A Spore az idei év egyik legjobban várt játéka volt, megjelenése után sokakat ragadott magával. Egészen addig, amíg nem kezdtek szembesülni az agresszív másolásvédelem által eléjük gördített akadályokkal.
Az Electronic Arts úgy gondolta, hogy – a Spore illegális terjedését megakadályozandó – az egyszemélyes offline játékhoz is kötelezővé teszi az internetes aktiválást, és egy termékkulcsot legfeljebb háromszor enged felhasználni, utána az EA telefonos ügyfélszolgálatánál kell kilincselni egy új kulcsért, ahol az ügyintéző a törvényes vásárló indoklását meghallgatva eldönti, hogy kaphat-e új, működő kulcsot, vagy mehet ismét a boltba megvenni újra a Spore-t ha továbbra is játszani szeretne megvásárolt játékával.
Ez a lépés erős tiltakozási hullámot indított el a vásárlók körében, például az Amazon áruházában a 2000-nél is több értékelő 90%-a a lehető legalacsonyabb pontszámot adta a játéknak a túlságosan szigorú védelmi rendszer miatt, sokan lemondták előrendelésüket, vagy küldik vissza a csomagot a boltba, és választják helyette a kalózmásolatot, vagy megvásárolt termékük dobozát felteszik a polcra, és letöltik a feltört változatot helyette, amiből természetesen ezt a védelmet eltávolították.
Természetesen nem csak ennek a felháborodásnak köszönhető ez az óriási népszerűség, de valószínűleg sokat segíthetett abban, hogy szeptember 2-i megjelenése óta már félmillióan töltötték le torrent oldalakról, 10 nap alatt megelőzve ezzel a majdnem egy éve piacon levő, “csak” 420.000-szor letöltött Crysis-t, és minden bizonnyal hamarosan már a Sims 2 trónját követeli.
Az eset tanulsága, hogy a túlságosan szigorú, és a felhasználást nagy mértékben korlátozó védelmek nem csökkentik a kalózkodást, hanem inkább az illegális letöltések felé terelik a leendő vásárlókat is. Bízzunk benne, hogy előbb-utóbb a kiadók is megtanulják a leckét, és az erőszakos védelmi rendszerek helyett a valódi értékkel próbálják majd eladhatóvá tenni portékáikat.
Forrás: TorrentFreak
szeptember 13, 2008 at 19:57 du.
Huhh, jó hogy szóltatok, már megjelent dc-n és kazettán…
szeptember 13, 2008 at 21:03 du.
na akkor szerintem az EA új alapokra helyezte az “ez az égő, nem a faláb”, illetve a “ku**a nagy sz*pás” fogalmait!
további sok sikert, és rengeteg eladott játékot kívánok ennek az előrelátó, a felhasználókkal szemben a végletekig toleráns cégnek!
szeptember 13, 2008 at 22:11 du.
ki az az ökör aki már 4 szer telepítette fel???
senki..csak kalózkodni akart vele és felsült 😀
én drukkoltam a starforce nak nagyon..sajna nem jött be… eddig!
szeptember 13, 2008 at 22:31 du.
Amúgy meg jólenne hallani a Flatout2 eladási statjáról!!!
Megjelenés után 1990 ért adták..itt figyel eredetiben!!
MEnnyivel lett jobb így mint ha 11990 ért adják!?
szeptember 14, 2008 at 10:25 de.
@TT: a spore nem starforce-os hanem securom-os 😉
amúgy nincs olyan védelem amit ne tudnának feltörni csak idő kérdése (starforce 3.x 4.x sz*patósabb mint securom)
szeptember 15, 2008 at 12:49 du.
Pedig ritka egy fos játék,a Cod4 lenne ilyen akkor nem lenne ennyi láma csak eredetivel mehetnének a szerverek nem minden nyomorék ezt tolná.Sok felhasználó=sok csaló.
november 8, 2008 at 11:37 de.
fdfdfdfdgfdgdgfdfdfdfdfte676zdxjsfijioöjfgfhofd
február 9, 2009 at 15:30 du.
Ez Ez Ez jooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo