A PREtorians közel egy évvel azután, hogy a nagy oldalak közül elsőként szigorította és szűkítette a feltöltési szabályzatát, ismét egy különleges dologgal próbálkozik. Őket idézve “szeretnék visszahozni a felhasználók tudatába a minőségi torrentezés gondolatát”.
Tavaly év elején indult el az a trend, hogy a kevesebb néha több. Azaz, egy oldalon próbálják minimalizálni a felkerülő dupe torrenteket. Erről már rengeteg cikkben beszéltem, néha csak egy szó, néha több mondat erejéig. Lassan talán beérett a mondanivalóm.
A dolog lényege az volt, hogy kell-e az embereknek a több verzió egy filmből, még ha ugyanolyan minőségű is. A PREtorians elsőként lépte meg ezt, de később több oldal is követte. Előnye az, hogy a peerek nem darabolódnak fel, nagyobb sebesség, nagyobb seeder létszám érhető el így a filmeknél, és talán tovább is maradnak életben a torrentek.
A szigorítás azért is jött jól, és hiányzott a hazai torrentes scene-nek, mint egy falat kenyér, mert nagyon beindultak a home-release csapatok. Ezzel nincs is baj, amíg valaki minőségi, egyedi anyagot szállít és készít. Csakhogy a legtöbb ilyen “team” nem csinált mást, mint a DVD5-ből kódolt egy általában silány minőségű xvidet. Aki ennél is lustább volt, az csak letöltött egy scene release-t, kicsomagolta, átnevezte, majd újratömörítette. A Fikablogon számtalan ilyen eset olvasható. Talán hihetetlen, de ezeknek a filmeknek is több száz letöltője volt, még akkor is, ha pár óra mulva már a jobb érzésű felhasználók jelezték, hogy “héé ez itt egy pixelhalmaz kérem”.
De ennyit a múltról. A PREtorians ennél most még tovább megy, hogy csökkentse a “web-szemetet”, és terjedésének gyorsaságát. A minőségi torrentek és készítőinek védelmével talán újra megbecsültek lesznek csapatok, és a felhasználók újra tudatosan torrenteznek, ne adj isten nem nyomnak rá az első letöltés gombra.
Aki régen torrentezik, az emlékszik, hogy régen ha DVDR, akkor Zso volt a jelszó. Hiába hozta ki valaki előbb, számtalan felhasználó tudott türelmesen várni a rég jól ismert ember termékére.
Az új szabály, hogy minden filmből csak a “legjobb” release-ek maradhatnak fenn az oldalon. Természetesen amíg nem érhető el jobb minőség, addig ezek is felkerülhetnek, de amint kijön egy jobb verzió a filmből, a korábbit törlik. Ráadásul a döntés itt egy kicsit közösségibb, mint ahogy azt megszokhattuk máshol. Nem feltétlen a staff dönti el, hanem több hozzáértő ember és releaser bevonásával hozzák meg a döntéseket. A cél az, hogy csak olyan release-ek legyenek az oldalon, amik bátran tölthetőek.
Itt az idevágó idézet az oldalról, amely pár mondatban ismerteti az új menüpontot, és a szabály működését:
Hosszas egyeztetés után, a csapatokkal, bevezettünk egy olyan rendszert is, amiben olyan releaserek vesznek részt akik már bizonyították a hozzá értésüket. Létrehoztunk egy “Megjelenések” menüt. (Amit az alsó menüsorban a “Meghívás mellett találtok.) Amiben az érkező releaseket találjátok meg. Tájékozódhattok min dolgoznak a releaserek. Szavazhattok kedvenc filmeitekre, releaseerietekre. Szavazott filmeitek kikerüléséről pm ben értesítünk titeket. Itt szerepelni fognak, mind a scene és p2p rlserek, de csakis olyanok akik már bizonyítottak a saját területükön. Nem szeretnénk senkit külön kiemelni, de ugyan úgy képviselteti magát a scene DVD és DVDrip készítés nagyágyú, mint a p2p dvdrip/bdrip készítők, vagy akár a p2p HD releaserek “nagy” nevei.
Lényegében arról van szó, hogy kapunk egy kis előzetes betekintést az érkező anyagokból, nem csak reménykedve ülünk a gép előtt. Ha a rendszer beválik, akkor talán a nagy tömeg is rászoktatható a minőségibb anyagokra, és hamar kikopnak a többi oldalról is a silány release-ek. (Jaj mi lesz akkor, megszűnik a Fikablog?!)
Magam részéről jó ötletnek tartom a kezdeményezést, egy kicsit talán kibővíteném a dolgot egy rövidebb-hosszabb leírással a csapatokról. Esetleg egy kis múlt, jelen jövő. A warez scene titokzatossága mára a múlté, hiszen nagyon sok p2p team jelent meg, akik bátran vállalják a munkáikat – hogy ezt jól teszik-e, hát mindenki döntse el maga. Ha folytatni akarják a közösségi irányt, ez egy jó lépés lesz.
május 8, 2010 at 11:48 de.
Ez kicsit labilis volt nekem úgy hogy utánna jártam. 2-3 hét után törlik ha van a szarabbon leecher, hogy ne csesszenek ki azzal akinek már meg van 80% pl. tehát cam után ha kijön az r5, akkor várnak a törléssel azért. aztán r5 után és a rip előtt is.
május 8, 2010 at 11:50 de.
na persze az előbbi félelem kiküszöbölhető egy dht-val, és belső trackivel (pl. vuze) 😀 de azért mégse.
május 8, 2010 at 12:27 du.
Az ok, hogy cam, tc, r5, scr törölve lesz, de két dvdrip közül mi alapján választanak?
Külföldi release-nél egyértelmű, a scene release biztosan jó, ellenőrzött. Persze ott is van rengeteg p2p release, ami néha hamarabb elkészül, mint a scene, persze csak slágerfilmekből.
Itthon viszont boldog-boldogtalan release-t gyárt. Sokkal nehezebb lesz két releaseről eldönteni, hogy melyik maradjon. Illetve itthon előszeretettel alkalmazzák a 2 cd-s méretet rövidebb filmeknél is, hogy jobb minőségű hang is elférjen rajta. Itt nyilván ez lesz a jobb minőségű, de az 1 cd-s is tökéletes minőség lesz arra, hogy valaki gépen, esetleg crt tv-n megnézze.
Merész húzás, várom a fejleményeket.
május 8, 2010 at 12:47 du.
Végre talán leáldozik a sufni relaser csapatoknak.
május 8, 2010 at 13:19 du.
Aztán a lúzer júzer a kis fos netével, aki több hetes seeddel tudja csak visszaosztani normális arányra, mindig várja meg a legjobbat, mert ha nem azt tölti sanszos hogy soha nem tudja visszaosztani törlés előtt és csak az arányát rontja ha korait szed le.
május 8, 2010 at 14:17 du.
@6: Akinek gyengébb nete volt, az szerintem eddig is óvatosan töltögetett.
május 8, 2010 at 14:34 du.
@ Manhattan,
Én pl amúgy is inkább megvárok valami normálisabb rlst, mint, hogy szedhessek le újra egy másikat mert akad, / szakad / ugrál / kockásodik vagy lejátszhatatlan a DVD.
Régen nem néztem hogy mik az új filmek, nem arra kerestem oldalakon. Rákerestem ilyenekre hogy ” Zso ”
” Zomb1e” , ” JohnDoe ” .. stb.. Ha volt új és kellett leszedtem, nem néztem nfo t, nem néztem még csak kommenteket sem, mert tudtam ,hogy semmi gond velük.
Manapság, hogy bizonyos legyek benne hogy le is tudom játszani , ki is tudom irni , stb.. utána kell járni, meg át kell nyálazni az X kommentet, amikből (ha szar a film) elég sok szokott lenni. Mert a lényeg az hogy otthon , haveroknál , stb.. mutogathasd, hogy megvan az XY film, a by kicsicsabi1016 rls ben, igaz hogy az 50 Ft os DVD t nem éri meg az a rls, de a lényeg hogy meglegyen.. Szerintem ennek nem ebbe az irányba kéne elmennie. Nem a számtalan webszemetet gyártó oldalnak kéne még jobban engedni. Ráadásul annak a tekintetében , hogy már a “normális” rlserek is unják ezt a sok szemetet. Mert mindenki aki már összehozott valami webshitet már kiskirálynak érzi magát. Meg lehet nézni ezt a jelenséget Mo. legnagyobb oldalain.
Szerintem ez a rendszer mind a usereknek , mind a releasereknek hasznos lehet. Ha jól csinálja a staff legalább annyira jó lesz, mint ahol már van hasonló külföldön.
május 8, 2010 at 15:36 du.
insane, március:
“Az utóbbi időben ismét elszaporodtak, az egy anyagból (filmből) fenn lévő nagyon sok változatok.
Ezért úgy döntöttünk, hogy az első feltöltés a nyerő – a további feltöltés lehetőségét ez határozza meg!
A további feltöltés lehetősége csak kizárólag minőségi javulás alapján, meghatározott formában lehetséges, ami a feltöltési szabályzatban le van írva.
Ez az új szabály érinti mindazokat a felhasználókat, akik valamilyen formában feltöltenek az oldalra (felhasználók – tagok – feltöltők egyaránt). Ezért feltöltés előtt mindenképpen ajánlott a Feltöltési Szabály változásait figyelmesen elolvasni, valamit érdemes a már fenn lévő ugyanolyan anyagokra rákeresni.”
jó ötlet amugy
május 8, 2010 at 16:20 du.
“Jaj mi lesz akkor, megszűnik a Fikablog?!”
bár úgy lenne…de nem azért, mert rossz oldal, hanem mert nem lenne, ami odaillő lenne (utópia)
május 8, 2010 at 19:52 du.
Én is ezt várom, de látod, mindig akad téma.
május 8, 2010 at 21:57 du.
erre a minőségi kérdésre én csak annyit írnék, Carpathianson volt ilyen, hogy kamerás magyar filmnél admin beírta, hogy a megengedett feletti felbontás xvidnél 688pixel de maradhat. Az, hogy tömegével kerülnek fel bd/brripek 720as szélességgel az nem gond. De a kamerás premierfilmnél ezt szóvá kell tenni 😀
ebből a rendszerből még mindig a béhát tartom korrektnek a max 3 hunxvid/film témával, aztán majd a letöltők idővel beállítják, hogy melyik verzió marad életben.
ncoreon meg buták hozzá a stafftagok, hogy normálisan moderálják és megy a kiskapuzás a hd-xvid verziókkal sima xvid kategóriában, ez most nem xvid ez x264, bdrip még nincs fennt stb totális káosz és sokan meglovagolják ezt a hullámot és ontják magukból a filmeket mint hightemplar.
A hazai warez jóideje halott ez elég jól belátható annak aki már legalább 2-3 éve torrentezik. Nagyon kevés a normális forrással megáldott csapat, aki van az kiadja a verzióját amiből aztán dolgozik boldog boldogtalan, az orosz közösségnek köszönhetően pedig még alig ért le valamiből a friss xvid verzió már muxolják is a bdripre, mert az jó, ez a sláger és hiszik, hogy szebb amit látnak. Nincs már verseny, leosztott lapok vannak amiből hol az egyik hol a másik csapat tud játszani attól függően kinek mennyi ideje van az adott héten. Viszont pozitívum, hogy mennek társulások és nagyobb dvd csapatok mellé “betársulnak” xvid grpok akik odafigyelnek arra, hogy feleslegesen ne kelljen már letölteni 1,4-2gigát egy huszadrangú romantikus komédiához hanem jó lesz az teljesen 700megás méretben is.
Ennél már csak akkor lesz rosszabb, ha rájön a sok vérpistike a hd filmgyártás mikéntjére révén ugyanannyi a munka vele kábé mint egy xviddel csak ugye a méret nagyobb meg a kódolási idő, dehát anyuapu fizeti az i7et, a upc meg adja a 120megabitet így hamarosan ott is várható efféle korcsulás és mindenféle verzió feltűnése sajnos.
május 8, 2010 at 22:36 du.
sajnos ez gyakorlatilag “kiirthatatlan”
május 8, 2010 at 22:53 du.
Az ötlet nem rossz.
Majd kiderül, hogy a gyakorlatban, hogy fog működni.
Esetleg még egy olyan listát csinálhatnátok, hogy ezek az ajánlott releaserek miket szoktak csinálni pl.: melyik csapat csinál DVD-ket azon belül, ha létezik, akkor a magyar, angol feliratokat (hangot) is belerakják-e vagy sem, melyik készít bdrip-et, hozzá feliratot mellékel-e vagy sem, ki csinál 2 CD-s avikat….
május 9, 2010 at 10:05 de.
@eX: Valami olyat is irhattal volna, ami kapcsolodik a temahoz. Mindenhol van szar, szinte meggatolhatatlan, hogy terjedjen. eppen ezert tartom jo kezdemenyezesnek azt, amit a PREtorians csinal! Eszre kene mar venni, hogy nem csak a beha letezik… ideznek egy idevago reszt a cikkbol: “A PREtorians közel egy évvel azután, hogy a nagy oldalak közül elsőként szigorította és szűkítette a feltöltési szabályzatát,..”
puszi
május 9, 2010 at 10:24 de.
Alapból a hazai kurv@igényes torrentközösség kezdte el ezt a nekem legalább 2 hang kell a filmhez mert úgy a király dolgot, előtte teljesen jól megvolt vele mindenki. Aki angolul akarta megnézni a filmet az már leszedte x héttel/hónappal a magyar megjelenés előtt és látta, aki meg szinkronosan akarja leszedni annak “pazarlás” a második audiotrack. Archiválni nem archivál senki mert minek, torrenten úgyis fennt van volt és lesz újra, ha mást nem gipszjakab123 leripeli újból nem probléma.
Belső körök rebesgetnek valami p2p-dbt (lol) kiváncsi vagyok az, hogyan fog felépülni és mire lesz jó, révén a rarozáson kívül a többi szabály szinte 1:1ben alkalmazható az eredeti release szabályzatokból. És akkor majd jöhet renbosziksz aki leosztja Gazdit, hogy megint kitörölte remakeben a ws menüt és nem lehet normálisan FS tévén filmet nézni miatta 😀
Utópia az egész és soha nem lesz vége, csinálhat bárki bármit, mivel minden szemétre igény van a kis oldalak pedig pont ezeket termelik ergó ha a nagyokra nem kerül ki a kis oldalakon fogja megkeresni az egyszeri user, persze ne nekem legyen igazam
május 9, 2010 at 10:37 de.
@ eX ,
” 3 Hunxvid/Film”
Ha kipakolnak 3 olyan filmet oda ami ilyen ” next – next – next ” programokkal összedobott szar, és mivel kinnt van a 3 film, emiatt nem kerülhet fel a jobb, amivel foglalkoztak, és nem összedobták 10 perc alatt..
Tényleg ezt jobb rendszernek tartod ?
Vagy az jobb , hogy ugyan úgy megmarad az, hogy X rls / film. De mindig az akkori tudásnak és technikának megfelelő legjobb marad kinn ?
Szerinted, melyik a jobb ?
Persze , nem mintha aggódni kéne BH miatt, mert elég tapasztalt a staff releaserek terén is.
Természetesen , sok olyan oldal van ami tele van szeméttel, akár nkór , akár carpathians, akár majom, stb.. ezen oldalakon, nagy részt a staff ” tudatlansága ” az ami miatt ez bekövetkezhetett, hisz a saját szabályaikat rúgják fel. Akkor nem értem minek hozták meg őket. Nagyon sok normális releasernek lett már elege ebből. (lsd.: fikablog hdtv vs ncore ) Ezen lehet változtatni, szerintem nem baj, hogy van / lesz egy olyan oldal, aki oda figyel ugyan úgy a releaserekre mint a saját userjeire. Hisz az ,hogy ha a userek megbecsülik az adott felet , aki szenvedett a releasezel az egy kis önbizalmat ad neki ebben a webshit rengetegben. Az meg, hogy a userek a legjobb torrenteket tölthetik csak jó nekik 🙂 …
május 9, 2010 at 10:48 de.
Engem 1 nap alatt töröltek az oldalról mert volt 1es arányom leszedtem egy 20 gbos játékot még éppen töltöttem vissza máris törlés fos egy oldal tele reklámkkal
május 9, 2010 at 11:19 de.
wntd: azért az nagyon ritka ha noname csapatok jönnek ki először xvid verziókkal premierfilmekből, az meg tényleg minimális ha az első 3 verzió is noname. De mivel ott azért szűrik a brrip féle baromságokat elég jól fennt áll a rendszer. Értelemszerűen avatarból nem fog kimenni 700as verzió mert nincs olyan aki lekódolná. Kivétel Timba, bár ő már nemigazán aktív ha meg véletlenül nincs kinnt “minőségi” rip de már foglaltak a “helyek” akkor gond nélkül törlik a gyengébb verziókat, volt már rá nem 1 példa, sőt visszamenőleg is takarítás folyik, retail verziók után felesleg a mozis meg házibarkács dvd és igazuk is van.
május 9, 2010 at 11:26 de.
“” next – next – next ” programokkal összedobott szar”
lényegében majd mindegyik program next-next-next amihez készült gui 🙂 ha mencoderrel kódolnak akkor ugye kimarad az mp3 normalizálás, legalábbis a built-in cuccal (-mp3lame) azt meg kétlem, hogy külön fennt lenne transcode emiatt. marad a gk, soso én nem szeretem, avisynth+virtualdub+lame+xvidencraw, ezek is mind “wizard” programok, csak több tudás kell hozzá mint a fizetős FUWban ahol előre ugye be van állítva egy quality scale amit tologathat a user, de nem tudja mit is állít valójában, viszont a végeredmény meg kompatibilis lesz asztalikkal a legtöbb esetben ( pb suxx ) de a letöltőknek nincsen igénye arra, hogy minőséget töltsön, ha nem csúszik észrevehetően a hang ( 2-3 másodpercet, mert van akinek még az 1 másodperc sem tűnik fel ) akkor kényelmesen megnézi. A képarány fogalmát nem ismeri, max annyit vesz észre, hogy xy szereplő jól meghízott a filmben. Az új generáció ebbe esik bele, a régiek meg tudják, hogy anno kincs volt ha volt valamiből xvid verzió, nemhogy kikerülés után 2 órával már 4-5 verzió fityeg a neten. “Tanulni” meg egyik sem fog, hiába csinálnál te igényességi kódexet
május 9, 2010 at 11:49 de.
@ eX
pont ezért írtam , hogy nem kell őket sem féleténi ,hogy tele lesznek szeméttel. Igazából , egy bizonyos szinten ott is létezik az a rendszer amit pre bevezetett.. Mivel tudom én is jól, hogy a falra másznak ha már kimegy valami HDTV “csoda rls”. Preto most lépett egyet, hasonló rendszert már találhatunk pár oldalon. ( Megjelenésekkel – rlstörlésekkel együtt )Talán példa az egyik külföldi HD oldal lenne. Ahol ez szépen megy, megbecsülik és meg tudják várni a minőségi releaseket. Ott már nem kell mondani hogy melyik rls a jó, mert tudják. Itthon is ez kéne , nem kell mondani ,hogy egy Thick jobb mint a romario.. Én is szívesebben látnám viszont azt a helyzetet , amit a cikk is említ … ” Régen meg tudták várni Zso rlseket ” .. Nem hiszem ,hogy gond lenne az a +1 / 2 nap várni egy Thick re, vagy Supi esetleg Gazdi újabb releaseire. Ez egy “tudat” amit a magyar torrentező társadalom elfelejtett.. Nem is kell minden oldalon bevezetni ezt, de nagyon – nagyon sokan igénylik azt ,hogy ne basszanak el lemezeket mikor kiírnak egy DVD t és össze vissza ugrál a lejátszóban, ne pixelhalmaz DVDripet nézzenek és ne valami igénytelen HD t szedjenek le.
@ asdsf
Bizonyára volt olyan, hogy minden ok nélkül 1 es aránnyal törölnek egy oldalról :DD
május 9, 2010 at 15:06 du.
eX 2010. May 08. 21:57 :
“erre a minőségi kérdésre én csak annyit írnék, Carpathianson volt ilyen, hogy kamerás magyar filmnél admin beírta, hogy a megengedett feletti felbontás xvidnél 688pixel de maradhat. Az, hogy tömegével kerülnek fel bd/brripek 720as szélességgel az nem gond. De a kamerás premierfilmnél ezt szóvá kell tenni.”
Egy xvid-nél DVDRip esetén a megengedett felbontás 640x … és nem véletlen van erre maximalizálva, és kerülnek törlésre azok, amik a release standart és a feltöltési szabályokban leírt technikai követelményeknek nem felelnek meg.. A scene minőségre vonatkozó technikai előírásait mi is kötelezőnek tartjuk.
Egy BD/BRRip esetén ugyan ez lehet 720x…. mivel az abból készült még jó minőség lehet megfelelő bitráta esetén és a mai asztali lejátszók is elviszik.
Tény, hogy annak ellenére hogy a DUPE-ra vonatkozó előírások már az oldal indulása óta léteznek és elég szigorúak, az alkalmazásuk nem volt eddig következetes.
Tehát ezt nem szabályozni kell a Carpathianson, mindössze csak következetesen alkalmazni és betartani, ugyan úgy, mint azt a szabályozást, ami most a BD/BRRipek területén lévő káosz és szemét áradat megszüntetésére született, egy minimális szabályozást hozva arról, hogy e két kategóriában mi kerülhet fel az oldalra és mi nem.
Annak hogy miért nem kerül ki a köztudatba az amit csinálunk a minőség érdekében egyetlen oka van. Nem célunk a nyilvánosság, sem pedig az, hogy velünk foglalkozzanak. Annak hogy jó, vagy rossz amit teszünk egyetlen fokmérője van, az userek visszajelzései és elégedettsége. Éppen ezért lehet az oldalon bírálni az adott release minőségét tényekkel alátámasztva kulturált formában szemben sok más oldallal.
május 9, 2010 at 15:44 du.
@ Andreas,
Azért abban egyet kell értenem eX el, hogy nagyon kis mértékben tartjátok be a saját szabályaitokat..
“Egy BD/BRRip esetén ugyan ez lehet 720x… ” – Egy 720p s bdrip is sincs kinn ugye ? 🙂
“Éppen ezért lehet az oldalon bírálni az adott release minőségét tényekkel alátámasztva kulturált formában szemben sok más oldallal.”
– Következö minöséggel vonatkozó hozzászólás után le fogom tiltani a kommentelést!!! –
( ezt mintha egy moditok irta volna )
Tény ,hogy olyan oldal ahol szintén szigorúak a szabályok, de minek vannak ha nem tartatják be ?
május 9, 2010 at 17:00 du.
# wntd 2010. May 09. 15:44 :
@ Andreas,
Azért abban egyet kell értenem eX el, hogy nagyon kis mértékben tartjátok be a saját szabályaitokat..
“Egy BD/BRRip esetén ugyan ez lehet 720x… ” – Egy 720p s bdrip is sincs kinn ugye ? 🙂
“Éppen ezért lehet az oldalon bírálni az adott release minőségét tényekkel alátámasztva kulturált formában szemben sok más oldallal.”
– Következö minöséggel vonatkozó hozzászólás után le fogom tiltani a kommentelést!!! –
( ezt mintha egy moditok irta volna )
Tény ,hogy olyan oldal ahol szintén szigorúak a szabályok, de minek vannak ha nem tartatják be ?
A BD/BRRip végleges kiírt szabályozása ma került ki. Tehát van, de nem lesz, legalábbis xvidben.
Találkoztam vele én is, meg is beszéltük a dolgot a móddal.
Ez a szabályoz jó, elméletileg és ezzel majd a Pretorians is találkozik.
A probléma csak az vele, hogy több kérdést vet fel, mint amit megold.
Például:
– Ki és mi alapján dönti el, hogy melyik a jobb?
-Valóban az e jobb?
– H az a jobb ami most került ki, akkor ha törlöm a tegnapi 20-30 seedert vágok el attól, hogy vissza tudja osztani.
Rengeteg kérdés merül még fel és vele probléma.
Ahhoz hogy ezt meg lehessen valósítani olyan csapat kell, amelyik megfelelő ismereti háttérrel rendelkezik.
Mindehhez idő kell, nem kevés.
Ha mindez a Pretorianson megvan, szerencsések és működni fog a dolog, ha nincs, akkor hosszú időre lesz szükségük mire ez egyenesbe kerül. Én azt kívánom nekik, hogy sikerüljön és végre menjünk abba az irányba, hogy kevesebb torrent, de minőségibb.
Mi is sok problémával szembesültünk és szembesülünk még most is. Alapvető hibát vétettünk, túl nagyot akartunk lépni egyszerre. Sok kis lépéssel az ember sokszor tovább jut.
Hibák, ballépések voltak, vannak, lesznek. 🙂
De ha már oda eljutottunk, hogy ezeket felismerjük és elismerjük, akkor szerintem jó úton vagyunk.
május 9, 2010 at 17:43 du.
amúgy érdekes hogy ez a cikk pont most került ki a pre vel kapcsolatban mikor carp-on megtörtént a bd és brrip hulladékok vissza szorítása. 🙂
hirtelen azt hittem elírták a címet de már látom hogy csak a véletlen 😀
május 9, 2010 at 17:56 du.
# andale 2010. May 09. 17:43 :
amúgy érdekes hogy ez a cikk pont most került ki a pre vel kapcsolatban mikor carp-on megtörtént a bd és brrip hulladékok vissza szorítása. 🙂
hirtelen azt hittem elírták a címet de már látom hogy csak a véletlen 😀
A kettőnek nincs köze egymáshoz. Ahhoz viszont van köze, hogy felhívta a figyelmünket arra, hogy ha már ezek a szabályok a DUPE-re vonatkoztatva megvannak a kezdetek óta, alkalmazni is kéne.
A BD/BR dolog már egy ideje vita tárgya volt, mi kerüljön bele és mi nem. Nem vagyunk scene, tehát nem akarunk ilyen dolgok meghatározásával foglalkozni, nem feladatunk és nem is értünk hozzá ebben a mélységben, de hulladék tároló sem vagyunk, tehát valamit lépni kellett, mert már besokaltunk. Így egy köztes, rövid, lényegre törő szabályozás született saját magunkra vonatkoztatva.
május 9, 2010 at 17:56 du.
@ andale
Mi érdekes abban ,hogy valahol szigorítanak /pre/ és utána lépnek máshol is /carp/ ?
Tavaly 1-2 hét alatt lépett a 2 nagy oldal is, ahogy a 2 asvainfo s cikket nézem..
@ andreas , a kérdéseidre a cikkben is megtalálod a választ. A pretorianson _IS_ teljesen jól megoldották mind azt amit te felvetettél mint esetleges felmerülő kérdések. Ezért írták ,hogy nem kevés releser bevonásával csinálják a dolgot. Ha sikerül ezt legelább szinten tartani , mert ahogy ma láttam olyan releaserek vannak ott mint Thick , legacy , stb.. akkor végre lehet itthon egy ( vagy még egy ) oldal ahol a minőség számít.
május 9, 2010 at 18:12 du.
“Egy xvid-nél DVDRip esetén a megengedett felbontás 640x … és nem véletlen van erre maximalizálva, és kerülnek törlésre azok, amik a release standart és a feltöltési szabályokban leírt technikai követelményeknek nem felelnek meg..
Egy BD/BRRip esetén ugyan ez lehet 720x…. mivel az abból készült még jó minőség lehet megfelelő bitráta esetén és a mai asztali lejátszók is elviszik.”
Ez lehet csak nekem káosz, nem azért nem fogja nem vinni asztali mert nem 640 a szélessége hanem éppen 656,688,704,720. ezeket is ugyanúgy megeszi. Ha pedig tényleg a minőségre vagytok igényesek akkor ti is beláthatjátok, hogy lejátszás közben tévén/monitoron nem látszik különbség a dvdrip és a brrip között sőt nagy általánosságban elmondható, hogy ~1mbit feletti filmeknél sem fogsz észrevenni látható különbséget a lejátszás során. Persze aki 15 centiről bámulja a 24″os monitort és nagyítóval figyeli a felskálázott filmet annak teljesen mindegy.
“A scene minőségre vonatkozó technikai előírásait mi is kötelezőnek tartjuk.”
Márpedig a scene elég egyértelműen leírja, hogy bdrip/dvdrip allowed azok is a “standard” felbontásig azaz 640 szélességig. Akkor, hogy lehet, hogy “Egy BD/BRRip esetén ugyan ez lehet 720x” amit szabad kisökörnek?
Lehet csak én nem értem tisztán a dolgot.
Alapból ugye wareznél beszélhetünk SD meg HD felbontásról
SDnél 720pixel alatti filmek
a dvd pal esetben 720×576,720×480 ntsc esetén
ripeknél 720 alatti felbontás, dvdrip/bdrip/brrip, de lehet ez x264 is, mert arra is kezdenek most sokan rászokni
Míg HDnál meg ugye ott a 720p az 1280 szélességgel és az 1080p az 1920assal.
Ezeket nem támogatják az asztali standard lejátszók, éppen ezért én totális etetésnek tartom az efféle filmeket bekavarni a sima xvid kategóriáb lévén a naív user legtöbb esetben csak a filmcímet tudja értelmezni ezért is zavaró nc-n a hightemplar féle gyártósor. Ezek a releaserek a kiskapukat használják mert máshoz nem értenek, a célük pedig nem az örömszerzés lesz hanem a userek összezavarása. Az a gond, hogy sok az új formátum de a közösség baromira nem nyitott még ezekre, nincsenek kiforrott dolgok hozzájuk se kategóriák etc, külföldön elmegy egy 200k-s oldalon ahol az egész világból vannak userek, de az itthoni kereseteket és intelligenciát figyelembe véve ez még jópár évig nem lesz megoldva itthon.
május 9, 2010 at 21:01 du.
eddig csak elvétve használtam a pre-t de sztem mostantól többet fogom és remélem, több oldal is szintén átveszi ezt
május 10, 2010 at 7:15 de.
@ eX:
Mencoderrel nagyon szépen lehet paraméterezni a hangot, normalizálni is. A virtualdubhoz meg ajánlott a lame, nem sok releaser-t ismerek mondjuk, aki ezzel magabiztosan kódol (és nem varázsol), de vannnak azért.
Aki FUW-al pontosan crop-ol, az festi magát. A kezdők ygakori hibája még, hogy -mivel fogalmuk sincs mi az a B kocka- alapbeállításon hagyják a wizzard-ot, a 2 B kockával meg ugrott is az asztali kompatibilitás. Ugyanez a helyzet a bd/br-rip-ekkel, igaz, ma azért a legtöbb muxer odafigyel a forrás kiválasztásánál, sőt az egyéb paraméterekre is. Mellesleg a “külföld-től” nem kell elájulni, jó nagy szemetesláda a legtöbb külföldi oldal is.
Tény, hogy sajnos-nem sajnos, a br/bd-ripek, ha ésszel készülnek (mind méret mind paraméterek terén) jobbak lesznek mindíg is, a forrás ezt kapásból meghatározza (mondom ezt úgy, hogy leginkább csak kívülállóként és felhasználóként nézem ezeket a releaseket/relanzákat.
Végül: Úgy gondolom, nehéz dió maga ez a szűrés téma, a legnagyobb “fal” maga a user. Amíg a nagy többség a “-mit okoskodsz, simán nézhető…” szakértelemmel jellemez egy release-t, nehéz elmagyarázni neki, mi is volt vele a gond.
Sok sikert hozzá.
május 10, 2010 at 11:42 de.
@ wntd
olvasd el az előtted lévő hozzászólást és rájöhetsz hogy a kettő teljesen függetlenül történt…
szerintem carp-on valószínűleg nagy ívben szarnak rá hogy mi történik a bábszínházban .. 🙂
ha másban nem is ebben biztosak lehetünk 😀
május 10, 2010 at 12:00 du.
Én is csak azon aggályomat fejteném ki miszerint kijön egy film, a user lekapja, örül a fejének hogy de jó, megvan, lehet leszedte dvd-ben valami kisebb nevű embertől, erre jön egy ismertebb releaser, lehet semmivel se jobb a melója, de mivel ismert, ezért a staff minden esetben neki fog kedvezni (nem kell a duma, így lesz) és akkor szegény user báldoz 4,45 gigát mert neki ez a film annyira kell hogy házimozin akarja nézni (lehet szerencsétlen fél évente leszed 1 dvd-t) és az otthoni 2 megabites netjével próbálja visszatölteni/nem lehetetlen a téma amúgy csak mocskos sokáig tart/, de kijön csúszással (ez nagyon ritka,de előfordul) a releasertől a cucc és törlik az előzőt, és a srác/lány meg csak tátog hogy ő tolná vissza de valami barom törölte hogy egy megcsúszott, de minőségi szempontból lehet ugyan olyan cucc felkerült, mert azt teszem azt nem pl. MoSze (only p2p, egy hibás cuccot nem szedtem tőle, tényleg faszarányos dvd-ket gyárt) hanem pl. a Thick (p2p+warez ezerrel,ergo több kapcsolatuk van meg ismerem őket elég jól, tudnak… hogy is mondjam… intézkedni :D) csinálta.. Itt nem a fikán van a hangsúly, mert thick is kurva jó /személyes dolgokat meg nem mondok/, egy szart nem szedtem tőlük, csak ez a példa jutott eszembe..;)
Ergo tény hogy a szemetet ki kell irtani, de ha normálisan be lenne tartva a dupe-os szabály (azért bh-ra is kerül fel nem egyszer dupe-os cucc, találkoztam több dvd5-el is ami többször is felkerült a dupe szabályzat bevezetése után, és itt nem costum vs. retail dolgokról van szó), nem lenne gond.. Mivel az ismertebb releaserek rendelkeznek háttérforrásokkal kevés az esély arra, hogy pistike előbb hozza a cuccot mint ők..Sokszor kapcsolatban állnak külföldi teamekkel is akikkel csereberélnek, így jönnek ki hónapokkal előbb olyan filmek warezon amik lehet fél év múlva vannak kint itthon hivatalosan dvd-n (pl. A Bourne Ultimátum jó pár éve), vagy lekapják külföldi warez oldalakról.. egy parlagi pistike ilyen háttérforrással nem rendelkezik.. mert ugye ha már releaser az ember akkor feltételezhető hogy van forrása is.. ha nincs akkor meg mi a rákot képzel magáról hogy releasernek hazudja magát nem?
Meg akkor jön a fricska ha az ismert releaser elrontja a cuccot, de az előző hibátlan cuccot törölték mert ő p2p+warez, a másik team meg only p2p,ergo kevésbé ismert.. Zso-tól is van nem egy hibás dvd-m (pl. Távkapcs meg még jó pár, csak az nem hibázik aki nem dolgozik)…
És nem hinném hogy minden egyes dvd le lesz tesztelve egy másik releaser által mielőtt törölnék az előtte lévőt.. Erre mérhet vehet mindenki..Ennyi ideje senkinek nincs, meg ennyire a kutyát se érdekli..
Szerintem a p2p nem arról szól hogy akinek nagy a netje csak az tudjon érvényesülni a kicsikkel meg jól kibasszunk, ja vagy ne szedjenek semmit, mert ki a fenék ők,vagy csak 700 mb-os ripp szarokat szedjenek, mert minek nekik a, mittomén, a hd-s minőségű cucc, legyen nekik jó a xvid baze’:).. nem mindenhol anyagi oka van annak hogy az illető nem tud jobb netet beköttetni és nem mindenki akkora kocka hogy seed szervert béreljen.. meg ha a szerver bebukik, akkor utána még jól rá is cseszhet az illető (3 évig használtam seed szervert, de akkor még nem ment a cirkusz)… nem ide tartozó téma, de egyik haverom adminként volt fent cinemán, múlt héten behívta a policáj, pedig igazából az oldalt nem is használta csak chatelni járt fel meg “adminkodni”.. Majd megkérdem mire jutottak.
Ja hogy várjanak a legjobbra.. és ha minden második nap kiadnak egy “jobbat”?? vagy fél naponként?? 😀 a releaserek meg valószínű percre meg napra pontosan megmondják majd hogy mikor prezentálják a cuccukat.. pláne hogy jó részük warezol és ott csak annak a cucca mehet ki, ergo csak az kap pénzt a cuccáért, aki elsőnek teszi ki az adott szerverre.. Én érzem ezt csak farkába harapó kígyónak?
Lehet csak én érzem ezt kicsit elhamarkodott dolognak mikor a dupe szabályzat elméletileg kiküszöböli a szemetet /nagy csapat, nagy háttérforrás, megeszik a kicsiket vacsorára/, hisz a moderátorok törölhetik a hibás release-t ha kiderül róla hogy gond van vele nem??
május 10, 2010 at 15:36 du.
barramundi
És ezt a mencoder-t honnan lehet leszedni mert kerestem.és nem találtam.
Linkelj már 1 oldalt sokat segítenél vele.
köszi
május 10, 2010 at 16:56 du.
http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html
Linuxon – sudo apt-get install mencoder
Windows – mencoder.exe beszerzése – cmdbol indítva paraméterezhető a kapcsolókkal
vagy vannak különféle gui-k, de akkor megint ugyan ott vagyunk, hogy “varázsló”
trialos
május 10, 2010 at 19:32 du.
google.com
május 11, 2010 at 0:09 de.
@ mk:
Néha teljesen hülyeségeket beszélsz, pl :
1. Ja hogy várjanak a legjobbra.. és ha minden második nap kiadnak egy “jobbat”?? vagy fél naponként??
– Mondd már meg ilyen hányszor volt ? Kijött egy Zomb1e anno, utána volt jobb ? .. Tudom ,hogy fáj hogy nem source vagy knight ot irtam, de az se gyakran fordult elő hogy kijött thick és utána fél oránként jöttek a jobb rlsek.. Át gondolod néha miket írsz ?
2. Meg akkor jön a fricska ha az ismert releaser elrontja a cuccot, de az előző hibátlan cuccot törölték mert ő p2p+warez, a másik team meg only p2p,ergo kevésbé ismert..
– Megint fogalmad nincs mit irtál.. vagy életedben nem jártál preton.. Mivel nem 1 p2p grp van aki jó munkát csinál, legyen az BDrip, vagy DVDrip .. Mivel ezeket ott is felleled.. p2p mégsem törlik ha jön(ne) scene.. Hanem dupe miatt bizony scenet törlik.. Én is belefutottam már ebbe mint upper. Ha nem jobb akkor minek ? még ha a “nagy” scene ből is van..
3. “Én is csak azon aggályomat fejteném ki miszerint kijön egy film, a user lekapja, örül a fejének hogy de jó, megvan, lehet leszedte dvd-ben valami kisebb nevű embertől, erre jön egy ismertebb releaser, lehet semmivel se jobb a melója, de mivel ismert, ezért a staff minden esetben neki fog kedvezni ”
Előbb leírtam, jah és nem az nkór ról van szó 🙂
4. “Mivel az ismertebb releaserek rendelkeznek háttérforrásokkal kevés az esély arra, hogy pistike előbb hozza a cuccot mint ők..” + “Lehet csak én érzem ezt kicsit elhamarkodott dolognak mikor a dupe szabályzat elméletileg kiküszöböli a szemetet /nagy csapat, nagy háttérforrás, megeszik a kicsiket vacsorára/, hisz a moderátorok törölhetik a hibás release-t ha kiderül róla hogy gond van vele nem?? ‘”
Hány példát szeretnél látni a romario és társai piacos DVD k kikerüléséről ? Melyik volt kinnt előbb a shriinkes piacos poháralátét , vagy a normális encode ?
2. része.. -> Namost a romario DVD t mire fel törölnék ? Írnád gondolom mert van jobb .. Hopp , pont ez a szabályt hozták meg 😮
Külföldön , _ NEM EGY _ oldlaon müködik hasonló rendszer, az egyik legismertebb HD oldalon is. Ha a pretorians staff csak fele annyira “képzett” vagy fele annyire megy csak jól a rendszer.. Már akkor hatalmas lépést jelent itthon.
Gondolom, nulla háttér tudással ( az oldalról – pre ) beleböfögtél a témába .. nem ? – de –
Példálózól itt a bh val, igazábol szabályzatba fektették és kibővítették ami ott már régen megy – íratlanul – . Nem tudom feltűnt e, de ott is irtják ezeket a webshiteket, ha van jobb rls, és betelt a dupe rulesben a hely, akkor minek még fenn a szar ? Itt ez annyiban más, hogy nem várják meg hogy “beteljen a hely”..
május 11, 2010 at 9:11 de.
barramundi
Szinte mindenben osztom a véleményedet, de:
“Tény, hogy sajnos-nem sajnos, a br/bd-ripek, ha ésszel készülnek (mind méret mind paraméterek terén) jobbak lesznek mindíg is, a forrás ezt kapásból meghatározza …”
A sajnos szót miért használtad? Ha tény hogy a jól készített BR/BDRip-ek szebbek, akkor itt mire vonatkozik a sajnos? Ha a szerencsétlen user sok esetben ugyanabban a méretben láthatóan szebb minőséget kap az miért sajnos? És itt látom a legnagyobb problémát, egyeseknél valami olyan zsigeri ellenállás mutatkozik a láthatóan jobb minőség ellen, aminek az okait nem értem. Annó nem emlékeszem, hogy a divx megjelenésekor sokan visszasírták volna az SVCD Mpeg-2 korszakot, pedig ott csak sima codec váltás történt, a forrás változatlan maradt. Most egy sokkal jobb forrás jött a képbe, szebb végeredménnyel ,ugyanolyan lejátszhatósági paraméterekkel…Én értem, hogy a régimódi DVDRip készítőknek most fáj, hogy sok esetben 20 perc alatt (mux jó anyagra), jobb minőség keletkezik mint amit DVD-ből valaha is csinálni tudnának. De azért ez már túlzás, hogy a nevesebb release-erek, és magukat szakértőknek gondolók milyen hangulatot próbálnak gerjeszteni a BR/BDRip-ek körül /természetesen nem rád gondoltam/…
ALL
Félreértés ne essék a szargyárosokkal le kell számolni, de ne az alapján süssétek valakire a szargyáros címkét, hogy muxol vagy nem muxol, 720p-ből 1080p-ből vagy BD50-ből kódol-e. Nem! A végeredmény a fontos: Ne kockásodjon, ne legyen filterezve, színek változatlanok legyenek, vigye asztali, 2GB alatti legyen /vagy vágott/, kiegészítő sub ha kell akkor legyen, ne 640-es AC3 vagy DTS virítson alatta, csúcs bitráta ne legyen néhol 7000-8000 kbps stb. stb. Ezek a dolgok bizonyíthatóak, igazolhatóak és ezek alapján lehet minőséginek vagy fosnak tekinteni egy release-t. Aki ért hozzá az 720p ből szebbet készít mint aki legányol egy BD50-et. Jó példa erre a sok külföldi BDRip /Nedivix, Dash, IMBt mind hulladék/, vagy egy pár magyar BD50 relanzátor név nélkül.
május 11, 2010 at 9:32 de.
Aki nem tud minoseget csinalni, az ne csinaljon, es bizzunk benne, hogy akik jot csinalnak, eletuk vegeg, es azutan is csinalni fogjak.
május 11, 2010 at 9:41 de.
wntd: bitsen azért teljesen más a helyzet, ott nem minden jöttment “releaserkedik” mint itthon, és ha ott új verziót akarsz feltenni akkor annak nyomatékos oka kell, hogy legyen. Ott van egy elég komoly offer rendszer, elég durva arcokkal akikkel értelmesen lehet vitatkozni mert értenek ahhoz amiről vitáznak ellenben itthon ahol ez free meg nézhető mennyanyádba stílussal lerendezik a dolgokat.
Lassan már a bits is külön scenenek nevezhető lévén annak a munkája kerülhet ki előbb nyomja a gombot, nem véletlen, hogy sokan már inkább usenetre nyomják ki a filmeket mert oda nem kerülhet ki. Ha megnyomták a gombot nem kerülhet fel scene verzió stb, tény baromi jól működik a rendszer hiszen mindenből csak 1 verzió marad fennt és köszönhetően a sok hc külföldinek a seed is valami eszméletlen a legrégebbi cuccoknál is. Ott maximalisták az emberek lásd Avatar-esir ahol egyetlen képkockányi glitch volt a kép alsó sarkában mégis törölték majd ~1000 seederrel mert hibás volt. Itthon ezt hányan nyelnék le szerinted, akár egy 700as xvid esetében is? Ha ingyen volt nem emel szót érte senki, ha elszámolta a letöltést akkor meg köcsög a staff. Elkorcsult az itthoni torrentezés de ezt nem fogja az egyszeri ember belátni
május 11, 2010 at 17:02 du.
@ eX,
Ez így van. De nem is az egyszeri embernek kell belátni, hanem az oldalak staffjának.
Tény , hogy nem sok helyen van olyan staff ,hogy ezt mind tudásban, mind időben véghez vigye. ( lsd ncore vagy carp. vaktába dobálóznak a szabályokkal, szerintem fogalmuk sincs miket csinálnak ). Vannak azok az oldalak amiknek a reklám a lényeg pl , majom. Őket soha nem fogod rávenni ,hogy lépjenek ilyen lépéseket.
De az hogy bitsen ottvan jópár magyar user, az azt mutatja, hogy igen is van még olyan akit érdekel hogy mit szed le. Namost nekik meg ottlesz pretorians. Én eddig igy fogtam fel. Jópár oldalon fenn vagyok, – nem mindegyiken – bh után , talán preton van meg talán 1st ön is.. az a tudás a staffban, hogy egy ilyen rendszer jól működjön.
@ encsi
Azt írtad, hogy akkor jó egy rls ha nincs agyon filterezve, Akkor miért tartod jónak ,a az agyon filterezett, agyon élesített külföldi BDrip eket ? Mert manapság ez a divat.. Szerintem egy kezemen meg tudnám számolni ,hogy hány olyan BDrip rlser van aki érti is amit csinál. Mert a bykispista2010 aki rányomja a vison rls re hangot az nem… az nem minőség. “Paraszt vakításra” jó.. de egyébként egy nagy 0. De ez inkább fikablogra való dolog :).. Ha tényleg úgy összejön a pretoriansnak, mint ahogy azt várnám, akkor bizony erős oldal lehet.
május 11, 2010 at 17:39 du.
pretarians ezzel a lépésel tovább épül lefele..deto.
május 11, 2010 at 20:09 du.
Nem akarok nagy eszmei futtatásba szaladni.
De tényleg szükséges a minőség vissza hozatala.
Akár egy vagy több oldalnak vagy a tagja , őszintén magadnak is bevallhatod,; meglepetés mikor egy általad keresett dolgot kb.: 5-10 féle feltéttel kapod a szemed elé és csapni való szinten.
Itt válogathatsz a különböző rippek meg egyéb szarakodások közt csak azért ,hogy a sok kicccávó vakítson, hogy feltöltött és a tapasztalatlanok olyan seedek-be szaladnak bele, amit Te se minősítenél , még a legjobb esetben se makulátlan valaminek.
Ez kihat még szükséges torrent számot elérni akaró oldalakra ahol már nem, hogy tag szinten engedélyezett a dolog, de kiccávó tölti föl a másik szerencsétlen meg le.
Ne dobjatok meg kővel, de emlékezetűl visszadobok “kenyérrrel”: Első igazándi oldal számomra az eredeti Bitzone volt .
Minőségi volt , mert nem tölthetet föl mindenki kénye kedvére, voltak abban az idöben bannok és warnok.
És nem oszlott meg az oldal sebessége minden szar miatt, mert mindenki csak a minőséget tudta szedni .
május 12, 2010 at 9:36 de.
BitZone-ról inkább ne beszéljünk, első lépésük a minőség felé lehetne, hogy ők maguk hagyják abba a szar releasek gyártását és inkább rábízzák azokra a csapatokra a dolgot, akik meg tudnak két quant-ot különböztetni, 700mb mellé 5.1-es ac3 hangot raknak és még lehetne sorolni…
értem én, hogy elolvastak 1-2 tutort AVS-hez meg Vdubhoz, csak ez kevés lesz… ezt érezni is kell…
hogy xy filmet nem erőszakolunk 700 megára és van amit 1:40:00 hossza miatt nem csinálunk 1110mb-re csak azért mert lehetne…
május 12, 2010 at 9:36 de.
mod: …700mb mellé nem 5.1-es ac3 hangot raknak…
május 12, 2010 at 9:37 de.
“Tény , hogy nem sok helyen van olyan staff ,hogy ezt mind tudásban, mind időben véghez vigye. ( lsd ncore vagy carp. vaktába dobálóznak a szabályokkal, szerintem fogalmuk sincs miket csinálnak ). ”
Nem akartam ezt felhozni de muszáj lesz 🙂 itt van ez a film például: [NUKED CBR AUDIO]Seta.a.Multba.[2002].Hungarian.Audio.DVDRip-Spirit
Szépen lenukolták weben. 3,5 éve került bele a magyar db-be akkor emlékeim szerint még szabályzat sem volt “érvényben” illetve Spirit már akkor releaselt mikor a Carpathians staff fele még torrentezni se torrentezett ( kicsit ilyen idősebb vagyok mint Szlovákia feeling )
Más verzió nincsen a filmből, ez is vhs digitalizálás után került dvdripre vágva, ahogy nézegettem gyárilag nem jelent meg itthon ergó hiánypótló mint vision, szemo, jethro, angel, ocean munkái. Tény, jogos a cbr jelzés de ettől függetlenül a release még élvezhető. Viszont ha most ebből muxol valaki egy dvdt, amit majd pocokmester leripel vbr mp3ommal akkor már tökéletesen elfogadott lesz. Kicsit paradoxon a helyzet…
május 12, 2010 at 10:48 de.
@ wntd
Ha sikerül ezt legelább szinten tartani , mert ahogy ma láttam olyan releaserek vannak ott mint Thick , legacy , stb..
( lsd ncore vagy carp. vaktába dobálóznak a szabályokkal, szerintem fogalmuk sincs miket csinálnak ).
Az elsőre csak annyit, hogy LOL. Legközelebb mielőtt ilyet írsz, tájékozódj. 🙂
A másodikra annyit, hogy igen, szerinted. Neked ez a véleményed és bár ez így nem több mint fikázás, de tiszteletben tartom, nem vitázok vele. Már csak azért sem, mert gondolom e kérdésben legalább annyira vagy tájékozott, mint az elsőben. 🙂
Részemről a téma ezek után lezárva, csak érvekkel vitatkozom, fikázással nem. 🙂
május 12, 2010 at 14:24 du.
@Andreas,
1. Nem teljesen értem mi a LOL, ( ami ugye hangos nevetés – hogy lehet egyáltalán egy mondat hangos nevetés ? 😮 ) vagy szerinted , Thick vagy legacy nem jó rlser ? Olyan kéne oda mint macko aka isti ? 😀 ugyan már…
Vagy esetleg ha már leléptek onnét , máshova nem rakathatják ki a cuccaikat ?
2. Nézzünk tényeket :
– Bitzone kitiltva, buktátok sorozatokat is , grat ! – pedig még a felhasználóitok is tiltakoztak ellene..
– HDTV kitiltva, persze az ugyan olyan “minőségi” capathians brripek menjenek csak .. grat…
– van dupe szabályzatotok , “állítólag” már régóta.. de minek ? Avatar – kb 30 rls.. váo..
Szóval lehet dobálózni itt pren , vagy akár carpon is szabályokkal , de minek ha nem is tartatjátok be ?
Ráadásul az jelenti nektek a minőségi korlátozást hogy megszabjátok hogy nem lehet 720p vagy 1080p xvid ? – az uj bdrip szabályzat- . Ennek nem igy kéne lennie. Persze kéne valami háttér tudás hozzá, de ez nem elég arra, hogy kitűzzétek az amúgy is nevetségessé vált minőségi tracker lobogót.. Ha valami iylet szeretnétek és nem az öngólokat rugdosni a csapatok kitiltásával , kicsit többet kell foglalkozni a témával. Ahogy ezt bhn teszik, vagy épp próbálják preton.
május 12, 2010 at 15:29 du.
@wntd : Ez “vaktában dobálózás” inkább rád illik. Olvass utána, hogy mi hogyan működik arrafelé, mielőtt sületlenségeket írogatsz! 🙂
május 12, 2010 at 15:36 du.
@H2om4n:
Mert szerinted hogy működik ? Amúgy ha már így megemlítetted, mivel is dobálózok vaktában ?
Továbbá sztem ez a rendszer támogatja legalább annyira a releasereket, hogy legyen értelme a munkájuknak.. és ez egy nagy előre lépés véleményem szerint.
május 12, 2010 at 15:51 du.
# wntd 2010. May 12. 14:24 :
@Andreas,
1. Nem teljesen értem mi a LOL, ( ami ugye hangos nevetés – hogy lehet egyáltalán egy mondat hangos nevetés ? 😮 ) vagy szerinted , Thick vagy legacy nem jó rlser ? Olyan kéne oda mint macko aka isti ? 😀 ugyan már…
Vagy esetleg ha már leléptek onnét , máshova nem rakathatják ki a cuccaikat ?
2. Nézzünk tényeket :
– Bitzone kitiltva, buktátok sorozatokat is , grat ! – pedig még a felhasználóitok is tiltakoztak ellene..
– HDTV kitiltva, persze az ugyan olyan “minőségi” capathians brripek menjenek csak .. grat…
– van dupe szabályzatotok , “állítólag” már régóta.. de minek ? Avatar – kb 30 rls.. váo..
Szóval lehet dobálózni itt pren , vagy akár carpon is szabályokkal , de minek ha nem is tartatjátok be ?
Ráadásul az jelenti nektek a minőségi korlátozást hogy megszabjátok hogy nem lehet 720p vagy 1080p xvid ? – az uj bdrip szabályzat- . Ennek nem igy kéne lennie. Persze kéne valami háttér tudás hozzá, de ez nem elég arra, hogy kitűzzétek az amúgy is nevetségessé vált minőségi tracker lobogót.. Ha valami iylet szeretnétek és nem az öngólokat rugdosni a csapatok kitiltásával , kicsit többet kell foglalkozni a témával. Ahogy ezt bhn teszik, vagy épp próbálják preton.
Oksa nézzük a tényeket röviden:
Thick. Nem tartozik sehová. Nálunk volt kiemelt, HDTV balhékor nfo-ban is olvasható volt, hogy kérte vegyék le mindenhonnan ahol kiemelt, nem kíván elkötelezett lenni semmilyen formában egyik oldal felé sem. Azóta is maradt semleges minden formában.
Legacy. Olvass már el egy nfo-t jó? Benne van hogy hová tartozik. 🙂
Bitzone. Ugye nem azt akarod állítani hogy az XviD releasek jók voltak? Nézz már meg egy párat. Sorozatokat csinálnak mások is, elenyésző volt az ami tőlük felkerült.
HDTV ha annyira szereted őket, máshol még le tudod tölteni, ha jól tudom, nem mi voltunk az egyetlen és talán nem is az első aki tiltottuk őket. Nincsenek carp rippek már jó ideje, sem BR sem más. Ne haragudj de ebből is látszik, hogy ritkán látogatod az oldalt, vagy nem használod, persze mindkettő a Te dolgod.
1080p és 720p XviD
Elöször is, leírtam az elején, nem vagyunk scene, nem a mi feladatunk a szabályozása ezeknek. Valóban nem így kéne lennie, de úgy sem, hogy ezekkel árasszák el a p2p-t. Lásd HighTemplar féle …….
Tehát ennek megfelelően rövid és lényegre törő a szabályozás is.
Magyarázd már el nekem, hogy mire jó a 1080p és 720p XviD, amikor e felbontásokra ott van az X264 mkv? Azt erre találták ki. Ezeket a felbontások még az asztali se viszi, tehát azt sem lehet rá mondani, hogy ez előnye lenne az mkv-val szemben. Egyetlen olyan dolgot mondj nekem ami előnye az X264 mkv-val szemben. Márpedig ha előnye nincs, csak hátránya, mivel az X264 mkv ugyan ebben a felbontásban sokkal jobb minőséget ad, akkor semmi értelme azon kívül, hogy egy csomó dupe lesz belőle.
Senki nem akar minőségi tracker lobogót, ez marhaság, ilyen nem létezik.
Próbálkozások vannak, több kevesebb sikerrel arra, hogy lehetőleg a minősg kerüljön előtérbe a mennyiséggel szemben. Ez nem mindig sikerül. Nem is fog, mert nem olyan egyszerű dolog. Keress rá pár a cikk óta felkerült torrentre és meglátod mennyi a dupe, tehát ott sem olyan sima ügy ez, de ez nem is csoda. Idő kell hozzá, amíg kialakul a rendszer.
Mint írtam drukkolok nekik hogy sikerüljön, de nem lesz sima ügy. Ezt ők is tudják. Ha meg azt gondolod, hogy bármi amit írtam a preto ellen szól, igencsak nagyot tévedsz. A két oldalnak voltak régen nézeteltérései, amik azóta rendeződtek. Sok közös vonás van, még a fejlesztésekben is. 🙂 Tehát nem rivalizálunk, ha ezt hiszed. Mindössze annyi a különbség, hogy más módon haladunk előre.
május 12, 2010 at 17:47 du.
Mondjuk példaként lehetne törölni a hibás releaseket, ott van a 2.35:1re kódolt macko féle n+1edik avatar dvd