A kérdéseket kiválogattuk, összegeztünk. Lehet, hogy valaki kérdése kimaradt, de mindegyik nem fért bele az interjúba. Több kérdést próbáltam összevonni, hogy átláthatóbb legyen az egész. A nem ide illő, illetve nem megfelelő stílusú kommentek törölve lesznek.
Szia! Elárulod az olvasóknak, hogy ki válaszol és miért vállaltad az interjút? Hány éves vagy, mivel foglalkozol, és mióta vagy a “scene”-ben, és köthető-e a neved egy vagy több csapathoz?
– Korral és foglalkozással nem szeretnék válaszolni, nincsen semmi jelentősége, hogy ki hány éves vagy éppen mi a polgári foglalkozása. A kérdésekre azért válaszolok mert az oldalon lévő információk alapján amit a userek összehordtak látszik, hogy semmi belelátásuk nincsen ebbe az egész dologba, ebből kifolyólag rengeteg téves és becsmérlő információ látott napvilágot. A nevem köthető a most megszűnt csapatok közül egyikhez. Tagságot tekintve nem számítok a legöregebbek közé, de nem is számítok újoncnak!
Hol a “scene” határa, egy idegennek van-e lehetősége arra, hogy bekerüljön? Mekkora valójában a scene, tényleg egy nagyon zárt, szűk réteg, ahogy sokan sejtetik?
– A scenebe bekerülni ma már annyira nem lehetetlen mint azt sokan állítják, itt is minden máshoz az életben kapcsolatok szükségesek. Ilyen mint magyar szcéna nemigazán létezik már jóideje, folyamatos vándorlás van, pontos létszámot elég nehéz behatárolni de ha nagyjából saccolni kellenne, akkor olyan 10-15 csapatra le lehet korlátozni a magyar scenet.
Mi a távozás valódi oka, időzített volt, vagy hirtelen jött (1-2nap)? Mire jó ez a “menekülés”? Tudtok-e még olyan releaserekről, akik szintén fontolgatják a kilépést, de még eddig nem tették meg?
– A távozás tényleges oka bele lett foglalva csapatonként külön az nfokba, erre nem szeretnék kitérni, mindenki a saját “igazát” közölte az utolsó munkájával. Nem hirtelen felindulás volt, már régóta érlelődött az elgondolás, valamiért most jutott el oda a közösség, hogy ezt ténylegesen meg is tegye és ezek a FAREWELL-nek kiválasztott korai megjelenések alkalmasak is volt erre az elhatározásra. A csapatok munkája és működése már teljesen eltért ettől a warezosdi szellemiségtől, főleg ami itt Magyarországon meghatározza az egészet, és mi ennek nem szeretnénk továbbra is részesei lenni. További távozásokról jelenleg nem tudunk, nem állt szándékunkban hullámot indítani vagy éppenséggel ekkorára felfújni ezt a dolgot.
Maradtak-e, és ha igen hányan vannak még az igazi scene tagok? Hogy képzeled el az ideális scene működését? Miért lett az, hogy a csapatok szép lassan kiöregednek, és nincs utánpótlásuk?
– Ahogy fentebb írtam pontos számot nehéz meghatározni, főleg, hogy csapatonként változó a tagok száma. A hátramaradt úgymond igazi csapatok akik továbbra is ftpre dolgoznak és nem feltradelik őket és nem tracerekhez alakult release csapatok nem sok maradt. Gyors fejszámolás után nem merném 10 fölé tippelni a számukat, ezek között van aki aktív és rendszeresen dolgozik, illetve vannak időszakos csapatok is.
Mi a véleményed, miért ilyen stílusban kellett mindezt előadni? Miért nézik le a “fogyasztókat” egyes scene csapatok?
– A stílust minden csapat saját maga határozta meg, ez ellen nem tudok/tudunk mit tenni, nem szólunk bele a másik munkájába, hogy ő hogyan és mit közöl. Nem globálisan a fogyasztókat nézik le, hanem mindenki olyat aki más ingyenes munkájából pénzt és reklámot csinál nekünk. Nekünk baromira nem éri meg, hogy megjelenés előtt kiadunk valamit és a kiadás után már pár órával jönnek róla emailbe a reklámok, hogy innen és innen letölthető, amiket a jogvédő szervek is megkapnak nagy valószinűséggel, vagy valamelyik kedves felhasználó forwardolja nekik ezeket a maileket. Az smswebek nagy része olyan kedves, hogy releaser nélkül pakolja át a cuccainkat, illetve már regisztráció nélkül is láthatóak a könyvtárszerkezetek, így ezekeben a google is tud keresni, elég a csapatok nevére rákeresni és jönnek a torrentkeresők és smswebek letöltési elérhetőségei. Nekünk nem kell a reklám, sem az, hogy a yardok keressenek minket.
Hol lehet megnézni, hogy egy csapatnak a munkáit nuke-olták, illetve azt, hogy hány rls-ük van?
– Ezekhez egy zárt kör fér hozzá, van egy magyar adatbázis ami tartalmazza a csapatok munkáit.
Ki nuke-olja őket?
– Erre is van egy külön társaság aki azzal foglalkozik, hogy a bekerült munkákat rostálja, letölti őket, megvizsgálja vannak-e valamilyen technikai hiányosságai, hibái és ha valami nem stimmel nukeolják a hibás releaseket.
Mitől jobb egy scene release (ha lehet egyáltalán jobb), mint egy minőségi p2p release? Mi a probléma a p2p release-ekkel? Mi a véleményed a p2p társadalomról?
– Nehéz kijelenteni, hogy jobb lenne egy scene release, de az már egyfajta biztosíték ha átesett a scene szabályzaton és azokon megfelelt, olyankor még mindig nem biztos, hogy 100%osan biztosan tölthető, de nagyobb az esély rá, hogy hibamentes változat ami kikerül a hálózatokra, ellentétben egy p2p verzióval, ahol sokszor nem hozzáértők készítenek releaseket kétes forrásokból. Ettől függetlenül rengeteg olyan p2p release kering ftp hálózatokon is, amik tényleg megütnek egy bizonyos minőségi mércét és akár dolgozhatnának scene keretein belül is. Mindemelett sok az olyan p2p release ami hiánypótló, vagy azért mert a scene lemaradt, vagy mert nem is állt szándékában elkészíteni. Az ilyeneket meg kell becsülni. Magáról a p2p társadalomról elég vegyes képet lehet kialakítani, vannak erős ellentáborok, sok hozzáértő és még több tudatlan. A legrosszabb amikor a tudatlanok próbálják átvenni az irányítást és meggyőzni mindenkit, hogy a saját hülyeségük a helyes. Az ilyen dolgok legtöbbször csak mosolyra fakasztanak minket. Másrészről p2p hálózatok alkalmasak arra, hogy egyfajta visszajelzést lássunk a munkákkal kapcsolatban, ftp révén nemigazán derül ki mindig ha valami hibás, vagy éppenséggel a köszönet sem jut el hozzánk. Köszönhetően a szélessávnak gyakran 1 órán belül már az egész országból elérhető, az összes torrentoldalról egy-egy film, tradeli mindenki boldog boldogtalan és sokszor még a hiba se derül ki, de már rengetegen letöltötték, ez a sebesség egyik hátránya. Mostanában felvirágzott a seedszerveres iparág mint főállású foglalkozás, ezáltal rengeteg embert jutattak a tradelés lehetőségéhez, ezáltal megnőtt a hibák becsúszásának lehetősége is, legyen az akár crc hiba, vagy valamilyen technikai probléma, mire a készitők megtudják, hogy valamit elrontottak már ott van torrenten és smsweben a munkájuk, nem lehet visszavonni, a userek töltik és morgolódnak. Pont azért mert ebben a rohanó világban mindenki azonnal és gyorsan akar mindent magáénak tudni.
Miért nem szűritek a p2p rls-eket az ftp-ken, ha azok nem kellenek? Nem csak arra gondolok, hogy nuke-oljátok őket a legviccesebb indokkal, hanem hogy kitiltani azokat, akik olyat felraknak. És miért nézitek le annyira a p2p társadalmat? (Ha jól emlékszem, nem egy csapat részéről volt fenyegetőzés is.)
– A releasek valamilyen szinten szűrve vannak p2p hálózatról, de ez nem a scene dolga, hogy ezeket szűrje ez minden tulajdonosnak a hatósága alá tartozik, hogy ő mit enged a saját ftpjére. Ezeket szűrni nehéz, illetve sok olyan p2p felhasználó van jelen ftpken akik inkább fizetnek havonta x ezer forintot, de ugyanazokhoz a tartalmakhaz férnek hozzá mint a torrentes felhasználók, de nekik csak letölteniük kell, feltölteni hozzá nem. Emiatt sok a p2p tradelése ftpre, mert a fizetős felhasználó akarata “szent”. A sok p2p cucc miatt kevesebb hely jut egy-egy minőségi scene munka tárolásának is, így már van, hogy 1 hónap elteltével nem elérhetőek a munkák ftpken, maximum archivumból, mert nem győzik tárhellyel a tulajdonosok.
Mi a véleményetek az ftp-ken jelenleg erősen uralkodó irányzatról, gondolok itt a mindenkit lezúzó traderkedésre? Egyáltalán milyen “ideális” körülmények esetén lehet esélye, az egyébként is döcögősen (vagy egyáltalán nem létező) magyar scene fennmaradásának?
– Traderkedés mindig volt és lesz, ez ellen nem lehet mit tenni. Hazai körökben kevés olyan trader van aki rendes külföldi hozzáféréssel rendelkezne így gyakori, hogy külföldi cuccokat is torrentről tradelnek.
A magyar scene fennmaradásához már volt jópár próbálkozás az elmúlt években, de sosem jutott egyik lépésről a másikra, anyagi, személyes stb okok miatt. Mindenki elvan ezzel a mostani állapottal, az igények lecsökkentek megfelelnek, mindenki beéri a gyengébb minőséggel is. Az ideális sceneben nem létezik dupe, minden csak 1x szerepelhet. Gondolom ti sem tartotok otthon egy ugyanolyan pc-t csak alkatrésznek, hogyha valami probléma lenne akkor abból lehessen javítani a hibát. Még ha nem is tartanánk magunkat a külföldi sémához, hogy mindenből csak 1 legyen, akkor is oda lehetne figyelni, hogy legyen 700 és 1400as verzió mp3 és ac3 hangsávval és akkor minden felhasználó igénye ki van elégítve, ezzel szemben most, van olyan film amiből 7-8 verzió kering neten, mind ugyanolyan forrással, aminek lássuk be a tárhelyfoglaláson kívül nem sok értelme van.
A konkurens terjesztések közül melyik a releaser-ek szemszögéből légégetőbb probléma szerinted? Miért az, és miért nem léptek fel ellene?
– Egyértelműen az smsweb, pont azért mert unsecure, illetve az olyan torrentoldalak amiket indexelnek a torrentkereső szolgáltatások és ezáltal regisztráció/hozzáférés nélkül is láthatóak növelve ezzel a lebukás esélyét.
Ha valaki szeretne normális DVDripet vagy DVD5-t készíteni, segítenétek neki? Szándékoztok készíteni egy leírást, amiben közzétennétek, mit hogyan kell csinálni és miért ? Miért nem fordít senki energiát az oktatásra, és a minőség iránti igény megteremtésére a kedves letöltőkben?
– Nem vagyunk tanárok, illetve rengeteg problémát nem lehet interaktív megtanítani, sokat maga az élet hoz. A net tele van alapoktól kezdődő leírásokkal, doom9, bennydog és egyéb helyek. Jómagam is ezeken kezdtem el kutakodást valamikor a 90es években. Ha az alapokkal már tisztában van valaki, utána jöhet a rengeteg gyakorlás és tesztelés mi-mit csinál, és hogyan is működik. Másképp sajnos nem megy. Senki sem profinak született, de a tanulás joga mindenki számára adott, csak a netet kell hozzá használni.
Érdekelne, hogy mi a sorsa egy DVD-nek a kiadástól kezdve a feltörésen át a feltöltésig? Egy film elkészítése mennyi munka?
– Ezek forrásfüggőek, illetve csapatonként más. Azoknál akiknél elérhető nagy sebességű feltöltés azok sokszor nem vacakolnak ripboxon, hanem otthon elkészítik a kész munkát és úgy töltik fel. Akiknek ez nem adatik meg azok kénytelen mindent otthon legyártani és sima nettel szerverekre tölteni. xvidek esetében ez a helyzet is változó, legtöbbször a csapatok már csak kész dvdket kapnak a forrásoktól, így nekik nem kell foglalkozniuk a másolásvédelemmel, feltöltéssel stb. Az elkészítési idő meg teljesen változó, van olyan film ami hetekig kallódik szerveren mert mindneki lusta befejezni. A négymagos gépek korában egy xvid film 30 perc és 2 óra alatt elkészülhet, dvdnél ez változó a passok számától de ez sem több mint 4-5 óra, hd filmek pedig 8-9 óra alatt elkészülnek bluray forrásból.
Inkább bolti, vagy más forrásokból szerzitek a filmek forrásait? Van úgy, hogy különböző csapatok segítik egymás munkáját?
– Is-is. Itthon kevés film jelenik meg emberi időben, míg más országbeli kiadásokon szintén elérhető a magyar nyelv. Innentől kezdve már csak ismerettség és kapcsolat kérdése, hogy az ember hozzá tud e jutni. A segítség meg oda vissza történik, mivel új megjelenésekből általában nincsen más release így körbejár a forrás, a hd csapatok kapják a szinkront, a többiek pedig a dvd9eket.
A scene csapat el tudja-e fogadni a technológia fejlődését és az ezzel járó kellemetlenséget? (BBS, FTP, DC, eMule, p2p, p4p, egyre újabb protokollok) Szükség lenne az átalakítására, újragondolására?
– Miért ne tudná elfogadni? Ha nem fogadná el akkor még mindig elavult eszközökkel dolgoznánk. Ha nem fogadnánk el a technológia fejlődését akkor nem lennének hd releasek sem. A többi fájlcserélő protokoll pedig más más réteget mozgat meg, mindenki igényei szerint tud választani, hogy neki melyik megoldás tetszik, mit tart felhasználásra alkamasnak. Az ezekből akadó hibák/hiányosságok nem a scenere tartoznak hanem a fejlesztőkre.
Ha ennyire gond van a scene szabályzatokkal, akkor miért nem rendeztek egy “Scene Kerekasztalt”? Úgy néz ki, hogy a nemrégen kiadott 2008-as standardokat nem sokat tartják be.
– Megtörtént az asva.infóra kikerült szabályzat már egy újragondolt szabályzat. Tény, hogy rengeteg helyen lehetne frissíteni őket, de azokkal a valódi scene csapatokkal szemben nem lehet kiszúrni akik külföldi oldalakra is dolgoznak, vagy éppen ott preznek, mert rájuk a mindenkori felsőbb scene szabályzat vonatkozik. Az pedig nagy kiszúrás lenne velük szemben, ha a magyar szabályzat engedélyezi az 1,1gigás ripeket, míg a külföldi scene marad továbbra is a 700/1400Mbos megoldásnál. Miután ők szolgáltatják a friss megjelenéseket a magyar szabályzatnak alapjaiban egyeznie kell a külföldivel, mert egyszerre két különböző szabályzatnak nehéz megfelelni. Az, hogy a szabályzatot ki tartja be és ki nem, nem a mi sarunk. Ez egy útmutatás, hogy milyen úton is kellene haladni a release készítés felé. Közös igények alapján lett kialakítva, ezek betartását nem tudjuk ráerőltetni a p2p csapatokra, mert őket nem érdekli. Vannak akik ezeknek próbálnak megfelelni, nekik köszönjük az együttműködést.
Mennyire játszik szerepet az ugyancsak “remek színvonalon” tengődő mai letöltő társadalom hozzáállása és viselkedése abban, hogy most hirtelen elment a kedvetek a dologtól?
– Az évek során az ember nap mint kap hideget és meleget egyaránt. Ha valaki magára veszi a dolgokat nem sok jövőt lehet neki jósolni ebben a világban. Az viszont szomorú, hogy a userek nagy százaláka egy kalap említi a varázslós releasereket a rendesen dolgozókkal. A többségnek még mindig nincsenek nagy igényei, nem tudják értékelni a beleölt időnket, akkor minek dolgozzon vele az ember napi x órát? Rosszul esik az embernek, ha valami újonc bepróbálkozik és sokan mondtak már nemet emiatt ennek a virtuális szakmának/hobbinak. Szomorú, hogy mindenki felhasználja engedélyek nélkül a másik forrását, legyen az egy dvd, vagy egy hangsáv is akár. Futószalagon készítenek sokan releaseket, minőséget nem tartva szem előtt, a lényeg, hogy az ő torrent oldalukon legyen először elérhető, minden más nem számít. Az ilyen hanyagul kezelt forrásokból készült releasek ellen pedig minek sajátot készíteni, amikor mindenki szó nélkül lenyeli a gyengébb minőséget is.
Mivel fogtok foglalkozni a FAREWELL után?
– Nyaralunk :), mindenki visszatér a rendes polgári foglalkozásához, a felszabadult időt pedig lehet a családnak szentelni. A gyerekek hamarabb felnőnek mint hinnétek. Jön az olimpia, jön az eb, lehet végre egy kicsit pihenni és szórakozni. Bármennyire is automatizált már minden manapság, még mindig emberek végzik a munkát, ahhoz pedig, hogy időre elkészüljön valami, kell egy időbeosztás, illetve sokszor a megjelenésekhez igazítja az ember a programját, ha első szeretne lenni!
Lenne rá esély, hogy valamilyen kompromisszum keretében visszatérne egy-egy scene csapat?
– Én erre nem sok esélyt látok, a minőséget gyártók nem szeretnek közösködni a tömegtermékeket omlasztó ftpkkel. Gondolom ti sem dolgoznátok egy olyan munkahelyen, ahol 1 ember odafigyel arra amit készít és maximálisan szeretne kihozni belőle, a másik 19 pedig majd lesz valami alapon dolgozik.
Zárásként, mert olvastam a kérdések között szeretném megcáfolni, hogy mi ezért az egészért sohasem kaptunk semmilyen anyagi támogatást. Saját pénzből finanszírozzuk a forrásokat, a hw-eket, az internetet és még sorolhatnám, amit nekünk nem fizet ki senki. Köszönet érdemli azokat akik az évek során meg-megújúlva képesek még mindig kitartani emelett a helyzet mellett és továbbra is önzetlenül dolgoznak azért, hogy nektek letöltőknek jó legyen. Külön tisztelet az archívumok kezelőinek akik nem csak a friss filmekkel foglalkoznak, hanem ügyelnek arra, hogy régi gyöngyszemek is letölthetőek legyenek, ha már a magyar kiadók nem tartottak rá igényt! Hamarosan itthon is elérhető lesz a hd sugárzás, kiváncsian várom ki lesz az első igazi hd capper…
Azoknak akik az elmúlt napok alatt csak mocskolódni tudtak, és hangoztatták, hogy majd jön a helyükre 5 másik: én valahogy nem látom, hogy az eltelt 2 nap alatt jelentkezett volna a megszűnt 5 csapat helyére 25 új másik. Így is telített a piac, talán jobb lenne ha egymás dupeolgatása helyett mindenki olyan munkára szentelné az idejét és pénzét ami még nem elérhető. Ha ezt sikerülne megvalósítani már hatalmas lépés lenne egy jobb warezvilág felé. A rengeteg torrent-csapat miatt pedig ez nem fog megvalósulni, mert így mindenki első kézből fér hozzá a saját csapat releasehez, holott 1 max 2 óra elteltével ugyanaz lenne elérhető minden helyen. De ha nekik egyszerűbb fizetni a sávszélt és a ripboxot a lelkük rajta.
És bármilyen hihetetlen tényleg letesszük a lantot, igen hiányozni fog egy jóideig, de az ebből fakadó rengeteg időt sokminden másra is fel lehet használni. Köszöntem a figyelmet.
június 6, 2008 at 16:10 du.
Köszönjük a minőségi releaseket. Viszlát, és jó nyaralást!
június 6, 2008 at 16:14 du.
meg tudom erteni az egeszet, es tx a korret valaszokert
június 6, 2008 at 16:15 du.
Ez egy remek interjú 🙂 Köszönjük!
június 6, 2008 at 16:24 du.
“Köszönet érdemli azokat akik az évek során meg-megújúlva képesek még mindig kitartani emelett a helyzet mellett és továbbra is önzetlenül dolgoznak azért, hogy nektek letöltőknek jó legyen.”
na de akkor megsem hisztizik mindeki.
Ami a hd reszt erinti, olvasva a tervezetet ami a 2009-es evre lett kitalalva hogy mi legyen az mar nem minoseg hanem ganyolmany, scene ide scene oda, nem a minoseg rovasara kene menni hogy dvd5-re szoritsunk mindent.
ui: thx a valaszokat
június 6, 2008 at 16:35 du.
Köszönjük a riportot, én sok új dolgot tudtam meg a magyar warezzal kapcsolatban 🙂
HD sugárzás itthon? Már várom! 🙂
június 6, 2008 at 16:44 du.
további sok sikert az életbe ; )
jó interjú grat!
június 6, 2008 at 16:56 du.
Köszönjük, én is hálás vagyok a válaszokért.
június 6, 2008 at 17:03 du.
Tudom, hogy ez nem ide tartozik, de egy kis “reklam” , free reg van a Pretorianson-n.
Jo az interju, en is vegigolvastam. Szerintem ha valakik kilepnek, jonnek helyettuk masok. Mindenkinek kell a dicsoseg 😀 Remeljuk, hogy a szinvonal nem sujed…
június 6, 2008 at 17:21 du.
szep volt! es legfokeppen oszinte… koszonunk mindent
június 6, 2008 at 17:24 du.
Köszönjük a válaszokat, jó nyaralást és kellemes családi időtöltést ;]
Egy hozzáfűzni valóm lenne… Az otthoni gépemen ‘belebotlottam’ egy GTB ripbe, történetesen a Disturbiába. Na most, behúztam GSpotba, na mit látok?! FairUse Wizard…
június 6, 2008 at 18:26 du.
Olvasd el ujra.
június 6, 2008 at 17:38 du.
Köszönjük és sok sikert az élet más területén.
június 6, 2008 at 17:40 du.
Koszonjuk a riportot es a faradozast meg az idot amit a filmekre szenteltetek !
Sok szerencset a tovabbiakban az elethez 🙂
június 6, 2008 at 17:54 du.
Nagyon jó kis interjú! Én is sok új dolgot tudtam meg 🙂
Egyébként HD adás nem lesz, hanem már van.
– UPC
– HeloHD (hwsw-n ha jol emléxem van egy jó kis teszt)
június 6, 2008 at 18:22 du.
A hazai hd adas meg a beka segge alatt van, HBO a musorainak 99%at upconvertedbe tolja, a sportcsatornak nem voltak elerhetoek a teszt alatt, egyedul a natgeo ami tenyleges 1080 jelet kuld, de azt ugy tudom sima muholdrol is foghato igy ergo parasztvakitas az egesz… anno az mtv tett egy konnyelmu kijelentest, hogy az olimpiat mar HD-ban fogjak sugarozni, 2 honap es kiderul, remeljuk lesz ra ember aki megprobalkozik itthon majd hdtv rogzitesevel
június 6, 2008 at 18:22 du.
Ti mi a fenét köszöngettek?
ebben a kérdésben ill válaszban megir mindent!
“A scene csapat el tudja-e fogadni a technológia fejlődését és az ezzel járó kellemetlenséget? (BBS, FTP, DC, eMule, p2p, p4p, egyre újabb protokollok) Szükség lenne az átalakítására, újragondolására?
– Miért ne tudná elfogadni? Ha nem fogadná el akkor még mindig elavult eszközökkel dolgoznánk. Ha nem fogadnánk el a technológia fejlődését akkor nem lennének hd releasek sem. A többi fájlcserélő protokoll pedig más más réteget mozgat meg, mindenki igényei szerint tud választani, hogy neki melyik megoldás tetszik, mit tart felhasználásra alkamasnak. Az ezekből akadó hibák/hiányosságok nem a scenere tartoznak hanem a fejlesztőkre.”
1. nem is a kérdésre válaszol
2. itt elmondja hogy tulajdonképpen a technika fejlődése az ami miatt most mindenki lepattan mert nem tudják tartani a lépést, de ők elfogadják! ekkora barmokat. utoljára angliában hallotam rola amikor a gépeket szétverték a gyárakban valamikor az ipari forradalom hajnalán!
június 6, 2008 at 20:14 du.
Köszi skacok az eddigi munkát és a tényleg minőségi releaseket, sajnálom, hogy így döntöttetek, de el kell, hogy fogadjuk…
grat az interjúhoz, szépen össze lett foglalva (:
avi: tanulj meg olvasni, aztán értelmezni
június 6, 2008 at 20:25 du.
“Az ideális sceneben nem létezik dupe, minden csak 1x szerepelhet. Gondolom ti sem tartotok otthon egy ugyanolyan pc-t csak alkatrésznek, hogyha valami probléma lenne akkor abból lehessen javítani a hibát.”
Szeretném jelezni hogy én bizony tartok egy komplett gépnyi alkatrészt, bármi beszarik, azonnal tudom cserélni, van grátiszba csereTFT, cserenyomtató, sőt még csere ADSL modeme is. Én fel vagyok készülve arra, hogy ha becsap a villám (pedig van túlfeszvédő meg szünetmentesis), akkor 1 órán belül már kész az “új” gép. Egy dolgom nincsen csak, csereházam. De úgye egy fémház mitől is tudna elromlani 🙂 Az meg már tényleg cudar egy túlbiztosítás, hogy van itten egy notebook is is, ha nem lenne esetleg áram 😀
Az válaszokat egyébként köszönjük, nem lettem sem boldogabb sem szomorúbb, meglássuk mi lesz. A warez élt, él, élni fog. Veletek vagy nélkületek az már egy másik kérdés.
június 6, 2008 at 20:54 du.
Respect!Köszönjük a válaszokat és a sok munkát,én csak azt sajnálom h mostmár egy minőségi dvdrip csapat sincs:(
június 6, 2008 at 21:20 du.
Bug:
Gratulálok!
Megkaptad a FŐFŐkocka rangot. Sok sikert hozzá!
június 6, 2008 at 22:10 du.
bogarka: sztem az mtv a hd adást a sárgáktól kapja (mittom én müholdas kapcsolattal), erre rányomják a magyar kommentet és kész az adás. Nem hiszem, hogy túl sok gond lenne vele. Igaz a magyar csatornák még messze vannak tőle, ha jol emléxem akkor a tv2 küld csak optikain adást a szolgáltatohoz, de elvileg ez változtatott minőségű (már mint ami a settopboxhoz érkezik). Mifelénk már 2 hónapja van HD-s adás, mondjuk erröl nem tudok véleményt alkotni, mivel nem láttam még semmilyen formában. De egész elérhető áron van, 4 csomi, 4 csati/db 700ft/csomi áron ha minden igaz.
június 6, 2008 at 23:00 du.
Köszi a válaszokat.
Aki ismeri kicsit is a ténykedésem tudja, hogy általában nagyon szart nem “adok” ki, még, ha közel sem tartom magam a scene szabályokhoz. Egyszerűen nem tartoam azt jó irányelvnek, hogy csak azért, mert eg film 80 perces ne legyen belőle mondjuk AC3 – 5.1-es hangal rendelkező rip… Javarészt emiatt csinálgattam magamnak, és emiatt kerülhet fel….
június 7, 2008 at 8:11 de.
Szia!
Köszi az interjút!
Viszont valaki csinélhatna már egy szótárat ezzel kapcsolatban 🙂
Nuke, Dupe, Scene, Ripbox! Csak , hogy teljesen egyértelmű legyen.
június 7, 2008 at 8:48 de.
Én örülök, hogy eltűnnek és kicsit megcsappan a DVD illetve DVDRip-ek száma. Ahogy szokás mondani ez csak “waste of space” … Ha 1:1 osztanának meg a DVD filmeket összes hangsávval és felirattal, akkor sem kellene az alacsony felbontás miatt. A DVDRip-ekről meg nem is beszélve …
Szóval nem baj, ha így a XXI. század elején belátjuk, hogy a DVD/XviD formátum elavult. A HD scene szabályai pedig teljesen hazavágják a minőséget, amit szerintem szégyellt megemlíteni a válaszokban a kolléga. Én szinte biztos vagyok benne, hogy Ő is beáll majd a P2P releaserek sorába, ahol igazán minőségi HD releaseket adhat ki anélkül, hogy nukeolgatnák, mert túl nagy a mérete. Így nincs is akkora nyomás alatt, és nem is kell olyan sűrűn ezzel foglalkoznia. Ugyanis, ha tényleg jó minőségű HD capper, akkor a P2P világban ez gyorsan hírül meg, és a sok másik fost leszedik majd 10-en, az Ő “termékét” meg ezer ember fogja letölteni. Így megkapja a tiszteletet és köszönetet is, amit szeretne a munkájáért.
június 7, 2008 at 9:17 de.
“Viszont valaki csinélhatna már egy szótárat ezzel kapcsolatban 🙂
Nuke, Dupe, Scene, Ripbox! Csak , hogy teljesen egyértelmű legyen”
Mivel a nevükben benne van, hogy mit jelentenek, ezért nem egészen érthető a felvetés….
június 7, 2008 at 9:30 de.
Ezek olyan dolgok amikre lehet magyar szavakat kitalalni, de attol meg magyartalan lesz, ergo erdemesebb meg mindig az angol kifejezeseket hasznalni. sokan sirtak hogy nfot miert kell angolul irni, miert ha bitrate helyett bitratat irunk bele akkor neked jobb lesz tole? ugyanugy nem fogod erteni, hogy az micsoda, csak magyarul lesz irva… aki meg tudja, hogy micsoda annak olyan mindegy, hogy angol vagy magyar. PROPER helyett legyen JAViTOTT valtozat directoryban? RETAiL helyett BOLTi.VERZiO es meg sorolhatnam, nem kell mindent magyaritani mert tok felesleg
június 7, 2008 at 9:38 de.
Max, szerintem arra gondolt, hogy el lehetne magyarázni, hogy mi-mit jelent.
Szótárat használni biztos tud, letudja fordítani, és rájön, hogy itt a világháború, mert Nukleáris fegyverrel támadnak egymásra (Nuke-olás), meg hogy a magyar színtéren most gondok vannak (Scene)….
Úgymond egy Értelmező szótárat szeretne, hogy feltudja fogni az átlag felhasználó is, ne csak az, aki benne van, vagy akit már felvilágosítottak 3 lámázás, meg “használj Gúglit” beszólás között.
Szerintem nem hülyeség a felvetés, bár nekem speciel nincs rá szükségem, de jó 5letnek tartom.
június 7, 2008 at 9:47 de.
“Zárásként, mert olvastam a kérdések között szeretném megcáfolni, hogy mi ezért az egészért sohasem kaptunk semmilyen anyagi támogatást. Saját pénzből finanszírozzuk a forrásokat, a hw-eket, az internetet és még sorolhatnám, amit nekünk nem fizet ki senki.”
Ez a két mondat ebben a megfogalmazásban tökéletesen ellentmond egymásnak. Hacsak a “megcáfolni” eredetileg nem “megerősíteni” szeretett volna lenni…
június 7, 2008 at 10:08 de.
http://www.aboutthescene.com/dictionary/09.html tessek szotar, lehet bogaraszni, termeszetesen angol nyelven!
június 7, 2008 at 10:32 de.
„Szomorú, hogy mindenki felhasználja engedélyek nélkül a másik forrását, legyen az egy dvd, vagy egy hangsáv is akár. Futószalagon készítenek sokan releaseket, minőséget nem tartva szem előtt, a lényeg, hogy az ő torrent oldalukon legyen először elérhető, minden más nem számít. Az ilyen hanyagul kezelt forrásokból készült releasek ellen pedig minek sajátot készíteni, amikor mindenki szó nélkül lenyeli a gyengébb minőséget is.”
„Szomorú, hogy mindenki felhasználja engedélyek nélkül a másik forrását,”
Ezt ugye erősen viccnek szántad?
Nem kell itt a mártír csinálni, csak azért mert valaki valamit abbahagy / másként folytatja.
Az hogy valaki a saját szabadidejét és a saját pénzét a „közjóra” fordítja, a magánügye, ha olyan érzékeny hogy nem tudja elviselni azt hogy beszólnak neki, minek kezdett egy olyan dologba ahol tömegek ismerik meg a nickjét. Nem tudom, minek foglalkozik azzal, hogy az Alsokukutyin, Basznád utca 6-ban lakó alkoholista, ideggyenge Pistikéje miket írbe egy fórumra. Töltik a „termékét”? Igen? Akkor sikeres. Nem? Akkor valamit elrontott és nem kell belemagyarázni mindent, el kell fogadni, hogy megbukott és szépen csendben változtatni (abbahagyni, nicket cserélni stb).
A pénzről még írhatnál annyit hogy Te, a Ti csapatotok vagy SENKI nem kap(ot) anyagiasítható előnyt ezért a munkáért.
A véleményem többi részét nem másolom ide, meg lehet találni a többi cikk alatt.
június 7, 2008 at 10:51 de.
Kb. 50-50%ban osztozom a véleményen a válaszadóval.
Főleg a technikai részekkel értek egyet, de leginkább abban, hogy manapság engedély nélkül kipakolják mindenhová, meg felhasználják a forrást minden szó nélkül, sőt saját cuccomról láttam olyant, hogy bitre pontosan ugyan az az adat, még az nfoba lévő szöveg is ugyan az volt (a saját helyeisírási hibám is ott volt 🙂 ).
Nem tartom magam releasernek, hiszen egy másolás védelmet lekapni a dvd9-ről és utána ugyan abba a formában megőrizni nem nagy kunszt, csak hát hozzá jutok pár eredeti dvd-hez, akkor meg miért ne?
Azért az jólesett, hogy nem minden p2p releasert tekint szarnak, és vannak minőségi munkák is, mert hát korábban a témához kapcsolódó hozzá szólásokban leírásokban csak azt láttam scene oldalról, hogy minden egy mocsok szenny ami nem tőlük ered. Lehet, hogy nem scenes írta csak egy scene párti, de a csapatokól egy cáfolatot sem láttam anno. Szóval még egyszer, ez a kijelentés jól esett.
Majd meglátjuk mit hoz az élet, a korábbi scene párti usernek lesz igaza, hogy mostantól egész társadalom aki töltöget az internetről, minőségtelen vackokat tölt majd, 2-3 héttel a megjelenésen után.
Vagy ahogy a másik tábor mondta, megoldják a dolgot, és lesz más forrás.
június 7, 2008 at 10:56 de.
én se értem miért kell annyi dupe…egy imsert filmből van 4-5 release simán, a showder klub adásaiból pl mindig van 6-7 release, nem értem mire jó ez.
akkor tudom elfogadni a dupe-ot ha valamiben eltér az elsőtől, pl dts audio, extrák, vagy több hangsáv.
június 7, 2008 at 10:59 de.
MVIPKing: akkor leirom erthetoen, SENKI nem kapott penzt azert, hogy releaseket csinaljon, magyaran szolva mindenki sajat maganak finanszirozta a kozjoletet, legyen az kolcsonzes, savszel, uj hw… ajanlat volt, hogy legyunk penzes csapat de akkor megkotik a kezedet, megmondjak mit es mikorra kell csinalni es mikor kerulhet nyilvanossagra, magyaran szolva pont a hirnevedet teszik tonkre ezzel, hogy csak x ido utan kerulhet ki public helyekre a cucc, teszemazt 1-2 hettel kiadas utan!
június 7, 2008 at 11:23 de.
csak nem válaszolt arra, hogy mi baja a p2p-vel
június 7, 2008 at 16:31 du.
Ez tényleg egy remek interjú volt! Sokat segített megérteni, hogy mi is folyik itt, mert a hozzászólásokból (az interjú előtt) eléggé színes kép alakult ki, de ez mostmár tiszta, és egyértelmű!
Jó nyaralást!
Aztán ki tudja? Farawell után See you soon? 🙂
június 7, 2008 at 17:06 du.
Nekem viszont az az érzésem helyenként nem igazán volt őszinte az ürge, néhol meg túl sablonos választ adott.
“Azoknak akik az elmúlt napok alatt csak mocskolódni tudtak, és hangoztatták, hogy majd jön a helyükre 5 másik: én valahogy nem látom, hogy az eltelt 2 nap alatt jelentkezett volna a megszűnt 5 csapat helyére 25 új másik.”
A mocskolódás nem mi kezdtük… Buzeránsnak és ki tudja még minek el lettünk mondva. Amilyen az adjon isten olyan a fogadj isten. Amugy meg tuti, hogy jönnek újak a megszűnt csapatok helyére, ha nem így lenne már nem létezne a Warez. Persze nem 1-2 nap alatt.
június 7, 2008 at 17:23 du.
DVD-ket úgy kéne felrakják ahogy megszerzik, semmit sem kéne kivenni tömöríteni stb. mindenki csinálja meg magának otthon miután letöltötte, én is mindig kiveszek mindent belőle, csak kép és magyar hangot hagyom, mert más nyelvű hangra feliratokra menüre extrákra semmi szükségem 😀
június 7, 2008 at 17:35 du.
Annak mi ertelme SANYI? 😀 van egy ujrakodolt dvd magyar+angol hanggal, feliratokkal meg menuvel, te letoltod majd kiirtod belole a sallangot, ha mar dvd5re van meretezve akkor nem mindegy, az a plusz par perc irasnal?
június 7, 2008 at 17:55 du.
Nem szoktam kiírni dvd-re, ISO-ban rakom USB-Winchester-re, és ha nem szedek ki minden szart akkor feleslegesen foglalja a helyet 🙂 Meg én jobban szeretem ha kép+magyar hang van csak benne.
június 7, 2008 at 19:09 du.
dvd-re írásnál is lehet értelme, rém idegesítő tud lenni, ha a film végét nem lehet lejátszani, mert összetaperolták a lemez szélét amikor pakolásszák. ha kitörlöd a sallangot, több hely marad a zsírpacniknak a lemez szélén, kevesebb balta vágódik a család tévéjébe lejátszhatatlan filmvégek miatt
június 7, 2008 at 19:31 du.
Érdekes interjú volt, picit másra számítottam. Sok kérdésre egyszerűen nem válaszolt a tag. Mindenesetre köszönet érte.
Tetszik Yo P felvetése, lehet hogy nem is kell annyira erőletni a scene-t. Simán p2p releasben is lehet minőségi terméket kiadni, talán még többen is megismerik a készítőt, már ha ez a cél, és nem terhes. Egy halvány elitista vonalat is felfedezek abban, hogy a scene grp-ok egy külön, zárt világot szeretnének, ahol elsőként kapnak meg mindent, a legjobb minőségben. Azt hiszem ezen lassan túl kell lépni, egyre inkább az igénytelen feltöltések kiszűrése lesz a fontos. Viszont jobban belegondolva ez automatikusan megtörténik, miután a letöltők rájönnek, hogy milyen szart szedtek le, csak az alternatívát kell nekik megmutatni, bizony van jobb változat is.
A sok dupe meg egyszerűen a szabályzatlanságból fakad. Főleg a releasereknek kellene megérteniük, hogy nincs értelme kiadni kétszer ugyanazt, bár ez elég utópia gyanús gondolat részemről. 🙂
június 7, 2008 at 21:38 du.
De mért baj az hogy Dupe?
Jo szabályellenes de szerintem direk jó dolog én nagyon sok filmet igy tudtam megszerezni.Éppen ezért mivel igaz egy jó grp megcsinálta annó de én sehol nem leletem meg 🙂
június 7, 2008 at 23:29 du.
Én is köszönöm a teljesen korrekt hozzáállást, sok mindent megtudtam, sajnálom a kilépéseket, mert sok igényes munkájukkal találkoztam, de ha így látják jobbnak, akkor így lesz.
Azonban pár dolog számomra nem igazán érthető: pl. ha a metódusokon rágódnak sokat, akkor egyszerűen meg kellene határozni, holy mely grp-okra érvényes az adott szabályzat, akiket mindenki elismer és akkor az újabbak megfelelő előélet (sok minőségi cucc) után léphetnének be. Persze ez részben előítéletesség, viszont ki lehetne akkor zárni a konyhanyelven “pistike2008”-nak elnevezett halmazt. Szóval én igazából a szabályrendszer problémáit látom, ami valószínűleg nehéz dió, hisz külföldöt is kell figyelni, viszont a rendszer akkor igazán jó, ha a szabályzat (nem csak a rls-ekre, hanem az egész dologra kiterjedően) alapos és átlátható. A másik dolog pedig az, hogy sok helyen azzal a problémával találkoztam, hogy aki eltünteti egy rls nevét, azzal összeakasztják a bajuszt és nem csak egy közösség vezetői, hanem ha kitudódik, akkor az adott csapat is keresztbe tesz az illető(k)nek. Tehát most akkor a hírnév a fontosabb, vagy inkább a rejtőzködés a szervek elől? Mert a kettő egyszerre nem működik…
Ha valaki, aki az ügyben jártas ezekre tudna válaszolni, azt nagyon megköszönném
június 8, 2008 at 19:59 du.
És a P2P rlserek valyon crackelni is tudnak ? Mert egy DVDR lerippeléséhez valóban nem kell nagy skill de kíváncsi lennék hogy melyik p2p rilizer crackel csukolobol SafeDisket SecuRomot.
június 8, 2008 at 22:22 du.
Öszintén szolva nem értek nagyon ehhez, de köszönjük a válaszokat és a remek rls-eket. Sajnálom hogy elmentek, de remélem szép hosszu, és kellemes életetek lesz a továbbiakban.
Üdv.: Ákos
június 13, 2008 at 2:06 de.
„Szomorú, hogy mindenki felhasználja engedélyek nélkül a másik forrását,”
érdekes, hogy ezt pont egy olyasvalaki mondja, aki engedély nélkül használja valaki másik forrását. Értsd: a szerző/producer által elkészített/kiadott DVD-t.
Vesszek meg, ha értem, hogy hogy van ez. Segítene valaki, és elmagyarázná nekem? A másoló értetlenkedik, hogy másolják? Vagy a rls elkészítésébe munkát fektető azon szomorkodik, hogy nem tartják tiszteletben ezt a munkát, miközben ő nem tartja tiszteletben azt a munkát, amit az eredeti elkészítője tett bele a filmbe?
június 16, 2008 at 12:29 du.
Ez a mondat mekkor IRONIA!!!!
“Szomorú, hogy mindenki felhasználja engedélyek nélkül a másik forrását,…”
július 12, 2008 at 23:52 du.
Sziasztok! Én csak azt szeretném megkérezni,hogy ezek az ftpk,hogyan működnek? Vagyis a scene releaserek oda dolgoznak odáig ok,de oda,hogyan lehet bejutni? Ha én pl akarok 1 rls csapatot indítani és prezni akarom a magyar release szabályok szerint készített rlseim akkor ezt hol tehetem meg? Hogy működik ez az egész? Leírná valaki? Bocsi,ha hülyeséget kérdeztm,de engem érdekel és sajna erről nemsokat tudok.
július 29, 2008 at 16:44 du.
Nem tudtok nekem adni olyan oldalakat mint pl az Nforce, csak magyarba?