Egy eléggé hétköznapi kérés érkezett minap egy torrentoldalhoz a Night Child Records-tól miszerint legyenek kedvesek törölni FankaDeli lemezeit és a feltöltést is tiltsák. A kérés önmagában semmi kivetnivalót nem hagy maga után, csupán a kiadó maga.
Hogy miről is van szó? Adott egy (feltételezhetően) fiatalember, FankaDeli, aki számos lemezével örvendeztette már meg a magyar hiphop rajongókat. Emellett alapított egy kiadót, a Night Child Records-t, mely nyilvánvalóan megkönnyíti az életét és munkásságát. Véleményem szerint is okos döntés, ha az ember a maga zsebébe termeli a pénzt és nem hagyja azt elvándorolni kizárólag az üzlettel foglalkozó emberek, cég zsebébe. A honlapjukat nézegetve egészen felüdítő dolgokat és egy teljesen méltányolható hozzáállást láthat az ember:
A night child egy független lemezkiadó és egyben művészi közösség, melynek célja, hogy tagjait a kornak megfelelő módon promótálja, illetve minden lehetséges eszközzel támogassa.
Már mosolyra húzódna a szám, hiszen a promócióról nem elsősorban ugyan, de eszembe jut a torrent, mint egyfajta lehetőség, melyet nem nagyon akar senki kiaknázni, annál inkább eltörölni a Föld színéről.
Majd tovább olvasok, és még inkább úgy érzem, attól, hogy ezek a srácok, akik működtetik ezt a kiadót, maguk a művészek, nincs is jobb megoldás:
A night child tisztában van azzal, hogy a kor lehetőségeinek tárháza számtalan lehetőséget kínál a produktumokról való nem eredeti kópiák készítésére. …..Nem ítéljük el azokat az embereket, akik másolatokat hallgatnak, hanem azokat az embereket ítéljük el, akik társadalmunknak ilyen hátteret hoztak létre, hogy a lemezek másolására kényszerüljenek a hallgatók.
Sőt, saját maguk is tettek fel jónéhány számot, melyet ingyen letöltésre ajánlanak, mp3 formátumban. Ugye milyen szépen hangzik?
Akkor most térjünk vissza az első bekezdés tartalmára, azaz legyen kedves a címzett törölni bizonyos torrenteket. Az első pár kérdés, ami felmerül bennem, hogy pl. tulajdonképpen akkor mégis mit jelent a promóció MINDEN lehetséges eszköze? Erre már kaptam is választ egy publikus IRC csatornán, miszerint “a torrent, mint ingyen reklám nem működik”. Vagy pl. ha nem a szerencsétlen torrentező tehet arról, hogy nem tudja megvenni a CD-t (ami mellesleg valljuk már be, a lehető legelavultabb adathordozó, de erről majd az összefoglalásban), de ne is töltse le, akkor az azt jelenti, hogy akinek nincs pénze rá, az nem érdemli meg, hogy hallgassa?
Szóval van egy-két dolog, ami csupán hozzáállás kérdése, és nem értem, miért nem lehet szemléletet váltani, főleg a profit érdekében. Hogy tisztábban lássunk pár dolgot: egyértelmű adatok vannak, amik azt mutatják, hogy egy torrent letöltése nem jelent 1 nem megvásárolt CD-t, vagy 1 nem megvett mozijegyet. Ergo nem bevétel kiesés. Emellett, mivel itt nem hagyományos kiadóról van szó, hiszen maguk a művészek “üzemeltetik”, még csak azt sem mondhatják, hogy nekik a koncert nem bevétel. Pedig nagyon sokan manapság inkább koncertre mennek, miután / mielőtt letöltik az adott zenét, mert ugyanannyi pénzért, mint egy CD ára, egy élményt ad. Persze ezt fordítva is lehet mondani: ugyanannyiért, amiért egyszer meghallgatod (igaz élőben, ami azért merőben több), örökre tied lehet a remekmű. Igen, de a zene, és szerintem ezt a zenészeknek kéne a legjobban tudniuk, nemcsak a zenéről szól. Ahogy egy művész saját magát rakja egy dalba, úgy a hallgató, rajongó is magát ismeri fel és a saját életéhez köti. Emellett pedig a CD míg megmarad örökre, nem tartalmazza a koncerten készült idióta fotókat a haverokkal, vagy éppen az előadókkal, nem írja le és meséli el azt a 3 eszement sztorit, ami aznap este történt. Viszont akárhányszor meghallgatod azt az albumot, mindig az fog eszedbe jutni. “Tömören” nekem ezért éri meg koncertre költeni azt az összeget, amit nem a CD-re költök.
Ebből a szemszögből nézve tehát igenis nagyon jó reklámnak tűnik a torrent. Persze ne felejtsük el azért azt sem, hogy még mindig egy szellemi termékről beszélünk, ami valakié (erre van a jogdíj ugye), amit valaki megalkotott és nyilván várja érte a munkája gyümölcsét. Tény, hogy a torrentezők nem fogják növelni a bevételt a letöltéssel, de sajnos azt mindig elfelejtik, hogy emellett nem lehet őket egyértelműen kivonni a fogyasztói társadalomból sem, hiszen igenis aktív részét képezik ők is. Csupán néhányuk megválogatja a letöltés lehetőségével élve, hogy a feltehetően nem sok keresetét mire költi. És azért azt se felejtsük el, hogy a lakosság kb hány százaléka hallgat egy bizonyos zenét, és abból hányan regisztráltak valamilyen torrentoldalon. Azt hiszem, nagyon kicsi szám jönne ki. Ebből arra következtetek, hogy talán nem a minimális hányadban, aki mellesleg torrentezik is, kéne keresni a hiányzó bevételt.
Mindent egybevetve egyrészt azt hiszem, nagy általánosságban igaz, hogy a kiadók nem szeretnének szemléletet, marketing stratégiát és egyáltalán semmit sem váltani. Külön csalódás egy olyan kiadó, ahol nincs egy közvetítő, aki “lenyúlja” a bevétel egy részét, és mégsem nyitottak a 21. századra, pedig benne élnek (gondolom a stúdió berendezése nem 1988-ból való, szóval biztos tudják, hogy milyen gyorsan fejlődik a világ…).
Felvetődik bennem az is, hogy vajon mi a különbség a között, hogy a kiadó, zenész, egy előadó ingyen letölthetővé tesz egy albumot, amit letöltök, megmutatom havernak, milyen tök jó, ő mondjuk kőgazdag, és megvesz mindent és a között, hogy megtalálom torrentoldalon, megmutatom havernak, stb, az eredmény ugyanaz….? Ez nem reklám? Dehogynem, csak éppen én ingyen, bérmentve, csupán szeretetből, rajongásból megteszem a kedvenc együttesemért. Akkor nekem is járna ezért pénz. Természetesen nem, de lehetne ezt az egészet olyan elvadult szintekre csűrni-csavarni, csak éppen nem jön ki belőle senki jól. De pl. baromi jó megoldás lenne nyitni a világra és nem csak a kiadó honlapján közzétenni pár számot, amiről csak a már eddigi rajongók fognak tudni, hanem esetleg torrentet készíteni, amit tele lehet rakni extra cuccokkal, és még csak nem is kellene tökéletes minőséget előállítani. Ezerszer többen találnának rá, főleg mivel egyre kifinomultabbak a keresők a torrentoldalakon. Nem tudom, ez miért nem járható út, és miért nem jó reklám.
A lényeg, amit talán nem kellene a szőnyeg alá söpörni, az az, hogy én, mezei állampolgár, amíg nem lesz több a fizum/zsebpénzem/bármilyen keresetem, addig nem tudok több pénzt szánni arra, hogy megvásároljak egy olyan adathordozót, ami eléggé korlátozottan teszi lehetővé a zenehallgatást. Gondolok itt arra, hogy nagyon régen láttam már CD-s walkmannel (már nem is emlékszem a nevére….ja megvan, diskman, kösz sct) futkározni valakit. Lejárt (a) lemez, majd egyszer talán újra divat lesz, de addig meg tessék elfogadni, hogy akár ez is oka lehet a csökkent lemezeladásoknak. Tessék a kiadóknak és a zenészeknek felnőni inkább az új század kihívásaihoz és megpróbálni alkalmazkodni és ne értem, vagy a torrentezők miatt, hanem mert hoszzútávon nekik lesz eredményesebb a változás. És ami a legfontosabb, ne tessék álszenteskedni, mert azt senki nem szereti…
december 10, 2009 at 21:48 du.
Szépen összeszedett cikk lett, a tartalmával teljes mértékben egyetértek, köszönjük!
A kiadóknak meg azt üzenném, hogy gondolkodjanak egy kicsit és haladjanak a korral. 😉
december 10, 2009 at 21:48 du.
Krix jól kifutotta magát és teljesen igaza is van.
december 10, 2009 at 21:50 du.
Olyannyira nem jelent bevételkiesést, hogy a zenekarok köztudottan a koncertezésből élnek.
Nézzük már meg, hogy pl. az AC/DC, Iron Maiden, Rammstein, Depeche Mode mennyi cd-t ad el itthon és mennyien mennek a koncertjeikre. Igencsak eltérő számot kapunk. De, hogy egy kevéssé egyértelmű előadóról is említést tegyek, akkor ott van a Machine Head a Hegyalja fesztiválon. A nagyszínpad előtt iszonyú tömeg és kizárt, hogy ezreket adnának el az albumaikból. És azért példa a Hegyalja és nem a Sziget, mert oda már inkább külföldiek járnak, vastagabb pénztárcával.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy Fanka mennyi hanghordozót ad el ebben a kicsi országban és mennyi fellépést vállal. Az összegek szerintem összehasonlíthatatlanok.
Kösz a cikket!
december 10, 2009 at 22:12 du.
Személy szerint én szoktam eredeti CD-t, DVD-t venni. A torrent leginkább arra jó, hogy kiválogassam, azokat az albumokat, filmeket, amire szerintem érdemes költeni. Így, hogy letöltőm, megnézem, meghallgatom, utána tudom, hogy mire is költöm a pénzem, nem veszek egy rakás szemetet.
A kiadóknak valóban érdemes lenne tényleg átgondolni, hogy érdemes-e költeni arra milliókat, hogy megpróbálják megállítani a megállíthatatlant. A fájlcserét nem fogják sosem megszüntetni. Inkább fogjanak össze, nyissanak egy torrentoldalt. 😀 Én hajlandó lennék, normális összeget fizetni, havonta, hogy végre mindenki örüljön.
Fankadeli is anyázza a másolókat, de azt elfelejti, hogy a különböző fájlcserélő oldalakon vált ismerté egy-egy albuma. Ha nem lenne fájlcsere, nem lenne saját stúdiója.
december 10, 2009 at 22:24 du.
Hát ez qrvajó 😀 isteni a cikk DE!!! fankadeli 🙂 hmm ez a név…
A “drága” uriember köztudottan neonáci elveket vall, ez bár nem a cikkhez kapcsolódó információ, de illett volna megemliteni, hogy mindenki tudja kiröl is van pontosan szó. A mi kis fankánk továbbá a Jobbik magyarországért mozgalom egyik legnagyobb promótálója, reklámozója és jobbik-szavazatra buzdítója.
A sz@r lemezeit amiket kiad név szerint “magyar fölre” vagy a következő lemeze a “magyarok nyilai” ugye milyen meggyőző nevek?:D alig vennék meg önszántukból 150en kb, csak mivel az egyik legnagyobb fankadeli reklám felület nem más mint a kuruc.info (qrva véletlen ezis… xD ezért képes eladni vagy 500 lemezt… mielőtt bárki fankát védené vagy egyetértene az érveivel, tudja meg ami a cikkböl kimaradt, hogy ő csak egy álszent, kétarcú, képmutató neonáci vidéki paraszt. (a világon semmi bajom a vidékiekkel, tölük elnézést kérek a kifejezésemért, de fankára ez igaz).
december 10, 2009 at 23:18 du.
ezaz panzer, keverd bele a politikát, holott ennek semmi köze hozzá.
neonáci, pff. ilyet is csak az mond, aki annyira sincs tisztában a történelemmel, mint egy általános iskolás. és még mielőtt kijelentenéd, hogy én is náczi vagyok, nem vagyok se jobboldali, se jobbikos, se kuricinfó olvasó. néhány fanka trekket meghallgatok, mert jó.
ja, bocs, az ikszdé kimaradt.
december 10, 2009 at 23:45 du.
Panzer = budapesti szélsőliberális csőlátó antifasiszta, aki a jobboldali szavazókat nácinak véli 😉
Cikkhez visszatérve: remek írás a hazai viszonyokról, a kiadóknak ideje lenne nyitni az újabb technológiák irányába, hiszen én is szoktam venni DVD-ket, járok moziba, és a kedvenc együtteseim lemezeit is megveszem hogy támogassam őket, bár többet járok koncertekre mert így inkább támogatom a zenészt, mint a pénzéhes kiadókat. És tegyük hozzá, nap mint nap torrentezek, és ha letöltök valamit el tudom dönteni hogy megér-e nekem párezer forintot az a szellemi alkotás vagy sem.
december 10, 2009 at 23:45 du.
Ez nem a politika belekeverése… ami TÉNY az tény… fanka már rég nem olyan zenét csinál mint amit te hallgatsz, már nincs álmodtam meg gyertek ki a stégre tesó… mostmár csak a szlovákok anyázása, aki nem turbomagyarazdögöljönmeg és minden a zsidók hibája szöveget nyom… ha meghallgatnád az összes új számát ahogy én tettem, (hogy objektiven tudjak nyilatkozni róla) akkor tudnád hogy nem véletlen “kevertem bele” az apró kis kiegészítő infokat, de nem a politikát. Aki aztmondja, h fankával nem ment el a ló és nem lett egy szánalomra méltó ember de úgy istenesen, az 2008 július vége-augusztus eleje nem hallott/olvasott egy szót sem tőle.
december 11, 2009 at 3:16 de.
Mihozzánk is jött egy jó pár hónapja egy üzenet a Night Child Records -től, hogy töröljük a FankaDeli albumokat, illetve amik a kiadó oldalán vannak. Vissza írtam, hogy linkelje pontosan és e-mailben írja meg, hogy mely torrentek voltak azok, mert nincs kapacitásunk végig nézni az összes torrentet.
Válasz nem érkezett.
december 11, 2009 at 3:30 de.
panzer egyetértek sőt aki látta fankát beszélni, az még azt is 100%-osan megállapíthatja róla hogy fogyatékos szegény 🙁
december 11, 2009 at 6:39 de.
Mi köze a politikai nézeteinek a promócióban vallott szerencsétlen nézeteihez?
A dolog arról szól, hogy hibás a torrenthez való hozááállása, mert nem látja a lehetőségeket benne az új rajongók eléréséhez.
december 11, 2009 at 8:19 de.
Rákerestem én is erre a FankaDeli-ra. Hááát, én igazából nem bánnám ha törölnék/kitiltanák a torrent oldalakról. Azt sem bánnám, ha mindenhonnan. Úgy egyáltalán. A bolygóról is.
december 11, 2009 at 8:45 de.
Ezt a bejegyzést érdemes lenne az érintett kiadónak is eljuttatni, mert nem biztos, hogy olvassák. Egyébként lehet tudni valami értelmes párbeszédről letöltők, torrent-szolgáltatók, kiadók és művészek között? (Úgy értem, hogy ez a 4 csoport együtt, egymással kommunikál. Egyszer volt egy ASVA-ProArt-EliteDefense vitaturné pár egyetemen, de azóta se hallottam hasonló párbeszéd-kezdeményezésről.)
[re:off]Panzer, ha már offolsz, legalább tájékozódj. Kérlek, nézz utána az alábbi kifejezések jelentésének, mielőtt ilyen megszólalásokat engedsz meg magadnak:
náci, neonáci, hungarista, nyilas, újnyilas, szemita, antiszemita, szélsőjobboldali, fasiszta, jobboldali, nemzeti radikális, cionista, anticionista.
Egy kis matek, halmazok: halmazok között létezhet tartalmazás, komplementer, metszet, és különbség is. A fent felsorolt kifejezések közt ezek mindegyike előfordul. Mivel a fenti szavak nem ugyanazt a fogalmat jelentik, vegytiszta trollkodás egyiket a másik helyett használni. A saját logiká(tlanságo)d alapjan nyugodtan lehetne Téged sztálinistának nevezni, ami legalább olyan ciki, mint a “neonáci” jelző.
Btw. Fankadeli leginkább a nemzeti radikális skatulyába sorolható be a munkássága ismeretében.[/re:off]
december 11, 2009 at 8:57 de.
Coldplayer gratulálok 🙂 most megmondtad a frankót ugye?!?!
Most mindenki a lábad elött fog heverni a hszed után, mindenki tisztelni fog mert pár össztettebb szót képes voltál leírni valakiről.
Az a nagy helyzet hogy, ahogy jött a nagy jobbik láz, úgy fog eltűnni is, hiába az ilyen farkaveri féle undorító emberek… és csőlátó pontosan addig voltam amíg a hozzád hasonló nézeteket vallottam, de képes voltam kinőni ezt a szánalmas stílust. 😉
december 11, 2009 at 9:25 de.
Alapvetően a cikk tartalmával (mely szerint miért nem képesek végre rugalmasabb üzleti modellben gondolkodni a kiadók), de úgy gondolom 2 dolog hiányzik a téma teljes körüljárásához:
1. jogi háttér és szabályozás: Ezt lejárt lemez, de sajnos ez van: senki nem akar a kakába csapni, esetleg majd Uniós szabályozás születik, amit magyaros módra majd implementálunk (értsd: nem lesz jobb a helyzet).
2. Társadalmi “hőmérséklet”: Szerintem a magyar társadalom legnagyobb része számára a torrent egyenlő az ingyennel, és nem egy olyan ismerősöm van, aki egy-egy szoftver vagy zene megvásárlása kapcsán konkrétan körberöhögött. Ez sajnos évtizedek kérdése, hogy megváltozzon.
Visszatérve a cikkhez: szerintem kellemes példa Dub FX vásárlós oldala: http://dubfx.bandcamp.com/album/flow-live-video, ahol a “name your price” szerepel az ár helyén, és még videnyót is kap hozzá az ember.:-)
december 11, 2009 at 9:52 de.
“És ami a legfontosabb, ne tessék álszenteskedni, mert azt senki nem szereti…”
a pofád nem szakadt le, mikor odatetted a végére? miért kell megideologizálni egy etikusnak éppenséggel nem nevezhető, sőt, törvénysértő cselekedetet? miért annak a kurva annyát, aki történesen előállította a terméket és maga akarja eldönteni, hogy promótálja…
a megélhetési letöltő mennyiben jobb a megélhetési bodzaszedőtől?
abban egyet értek, h a torrent nagyon jó lehetőség egy névtelen zenekarnak… de kíváncsi lennék, mit szólnának egy zárt tracker üzemeltetői egy ilyen kéréshez….
december 11, 2009 at 11:26 de.
Már régebben hozzánk is érkezett ilyen kérés tőlük, szívesen eleget tettünk neki.
december 11, 2009 at 11:43 de.
Először is gratulálok a cikkhez, tényleg színvonalas, és emellett tényszerű. Nemsokára új életet kezdek, barátnőstől új lakás, meg ami hozzátartozik. Ebben az új lakásban hamarabb lesz HiFi, mint tévé, mert a zene és a jó hangzás fontosabb számomra, mint a retekklub. Az általam elképzelt összeállításban azonban nem lesz kazetta-, LP-, vagy cd-lejátszó és egyszerűen azért, mert idejétmúlt. Minek vennék egy akár 5 cd-s lejátszót, amikor egy félterrás háttértárral ellátott lejátszót kapok ugyanannyiért, amin az 5 cédénél azért valamivel több hanganyag fér el, egyszerre. Bármikor lejátszható, nem kell a buli közepén cserélgetni a vilidzs pípol albumokat pölö. 🙂 Ugyanígy nincs már (működő) videókazettás lejátszóm sem, van viszont multimédiás, amire csak feldobod az avi-kat és darálja. Mindezekből az következik, hogy el kellene mennie a józan eszemnek ahhoz, hogy cédén vegyek akár Fankát, mert ha bárhol hallgatni akarnám (én sem discmannel rovom az utcákat, immáron 5-7 éve…), az első dolgom az lenne, hogy be kellene rántanom mp3-ba az egészet… Szóval erről ennyit, a cédé sírgödrét nem a dc, vagy a torrent ásta meg, hanem a technikai innováció. Hibáztatni lehet a Sony-t, Panasonicot, Samsungot, nekik tessék panaszkodni.
A FankaDeliről mint neonáciról szóló vitáról annyit, hogy itt mindenkinek igaza van, és mindenki téved szerintem. Szeretem Fanka számait. A régieket. Amikor a farmere volt, meg a mikrofon, meg hét centis bicepsze, no és a pálinka, és ezekről szövegelt úgy, ahogy senki más rajta kívül. Aztán kijött a Magyar földre, és arról az albumról bizony ha három számot tartottam arra jónak, hogy megtartsak magamnak. Az új albumáról nem is hallottam,a mi nem csoda, mert nyilván megcsappant az érdeklődésem is iránta. Történt mindez annak ellenére, hogy alapjában véve jobboldalinak tartom magam, igaz képviseletlennek, mert ebben az országban még nem tudott senki összehozni egy valamirevaló haladó gondolkodású, európai pártot. A jobbiktól és a narancséktól sugárban hányok. De a lényeg itt most Fanka, meg az ő magyaros virtuskodása. Panzer szerintem jól látja: Feri unja már az egyszerű szövegelést, belecsúszna már lassan a saját Mercijének kagylóülésébe, így aztán minden alkalmat megragad, hogy dagadjon a malacpersely. Unja már a zenélést szaréhugyé, és mivel topmodell már nem lesz belőle, azt árulja ki (és el), amihez egyedül ért: nagymagyart reppel, mert a nagymagyarkodásban van a pénz, ennyi. Ezért hajlandó volt beáldozni néhány hozzám hasonló embert, hogy meglovagolva a mostanában menő csíkos (piros-fehér) irányzatot, helyettünk jó néhány jobbik ifitagozatost meg szavazót szerezzen hallgatóságnak. Ő nem retek klub reggeli műsorában promotál, hanem a jobbikkal, mert most annak fut a szekér. És ez nagyon csúnya dolog tőle.
Kívánom, hogy ne legyen igazam, ne így legyen, és igaz meggyőződésből csinálja, bár a jelek (pl.: levelek az oldalak üzemeltetőihez) nem erre utalnak. De majd meglátjuk. Ha öt év múlva még létezik a Suhancos, vagy bármelyik formációja, és ugyanígy nemzeti hipihopit tolnak majd, rovásírással az akkori legújabb cédéjükön (hogy ki a nyavalya veszi majd meg őket akkor cédén, nem tudom…), akkor legalább elmondhatom róla: csak engem árult el és nem önmagát.
december 11, 2009 at 12:22 du.
Persze, h nem akarnak ingyen reklámot. Még a végén a kedves vásárló észreveszi, h amit rá akarnak tukmálni, az 1 kalap sz@rt se ér…
A nyáron sok “hiper-szuper” film kijött, amit agyonreklámoztak apró képfoszlányokkal. Közel felében nem is volt több tartalom, mint ami a 2 perces promóba belefért. Ami tetszett azt megnéztem moziba is.
Ugyan ez a helyzet a zenével is. A magyar könnyűzenei ipar egyre inkább alulmúlja önmagát. Hihettelen milyen szemetet kínálnak 4-5 eFt-ért.
Bár amíg 1 Fekete Pákó, vagy 1 Győzike meg tud élni belőle, addig nem is várok változást.
Mert sajnos az emberek többsége hagyja, a pénzért amiért megdolgozott sz@arral tömjék tele a zsebét…
december 11, 2009 at 12:25 du.
Ki az a Fankadeli? Magyar? Mert sehogy sem cseng ismerősen a neve, vagy a cikk címe félrevezető?
december 11, 2009 at 12:54 du.
Az a baj az ilyen Panzer meg Hombre félékkel, hogy nekik teljesen mindegy miről van szó úganazt a dumát lökik,hogy mindenki náci meg fasiszta aki nem ért egyett a hülye elveikkel ezek egy ilyen szővegre betenitot droidok.Nem zavarja őket hogy most nem ez a téma ők csak ezt tudják amig le nem merül az aksi.
december 11, 2009 at 13:38 du.
“diskman” 🙂 köszi sct.
december 11, 2009 at 14:43 du.
panzer kommentjei vs. “de képes voltam kinőni ezt a szánalmas stílust.”
ROTFL
december 11, 2009 at 14:49 du.
“discman” nem? 😀
december 11, 2009 at 15:16 du.
“ilyen hátteret hoztak létre, hogy a lemezek másolására kényszerüljenek a hallgatók.”
Akkor vigyétek lejjebb az árakat, baromarcúak, mert pontosan a kiadók azok, akik ezt a hátteret megteremtik. Ha a magyar zenészvilág becsődöl, na az rohadtul nem fog itt egy embernek se fájni. Aki Győzikét meg a többi suttyót hallgatja, valószínűleg írni/olvasni sem tud, nem hogy torrentezni, úgyhogy csengesse csak ki a lemez árát, annyival is kevesebb pénze jut evésre. Fankát meg egy percig sem bírom hallgatni, attól függetlenül, hogy a tótok meg vláhok felőlem is felfordulhatnak.
december 11, 2009 at 15:34 du.
diskman / discman mindkettőt használják szvsz, de nem is ez a legfontosabb, hanem inkább az, hogy mennyire dühítő, hogy itthon még mindig nem látják az új terjesztési formákban a lehetőségeket.
december 11, 2009 at 15:40 du.
mennyi hulyeseg… na majd ha dolgoztok es letrehoztok valami produktumot (nem valami kozertben lesztek arufeltoltok vagy ilyesmi) es az felkerul a netre ingyen, akkor majd olvassatok el ujra ezt a cikket meg a kommentjeiteket
🙂
december 11, 2009 at 15:53 du.
@hehe: igen, jól vetted észre 🙂 több mint 2 évig voltam ilyen nyomorék, aki azthitte hogy emellett a szarság mögött van is értelem és logika. Viszont azóta felnőttem, megjött az eszem, elkezdtem logikusan gondolkozni és rájöttem hogy nem maradok egy utolsó senki aki egy olcsó sörrel a kezében egy szaros nagymagyarországos poloban meg bakancsban amit még csak le se cserél és 1 évig bűzlik rajta áll kinn a tüntetésen, és majd ő megváltja a világot… az egyetlen amit megvált az a zaciba betett fülbevalója aminek az árábol vehetett még 2 üveg sört. Remélem tiszta.
@ervin0331 te meg mivel vagy jobb? te vallod az enyém ellentétét ugyanilyen karóhozkötve, csak nem sok újat mondtál tese. Hallgass már meg csak kettő darab fanka számot? miröl szól? irreális, lehetetlen, megvalósíthatatlan, természetellenes dolgokról. Azt hiszi hogy majd lejön az égböl a jobbik nevű isten és mi leszünk az usa után a legerősebb ország könyörgöm hol él ez a fankagyerek. Mikor a jobbik hatására egyetlen dolog fog változni, az összes külföldi tőke szépen távozik az országbol mi meg majd szart se fogunk tudni enni.
december 11, 2009 at 16:13 du.
az utolsó fejezet mutat rá a cd lenagyobb hibájára. olyan szűk körben használják, hogy már szinte senkinek sem kell. gondolják hogy majd a becsületes vásárló plusz munkát csinál magának hogy cd ről mp3ba konvertálja? a fenéket! letölti készen és hallgatja…
december 11, 2009 at 16:17 du.
Hm. Nem hiszem, h népszerű leszek a következő néhány mondat miatt, de végül is, nem ez a cél… 🙂
A cikk alapvetően abból a téves gondolatmenetből fakad, miszerint minden – a film, a program, a zene, az ebook… minden, ami szabadon elérhető… – ingyen jár (ez külön megérne egy misét, de hát ebbe most ne menjünk bele). Mert, h úgysincs rá pénzem, vagy ha van, hát válogatni akarok, h mire is költöm. Ez utóbbi jogos igény, ezért vannak a demók, a shareware programok, normálisabb zeneboltokban a belehallgatás lehetősége – filmeknél persze nem lenne rossz, ha a profi módon összevágott trailer helyett kicsit bővebb lehetőségünk lenne a belepillantásba, mert tényleg elég tré pár film, de hát ez van.
Ugyanakkor ha belegondolok abba, hogy Fankadeli néhány számát ingyen letölthetővé teszi (spec. szvsz most mellékes, melyik előadóról van szó), akkor véleményem szerint a “kóstoló” lehetősége már adott, s igenis jogosan várja el, h ne tegyék fel minden lemezét letöltő oldalakra és hasonló.
A cikk véleményem szerint azért volt felesleges, mert alapvetően nem értettem, hogy miért pont ez a kérés “szúrta” a cikkíró szemét. A legtöbb torrentoldal lehetőséget ad arra, hogy szerzői jogi viták elkerülése miatt a jogtulajdonos jelezhesse egy emaillel egy adott tartalom eltávolítását. Itt sem történt több, s ezért nem is kellett volna több szót vesztegetni rá.
Várom az első köveket… 🙂
december 11, 2009 at 16:52 du.
Az a baj az ilyen ervin0331–félékkel, hogy nekik teljesen mindegy, miről van szó, ugyanazt a dumát lökik, hogy mindenki b*zi meg zsidó, aki nem ért egyet a hülye elveikkel, ezek ilyen szövegre betanított droidok. Nem zavarja őket, hogy most nem ez a téma, ők csak ezt tudják, amíg le nem merül az aksi.
Na igen, de mi legalább tudunk helyesen írni. Segítség, troll lettem!
december 11, 2009 at 17:13 du.
dobokata – ha én létrehozok valamit, azt nem olyan áron kínálom, hogy a francnak se kelljen annyiért, hanem olyan áron, hogy esetleg elérhető is legyen minél több ember számára, nemde?
december 11, 2009 at 18:08 du.
Inkább nem fűzök hozzá semmit ehhez a bejegyzéshez, egy alapos beszélgetés lenne a legjobb a blog szerzőjével. Ráadásul mennyi elvakult ember írja itt a kommenteket. Lassan odáig jutunk, ha asvainfó azt mondja, hogy finom a szar akkor majd mindenki szart fog enni.
december 11, 2009 at 18:32 du.
SZÁNALOM…nem a cikk hanem amit itt egy két ifjú kommunista gázkamraszökevény írogat!
december 11, 2009 at 18:35 du.
@dobokata
Kérlek ne tudd már ki tudja milyen távolságból, hogy az itt, nicknéven kommentelő emberek mivel foglalkoznak, mert ennek semmi köze a témához, ezen kívül pedig próbáld feldolgozni, hogy a dolog annyiban érthetetlen, hogy ők maguk is közzéteszik a számokat ingyen, nyilván reklám céljából, viszont más oldalon már nem látják szívesen, pedig sokkal nagyobb közösséget találnának meg. Egyébként pedig, hogy ingyen van, hááát, ilyen a torrent. Nyilván nem véletlenül alakult ki, viszont az sem állítanám, hogy senki nem akarna fizetni érte. Jó sok kommentet elolvastam már itt ahhoz, hogy lássam, az emberek hajlandóak lennének áldozni arra, amit szeretnek, függetlenül attól, hogy mennyiből élnek, de ezek a dolgok egyáltalán nincsenek arányban a béreikkel.
@tschoky
Te pedig súlyosan félreértetted a mondanivalóját a dolognak. Senki nem mondta, hogy akárkinek a kurva anyja, még csak nem is gondolt rá. Természetesen az ő joga, hogy ott promotálja a termékét, de akkor ne akadjon ki, ha több emberhez elér a cucc, mint ahogy azt ő tervezte…Vagy legalább ne mondjon csupa jófejségből magáról olyat, hogy minden lehetséges eszközzel támogatja. Pont erről szól a dolog, hogy eszközként is fel lehet fogni a torrentet, nem csak a sátán megtestesüléseként, és erre lehetne leginkább nyitni, ebbe az irényba menni, és a torrentezőket “megtéríteni” valahogy. Ha meg úgy gondolja bárki, hogy ez nem nevezhető reklámnak, akkor mutasson olyan számokat, amiből az derül ki, hogy a torrentezők 0%-a költött a torrent letöltése után adott termékre, ergo bevételkiesést jelent a torrentezés miatt.
@djsenki
Üdv újra nálunk, már hiányoztál, köszönjük velős, tömör és lényegretörő hozzászólásodat, értékeljük, mint mindig. A szart mi sem szeretjük, ezért nem esszük meg. Egyszer majd ha te leszel 2x annyi idős mint én, és nem fordítva, akkor leülhetünk dumálni egyet. Addig nyugodtan kimásolhatod ezt a cikket (is), ha van már új blogod.
december 11, 2009 at 18:48 du.
Elég érdekes ,hogy fankát ugy állitják be (és nem csak panzer), elég sokan hogy náci meg neonáci.. ő csak elmondja a gondolatait ,hogy miért tart itt az ország ahol tart, hogy miért védik jobban a kissebségek jogait
a magyarokkal szemben… szerintem elég tudatlan dolog ,nácinak nevezni egy magyar embert.. semmi köze Magyarországnak Németországhoz ahol ugye megalakult a náci párt .. annyi közünk van hozzájuk hogy az ő oldalukra álltunk a világháboruban. Jó hogy nem kommunista nyilasozol panzer
ez az egész off azthiszem.
december 11, 2009 at 19:51 du.
Ostoba liberális szörnyek, csak a korral tudnak villogni. Attól, hogy te közelebb vagy a halálhoz mint én, még ugyan olyan tetühintás zsidó maradsz. Ettől a “lemásoltad a blogomat, megmondalak az óvó néninek” szövegtől meg akkorákat ásítok… Hiába, sok minden pontosabban és előbb közöltem le, ami nem tetszett a kampósorrú asvainfónak, akiről azt se tudjátok, hogy ki, csak ossza nektek az észt.
december 11, 2009 at 19:52 du.
A szar nácizásotokkal meg FankaDeli oltásával is csak olvasókat vesztetek.
december 11, 2009 at 19:58 du.
djsenki, azt meg tudod mondani, hogy kihez beszélsz?
december 11, 2009 at 20:05 du.
A múltkor nem győzött meg róla, hogy teljesen hülye, de most igen.
december 11, 2009 at 20:18 du.
Kicsit uncsi már ez a ki másol kit by djsenki, ezért még tavaly megtréfáltalak, csak sajnos nem vetted észre.
Sikerült egy cikket ctrl+c ctrl+v segítségével kimásolnod, és beilleszteni a blogodba. Szerencsére a szöveggel ment a kép is. A képet én a saját szerverünkön kicseréltem és egy rövid üzenetet hagytam rajta neked.
Szerencsére a “cikked” még elérhető, és még mindig ott van a forrásban az asva.info-s kép.
http://noob.hu/2009/12/11/Picture_2.png
december 11, 2009 at 21:03 du.
Akinek nincs 2000ft-ja egy cédére, az csak hajléktalan lehet. Viszont akkor nem hinném, hogy halott volna az előadóról.
Ekkora butaságokat összehordani.
A torrent nem lehet reklám. Ha letölti a cédét, nem fogja megvenni, csak abban az esetben, ha azért szedte le, mert kíváncsi rá, és megveszi ha teteszett neki. Ez az eset nagyon ritka. Arányokban nézve a legnagyobb arány aki letölti és ennyi.
Elavult a CD? Legyen az… Van SMS Áruház a Salátán, annak aki netalán-tán “nem tudná megvenni egy lemezt”
Egy idézetet szeretnék megosztani: “Ha másolsz, nem tisztelsz, ha nem tisztelsz, miért hallgatsz engem?”
Ezellen már tényleg épeszű embernek nem lehet épeszű érve… Ez ahogy van elölről-hátulról igaz.
Az albumeladásokból neki pártízezer forintja marad, ha ingyen letölthető lenne, még annyi se maradna neki.
Szerintem egy lemezt megvenni többet ér, mintha egy könyvtárunk lenne a vinyón. Érzed, hogy ebből támogattad az előadót, hogy a következő albumot és esetleg videoklippeket is el tudjon készíteni. Nemes, hogy a szarból várat építő 26 éves gyereknek adtál egy picit, hogy több legyen. De ez nem csak rá célozva érvényes. Könyvet lehetne írni erről.
december 11, 2009 at 21:05 du.
@silencio: jól nyomod 🙂 respect, sok az igasság nagyon legalább nem én vok az egyetlen aki átlátja.
@Fennec: neked is kösz h vágod a dörgést, a kisgyerek még nem tudja, hogy müködik a világ, és h születéskor halt meg a szélsősőges ideológia amit vallanak a kis fankavédők.
@djsenki: liberális, náci, gázkamraszökevény 🙂 én meg ezektöl ásítok tudod. nameg milyen furcsa h a ti fajtátok az első aki tagadja a holokauszt és a gázkamrák létét, és most mégis mennyire “promotálod” hogy gázkamra igy meg úgy o.O am nem vok zsidó mert meg vagyok keresztelve bár már nem vagyok vallásos, liberális sem vagyok, maximum egyetértek pár nézettel, de nem szavaztam soha liberális pártra, stb. nem akarok annyisokat offolni.
fanka nem magyar, fanka csak ugyanolyan profitorientált csicska aki azt csinálja amiben a pénz van. nézzél már utána minek árul pólót, cipőt mind a saját nevével súlyos ezrekért??? egy zenész mi a tökömnek árul cipőt xD jah h nem a zene hanem a profit a lényeg -.-
december 11, 2009 at 21:12 du.
“Hogy tisztábban lássunk pár dolgot: egyértelmű adatok vannak, amik azt mutatják, hogy egy torrent letöltése nem jelent 1 nem megvásárolt CD-t, vagy 1 nem megvett mozijegyet. Ergo nem bevétel kiesés.”
ez egyszerűen nem igaz.
december 11, 2009 at 21:23 du.
a zsidózást és nácizást legyen kedves mindenki befejezni, mert a legundorítóbb dolog a világon, ráadásul semmhez semmi köze, mivel a cikk egy kiadó példájából általánosítva értendő, köszönöm
december 11, 2009 at 21:31 du.
DJGunter: “Nem ítéljük el azokat az embereket, akik másolatokat hallgatnak, hanem azokat az embereket ítéljük el, akik társadalmunknak ilyen hátteret hoztak létre” – az oldalról idézet. Aki mindezek mellett képes végigjárni az összes torrent oldalt, arra sajnos nincs jelzőm.
Jómagam egyetemista vagyok, nincs 2000 forintom cd-re, 2000 forintom koncertjegyre van, az valódi élmény számomra. Az az idézet meg hogy is mondjam, ha tetszik egy zeneszám az nekem nem azért tetszik, mert tisztelem az előadóját, sőt azt sem értem, hogy miért kellene tisztelnem valakit csupán azért, mert tetszik a zenéje, mindemellett rengeteg jó és rossz tulajdonsága lehet, amik erősítik, vagy gyengítik bennem a tiszteletet vagy annak hiányát.
Gábor: neked meg azt ajánlanám, hogy vedd le a szemellenződet és inkább nézd át a tényleg létező tanulmányokat, minthogy a saját véleményed alapján általános igazságot próbálnál felállítani.
december 11, 2009 at 21:41 du.
DJGunter – Ha másolsz, nem tisztelsz, ha nem tisztelsz, miért hallgatsz engem?
Marhaság. Tessék egy újabb példa. Porcupine Tree, PeCsa – szép számú közönség, akik kiköhögték a közel 9000 Ft-os belépőjegy árát és ki van zárva, hogy ezek közül mindenkinek lett volna otthon egy eredeti PT lemez. Akkor ők nem tisztelik a bandát, hanem csak sznobizmusból mentek el? Aki normálisan látja a helyzetet, az tudja, hogy nem így van.
DJGunter – Akinek nincs 2000ft-ja egy cédére, az csak hajléktalan lehet.
Nekem nincs 2000 Ft-om cédére. Diák vagyok és minimálisak bevételeim. A szüleim sem pénzelik a hóbortjaimat. Könnyű a magas lóról prédikálni, de ha gondolod, akkor cserélhetünk egy hétre.
djsenki – A szar nácizásotokkal meg FankaDeli oltásával is csak olvasókat vesztetek.
Nem veszítenek ők senkit, ezt te is tudod. Csak fáj, hogy nem lesz vastagabb a pénztárca.
Gábor – ez egyszerűen nem igaz
Az első kommentem olvasd el és rájössz, hogy ez nem így van.
december 11, 2009 at 22:26 du.
“Akinek nincs 2000ft-ja egy cédére, az csak hajléktalan lehet”
Egy CD-re van 2000 Ft-om, de egy számra nincs 2000 Ft-om, mert általában ennyi hallgatható manapság egy lemezről, a többi mind szemét.
december 11, 2009 at 22:34 du.
@DJGunter Még egy idióta szarvasmarha kretén, aki minden házhoz rendőrt állítana, ahelyett, hogy a technikai fejlettséget elfogadná. Tudod, a rendőr MÁSHOL nyomozhatna, szívből kívánom neked te rendőrség erőforrásainak részben pazarlója, hogy téged is raboljanak ki az utcán és lopjanak meg csalók aukciós portálokon(mint ahogy tették ezt több anyával, aki nem tud mit adni a gyerekének karácsonyra és nem lesz a gyereknek SEMMI a fa alatt) és ne segítsen neked se senki azért, mert a rendőrök a ti MOCSKAITOKAT, SZ@RJAITOKAT nyomozgatja, elemezgeti. Legyen a te gyerekeidnek is ilyen karácsonya, jó? Tele van a hócipőm az ilyen mocskos, szemét, p2p ellenes előadókból. Hasonlókat kívánok FankaDeli-nek és a kiadók főnökeinek és a jogvédőinek is, hogy megkapja és élje át ugyanezt, mert én szinte sírtam a sok szerencsétlenül járt hozzászólásain.
Most pedig a cikkről:
Még mindig nem értem, hogy miért nem lehetne reklámfelület a tori oldal. Az oldalt nem nézi meg a felhasználó? Az nem tartalmaz linkeket, képeket? Olyan a tori letöltése, mintha a linkeket bedobnám egy letöltésvezérlőbe. Jaa, hogy azt is tilos nekem használnom, mert minden linket le kell töltenem és elküldenem a 300 forintos sms-t, mert nem felel meg a kiadóknak, hogy én NEM akarom egyesével letölteni mert a fene fog vele kínlódni és túl drága? Jaa, az más. Torin rá vagyunk kényszerítve a másolásra? Ilyet sem hallottam még. Ki kényszerít mire? FankaDeli-nek elgurult a gyógyszere, vagy mi? Mindenkinek lesz egy darab másolata. Jaa, hogy az a baj, hogy nem félórát piszmogok egy komplett cd lemásolásával és nem kunyerálom el senkitől sem órákon keresztül, hogy lemásolhassam, hanem a tori tehermentesíti a feltöltő gépét, mert a felhasználóktól is tölt felfelé? Jéézusom, hova jutottunk, milyen előadók vannak. Uram atyám. Uram irgalmazz.
december 11, 2009 at 22:35 du.
@krix: én vágom, totál tisztában vagyok vele h nem kéne, sőt azzal is h én inditottam el a nácizást, és isten óvjon engem h általánosítsak mert az nagyon nem az én stilusom, csak fankával az a helyzet h amit ő csinál az már túl megy minden határon, és nála ezt már tényleg nem lehet az információk közül kihagyni, mer ő ezt nem kicsibe tolja. kb igaz h elvesztett 100-200ezer hallgatót az uj stilusával de sajnos ottvan az a pár ezer sajnálnivaló szegénylelkű emberke akit ő változtatott meg ebbe az undorito irányba. neadj isten még szavazásra is buzditott párakat tudjuk meik párthoz. ezért muszáj volt ezt ”fellebbenteni” hogy aki eddig nem az igy már tisztán lásson. én magam részéröl ha csak nem jönnek az offense hszek amikkel szemben meg kell védenem magam, akkor teljes mértékben abbahagyom. tulképpen eddigis csak mások ”kellemetlen” kommentjeire válaszolgattam ahol ez igy elökerült. respect van és peace^^