Hosszú ideje megy már a képzeletbeli harc a jogtulajdonosok és a torrentezők között. Most megint úgy látszik, hogy a szerzői jogvédők taktikáztak jobban.
A TorrentFreak egy friss cikkében egy svédországi hírről olvashatunk, miszerint egy bírósági döntés értelémben a legnagyobb publikus trackert – OpenBittorrent – hostoló cégnek ki kell adni a felhasználók olyan adatait (leginkább az ip címekre gondolhatunk), amelyek alapján beazonosíthatóak.
Nem ez volt az első ilyen eset. Korábban a TeliaSonera internetszolgáltatónak adtak ultimátumot. Vagy kiadják a SweTorrents oldalhoz köthető felhasználók adatait, vagy jókora bírságra számíthatnak. Az ISP szerencsére nem adja könnyen a bőrét, és fellebezett a határozat ellen. Sokak szerint viszont sok jóra nem számíthatnak – ahogy az OpenBittorent szolgáltatója sem -, mivel jelentős a politikai támogattsága a felhasználói azonosítást megvalósító IPRED szabályzatnak.
Az OpenBitTorrent a jelenleg létező egyik legnagyobb publikus BitTorrent tracker. A Pirate Bay, amikor szorult a hurok a nyaka körül, már alapértelmezett trackerként használta. Érdekes módon az OpenBitTorrent oldala most nem működik, sőt a domain DNS bejegyzésében az A rekord a 127.0.0.1 -re mutat, amely a localhost címe. Testvéroldala, a PublicBt azonban még most is működik.
május 29, 2010 at 20:55 du.
Ejha,ez egyre roszabb lesz!:(
május 30, 2010 at 1:53 de.
Szerintem ez mar lassan magyarorszagon is varhato lesz. Amugy kivancsi lennek a velemenyetekre azzal kapcsolatban, hogy mennyi idot adtok a magyar torrentezesnek, sct, krix.
+ van benne egy kis hiba: “interntszolgáltatónak”. 🙂
május 30, 2010 at 8:20 de.
Mostanában nagyon ránk (torrentezőkre) jár a rúd 🙁
május 30, 2010 at 9:07 de.
Amit én biztosan tudok, hogy nálunk az internetszolgáltató köteles megadni a felhasználók adatait, ha arra hatóság kéri. És ki is adják, hiszen miért ne tennék. Nálunk – amennyire észrevettem – nem az a gazdasági modell működik, hogy elégedett fogyasztó = még több elégedett fogyasztóval, inkább a “menjen máshova, ha nem tetszik neki valami” elv az érvényes. (Mintha ezt torrentoldalak esetében hallottam volna már :D)
A hatóság pedig hatóság, itthon nem ugrál senki, még egy cég sem azért, hogy aztán megbüntessék, főleg ha egy felhasználóról van szó.
Ami a torrentoldalakat illeti, nem hiszem, hogy maga a tartalomhoz való (illegális) hozzájutás el fog tűnni valaha is, ebben biztos vagyok, csak maximum nem torrent oldalak formájában működik majd. Többen említették már több cikkél is, hogy bármi, ami korlátoz, arra ösztökéli a fejlesztőket, hogy olyat találjanak ki, ami kikerüli a korlátozást. Ezzel tökéletesen egyetértek. Az informatika egy rettentő gyorsan fejlődő iparág, úgyhogy emiatt nem aggódok.
Ha az ember mégis paranioiás és nem szeretné, ha bárki rátalálna, megfigyelné, arra pedig (sajnálom, nem reklámnak szánom, csak úgy vettem észre sokan nem értik a lényegét) ott a VPN, amivel biztonságosabban “garázdálkodhatsz” a neten.
május 30, 2010 at 15:39 du.
# Chamea 2010. May 28. 00:26 :
Jééézusom!!!
Fussunk ezeknek neki újra szép sorjában: Aki pénzt beszed, törvény kötelezi arra, hogy 5 évre visszamenőleg megőrizze az adatokat. Így szól a törvény. Bejelentkezési adatok meg el vannak küldve a szervernek.
Miközben valaki bejelentkezik, a kulcsot felküldi a szervernek a VPN program(magyarul feltölti), Ezt lekapja a hatóság kérésére az internet szolgáltató és a hatóság monitorozza az adatokat, ráadásul azt is kiszámlázza, hogy ezt meg kellett tennie a szakértőnek, ami nagyon sokba fog kerülni az alperesnek. Akinek megéri ezt csinálni, azt csinálja, csak jelentősen rá fog fizetni. Van mód arra, hogy a hatóság felügyelje egy VPN-nek a forgalmát, csak pl p2p esetében bűncselekmény esetén rohadt drágán csinálja ezt.
Akkor most ezek után, hogyan vélekedjem. Én se hiszem, hogy bár hova bár mivel bujdoshatnák
május 30, 2010 at 15:44 du.
Bocs Chamea Én tettem most hozzá a : “Akkor most ezek után, hogyan vélekedjem. Én se hiszem, hogy bár hova bár mivel bujdoshatnák”.
Sehol se lehet elrejtve lenni a Big Brother esetében. Ez inkább csak ön biztatásra jó semmi másra, pláne külön pénzkidobásra.
május 30, 2010 at 17:21 du.
@win3.1 Meg mi a biztosíték arra, hogy a VPN üzemeltetője megbízható személy, pláne ennyi csaló között ebben az országban, ebben a világban? Mi van akkor, ha éppenséggel azért működtettet ilyet, hogy a naiv felhasználók felhasználóneveihez, jelszavaihoz, titkos adataihoz hozzájussanak és azokat visszaélésre használják fel? Hm? Nem tudni, hogy az admin mit néz és mit nem, mert semmilyen hatóság sem ellenőrzi és nem is hagyta jóvá.
május 30, 2010 at 17:26 du.
ez mit jelent nekem (laikusnak), aki magyarországról töltök pl. piratebayről?
május 30, 2010 at 18:32 du.
#9 pont ugyanez ötlött fel bennem, mikor olvastam, engem is érdekelne.
május 30, 2010 at 23:05 du.
Teljesen mind1, mert magyar internet szolgáltatást használtok illetve magyar állampolgárok vagytok és a hazai jogszabályok vonatkoznak rátok, tehát ha jogvédő van a rendszerben, szól az asva-nak és minden megy tovább itthon.
május 30, 2010 at 23:12 du.
Chamea: az még hagyján, de vpn-t is letudják kapcsolni… ekkor nem csak 1 ember bukik, hanem összes ottani user..
május 31, 2010 at 3:17 de.
Az a nagy büdös helyzet, hogy a legnagyobb zárt torrent oldalak szervere már rég külföldön van, a domain szintén nem magyar, tehát innentől kezdve a magyar hatóságok még ha akarnak se tudnak tenni semmit… Mindig lesz olyan ország ahová el lehet menekíteni a szervert…. Ha meg a szolgáltató blokkolja a torrent oldalt akkor egy proxy oszt jó napot…
május 31, 2010 at 3:19 de.
Chamea nálad paranoiásabb embert én még nem láttam… Sajnállak de nagyon.
május 31, 2010 at 13:19 du.
Nem hiszem hogy egy sima torrentezéshez annyira Anonimnak kell maradnia,mert azért valjuk be őszintén nagyon ritka az az eset hogy ezért a rendőrség kivonulna.Nincs is rá nagyon precedens se itthon se a világba.Jó azért külföldön van egy pár hajmeresztő ítélet,de ez is a letöltők nagyságához képest nulla.
Az a gond,hogy itt egy jópáran túl nagy hatalmat képzeltek az ASVA-nak pedig az csak egy egyszerű pénzbeszedő-újraeloszó társaság.
május 31, 2010 at 16:40 du.
@anonymmumus Még az is hagyján, de aki tartósan sokat használ VPN-t és ez a logjaiból is kiderül, akkor a policáj sokkal jobban fogja ellenőrizni és büntetni őt, mint azt a felhasználót, aki nem használ ilyet és az aki nem használ ilyet, sokkal jobban hivatkozhat arra, hogy nem tudta, hogy ezt azt nem szabad a p2p-nél, mint azt, aki tudatosan saját magát elrejtve VPN-t vagy proxyt használ azzal a szándékkal, hogy a hatóságok ne találhassák meg. A VPN nélküli felhasználó megússza mondjuk egy kis enyje-benyjével, a VPN-es felhasználó meg börtönt kap, mert azt mondja az NNI-s, hogy +VPN. Ehhez mit szólsz kedves Welt?
május 31, 2010 at 18:33 du.
“aki nem használ ilyet, sokkal jobban hivatkozhat arra, hogy nem tudta, hogy ezt azt nem szabad a p2p-nél”
Azt most hagyjuk, hogy az egész egy hülyeség, amit írtál, inkább csak annyit mondanék, a törvény nem ismerete nem mentesít semmi alól.
május 31, 2010 at 21:48 du.
Chamea megmondom mit szólok, azt hogy egy baromság amit írsz… Egy újabb paranoiás téveszme 😀
május 31, 2010 at 22:24 du.
@ Chamea:
“VPN-t és ez a logjaiból is kiderül, akkor a policáj sokkal jobban fogja ellenőrizni és büntetni őt, mint azt a felhasználót, aki nem használ ilyet és az aki nem használ ilyet, sokkal jobban hivatkozhat arra, hogy nem tudta, hogy ezt azt nem szabad a p2p-nél, mint azt, aki tudatosan saját magát elrejtve VPN-t vagy proxyt használ azzal a szándékkal, hogy a hatóságok ne találhassák meg. A VPN nélküli felhasználó megússza mondjuk egy kis enyje-benyjével, a VPN-es felhasználó meg börtönt kap, mert azt mondja az NNI-s, hogy +VPN. Ehhez mit szólsz kedves Welt?”
Személy szerint azt mondom, hogy hülye vagy, mint a seggem. Egy okoskodó majom.
Mit tudálékoskodsz? Keresgélj még kicsit agyas. Mondjuk olyasmi kurcsszavakra, hogy openVPN,, vagy IPsec.
Nem mellesleg: hová képzeled te magad??? Amerikába? Kivágja az ajtót az efbíáj, és viszik a házkutatásit, mert VPN-eztél?
Súgok neked: 1 nap minimum 14 órát vagyok fent a céges hálón.
VPN kapcsolattal.
Nem csöngettek még.
Vagy lehet, hogy olyan ekszpert korporét edisön van a cégemnél, hogy azt egyből látják, hogy nem varezolós vépéen?
Szarkupac vagy, az is maradsz.
június 1, 2010 at 0:39 de.
“VPN-es felhasználó meg börtönt kap” nem kap börtönt! Be is baszna.
június 1, 2010 at 14:10 du.
20: inkább a börtönből kikerülve basznék be
június 1, 2010 at 16:54 du.
@FreNk DrebiL Nem az átlag VPN-ről beszélek/írok, hanem arról, hogy valaki a hatóságokat játssza ki a VPN segítségével, tehát rajta keresztüli internetezésre használja. Lehet élni és visszaélni valamivel. A p2p-nél sem a p2p-vel van a gond, mint új technológiával, hanem a tartalommal, ami rajta keresztül megy. Nem a VPN-t meg a p2p-t tiltja a törvény és nem azért üldöznek egyes embereket a hatóság emberei, mert a technológia maga tiltott, hanem azért, mert az, ami rajta keresztül megy, az valakinek a szellemi tulajdona és az a valaki nem járult hozzá, hogy a művét megosszák illetve a VPN előfizetéses formái azért működnek és azért használják egyes emberek, hogy névtelenek maradjanak az interneten, mert a p2p-n illegális tartalmakat osztanak meg illetve a szolgáltatókat meg a kollégiumok, munkahelyek technológiai rendszerék kijátsszák az emberek. Megint párhuzamot vonunk olyan dolgok között, amik között nem kéne!!!
június 1, 2010 at 18:35 du.
Chamea, ez értelmetlen.
Ezzel az erővel mondhatják, hogy “nem csak hogy illegális tartalmat töltöttél, de még internet-előfizetésed is volt, annak a céljából, hogy illegális tartalmat tölthess le.”.
Remélem érted amit mondok.
A VPN nem *feltétlenül* azért van, hogy a rendőrség elől elbújj, ahogy a p2p sem *feltétlenül* azért van, hogy warezolj. Szóval csak mert a VPN mögül p2p-ezel esetleg, nem mondhatják, hogy a VPN előfizetésed csak azért volt. Csakúgy, mint az én ellenpéldámnál, vagyis ha egyszer illegális tartalmat töltöttél le, nem feltétlenül mondhatják neked, hogy az internet-előfizetésed csak azért van hogy illegális tartalmat tölts le rajta szal nem hiszem hogy súlyosbítaná a helyzeted a VPN.
június 1, 2010 at 21:08 du.
@Név (required) már megint elbeszélünk egymás mellett: ezeket az anonimitást szolgáló VPN-eket arra reklámozzák, hogy anonimak vagyunk az interneten, meg lehet kerülni az internet szolgáltató illetve a különböző más helyek korlátozásait. Ezekkel csak 1-2 apróbb gubi van:
– kiknek fontos az, hogy a sajátjuk helyett más külső IP-je látszódjon?
– mennyire jogszerű a nem véletlenül bevezetett korlátokat megkerülni azzal, hogy egy olyan technológiai rendszert biztosít valaki pénzért és használják az előfizetők, ami épp nem arra való?
A VPN arra való, ahogy korábban is írták, hogy otthonról elérjük a munkahelyünk hálózatát(virtuális magánhálózat). Ezzel nincs is semmi baj idáig. Ennek van egy sajátossága, hogy a cél gépnek a külső IP-je látszik a sajátunk helyett és ezzel akarnak visszaélni a pénzért virtuális magánhálózatot biztosító üzemeltetők és az arra előfizető emberek, hogy kibújjanak a felelősségre vonás alól és éppen ezzel van a baj. Az őrültség, amit te leírtál a kommentedben, mert az internet előfizetést nem lehet ide csoportosítani, mert az egy törvényes keretek között működő szolgáltatás, a másiknak a törvényessége nem konkrétan megcáfolható, hanem bizonytalan. Nem lehet eldönteni, hogy az mennyire legális, amiket felsoroltam, a hozzászólásaim magánvéleményt tükröznek, nem hivatalos hatósági szerv vagy jogász álláspontját.
június 2, 2010 at 12:11 du.
A VPN nem illegális.
Pont.
Lehet ezt ragozni ameddig akarod, de akkor sem az. Lehet, hogy a hatóságnak is az a személyes véleménye, mint neked, de attól még nem illegális.
június 2, 2010 at 14:40 du.
Hatóságnak hogy lehet személyes véleménye, mikor az egy gyűjtő fogalom? Ráadásul nem emberek, hanem hivatalos szervezetek csoportját foglalja magában.
“A VPN nem illegális.” – ezen nem vitatkozunk. A p2p sem az, attól függ, hogy mire használják.
június 2, 2010 at 15:58 du.
“Hatóságnak hogy lehet személyes véleménye, mikor az egy gyűjtő fogalom? Ráadásul nem emberek, hanem hivatalos szervezetek csoportját foglalja magában.”
Ott kötsz belém, ahol tudsz 🙂
Először azt írtam le, hogy “jogászok”, de gondoltam, hogy bele fogsz kötni, úgyhogy átírtam “hatóságokra”.
Fölösleges volt.
Légy szíves, ha találsz nyelvtani hibát, mindenképpen szóld meg a hozzászólásom, hiszen ezzel egyértelműsíted, hogy igazad van mindenben, amit mondtál.
június 6, 2010 at 7:54 de.
Azon filózom hogy mi lesz akkor, amikor eljön a jogvédőknek a kánaán?
1. kiküldenek legalább 100.000 bírósági idézést a “bűnözöknek” Akik közül mondjuk 80% akár 100 filmes adatbázissal rendelkeznek. Utána ez a hirtelen jött 80.000 bírósági ügy mennyire szorítja háttérbe az egyéb valós bűnügyeket?
2. kitalálnak hasra ütés szerűen egy bírság tételt azt ha befizetik a “bűnözők” akkor onnantól tiszta lap és megígéri a letöltő hogy soha többé nem tesz ilyet? És ezel lezárult esetleg 5 éves megfigyelése a felhasználóknak?
3. az apeh-rendőrség-jogvédők triumvirátus folyamatosan ellenőrizni fogja kinek van számítógépe, internet előfizetése kézi netezésre alkalmas készülése mert ott feltételezni fogják hogy lehet ott jogsértő dolog és ezt fogják scannelni míg világ a világ?
4. semmi sem történik a rendőrségnek és az apeh-nek lesz elég dolga, hogy a warezoló embereket ne csesztesse?
5. jön egy világháború és elsöpör mindent a francba, nem lesz se számítógép se zene se programok? Bár a jogvédők akkor is küzdeni fognak a saját létjogosultságukért mert lehet hogy a világégés után a kalózrádiók kalóz softwaret használnak majd?
június 16, 2010 at 18:34 du.
Asszem hamarosan meg fog ugrani a “Hide Ip” nevű kis program forgalma, illetve a proxyké is.
június 17, 2010 at 14:52 du.
“A VPN nem illegális.” – ezen nem vitatkozunk. A p2p sem az, attól függ, hogy mire használják.
Chamea-nak igaza van.
Six:
A “Hide Ip” maximum a látogatott weboldalad elől rejti el az IP címed, a szolgáltató elől nem. Csak egy proxyt használ, nem több.
Azért cserébe, hogy egy weboldal más IP címről lát téged bejelentkezni, te gyakorlatilag nem teszel többet, mint önként és dalolva megosztod velük böngészésed egy “harmadik személynek”.
És mivel a proxy felé a kapcsolatod nem titkosított, így a szolgáltatód alig lát különbséget, és mivel a rendőrség a szolgáltatóhoz fordul először, rajta keresztül simán eljut hozzád.
A VPN hasonlóan működik.
Az internetszolgáltatódon mindenképpen átmegy a titkosítatlan adat, így eljutnak a VPN szolgáltatódhoz onnan pedig hozzád, ugyanis a VPN szolgáltatók logolnak. (ha tudtok kivételt, írjatok).
Ha meg a célszerver és a te géped titkosított kapcsolatok kommunikálna, fölösleges előfizetni VPN-re.
Egyébként meg ha csak egy mezei torrent felhasználó vagy nagyobb az esélye, hogy nyersz az ötöslottón, minthogy felbukkanjon nálad emiatt a rendőrség. Tényleg megéri paranoiásnak lenni emiatt? 😀
június 17, 2010 at 17:47 du.
ekkora trollt mint ez a chamea.
június 17, 2010 at 20:22 du.
http://www.dtsh.hu/ , http://std.dtsh.hu/ Itt pénzért árulják a torrentoldalakról származó filmeket. Tarifák az oldalon megtalálhatók. Az oldal tulajdonosai várják az előfizetőket! Úgy látszik, a szerzői jogvédett anyag pénzért árusítása, nem sérti a jogvédő szervezeteket.
június 17, 2010 at 20:32 du.
Hm. Jól elvitatkozunk. A letöltés, mint olyan nem törvénybeütköző, főleg, ha nem anyagi haszonszerzés célból valósul meg. Itt a feltöltés, azaz a visszaosztás a kérdőjeles, mert az valóban nem magántulajdon. Ördögi kör, mert hiába igazolja bárki is, hogy az eredeti film van a tulajdonában, annak nem a tulajdonjogával, hanem a korlátlan megtekintési jogával rendelkezik, azt is korlátok közt. Amivel valóban jelentős méretben vissza lehet bármit osztani, az a seedszerver, mert gyors. Valamint az ezekért beszedett bérleti díj már kimeríti az anyagi haszonszerzés fogalmát. Főleg, ha ezt még adómentesen teszik, nem számlázva, stb….. Úgyhogy nem is biztos, hogy itt a torrentezők, és a torrentoldalak az igazi vélpontok, hanem az “illegálisan” működtetett seedszerverek.. A gond, hogy az internet szolgáltatók, tisztelet a kivételnek, sem a feltöltési sebességben, sem a “korlátlan” adatmennyiségben nem a p2p-zők malmára ajánlják a csomagjaikat.
június 17, 2010 at 22:38 du.
Én arra lennék kíváncsi, hogy miért fizetek nem kevés jogdíjat a lemezek után??! Mivel én sokat fotózok és komoly gépet használok, hamar elérek néhány gigát (a HD kamerákról nem is beszélve). Nos, ha ezt kiírom lemezre, akkor mire föl fizetek jogdíjat??? Szeretném tudni, hogy hova megy az a pénz!!!! Ha bele van építve a “veszteség” a lemezek árába, akkor “miért az ingyenes” oldalakat vadásszák? Mert ha warez, fizetős oldalakat építik le, akkor valahol érthető, mert más munkáján jut haszonhoz. természetesen mindenképp lopás, de van különbség. Pl. ha Amerikából rendelek játékot, azt jóval olcsóbban megkapom, mint itthon!! most akkor hogy is van ez??? MIÉRT FIZETEK JOGDÍJAT A LEMEZEK UTÁN?????????????????????????????????????????
június 18, 2010 at 1:58 de.
Engem aztán nyugodtan ellenőrizhetnek. Routeren nyitva van egy g-s háló 1mbittel, mert jó fej vagyok. Ha jönnek a kékek közlöm hogy sorry, lehet hogy valaki rácsatlakozott, nem vagyok felelős érte. Kész pont ennyi. 🙂
június 18, 2010 at 23:49 du.
ha valaki torrent oldal szeretne müködtetni:
elsősorban biztonsági óv intézkedéseket kell tenni!
értem ez alatt:
– http helyett használj https / ftp helyet ftps
– ne használj fix ip cimet ha lehet inkább a dinamikus ip cim kiosztással
– ip cim bujtatást
– dns ip cimre is fegyeljünk
– ne windows használj helyette használd a linux servert vagy a macintos oprendszert
– az adatforgalmat mindig titkosicsd ne add meg hogy pl egy oldalon mennyi adatforgalom van ha lehet ha meg is adod akkor gondoskodj mindig a legkevesebbről beirni csak a torrentszámát add meg és azt sem hogy mennyien vannak fent az userek meg mijen sebességel töltenek fel.
-külföldre vidd ki a a servert vagy ott bérelj servert vagy server termet ahol nem ér utol az ellenörök.
június 19, 2010 at 8:03 de.
Sztem eljött az ideje fellépni a jogvédők ellen.. nagyszabású tüntetést javaslok, amely arra irányul hogy a jogvédő szervezetek nem a szerzői jogokért zaklatják az embereket hanem a pénzért amit ők a jogokból zsebre vágnak!
Azt hiszem egy előadónak jobb az ha illegálisan letöltöm az albumát és meghallgatom, mint az hogy azt mondom ááá 4ezret nem adok 10 számért, hallgassa meg akinek 6 anyja van, igy nem is lesz akkora közönsége.. persze valamilyen szinten illene kárpótolni a ‘jogsértetteket’, de könyörgöm.. letöltöm az avatart.. sztetek hiányzik neki a több milliárdos rekordbevételből az a néhány ezer dollárnyi pénz amit illegálisan letöltöttek?? neee.. mondom!
inditsunk el egy nagyszabású, világméretű tiltakozást a jogvédők ellen!
Ki támogat?
mail hamarosan jon!
június 19, 2010 at 8:06 de.
XEROnak azért annyit irnék sztem az objektiv felelősségvállalás vonatkozik rád is, mint ahogy az autoban is hiába mondod azt más ült benne nem te hajtottál gyorsan, a te neveden van az auto te felelsz érte.. eergo azt hiszem hogy az hogy nem ismered a router titkositasat es nem zarod le nem menteseit az alol ha valaki buncselekmenyt kovet el a te eszkozodon keresztul… ez csak privat velemeny, en igy irnam a szabalyt!
sztem azert ezzel ovatosan banj :DDD
június 20, 2010 at 3:21 de.
Xero, Németországban van már törvény róla, h aki nem titkosítja (jelszavazza) le Wifi kapcsolatát, az bűntethető… bárki bejelntése álltal, s azon a kapcsolaton végzett illegális tevékenységek bírsága teljes mértékben a tulajdonosra hárul…
Nem kétlem,h nálunk is lenne hasonló, legalábbis már-már fogalmazolódhat…
június 20, 2010 at 10:12 de.
Lázadadó!
Ebben az esetben Magyarországon senkit nem terhel felelősség. Nem kell értened egy routerhez. A gyorshajtással nem lehet párhuzamba állítani a dolgot. Ott azért tudnak megbüntetni, mert te birtoklod az autót, tudod, hogy kinek adod kölcsön, vagy ki használja. Ha például ellopják az autódat és azzal gyorsan hajt az elkövető, nem fognak megbüntetni. Itt hasonló a helyzet. Lopják a netet tőled.
június 20, 2010 at 11:55 de.
HI
Benne vagyok a tüntetésben én is helyszínt is ajánlanék: Valamelyik Tesco parkolo, hogy miért? Mert az a nyamvadt multi cég képes és van bőr a pofáján 80ezer forintot átutalni az embereknek (nem vagyok tesco dolgozó 😀 ) és akkor jön az hogy ennyi pénzből éljen is meg a paraszt ne az utcán de vegye meg a 12ezres játékot meg 3-4 ezer forintos dvd-t Blu-rayt azért nem sorolom ide mert nem hiszem hogy azok a szerencsétlenek közül bárki hdtv-vel meg lejátszóval rendelkezne…
Mielőtt Magyarországon valakit megbüntetnek azért hogy a saját szórakoztatására letölt valamit a fizetésünket is olyan szintre kéne emelni hogy legyen lehetőségünk megvenni mert ha van 300nettód akkor már csak kinyögöd az pár ezrest a filmekre akkor jogos lenne a büntetés mert akkor már simán választhattad volna a helyes utat…
/A tesco csak egy példa volt egyik multi sem jobb a másiknál csak ezért ezt írtam mert közöttük dolgozok/
június 21, 2010 at 17:56 du.
Razor:
Nem kötelező megvásárolnod a filmeket meg egyéb dolgokat. ahogy ferrarit sem kell lopnod azért mert nincs rá pénzed, hanem vegyél olcsóbbat vagy semmit. Én nem azért töltöm le ingyen, mert ezzel pénzt spórolok meg és nem is vonhatnak felelősségre. ha ingyen kaphatnék ferrarit és nem vonnának felelősségre akkor…
június 21, 2010 at 17:57 du.
mármint azért töltöm le, mert ingyen van és nem kapnak el.
június 21, 2010 at 18:29 du.
Valamilyen szinten jogos a felvetésed, vegtelenul alacsonyan tartjak a bereket, de nem mindenkiet! akinek magasabb, annak irrealisan magasabb, es nem veletlenul..
ki csatlakozik egy 21.századi forradalomhoz? nem akarunk muveket lopni, csak tegyenek valamilyen lepest azert hogy a torrentezes legalis lehesesen!
június 22, 2010 at 6:26 de.
A cikk első mondatában benne van, hogy svédországi hírről van szó. Ott tudtommal 2009 január 1-től nagyon szigorú kalózkodás ellenes törvényeket vezettek be (valószínű komoly felvilágosítókampánnyal együtt vezették be a törvényt, mert a tavaly ott eltöltött bő egy hetem alatt egyetlen nyitott wifi kapcsolatot, vagy ingyenes hotspotot se találtam), szóval abszolút nem meglepő mait a cikk leír.
június 22, 2010 at 14:33 du.
Sziasztok. Olvasva mindezekről elgondolkoztam mindenen. Szerintem ha nem lehetne letőlteni dolgokat akkor ,egyáltalán minek a net ? Szerintem ha a nagyfejek nemtalálnak valamit ki ezekre a problémákra megoldást akor itt nagy gondok lesznek. Mert ha megszűntetik az egészet akor itt a nagy internet cégeknek minimum 50% veszteségűk lesz . Mert kinek kellene nagy net ? ha csak bőngészhetne vele .Itt csak a nagy internet szolgáltatók veszitenének a legtőbbet és szerintem nekik kellene ezeken a dolgokon segiteni ha nemakarnak nagy veszteséget. Amugy meg ismervén sok embert nem csak szegények tőltőgetnek hanem vanak olyan nagy emberek akik a tőrvényt szolgályák vagyis akor ha tisztogatást terveznek akor náluk kezdjék.
június 22, 2010 at 18:12 du.
#37: Egyetértésem fejezem ki. Valóban szőrszálhasogatásnak tűnik a dolog, hiszen belegondolva, ha mondjuk egy nagy számban eladott, igen népszerű szellemi termék (mondjuk amerikai) jogtulajdonosa lennék, mi által dollármilliókra tennék szert, igazán nem bántaná a szememet az a pár szerencsétlen letöltő, valahol egy olyan országban, amiről jómagam sem tudom, hogy most Afrikában vagy Európában leledzik. A világ elegendő része él olyan anyagi helyzetben, hogy engem gazdaggá tegyen azáltal, hogy megveszi a termékem… Nyilván a helyi jogvédő szervezetek kavarnak nagy port ebből, mert a törvény ezt lehetővé teszi. Ugyanaz, mint amikor a kisvállalkozót a sírba noszogatják a be nem fizetett kétszáz rugó adójával, holott százmilliós sikkasztásokról hallunk, illetve nem hallunk. Persze a kötelesség az kötelesség, a törvény meg törvény, de indokoltan lehetne enyhíteni rajta, szóval a tűntetés mellett vagyok.
u.i.: Persze más lenne a helyzet, ha mondjuk csóró friss diplomásan egy forradalmi dologgal akarnék betörni a piacra, de a torrent “megelőzne”, így aztán negyedannyi hasznom sem lenne a dologból.. Bár azt hiszem a p2p világ tekintettel volt az ilyen dolgokra is (lásd pár trackerről kitiltott magyar filmalkotás, stb).
június 25, 2010 at 10:02 de.
Hol van ilyen szolgáltatás ma magyarországon, hogy ilyen mennyiségű adatot (filmet,zenét,programot) tölthetek le legálisan , reális pénzért,gyorsan, kényelmesen ??? Szerintem sehol. Ha lenne fizetnék érte és szerintem sokan mások is. Persze kérdés mi a reális pénz ?
június 25, 2010 at 23:24 du.
A kurva anyját a ProArtnak.
Majd ha az összes köcsög “elóadóművész” rendesen adózik, akkor ugathatnak, addig szopjanak le.
július 3, 2010 at 7:23 de.
Részemről, hajlandó lennék mindazon filmeket megvásárolni, amiket le is töltök.
DE NEM VAGYOK HAJLANDÓ FILMENKÉNT 1500Ft-nál ZENÉNKÉNT 500FT-nál többet kiadni érte…
Szerintem ez egy megfizethető árkategória a mai magyar átlagfizetéshez képest.
július 5, 2010 at 11:47 de.
Ezek komolyan mondom…
A sok hülye előadóval eggyüt az előadók nem hogy emiatt a torrent miatt vesztenének, hanem inkább keresnek..!Ha máshol nem, de a torrentben a legújabb zenék mindig fentvannak, és sokan csak innen ismerik meg azta személyt…Ha olyan jó a zene akkor sokan megveszik, mivel van a legtöbb emberben olyan szándék h. ez egy nagyon jó előadó és megérdemli h. megvegyem a cd-jét!
Másik h. most ha levágják a sárkány fejét( a legnagyobb torrentoldalak akarnak lenni egyben a sárkány feje) akkor 2 új nő helyére…Hiába, a beload ugyan úgy növekszik, bár kicsit leálltak ők is mert nagyon lassu és tulterhelt a site…:S Miről beszélünk akkor most?Szoftver rendőrség?Az annyukat inkább fogják el azokat akik például csak úgy kisétál a bíróságról!!!(gondolok a pár évvel ezelőtti esetről amiker egy sportoló feltünés nélkül kisétált az ajtón..)Persze a torrent bűnözés…!? Foglalkozzanak a gyilkosokkal meg azokkal akik tényleg megérdemelnék a büntetést!!!Most az avatart sem ismernék olyan sokan, mint filmet torrent nélkül…Én letöltöttem, és láttam h. milyen jó film és megérdemli a pénzt megnéztem a moziba…!De ezek az árak melett mit akarnak?Bűnözni már nem nagy cucc, a torrentezőkkel vannak elfoglalva nem a “valódi” bűnözőkkel!Ha valaki keres egy nap 5000-ret akkor étel -ital -számla és már nincs is…Mit akarnak 5000-res cd-ket eladni?Még ha lenne olnline zenebolt akkor jó is lenne mert egy meghatározott összegért havonta korlátlan adatmennyiségű adatot lehetne leszedni…DE NINCSEN…Ak most tulajdonképpen arról beszélünk h. magyarország egy csőd.– Nem csinálnak semmi jó dolgot..Sőt csak rosszakat**