is a terv..
Tehát UPC háza táján szarban van a haza..:P
november 28, 2008 at 17:35 du.
@mikiller
persze digi az isten,hat fizess elo ra, szerintem 2010ben sem, sot 2015ben sem fogsz tudni.
“nem sima kábelen (nem csillagpontos like UPC)”
ezt igy nem ertem. Csillagpont egy topologia. Kabel meg egy atviteli kozeg.
Az emberek nem tudnak mit csinalni jo dolgukba, mindig csak hisztiznek, hogy jaj valakinek jobb.
En orulnek,ha lenne upc itt, fizetnek valami minimalis osszeget,mikozben 5x annyit garantalanak mint adsl legnagyobb csomagjaban. A Foltoltes 5ezer forintos csomagban is 3x akkora mint a legnagyobb adslben.
november 28, 2008 at 19:31 du.
# gemanó 2008. november 27. 16:43 :
laji: ha nem sikerül más klienssel sem a töltés, otthagyhatod őket, így: felváltasz magasabb csomagra, ezzel eltűnik a hűséged és 1-2 nap múlva felmondhatod az előfizetést.
Ez 100% hogy így van??Mert én kétlem hogy a baltát felváltották láncfűrészre,hogy mielőbb levágják a z ágat maguk alól!
Mellesleg nálam sem vált be a Halite.
Székesfehérvár
november 28, 2008 at 20:23 du.
@sz igen 4800 ft ért 1 megabit feltöltés, amiből ki tudok használni átlag 10K-t,
+2 megabites letöltési seb., amivel általában 35-50KB/s -re telik,és trükközhetek a kliensekkel,
és titkosításokkal,és a portokkal, szégyen ennél a tré-DSL is jobb volt
november 28, 2008 at 20:29 du.
Nálam úgy van hogy néha elkapja, ilyenkor töltök rendesen 240K, aztán vissza -vissza esik 50K körülre,
és ált. úgy is marad..a feltöltés meg gyalázatos 10-20K körül.. a héten már egyre durvábban tolják,
próbáltam 3-4 klienst most a halite maradt egyenlőre, alfa utorrenteket inkább hanyagolom.
Tatabánya
november 28, 2008 at 21:30 du.
Én UPC-t használok Pécsen. A hivatalos sávszélesség 10/2 mbit. Az elérhető sávszél. nap közben (p2p) kb 0,5/0,2 mbit. Ez a röhej. Böngészni nem akarok, azt meg tudom csinálni munkaidőben. De szerintem **rva nagy pofátlanság, hogy nem kevés pénzt fizetek az internetért, és a megrendelt sebesség tizedét kapom meg, arra, amire használnám. Ennél még a t-online 8/0,5 mbit-es netje is jobb volt,
november 28, 2008 at 21:47 du.
felváltasz magasabb csomagra, ezzel eltűnik a hűséged és 1-2 nap múlva felmondhatod az előfizetést. Ez 100% hogy így van??
Igen. De kérdezd meg az ügyfélszolgákat, ők is ezt fogják mondani (mármint odáig, hogy a magasabb csomaggal megszűnik a hűség. A többit nyilván nem teszik hozzá 🙂
november 28, 2008 at 22:33 du.
Most 10 után itt a XI. kerben deluge-zsagal maxon megy.. 22h előtt 30 k volt deluge-zsal is…
tudja vki az időtartamát a korlátozásnak, kiismerte már?
Köszi
november 28, 2008 at 23:24 du.
Remélem minél több torrentező elmegy a UPC-től, terheljék másnak a hálózatát.
Régóta nem titok a korlátozás, a hűség is felmondható egy ideje, szabad az út máshová :-p
november 29, 2008 at 0:22 de.
upcs: te mennyiben érzed a torrentezők által okozott terhelést?
november 29, 2008 at 6:09 de.
1. Tájékoztatás másoknak
=====================
A) Az Undok Pofátlan Csalóknál (UPC) Egerben az előfizetésem 10/2 mbps (tehát fel 1250 KB/mp, le 250 KB/mp, durván). Ezért nem kevés pénzt lenyúlnak (havi 9 körül – pontosan nem tudom, mert csomagban van).
2 hete az ábra:
LEtöltés
nappal, 10-24 óra közt 5-8 kbps az 1250 helyett = a fizetettnek 0,4-0,7 %-a (!!!!!!!!!!!!!!!)
éjjel, 24-10 óra közt 50-150 kbps az 1250 helyett = a fizetettnek 4-12 %-a (!!!)
FELtöltés
nappal, 10-24 óra közt 5-50 kbps a 250 helyett = a fizetettnek 2-20 %-a (!!!)
éjjel, 24-10 óra közt 5-100 kbps a 250 helyett = a fizetettnek 2-40 %-a (!!)
Úgy vélem, határozottan visszafogott és gyengéden elnéző vagyok, ha azt mondom: a kib**ott k*rva anyjukat!!! Az aljas pofátlanság szobrát a felvonulási tér kellős közepére róluk lehetne mintázni. (Ez még a tényekhez tartozott… 🙂 ).
B) Kipróbáltam: Deluge, Halite. Rajtam nem segített egyik sem, visszatértem a Vuze-hoz.
2. Véleményem
============
(Főként upcs-nek.)
A) Ha nekem, mint péknek, a vevő kifizeti 1 kiló kenyér árát, s utána a markába nyomok egy nyamvadt szikkadt zsömlét, NINCS AZ A BÜDÖS ATYAÚRISTEN, aki el tudná fogadtatni a vevővel, hogy mindez “a szolgáltatás minőségének javítása miatt, az Ön érdekében” történt, s “Ön ehhez hozzájárult a szerződés aláírásával”. Ha csak egyetlen egy független, pártatlan, tisztességes bíró akadna hazánkban (de Mátyás óta ilyen nincs…), a röhögéstől a hasát fogva gurulna le a bírói székből, miután elolvasta a szóban forgó szöveget.
B) Ami miatt az előfizetők 90 %-a hajlandó ekkora összegekkel kibélelni havonta a UPC szemét tulajainak zsebét, az gyakorlatilag KIZÁRÓLAG az állománymegosztás, folyamozás [torrenting]. Ha erre nem használhatom, akkor mi a büdös francért fizetek???
C) Az állománymegosztás társadalmilag tökéletesen igazságos, jogilag teljességgel törvényes, sőt, minden ellenkező (szándékosan terjesztett) tévhittel ellentétben a hatalom által messzemenően támogatott. (Olvasd el erről egy másik hozzászólásom:
http://asva.info/egy-evvel-a-razzia-utan-2008-11-08.html#comment-29917 ).
D) Még ha kötözködni akarna is az előző ponttal a UPC: én még sehol nem olvastam a UPC-nek, mint cégnek a bírói kinevezéséről. Ennek hiányában viszont TELJESSÉGGEL TÖRVÉNYTELEN az egyik fogyasztó (aki levelezik, böngészik) előnyben részesítése a másik (aki le-/feltölt) kárára. Ez ugyanúgy törvény által büntetendő (lenne egy jogállamban…), akárcsak a faji megkülönböztetés. (Természetesen a UPC-t valójában a legkevésbé sem érdekli egyik fogyasztó sem – csak az vezeti, hogy minél kisebb befektetéssel, minél kevesebb és gyatrább szolgáltatással minél több lét lenyúljon.) Szintúgy teljességgel törvénytelen az előfizetési szerződésben foglaltak megszegése. Az, ahogy a UPC magyarázza a szóban forgó bekezdést, a röhej csúcsa, de semmi több. Ugyanennyi leleménnyel azt is be lehetne magyarázni, hogy Madách “Az ember tragédiája” valójában a differenciálszámítás elméletéről szól.
3. Tanácsom:
===========
Aki teheti, meneküljön tőlük. Pofátlanságuk mértéke láttán szerintem még gyurcsány elvtárs is elismerését fejezné ki. (Lehet, hogy részvényes?)
november 29, 2008 at 6:58 de.
Ja, és akkor még nem is beszéltem a upc közismert gyöngyszeméről (a havi 300 giga elérésekor): “kérjük, tartózkodjék az internet túlzott használatától”. Ez olyan aranyos, hogy be kéne kereteztetni. Mit szólna hozzá a upc-s elvtárs, ha, miután túllépte a pályán a 20 km/órát, a rendőr megbírságolná, s hozzátenné: kérem, a jövőben tartózkodjék az országút túlzott használatától! Vagy az étteremben, miután bekaptál két falatot a kifizetett ebédből, a pincér elvenné előled, mondván: kérem, tartózkogjék ételeink túlzott használatától!
november 29, 2008 at 7:04 de.
Kedves honlaptulajok! Jó lenne, ha lehetne szerkeszteni a korábbi hozzászólásokat, hogy ne kelljen újat kezdeni. Ha más nem, legalább addig, míg az enyém az utolsó, vagy, mondjuk, 5-10 percig, mint az infocafe-ban.
november 29, 2008 at 10:46 de.
kedves upc-s: ” A peer-to-peer hálózatok másik jelentős alkalmazási területe a telefonprogramok, például a Skype. Ezek a peer-to-peer hálózatok által olcsón biztosított infrastruktúrát használják ki, hogy olcsón szolgáltassanak telefonos kapcsolatot. A peer-to-peer hálózat miatt jelentősebb befektett tőke nélkül tudnak olyan szolgáltatást nyújtani, amelyek a korábban óriási pénzekből létrehozott infrastruktúra megtérülése miatt maradtak drágák.” – wikipédia … +rengeteg legális dolog tölthető torrentről pl Linux disztrók.
Én most váltottam UPC-re de több csekket nem fogok befizetni..
november 29, 2008 at 12:21 du.
gemanó: ha rettentően belassul a netem (http, email, szakadozik a VOIP), akkor nem tudom másra fogni, csak arra, hogy a környéken valaki éppen rettenetesen tölt le valamit és nincs sávszélesség. Nem az ideiglenes lassulásokra értem, melyek lehetnek műszaki hiba miatt is, hanem amelyik rendszeresen ugyanabban az időben következik be (pl. mert akkor ér haza valaki).
tuner: nem vagyok hatóság, nem érdekel, hogy legális vagy illegális dolgot töltesz le. Miért jönnek mindig ezzel a szöveggel a torrentesek?? Nem az érdekel, hogy mit töltesz le, hanem hogy mennyi sávszélességet veszel el tőlem. Sokan töltenek még le sok adatot, de a többség gond nélkül túléli ha csak másnapra fejeződik be a le/feltöltés. A letöltés magától is megy, nem kell a gép előtt ülve progressbart meg a sebességet bámulni.
A p2p nincs általánosan korlátozva, a Skype köszöni szépen jól megy, meg amúgy is ne ködösíts.
A nagyvilágnak címezve:
Nem a p2p-vel van baj, hanem azzal, hogy egyesek úgy gondolják nekik állampolgári joguk napi 24 órában foglalni a _teljes_ sávszélességet. Ha a letöltők elfogadnák, hogy a sávszélesség egy véges erőforrás amin másokkal osztozni kell, ráadásul bizonyos forgalom fontosabb (pl. a tuner által említett Skype), és nem hőbörögnének hogy csak éjjel lehet teljes sebességgel letölteni, akkor mindenki megértőbb lenne velük.
De amíg az a fő problémájuk, hogy a 24 órából néhány órán át alatt lassabban megy a letöltés, addig ne várjanak megértésre sem a többi előfizetőtől, sem a szolgáltatótól. Nehogy már ne legyen elég napi 12-16 óra letöltésre.