Pár napja mi is írtunk róla Tumblr-en, hogy egyes információk szerint K. Balázs alias Baja, a magyar warezkirály, a CFM vezetője “talán” meghalt. Az Index most kicsit utánajárt, és több hiteles információ is napfényre került.
Az egyik ilyen pontosítás, hogy az ügyben nyomozó NNI nem titkosította az ügyet, ahogy az a Bombagyáron olvasható volt. Az NNI pedig komolyan veszi a híreket, mivel nem cáfolta azokat, és jelenleg is nyomozást folytat az ügyben, hogy mi lehet az igazság. A nyomozás érdekében viszont nem kívántak ennél többet mondani. K. Balázs halálhírét egyébként nem csak Tomcat szellőztette meg, baráti köréből többen is “megerősítették”.
Persze készpénznek semmiképpen nem szabad venni az információkat, hiszen ez egy remek megoldás lenne arra, hogy Baja véglegesen fel tudjon szívódni a hazai hatóságok szeme elől. Ez már csak azért is tűnhet valószínűnek, mert a múltkori interjúban még nagyon komoly szavakat használt, hogy neki belsős NNI informátora van, és heti rendszerességgel kapja a híreket – emlékezzünk, a razzia napján is egy rendőr kollégától kapott füles segítségével menekült. Ezen felül meg nem nevezett “nagy ügyekről” is tud, amelyek összes anyaga ott csücsült a laptopján. Az Index-nek pénzért beszélt volna ezekről, de az internetes portál nem állt kötélnek. Baja halálhírét egyébként maga Tomcat is elég elképzelhetetlennek tartja.
Szintén az interjúban hangzott el, és volt olvasható több helyen, hogy Baja “lemondott” magyarságáról, mivel üzlettársait lecsukták, cégét szétverték – na őt meg ugye körözik. A menekülés körülményei akciófilmbe illőek voltak, most pedig itt az állítólagos végkifejlet, hősünk meghalt- vagy nem(?).
Hivatkozások:
- A Tomcat féle Skype interjú itt halálható: http://www.sendspace.com/file/kjfrv1 (thx to anonym)
- A mi korábbi elmélkedésünkről itt olvashattok: http://asva.info/hova-tunt-k-balazs-2009-04-22.html
- Az összes CFM-es storyt pedig erre keressétek: http://asva.info/tag/cfm
augusztus 20, 2009 at 2:28 de.
Vagy az információkért cserébe az NNI elfogadja a halálhírét, és nem jöhet haza… Alkutkötnek 🙂
De igazából találgatni is kár, a büdös életben nem fogjuk megtudni.
Az meg rofl, hogy lenézi valaki azokat akik itt kommentelnek, de azért elhordja őket mert a (gyaníthatóan) kereszteslovag/példakép/akármi Tomcat bácsit gyalázni merik. Vagy az a problémád, hogy nem a szemébe mondja? Nem tökmindegy? Vagy arra célzol, hogy akkor őt is megvernék, mert nehogymár legyen valakinek eltérő véleménye?
Az meg, hogy hozzá is az az info futott be ami a sajtóhoz (hozzá mért futott be külön? vagy egyik vette a másiktól?), egy dolog. Ettől még lehet róla negatív véleménye valakinek 🙂
augusztus 20, 2009 at 3:00 de.
1, Itt a beírók közül 99% nem ismerte, 98%-uk ne is tudja ki volt ez a pali, csak írnak mindenfélét, mintha tudnák mit írnak, ha szidni kll sziják, ha nem nem:D LOL ez a honlap.
2, NNI, és magyar hatóságok lófaszt nem nyomozhatnak, mondjuk külföldön elhunyt személy után, ha az az ország hivatalos papírt állít ki róla, hogy elhunyt.
3, Azóta is dől a spam, csak most már a bankkártya adataidat nyúlják le, stb..
Na sokkal jobban jártatok lámák….
augusztus 20, 2009 at 8:40 de.
49. Tooni 2009. augusztus 19. 23:02 : “Mondjuk úgy, hogy azelőtt telefonálnak, mielőtt kicseréli?”
persze, ott figyelik a Nemzeti Nyomozóirodánál, hogy jaj, a Baja kártyát cserélt, akkor most már nem megyünk hozzá, mert nem tudják értesíteni, ha megszólal a riasztó… 🙂
augusztus 20, 2009 at 10:33 de.
Ha igaz amit mond, akkor csúsztat az időben, tehát előbb kapta a fülest legalább 1 nappal mint állítja. De hát ki tudja biztosan, hiszen ebben a felfokozott és igen stresszes állapotban olyan nehéz visszaemlékezni a részletekre 🙂
augusztus 20, 2009 at 12:07 du.
@dikler “bankkártya adataidat nyúlják le” – csak akkor tuggya lenyúlni a bankkártya adataidat, ha barom vagy és megadod. Ha nem adod meg, akkor mit nyúl le?
augusztus 20, 2009 at 12:27 du.
Örülnék, ha nem csak a cfm konkureciái csinálnák itt a propagandát. Minden ilyen cikknél csak fikázós jeleneteket látni, holott minden fájlcserélőnek javakbéli, a szervert üzemeltetőknek jelentős anyagi haszna van, gondoljunk itt a click fraud csalásokra.
augusztus 20, 2009 at 13:22 du.
Ennel jobb otlettel is eloallhatott volna a warezkiraly.
Ezt a meset max. az ovodasok hiszik el.
augusztus 20, 2009 at 13:53 du.
#55: Szerintem (ha jól értelmezem) Dikler csak egy példát irt, mely szerint ha valaki bedőlt egy CFM-es szemétnek, az bedől pl egy “bankkártya adataidat lenyúló” spamnak is. A pelda igaz ugy is, hogy: egy CFM-es szemet (smsweb) csak akkor tud lehuzni, ha vagy olyan naiv, hogy smst küldesz. (“barom vagy és smst küldessz”).
Az, hogy CFM eltűnt attol még általánosan véve a spam nem fog. (smsweb/bankkartya/viagra blabla) Mindig van, és lesz olyan ami a naiv, hozzá nemértőket célozza meg. Az egesz megoldhato par kattintassal amig torlod a szemetet, vagy egy jol beallitott spamfilterrel. [bocsi a nem100%-ig ide valo tartalomert]
augusztus 20, 2009 at 14:16 du.
Tudjuk, hogy Tomcat szerint az ötéves gyerekeket is fel kell akasztani…
—–> kozelet-tomcat.blogspot.com/2008/05/tomcat-egyre-kzveszlyesebb-tomcat.html#links
de könyörgöm miért hisz egyáltalán valaki ennek az embernek?
Ez elmebeteg…
augusztus 20, 2009 at 15:43 du.
Végighallgattam az interjút. Tomcat bélsári mivoltát erősíti, hogy minden nyilvánvaló baromságot ő költött hozzá. Pld. Kovács egy szóval sem mondta, hogy a menekülése ellenére ő vitte el az összes kocsiját a kereskedőhöz, hanem azt mondta, hogy értékesítette a kocsikat. Ehhez ugye pld. elég a kulcsokat leadni valakinél.
A hangfelvételen továbbá egy szó sincs Kirgizisztánról, szerintem ez a nemiszerv TC Kazahsztánt keveri Kirgizisztánnal, és a hollétéről szóló rész is egy fasza kis költemény.
augusztus 20, 2009 at 19:19 du.
hali!netwarek társaságával mizu?ugyhalom szeptemberbe jönnek ki.nem gaynusitják őket semmivel se.de ak mér vittékk el őket ezt nem értem mehetet volna az ondep tovváb….hm….
augusztus 20, 2009 at 20:23 du.
nem tudom miről beszélsz szeptemberig megy tovább az ondó a seggükbe…
augusztus 20, 2009 at 20:33 du.
Warezkirály? Emberek. Nehogymár egy spamkirályból, egy pénzéhes kisgyerekből már itt királyt faragjunk!
A végén még gyászolni fogjátok ha meg is murdelt?
Ő egy élősködő a warez társadalom nyakán. És nem király, pióca inkább.
augusztus 20, 2009 at 21:13 du.
“irónia on”
augusztus 20, 2009 at 22:23 du.
@Chamea és a többi idióta, akkor összegezzük mi is történt, és miért is utálják ezt z embert:
1, Volt lehetősége, és esze, hogy egy ilyen rendszert üzemeltessen, amiből jelentős bevételre tett szert, nyilván az itt irogató ingyentöltögető közönségnek, akik valljuk be csóróbbak a templom egerénél, ez már nem tetszik, tehát jókora irigység….
2, Nyilván nem minden spamet ő küldött ki, sőt valószínűleg minimális százalékát küldhette ő, a többit minden bizonnyal a szintén ebből pénzt kereső oldaltulajdonosok küldték szét a világba. Maximum nem rúgta ki páros lábbal azokat, akik neki pénzt hoznak, na ki tenne ilyet a mai világban, hogy elküldi azt, aki pénzt hoz neki??
Nyilván senki, csak a szája jár itt mindenkinek, közben ugyanezt csinálta volna mindenki a helyében, max ügyesebben..
3, Senkit sem kényszerített rá , hogy sms-t küldjön, úgy ahogy elküldted az sms-t a bankkártya adataidat is kiadod idióta, ezt külön Chamea -nak üzenem.
Összegezve, pont semmi baja nem lehetett itt senkinek sem a palival, csak a jó magyar irigység, bakker én ingyen töltök, mert hülye vagyok pénzt csinálni, és megvenni, ez meg itt degeszre keresi magát…
Na ennyi kb a valóság…
augusztus 20, 2009 at 22:46 du.
dikler te tényleg komolyan gondolod amit leírsz?
1. Degeszre kereste magát olyan üzlettel ahol az adócsalástól kezdve a szerzői jogok sárbatiprásán át minden megtalálható, ergó egy közönséges bűnöző a csóka! Aki ezt szóvá teszi, sőt undorítónak tartja az nem irigy, csak olyan ember akit hányinger kerülget az ingyenélő patkányoktól!
2. Nyilván nem ő küldte ki a Spamet, nyilván nem neki volt érdeke, hogy az általa fenntartott minősíthetetlenül szar minőségű torrent oldalakon az ott regisztrálók e-mail címeit felhasználva spammal árassza el a gyanútlan felhasználókat…. Dehogy volt az ő érdeke, sőt még fel is háborodott ezen :DD (LASSAN SÜLLYED A HAJÓ UGYE ÉRZED?)
Össezgezve egy mocskos ingyenélő patkányt védesz, aki mások munkájából gazdagodott meg, sapmmel árasztotta el az egész országot, ráadásul különböző torrent oldalak (köztük a Bh) domain neveit is feltörte, ellopta és ki tudja még mennyi ocsmányság róható fel neki.
ENNYIT RóLAD EMBER!
augusztus 20, 2009 at 22:55 du.
Dikler: te egy igazi segg vagy…mármint ha komolyan írtad…irigy?bajára? Ezt sikerült kiokoskodni? Azért utáljuk,helyesbítek, utálom (hisz a többiek csak irigyek) mert spammelt,lejáratta,szétkurta a ‘magyar warezt’. Csórók? Ezen jót röhögtem,de mindenki magából indul ki…
Más: az ironias hsz megnyugtatott:)
augusztus 20, 2009 at 23:07 du.
@ dikler….
“mert hülye vagyok pénzt csinálni”
hülye is vagy, menjél kapálni napi 14 órában, és utána osszad is az észt…
augusztus 20, 2009 at 23:39 du.
Na pont ezt a reakciót vártam, az egyik szavatokkal ütitek a másikat, szétcseszte a warez-t, nem azt mondtátok , hogy nem is warezos, csak pénzéhes, meg ilyenek…
Mellesleg a data.hu és társai is tiszta jószivűségből, amolyan warezos mivoltukból támogatják az illegális megosztást….
Mivel is járatta le?
Gondolod naponta kiküldött millió spamet?
Túl sok akcióhős filmet töltöttél le a netről barátom…
augusztus 20, 2009 at 23:45 du.
@someone
Pontosan mit is csinált, ez a szétcseszte stb hülye duma, pontosítsd, hadd lássak már tisztán, mit is csinált ez a pali, nekem nem tiszta, csak ilyen álltalános badarságokkal jön mindenki, konkrétumot persze senki nem tud:D LOL
Tiszta falka szellem, azért utálom mert a többiek is, jaj , mit is csinált, ja spammelt (bár egyet sem kaptam tőle) de ezt mondják, meg szétcseszte a mit is? Ja , magyar warezt, az mi is?
de komoly 13 éves gyerek lehetsz…
augusztus 20, 2009 at 23:54 du.
Sztem el vagy tájolva…a user mit lát?sms,fizetés,letöltés,ööö…mi is ez?ja warez…ööö milyen +hívást kaptam mailben?ja warez!
Mondtam én,h ő az egyetlen féreg? Nem emlékszem rá,de kérlek javíts ki,ha tévedek! Tudod,sok a patkány,és bocs,h zavar,h wareznek adják el a lehúzást…de a végén még elmeséled,h ő csak egy találékony hős,akit +hurcoltak.ha nem érzed,sajnállak,ha érzed maradj csendben.köszi
augusztus 21, 2009 at 0:01 de.
Senki nem mondta hogy én nem utálom, nem ez itt a kérdés, az aki nem tudja megkülönböztetni az smswebet mondjuk a torrenttől, szintén elég hülye…. nincs is miről beszélgetni, megint egy olyan baromságot mondtál, hogy az már fáj. És nem minden smsweb volt lehúzás, azért mert befizettem valahova, és 20 TB cuccot tudtam tölteni, olyanokat amik már sehol sincsenek seedelve, Aki meg pici sütnivalója van, 1 perc alatt kideríti , mennyi az sms díja, és hogy van-e mögötte tartalom. Sajnálom, hogy te erre nem tudtál rájönni ezek szerint, pont ilyen idiótákat tudnak legjobban behúzni…
Csak mégis, mi is az a warez??? Még mindig nem tiszta….
augusztus 21, 2009 at 2:11 de.
@dikler de volt spam, én kaptam spamet, bár az elkülönített email címemre, amit külön az ilyen torrent meg egyéb ilyen nyitott reges cuccokhoz tartok fenn és nem gond a reklámanyag.
“ahogy elküldted az sms-t a bankkártya adataidat is kiadod” – na, ekkora marhaságot sem tudott senki sem leírni idáig. Az SMS az telefonról megy, az ilyen fizetésnél nem a bankkártya adataidat adod meg, a bankkártya adataidat átutaláskor, ha az átutalási betétszámládról utalsz és nem valamilyen jogcímen készpénzzel fizeted be az illető bankjában az ő számlájára és még én vagyok idióta.
“Senkit sem kényszerített rá , hogy sms-t küldjön” – nem, arra sem, hogy az ismeretlenek leveleit egyáltalán elolvasd, amit egy tapasztaltabb informatikus, mint pl én tudja, hogy ez szigorúan tilos, mert ezzel mennek legtöbb esetben a vírusok a gépre. Feltalálták a move to trash és az empty trash funkciót is, ismeretlen levelek kijelöl, gomb megnyom és nincs spam, nincs scam, nincs phisling, nincs semmi átverés, gond.
“Nyilván senki, csak a szája jár itt mindenkinek, közben ugyanezt csinálta volna mindenki a helyében, max ügyesebben..” – mindenki saját magából indul ki, ha te is azon gerinctelen férgek csapatába tartozol, akik átvernek embereket a hiszékenység vámszedése módszerével, ahhoz csak őszintén gratulálni tudok.
De azokat sem áll módomban sajnálni, akik bedőlnek a trükköknek, mert gyanakvónak kell lenni mindenhol, senkinek sem szabad elhinni, aki idegen még azt sem, hogy a tej fehér. Az óvodában, iskolákban is azt tanítják, hogy sose állj szóba idegen emberekkel, nemhogy azt, hogy még pénzt is küldj valahová olyannak, akit nem is ismersz.
“Gondolod naponta kiküldött millió spamet” – látom, hogy te egy rutinos kezdő balfácán vagy, nem ő küldi ki a többmillió spamet, hanem a központjában található robot meg a jó pénzekért felvásárolt zombi gép hálózat.
“Nyilván nem minden spamet ő küldött ki, sőt valószínűleg minimális százalékát küldhette ő, a többit minden bizonnyal a szintén ebből pénzt kereső oldaltulajdonosok küldték szét a világba. Maximum nem rúgta ki páros lábbal azokat, akik neki pénzt hoznak, na ki tenne ilyet a mai világban, hogy elküldi azt, aki pénzt hoz neki??” – kicsi torrentoldalak tesznek ilyet, aki ilyen pénzéhes oldalakra beregel, amin nincs semmi, arra azt írom megint csak, hogy megérdemelte.
Lehet ingyen is az általad felsorolt oldalakról tölteni, legfeljebb 1 szálon és korlátozott sávszélen. Jaaa, hogy az uraságnak 5 milliárd terrabájtnyi film és zene kéne onnan? Az más. Akkor kell sms dögivel, igen.
augusztus 21, 2009 at 3:22 de.
#Dikler te direkt félreértelmezed amit mondanak. Hol ebben az ellentmondás? Warez címen futott az egész, ami igazából nem ez volt. Tehát lejáratta.
Egyébként meg ez mind szép és jó, hogy irigyek vagyunk, meg különben is a mikurvanyánk, mert ő egy nemzeti hős, de akkor áruld már el, miért is menekült el, ha annyira fantasztikusan ártatlan?
augusztus 21, 2009 at 8:54 de.
:re :kizsó
honnét szeded?bizalmasan tudom hogy ha minden jolmegy szeptemberbe jönnek de legkésőbb oktoberbe jönnek.
az én véleményem az hogy ők tudtak az oldalon tartalmat felmutatni.az sms küldést nem kérték sohasem.és mit kell őket……….. hiszen volt eszük és irtak 5 csodálatos enginet .
a spamért az jogos azt elismerem………
augusztus 21, 2009 at 10:00 de.
@Chamea: egyetlen egy dologra kérlek, ne írd, hogy info-s vagy, lejáratod a szakmát!
köszi
augusztus 21, 2009 at 11:10 de.
Dikler: writeonly… Ki mondta,h összekeverem? De sokan keverik,pl a baja féle férgek miatt. 21 tb,ami sehol sincs seedelve…tiéd lehet,küldj egy sms-t,hajrá,biztos valamely ‘tájékoztató mailben’ találtad. Látod,a mondatok értelmezése csak neked jelentett gondot,de keress csomót a kákán,hajrá!ja,és,h mi a warez,arról linkelném neked wikipédiát,de mobilról írok,így nem tudom,de kérlek olvass utána.vagy,ha nem m1,add meg a mailed,majd küldök tájékoztatást.lesz benne egy telefonszám,arra küldj egy sms-t,és elárulom…
augusztus 21, 2009 at 12:43 du.
“amit egy tapasztaltabb informatikus, mint pl én” loál. Ha te vagy a tapasztalt informatikus, akkor én az info terület professzora 😀 😀 😀
augusztus 21, 2009 at 13:41 du.
@Everest & @Chamea_hater nos igen, ebbe kötnek bele azok, akiknek nem tetszenek a javaslataim, mert ha valaki egyike az ilyesfajta spammelő smsweb és milliós nyereményt ígérő nyereményjátékon alapuló, spammelő “mini” torrentoldalak tagjainak, akkor nyilván nem az én javaslataimra fog összpontosítani.
augusztus 21, 2009 at 19:14 du.
úgy látom Chamea, te azt nem szereted, amit én: bárhol, bárki, bármit elérhet rólad, ha közösségi oldalra fel vagy regelve. Nem szereted azt, hogy az internet ennyire szabad és bárki bármit megtehet. Már csak így van ez.
Nem bírod azt megemészteni, hogy 6-11 év alatti személyek működtetnek közvetítő szolgáltatásokat, ismerős jelölgetős oldalakat, smswebeket és egyetértek veled azzal, hogy ennek minél előbb véget kellene vetni és korhoz, végzettséghez, engedélyhez kötni az ilyesfajta dolgokat. Egyetértek veled abban is, hogy az internetes jogszabályokat keményebbre kellene változtatni, a közösségi oldalon csak az láthassa az ismerőseimet, képeimet stb, akinek engedem, ilyen smsweb, torrentoldal, jelölgetős közösségi oldal ne indulhasson csak úgy jattból, ha indul, legyen nyilvános, hogy ki felel az adataimért, stb és az egész warezkirály ügy csak a modern internettel kapcsolatos bűnügyi filmekben szerepelne írók munkái alapján.
augusztus 21, 2009 at 19:19 du.
Nem akarok vitázni egy olyan mentálisan sérült emberrel, aki nem képes észrevenni azt, hogy nem jó oldalon osztja az “észt”. Többször elmondtam, de leírom újra. Véleményem szerint, (és jó eséllyel ezt a véleményt az olvasók 90% osztja), te nem értesz sem az informatikához, sem pedig a fájlcseréhez. Nem tudod hogy a kollektív szerzői jogvédő haverjaid mit művelnek a fiatalokkal a rendőrséget felhasználva. Soha egyetlen alkalommal sem szólt egyik barátod sem egyik hub üzemeltetőnek vagy torrent oldal üzemeltetőnek, hogy ott neki valami üzleti érdekeket sért, csak büntető feljelentést tettek ismeretlen tettesek ellen. A rendőrség lefoglalt a szerver teremben is, és az üzemeltetők otthonában is, majd vádemelés nélkül lezárták ezeket az ügyeket csendesben, hiszen a rendőrterror megvolt. Ki tud hitelt adni olyan rendőröknek, akik a sértett oldalán álló és alkalmazott szakértőket rendel ki ? Ki tud hitelt adni olyan rendőröknek akik előre szólnak egy-egy smsweb vagy warez szerver lefoglalás előtt? Miért támadják az ingyen fájlcserét, ott miért nem szólnak előre? Egyszerű: Nem kapnak esemespénzből, mert a fájlcsere alapban ingyenes, és az bizony rontja az esemesbizniszt. Senki nem fog veled itt egyetérteni, összekevered a copyright maffia oldalát ezzel az oldallal. Menj inkább iskolába, vagy dolgozz. Ne bérkommentelgess.
augusztus 21, 2009 at 22:40 du.
@Chamea_hater nem szívesen szállok a mondandóddal szembe, de valakivel már nagyon komolyan el kellene beszélgetned egyes dolgok erkölcsi és jogi mivoltáról. Egyoldalúan nézed a dolgokat de nagyon.
Nézzük sorjában az állításidat haver:
Numero 1: “szerzői jogvédő haverjaid” – a szerzői jogvédők nem a haverjaim, nem ismerem őket személyesen és nem bérkommentelgetek. Mi az, hogy kollektív? Van olyan, hogy jogvédő közösség? Nem is tudtam. Semmi fizetséget nem kapok a beírásaimért, de beírom a véleményemet.
numero 2: “Soha egyetlen alkalommal sem szólt egyik barátod sem egyik hub üzemeltetőnek vagy torrent oldal üzemeltetőnek, hogy ott neki valami üzleti érdekeket sért, csak büntető feljelentést tettek ismeretlen tettesek ellen.” – nem azért tesznek feljelentést, mert üzleti érdekeket sért egy oldal üzemeltetése és a szerzői dolgokat alapvetően az 1999. évi LXXVI. törvény védi és nem pedig a jogvédők. A szerzői jogvédő szervezetek pont azért jöttek létre, hogy megvédjék a szerzői alkotásokat, nem pedig üzleti érdekek megvédése érdekében, a rendőrség pedig nem azért kezd vizsgálatot egy ilyen ügyben, mert valaki lefizette őket, hanem azért, mert a törvény alapján minden feljelentést kötelesek kivizsgálni és az eljárást megindítani. A jogvédőket a jogtulajdonosok meg a kiadók hozták létre és közös erővel működtetik szerintem azért, hogyha egy bűntetőeljárásban rágalmazás keletkezik(mert pl nem bizonyítható), akkor az “jogvédői hiba” hiba lesz és egy szervezet csak pénzre bűntethető és a jogvédők együttműködő partnereit az oldalukon találod(APEH, VPOP, stb.)
numero 3: “Miért támadják az ingyen fájlcserét, ott miért nem szólnak előre?” – te biztosan figyelmezteted a rablót, amikor kirabol 1 áruház parkolójában és nem teszed meg a rendőrségi feljelentést, ugyi? Nem biztos, te utána kiabálsz, hogy a btk nem tudom hányas pontját sértette meg a cselekményével és most az egyszer megússza.
numero 4: “copyright maffia” – ezt nem értem, ez megint nagy marhaság. A maffia az bűnszövetkezet, céljait fondorlatosan vagy erőszakkal megvalósító titkos társaság. Ezzel az a bökkenő, hogy a szerzői jogvédő irodák sem nem bűnszövetkezetek, sem nem titkos társaságok. Tanuld meg először a fogalmakat, utána írj!
@Maricyka Igen, a jelölgetős közösségi retkektől feláll az összes szőr a hátamon, különösen amikor nemhogy bárki rám kereshet a nevem alapján és még látja is a képeimet meg az alattuk lévő kommenteket, de hogy még az is, hogy az összes velem kapcsolatban álló ismerőseimet látja és ott áll a képem alatt, ahol hason fekszem a füvön és az arcom félig láccik ki, hogy ezaz bújj el inkább nagybetűkkel egy ismeretlen(nem közös jelölésű) személytől(mivelhogy teljes joggal kommentelhet a képem alá, nem tudom, milyen jogon, ez már alapjába véve felháborító nagyon és törvénymódosítás kellene ilyen közvetítő szolgáltatások üzemeltetőire is). Az eredményességről + annyi a véleményem, hogy a törvény rossz, legális alternatíva megteremtése mellett kell egy törvénymódosítás is.
Én nem vagyok bérkommentelő és jogvédőknél alkalmazott így a kommentem végén, de a szerzői jogtulajdonosnak a tulajdonát védik a magyar jogszabályok. A JOG MÁSOK TULAJDONÁT VÉDIK. MIT NEM LEHET EZEN FÖLFOGNI???
augusztus 22, 2009 at 7:50 de.
@Chamea szegény, te megint ütöd egyik mondatoddal a másikat! Jó lenne már észrevenni miket beszélsz itt összevissza… Ha a rendőrökkel összejátszott a pali, hogy lehet hogy elmenekült? Miért ne támadnák a fájlcserét, ha az összes illegális tartalmat megosztó oldalakat igen, azért az igazság az, hogy a komoly nagy mennyiségű jogsértés a torrent oldalakon történik, vegyük már észre, hiába volt esetleg pár terra egy smsweb, egy torrentoldal, ahol esetenként több száz TB cserél gazdát, igencsak komolyabb dolog. Nem árulok zsákbamacskát, hogy a következő amit befognak támadni, az bizony a nagy magyar torrentoldalak lesznek, bizony kicsikéim, már figyelik őket, ki hol üzemelteti a gépeket, és hamarosan be lesz rántva ncore, bithumen, és a többi is. Majd utána mehettek a búsba töltögetni. Ez a nagy büdös helyzet, senkit nem érdekelt pár spam, meg pár terra smsweb, ez csak bemelegítés volt, az elkövetkező komolyabb jogsértő oldalak megszüntetéséhez. Majd csak figyeljetek, amikor eltünik sorban a nagy torrent oldalak, már figyelik az első 20 seeed szervert is, ahonnan 300 TB , és hasonló nagyságú seed érkezett. Lesz itt ne mulass, eddig legalább volt kit baszogatniuk, de most hogy nincs ez a baja gyerek, jöhetnek a torrent oldalak. Emlékezzetek szavaimra, majd októberben…..
augusztus 22, 2009 at 9:24 de.
@Chamea
“Soha egyetlen alkalommal sem szólt egyik barátod sem egyik hub üzemeltetőnek vagy torrent oldal üzemeltetőnek, hogy ott neki valami üzleti érdekeket sért, csak büntető feljelentést tettek ismeretlen tettesek ellen.” és a “Miért támadják az ingyen fájlcserét, ott miért nem szólnak előre?” kérdések arra utaltak, hogy miért van az, hogy az smsweb és hasonlók üzemeltetői, mint pl a cikkben szereplő személy, baja, miért érdemlik meg, hogy előre figyelmeztessék őket egy razziáról, feljelentésről, míg a torrentoldalak esetében (akikkel mellesleg nemigen tudnak mit kezdeni, hiszen nálunk a magáncélú letöltés legális, márpedig egy torrentoldal honnan is tudhatná, hogy nagyüzemben nyomod esetleg) minden figyelmeztetés nélkül olyan szinten csapnak le rájuk, mintha vérmes bűnözők lennének, holott azért van különbség egy torrentoldal üzemeltetője és egy pedofil sorozatgyilkos között. De megmondom én a választ is: azért mert egy 17-25 év közötti torrentoldalt üzemeltető srác általában nem feltétlenül csalással, lopással, átveréssel akar nagy lóvéra szert tenni, így nincs is alaptőkéje, melyet különböző emberek megkenésére szánna, ezért aztán a rendőrségen sincs senki, aki megfelelő plussz juttatásért szólna, hoyg te figyu, most indultak hozzátok. Ennyi.
És mielőtt még ezzel jönnél, én nem gondolom, hogy egy egyszerű torrentoldal, ahol minden rendeltetésszerűen működik tolvajok közössége és galád hazaáruló törvényt taposó emberek lennének. Egyszerűen adott egy lehetőség, amely kijátsza a rendszert és persze sokaknak ez nem tetszik. A jogvédőkről meg csak anynit, hogy a te4 elképzeléseddel ellentétben ők nem jogtulajdonosok, hanem az alkotók és köztem fogyasztó között állnak. Busás bérért hadakoznak, csakhogy nekik meg az a bajuk, hogy ha én nem veszek CD-t, DVD-t, akkor a zenész, filmes bevétele kevesebb és ugye a kevesebbnek az x százaléka, ami a jogvédőt illeti, kevesebb, mint a többnek az ugyanannyi x százaléka. Tehát mindenki a opénzért sír, csak azt felejtik el, amit a felhasználók viszont nem, hogy az üres adathordozón is ott figyel a matrica, a moziban, miután én megvettem a jegyet, nekem rinyálnak, hogy ne töltsek le, és hasonlók. Tehát engedtessék már meg némi ellenszenv a pénzéhes köcsögök iránt, akik a tisztességes embereket (is) baszogatják.
A közösségi oldalról pedig: KÖZÖSSÉGI = az ott lévők, hiába nem ismer mindenki mindenkit egy közösség, ezt mindenki tudja, aki regisztrál. Na most egy közösségben előfordulnak KÖZÖS dolgok, így pl fényképek mutogatása, nézegetése, vélemény alkotása. Erről szól a dolog. Ha neked ez nem tetszik, nem kötelező ott lenni. És akkor nem érnek attrocitások egy kép véleményezése során.
augusztus 22, 2009 at 10:53 de.
Sajnos megint félre beszélsz, mint eddig mindig….
Ha nem tudnád, a letöltés valóban nem jogsértő, de a FELTÖLTÉS igen, tehát, most figyelj, minden egyes letöltéssel, fel is töltesz, ami már jogsértő! Nem véletlenül a SEED-előket figyelik, nem pedig a letöltőket, gondolom ez a kicsi agyadig nem jutott még el:D
Itt ne a kis torrent oldalakról van szó, ismerjük ivővizet, és a többi nagy torrent oldal üzemeltetőjét, mennyit keresnek belőle havonta, gondolod ingyen fog itt bárki neked tartalmat szolgáltatni, akkor nagyon naív vagy sajnos…. Nem mellesleg a piratebay pere megmutatta, meg lehet az oldal üzemeltetőjét is büntetni, mert hozzájárul erősen a jogsértő tartalom terjesztéséhez, ergo bűnsegéd.(0-3 év)
És áruld már el nekem, egy zárt oldalra hogy írjon a jogvédő? Gondolkozz már mielőtt megint össze – vissza irogatsz.
augusztus 22, 2009 at 11:29 de.
@dikler nem tudom nekem szántad-e amit mondasz, de ha igen:
Akkor magyarázd már meg, hogy miért nem csukják le az összes torrentoldal tulajt? Annyira hézagos a törvények ezen része, hogy egyszerűen nincs, ami alól ne lehetne kibújni.
A mondanivalóm lényegét úgy látom te sem érted, kb egy szinten állhatsz chamea-val ilyen szempontból, én sem azt mondtam, hogy mindenki mindent ingyen csinál.
A Pirate Bay pere pedig azt mutatta meg nekem, hogy a jogvédők mindenhova befúrják magukat, így pedig könnyű elítélni a pb-t, ha jogvédő szervezet tagja a bíró, és persze nem elfogult,áááááááááá.
Az viszont tényleg nem ér el a kicsi agyamig, hogy kinek minek írna egy jogvédő bármilyen zárt oldalra, mint ahogy azt sem értem, hogy milyen eddigiekről beszéltem össze-vissza, honnan ismersz egyáltalán, és miért nem lehet normális hozzászólást szerkeszteni lehülyézés és “kirántalak a seggemből, öcsém” stílus nélkül.
augusztus 22, 2009 at 11:41 de.
Nem neked irtam krix, de ha már itt vagy, tényleg nem ér el az agyadig, minek írjon egy jogvédő olyan oldalra, ahol az általa képviselt kiadók jogait több tízezer felhasználó sérti meg? Végülis minek írna, nincs ezzel semmi baj… Ne értsen félre senki, utálom őket mint a kolerát, de nehogy már azok az oldalak legyenek az istenek, akik így, vagy úgy, de törvényt sértenek… És természetesen az a legszebb, hogy más ugyanolyan törvénysértő oldalakat, szolgáltatókat meg lefikáznak..Kérdésem, mitől jobb egy torrent oldal üzemeltetője, mint egy smsweb, fizetős ftp pl: FOF üzemeltetője? Azért mert ott az emberek mondjuk hajlandóak befizetni a szolgáltatásért? Ez fáj annyira itt mindenkinek, mert akkor az már hülye? Én is tagja vagyok minden torrent oldalnak, a legnagyobbaktól kezdve, a kicsikig, mégis be fogok fizetni ftp-re, mert pl, kismillió REQ-t teszek fel nagy torrent oldalakra, amik már ezer éve nincsenek seedelve, ugyanez egy sms-ért is megéri. És az a nagy igazság, hogy amik a cfm-nél voltak szolgáltatók, sok jó szerver is volt közöttük, akik nem húzták le az embert, és többet foglalkoztak az userrel, mint bármelyik torrent oldalon. Szóval nem kell mindenkit lenézni, meg hülyének nézni, mert befizetett valahova, hidd el el tudta dönteni, minek fizet be,megéri-e neki, vagy sem…
augusztus 22, 2009 at 11:56 de.
Akkor egy kis nyelvtan, nem torrentoldalra, hanem a torrentoldalNAK ír, és valószínű arra gondolsz, hogy jelzik a jogvédett tartalom ottlétét, és hogy vegyék le. Ez működik is, és még az agyamig is elér, ha valaki érthetően beszél. Persze nem csodálkozom, ha Chamea összevisszaságaitól más is meghülyül, szóval ennyit a félreértésről, nyilván mindenkivel előfordul.
De abban nem értek veled egyet, hogy akik szemét módon pénzt kérnek és átvernek miért ne lenne rosszabb. mint egy egyszerű torrentoldal. Nem azzal van senkinek baja, ha valaki önszántából pénzt áldoz valamire, hanem ha 500 Ft-ot akar áldozni, de mire az SMS elküldve, addigra 1800-ba került. Ez a nem mindegy szerintem, mert az ilyenek a csalók, hazugok és nem az a bajom, hogy szerzői jogot sértenek, hanem hogy átvernek embereket.
augusztus 22, 2009 at 12:18 du.
@krix néhány dologban igazad van és néhány dologról megfeletkezel. Elemezzünk kicsit:
Szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértése
329/A. § (1) Aki másnak a szerzői jogról szóló törvény alapján fennálló szerzői vagy ahhoz kapcsolódó jogát haszonszerzés végett, vagy vagyoni hátrányt okozva megsérti, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
(2) Az (1) bekezdés szerint büntetendő, aki a szerzői jogi törvény szerint a magáncélú másolásra tekintettel a szerzőt, illetve a kapcsolódó jogi jogosultat megillető üreshordozó díj, illetve reprográfiai díj megfizetését elmulasztja.
(3) A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés, ha a szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértését
a) jelentős vagyoni hátrányt okozva,
b) üzletszerűen
követik el.
(4) A büntetés
a) öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértését különösen nagy vagyoni hátrányt,
b) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértését különösen jelentős vagyoni hátrányt
okozva követik el.
Tehát, ha te megosztasz, akkor téged bármikor és bárhol felelősségre tudnak vonni személy szerint, mert te vagyoni hátrányt okoztál a szerzőnek, mert seedeltél. Elvileg a tracker üzemeltetője felel, de van egy kis bökkenő, amiért őt felesleges bíróság elé vinni:
http://czako-peter.hu/hu/node/80
de, amit ott is leírnak, 7-11-es paragrafusoknak is teljesülnie kell ahhoz, hogy közvetítő szolgáltató ne feleljen az általa üzemeltetett szolgáltatásért(több oldalas anyagot nem szeretnék másolni, nincs is értelme)
A torrent anyagát rippelő és feltőltő azután felseededelő felhasználó viszont a rippelésével megsért(i/heti) az alábbi btk pontot:
Szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok védelmét biztosító műszaki intézkedés kijátszása
329/B. § (1) Aki a szerzői jogról szóló törvényben meghatározott hatásos műszaki intézkedést haszonszerzés végett megkerüli, vagy e célból ehhez szükséges eszközt, terméket, berendezést vagy felszerelést1324
a) készít, előállít,
b) átad, forgalomba hoz, vagy azzal kereskedik,
vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
(2) Az (1) bekezdés szerint büntetendő, aki a szerzői jogról szóló törvényben meghatározott hatásos műszaki intézkedés megkerülése céljából az ehhez szükséges vagy ezt könnyítő gazdasági, műszaki, szervezési ismeretet másnak a rendelkezésére bocsátja.
(3) A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés, ha a szerzői jogról szóló törvényben meghatározott hatásos műszaki intézkedés kijátszását üzletszerűen követik el.
(4) Nem büntethető az (1) bekezdés a) pontja esetén, aki – mielőtt a szerzői jogról szóló törvényben meghatározott hatásos műszaki intézkedés megkerüléséhez szükséges eszköz, termék, berendezés, felszerelés készítése, illetőleg előállítása a hatóság tudomására jutott volna – tevékenységét a hatóság előtt felfedi, és az elkészített, illetőleg az előállított dolgot a hatóságnak átadja, valamint lehetővé teszi a készítésben, illetőleg előállításban részt vevő más személy kilétének megállapítását.
Törvényileg a torrent és dc oldal üzemeltetőit nehezebb felelősségre vonni, de a usereket annál könnyebb sajnos, ha benne van a szakértő a rendszerben és nem kimondottan a tulajok ellen indul az eljárás, hanem keresik azon usereket, akik több terrabájtos uploadjukkal megsértették a szerzői jogot, csak nem találnak sosem logot..
augusztus 22, 2009 at 12:24 du.
Az előre értesítésekrőm meg annyit, hogy mivel a torrentoldal közösségi oldal ezért a jogvédők saját maguk hatóság nélkül nem kezdeményezhetnek kutatásokat benne, mert tiltja a törvény nekik is, ezért a jogtulajdonosok panasza után továbbítják a panaszt a rendőrségnek, sőt, már a Szlovákiából rendelt, Artisjus matrica nélküli dvdkre való műírást is betiltotta a jogalkotó a 329/A(2)-es jogszabállyal.
augusztus 22, 2009 at 13:13 du.
“hanem ha 500 Ft-ot akar áldozni, de mire az SMS elküldve, addigra 1800-ba került. ” – erre csak 1 véleményem van:
Csalás
318. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el.
(2) A büntetés vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztés, közérdekű munka vagy pénzbüntetés, ha a csalás kisebb kárt okoz, vagy a szabálysértési értékhatárt meg nem haladó kárt okozó csalást1246 1247
a) bűnszövetségben,
b) közveszély színhelyén,
c) üzletszerűen,
d) 1250
d)
(3) 1251
(4) A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés, ha
a) a csalás nagyobb kárt okoz,
b) a kisebb kárt okozó csalást a (2) bekezdés a)-c) pontjában meghatározott módon
követik el.
(5) A büntetés egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha
a) a csalás jelentős kárt okoz,
b) a nagyobb kárt okozó csalást a (2) bekezdés a)-c) pontjában meghatározott módon
követik el.
(6) A büntetés két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha
a) a csalás különösen nagy kárt okoz,
b) a jelentős kárt okozó csalást a (2) bekezdés a)-c) pontjában meghatározott módon
c) 1253
c)
(7) A büntetés öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztés, ha1254
a) a csalás különösen jelentős kárt okoz,
b) a különösen nagy kárt okozó csalást a (2) bekezdés a)-c) pontjában meghatározott módon,
c) 1255
ha feljelented, ezért ő 5 évet kap.
augusztus 22, 2009 at 13:43 du.
“Tehát, ha te megosztasz, akkor téged bármikor és bárhol felelősségre tudnak vonni személy szerint, mert te vagyoni hátrányt okoztál a szerzőnek, mert seedeltél.”
Hol van ez a pénz, kinél? Hogy bizonyítod te azt, hogy ha nem tölti le a felhasználó, akkor megvette volna boltban az eredetit?
Ergo nincs bűncselekmény, ha még is van, azt a felhasználó követi el, nem a tartalomszolgáltató. Ha én pillangókéseket árulok, valaki megveszi és azzal valaki, valakit legyilkol, nehogy már én legyek a felelős más hülyesége miatt.
Idézgethetsz nyugodtan, de szerintem inkább egy jogerős bírói ítéletet kellene bemutatnod mely alapján bármilyen anyagi haszonszerzést nem szolgáló p2p alkalmazás üzemeltetése bűncselekmény lenne
Magyarországon!
Amíg ez nincs, addig a rendőrterror, és a házkutatások jogellenes nyomozati cselekmény, s mint ilyen JOGSÉRTŐ és alkotmányellenes.
A kollektív szerzői jogvédők a rendőrség faszával verik a csalánt. A rendőr meg bólogat mint a kocsiban a kabalakutyus és terrorizálják az ártatlan fiatalokat. Ezek tények ezt mindenki tudja, kár kapálózni ellene meg idézgetni a jogtárból.
augusztus 22, 2009 at 17:55 du.
“Ergo nincs bűncselekmény, ha még is van, azt a felhasználó követi el, nem a tartalomszolgáltató.” – höhö, idáig közvetítő szolgáltatókról volt szó, a p2p közvetítő szolgáltató, nem pedig tartalomszolgáltató. Ne keverjük itt a dolgokat!
A p2p alkalmazás működtetése nem jogsértő, attól függ, hogy mit közvetítesz rajta és hogy az általam leírt linken az ott található feltételeknek megfelel-e a közvetítő szolgáltató. A késes dologról meg csak annyi, hogy rossz példát írtál erre, erre nincs energiám, hogy kioktassalak arról, hogy mi az a tudatos hanyagság meg a szándékos gondatlanság és hogy a ptk egyes eseteiből hogyan lesz btk bűncselekményért felelősségre vonás, mert olyan nincs, hogy valaki elcsúszik egy banánhéjon és betörik a feje, 8 napon túl gyógyuló sérülése van és ez azért következett be, mert te tudtad, hogy ez be fog következni, mégis az eredmény érdekében közömbös voltál és nem csináltál semmit ennek elkerülésére és te ne felelnél érte a bíróságon. Ennél a dolgok kicsit bonyolultabbak, szigorúbbak a törvények annál, amit te gondolsz.
A rendőrségről meg rövid vázlatban annyit, hogy az egy bürokratikus hivatal, tehát hiába nem akarnak a jogvédők feljelenteni és a rendőrök nyomozást kezdeni, de mégis muszáj, mert felelősségre vonják azt, aki nem végzi a munkáját. A jogvédőket a szerző, a rendőröket a felettesük és a minisztérium. Ha bólogatnak is, azért csinálják, mert kötelező nekik.
augusztus 22, 2009 at 19:49 du.
azt ne gondolja senki,h ha valamit le akarnak nyomni, akkor nem tudják lenyomni…
ismerősen cseng valakinek az UD ZRT-név?:P
augusztus 23, 2009 at 3:43 de.
“de mégis muszáj, mert felelősségre vonják azt, aki nem végzi a munkáját”
nem muszáj, elutasíthatják a feljelentést ha nincs semmi ami megalapozza, hogy márpedig az üzemeltető bűnöző.
“A p2p alkalmazás működtetése nem jogsértő” te magad ismered el, tehát nem kell lefoglalgatni, ha szól a zsidó, hogy neki xy üzleti érdekét sérti, szó nélkül leveszem, nem kell a rendőrattack állandóan! A fasz ki van már tényleg! nehogy már én ellenőrizgessem hogy ki mit oszt meg, ez nekem nem feladatom, erre külön kitér az elker.
augusztus 23, 2009 at 11:03 de.
@krix aki nem tud megkülönöztetni 3 emeltdíjas telefonszámot, vagy leellenőrizni 2 másodperc alatt, hogy mennyibe kerül, na azt nem is sajnálom, ha átverik. Ha te sajnos ilyen vagy, az már a te bajod….
Érdekes, hogy engem soha nem sikerült megtéveszteni a kiírt összegekkel, ott a telefonszám, 2 másodperc megnézni ha nem ismerős, hogy mennyibe kerül. Mellesleg a nagy részük korrekten írta ki az árakat, maximum napi lebontásban, de tel szám alapján mindig ellenőrizhető, na persze akinek 1 csepp kis esze is van….
augusztus 23, 2009 at 13:27 du.
@dikler képzeld el, én például nem vágom fejből, hogy melyik sms szám éppen hány forintba kerül. És szerintem nem vagyok ezzel egyedül. Akármennyire hihetetlen és elképzelhetetlen a te monitorba gyógyult világodban, vannak olyan emberek, akik nem tudják leellenőrizni. Igen, meg lehet őket téveszteni, jól lehet belőle élni, csak akkor ne csodálkozzon az ember, ha a p2p közösség ízekre szedi, és ha még gizdáskodik is, akkor a rendőrök is utána mennek.
augusztus 23, 2009 at 13:37 du.
abban neked van igazad dikler, hogy teszt regisztrációval meg lehet nézni, hogy az a telefonszám mekkora összeghez tartozik, aki annyira nyavajog 1000 forintért, mikor 6 meg 12 ezret kell fizetni a szerzői alkotásokért, a szolgáltató meg gyakorlatilag minden esetben az x.y.hu esetében az x. eltávolításával csalható elő. Ha valaki nagyon meg szeretné nézni, annak van módja, szal erkölcstelenek ezen átverések, de megelőzhetők, ahogy én is tettem a korábban említett 2 lánnyal, akik ezt követően bele is rúgtak egymásba, mert a 20 ezret nem fizettem ki.
@Chamea_hater a torrentoldal üzemeltetőire igaz ez a nem köteles állítás, ugyanis ott a felhasználók reportolják a moderátoroknak, hogy fake a torrent vagy valami van vele, alapvetően szabályszerűséget ellenőriznek. Most pedig a dc hubokról:
– ott maga AZ OPERÁTOR ellenőrzi, hogy vannak fakerok a hubon. Ha arra módjában áll ellenőrzést végezni pl egy [BOT]GyilkosHarciTeknős-el, hogy fake-e a torrent vagy sem, vagy vannak-e közötte oi-kor meg egyéb ilyen tiltott megosztások, akkor nehezen lehet elmagyarázni a szakértőnek, hogy miért nem rúgja ki a szerzői jogsértésért a felhasználókat. Igen, a ProArt által indítványozott eljárásban az igazságügyi szakértő Úr azt csinálta, hogy az Artisjussal egyeztetve megosztott pár szerzői jog által védett anyagot és egy pár fake anyagot. Kirúgta az operátor a fake állományokért, viszont a valós, szerzői jog által védett anyagokra senki sem kérdezett rá. Ha ez az állításod, akkor vagy ne ellenőrizzen SEMMIT a megosztások terén az operátor és teljesen határolódjon el a fájlcserétől(slotok, hubok számát, tagot, stb se) vagy ha ellenőriz, akkor ellenőrizzen teljes körűen. Az ellenőrzés felemásságával van a gondja a szerzői jogvédőknek.
augusztus 23, 2009 at 15:17 du.
“ha 500 Ft-ot akar áldozni, de mire az SMS elküldve, addigra 1800-ba került. Ez a nem mindegy szerintem, mert az ilyenek a csalók, hazugok és nem az a bajom, hogy szerzői jogot sértenek, hanem hogy átvernek embereket.” Nekem meg az a bajom, hogy vannak lámák, akik bedőlnek ilyennek és nem nézik meg, mennyi az az annyi, ha már illegálisba fognak. Tudod mit, nem írom le, hogy hogy lehet kivédeni az ilyet, jöjj rá magadtól.
Chamea_hater nem határolódnak el a tulajok teljes egészében a fájlcserétől csak azt mondják. Engem kirúgott kb 1 évvel ezelőtt jó pár ember mellett az op, hogy “faker p*cs”.
augusztus 23, 2009 at 15:28 du.
@maricyka
nem születhet ám mindenki zseninek, mint te, és nem úgy kezd mindenki netezni, meg letölteni, hogy mindent tud és 86 barátja van, akitől bármit kérdezhet.
és nem kell a google-lal jönni, meglepődnél, hányan nem tudják még azt sem használni eredményesen, ettől még joguk van “megtanulni és lehetőséghez jutni a torrentvilágban” is, hiszen a filmet, a zenét, stb még szerethetik.