Mostanában kezd betörni a p2p piacra egy újfajta kódolási “csoda” a BRRip. Ez a cikk azért született, hogy megmutassa ennek a lehetőségeit és előnyeit, illetve felnyissa a tudatlan letöltők szemét, hogy bizony nem minden arany ami fénylik, azaz néhány képkockával mennyi mindent meg lehet etetni az emberrel.
Ahhoz, hogy pontosan elemezni tudjuk a dolgokat szükséges néhány háttérinformáció, azért, hogy a nem hozzáértők is nagyjából tisztában legyenek azzal, hogy miről is próbálok én most cikket írni.
Alapjában véve a BDRip,BRRip nem más, mint egy nagyfelbontású videó átméretezése. A kettő közötti különbség a forrásból adódik:
- BDRip: azon ripek, melyek közvetlenül a BluRay lemezről készülnek
- BRRip: azon ripek, melyek már egy korábban meglévő 720p/1080p változat újbóli lekódolásából kerülnek a közösség elé.
Röviden és tömören ennyi, nem szeretnék kitérni pontosabban a dolgokra az átlagos felhasználónak ennyi információ bőven elég lesz ahhoz, hogy megingassuk a hitét a dolgokban. Ha valahol véletlenül túl sok a szakzsargon, elnézést kérek, igyekszem úgy fogalmazni, hogy a laikus számára is érthetőek maradjanak a dolgok!
Anno, mikor az egész warezosdi elkezdődött, azért készültek a ripek a filmekből, mert nem mindenkinek adatott meg a lehetőség a gyors sávszélességre, így kisebb méretben tudták megtekinteni a filmeket. Az internetelérések gyorsulásával még mindig nagy az igény az efféle kis méretű tömörített filmekre, rengeteg az olyan film, ami egyszerűen bőven elég ekkora méretben, “gyengébb” minőségben is megtekinteni, nem fog sokat rontani az élvezeti minőségen. A cikk részben azért született, mert egyre inkább kezd az a tendencia betörni erre a piacra, hogy boldog boldogtalan nekiállt ezzel foglalkozni, nulla tudással és ontja magából a különféle változatokat, ami nem lenne baj, de a legtöbbje vagy teljesen felesleges, vagy lejátszhatatlan. Muszáj egy kört tennünk a jelenlegi release szabályzat felé, ami elég jól bekorlátozza azokat a lehetőségeket, amiket a mostani releaserek használhatnak. Ezek a korlátozások azért születtek meg ( nem, nem azért, hogy a letöltőket szívassák, hanem), hogy a piacon lévő asztali lejátszók gond nélkül lekezeljék ezeket a ripeket. Hiába fejlődik a technika, jelentek meg a hiperszuper kompakt lejátszók, a letöltők és így a magyar lakosság nagy részének otthoni háztartásában ilyen akciós, hipermarketes lejátszók vannak, amik nem képesek sajnos mindenféle extra dolog lejátszására. Sajnos a mostani sok kontárbarbár nincsen tisztában ezekkel a kikötésekkel és így rendszeresen olyan filmeket terítenek ki a virtuális piacra, amit legtöbb esetben számítógépen lehet csak megtekinteni.
Végül elérkeztünk oda, amiről írni is szeretnék pontosan, hogy miért rossz valójában ez a rengeteg brrip, ami kering mostanában a neten. Az egyszeri user számára kilopott képek alapján tátja mindenki a száját, hogy ez bizony mekkora jó minőség és megéri majd letölteni. Az ilyen embereknek sok mindent el lehet adni egy kis reklámmal, ez a cikk nekik született, hogy lássák, nem szabad bedőlniük egy-két képkockának.
A tisztánlátás végett következzen egy kis megjelenítési technikainfó, azért, hogy szemléltetni lehessen a különbségeket. A forgalomban levő CRT televíziók felbontása 640×480 képpont, míg az LCD tévéknél ez általában 1024×768 képpont. Egy átlagos számítógép monitor 1024×768 vagy 1280×1024 felbontáson üzemel ( nem térünk ki a terjedő WS monitorokra, szigorúan átlagot veszünk ). Nahmármost egy DVD lemez felbontása 720×576 képpont, ebből adódik, hogy tévén nézve szép minőség lesz, monitoron azonban már romlik az élvezhetőség. Ez a nagyítás miatt történik. Ugyanez a jelenség van jelen ripek esetében is és emiatt köti ki scene szabályzat a megengedett 640es maximális képszélességet, hogy az átméretezés nélkül jelenjen meg a megjelenítőn. Ez szép és jó dolog, de mi a helyzet a monitorok esetében? Az átlagosnak vett filmünket teljes képernyős élvezetéhez muszáj lesz felnagyítanunk 160-200%-ra, így romlik a minőség. Gondolom, ez mindenki számára világos. Itt jön képbe a sokak által éltetett és ajnározott mondat, hogy márpedig a brrip jobb minőség, mint a sima dvdrip. Ahogy az a mellékelt példaképeken látszódni fog, részben igazuk van. De, a sima dvdrip és brrip között nagyon kevesen ( értsd 1-3% ) képesek különbséget tenni, miközben tévén nézik. Tehát semmi értelme annak, hogy egy teljesen átlagos filmet, aminek bőven elég lenne a szokásos 700MBos méret, letöltsük hiperszuper brrip formában 2-3x akkora méretben, mert nem fogunk különbséget látni. Monitorok esetében más a helyzet, kétlem, hogy sokan használnának otthoni filmnézésre 640x480as felbontáson monitort, így a nagyítás miatt romlani fog a képminőség. Ahogy a mellékelt képeken láthatható a dvd/dvdrip és a brrip közötti különbség elenyésző.
Három filmet vettünk górcső alá, az Angyalok és démonok, a Boltkóros naplója és a Dragonball. Az alábbi linken láthatóak a sima ripekből kilopott képek. Ilyen minőségben pompáznak sima tévénézés esetén. Alapból a filmek dvdrip változata jelenik meg, az egeret a képre mozgatva átvált brrip változatra.
A bemutatófilmek
1024es felbontás esetén
- Angyalok és démonok
- Boltkóros naplója
- Dragonball
1280as felbontás esetén
- Angyalok és démonok
- Boltkóros naplója
- Dragonball
Remélem, a nem szakértő szemek is látják, hogy bizony elveszett az az extra, ami miatt ( “a jobb minőség”) töltötték az adott verziót. Nem rontani akarom a csapatok hírnevét, ezért nem fogok neveket sorolni, szimplán annyi lett volna a célom, hogy felnyissam az átlagos letöltők szemét és rájöjjenek, hogy nem szabad mindennek hinni. Lehet, hogy állóképeken jól mutat a különbség, de mozgás közben, mikor másodpercenként 24-25 képkocka pereg a szem előtt, nem fogod megmondani, hogy Te melyik verziót nézed. Ezeknek a cuccoknak legtöbbje zárt trackerekre készül, ahol pedig ugye fontos dolog az aránytartás és mindenki tudja, hogy az átlagnetező nem rendelkezik megfelelő feltöltéssel az ideális torrentezéshez. Ezek után talán belátják a releaserek és a letöltők is, hogy nem sok értelme van leszedni 2-3 gigás méretben a kiszemelt filmet, hanem megelégednek az átlagos mérettel, ezáltal kevesebb letöltést generálva és remélhetőleg jobb arányt tartva.
Köszönöm a figyelmet.
Felhívjuk az olvasóink figyelmét arra, hogy a cikk szerzője külsős, semmilyen formában nem kötődik az Asva.info-hoz.
november 27, 2009 at 18:26 du.
A sávszélesség nem gyors vagy lassú, hanem kicsi vagy nagy………
november 27, 2009 at 18:32 du.
Hmm!Érdekes megközelítés de nem nagyon lehet cáfolni!
november 27, 2009 at 18:51 du.
Kézből kontrázom. 1080p-s TV-n nézegetem ezeket 3 méterről és azonnal látni a különbséget.
Sokkal több a képeken, jeleneteken a tartalom. Szerintem a cikkíró nem éppen a lényeges szempontokat írta le, illetve nem is adok neki igazat a dolgokban… Hát ha még 5.1-es hangot hegesztenek rá az mp3 stereo helyett, máris jobb.
november 27, 2009 at 18:51 du.
Ja, és a BDrip tisztább azért!
november 27, 2009 at 18:56 du.
A cikk írója nem HD ready tv-re gondolt mikor azt írta TV, hanem crt tv-re.
A megközelítés pedig nem is lehetne helyesebb.
november 27, 2009 at 18:59 du.
BDrip tiszább ? mégjóhogy de itt BRrippekről van szó…a BRrip meg egy BDrip újrarippelve…
november 27, 2009 at 19:00 du.
Noja a TVs dolgot meg ne is említsük ki a pöcsömnek van pénze HDready Tvre baz…
november 27, 2009 at 19:01 du.
Tragya: az már a te szegénységi bizonyítványod, hogy fullhd tévén képes vagy sd ripeket nézni már bocs… hdreadyn is ronda, nemhogy fullhdn
november 27, 2009 at 19:12 du.
kb öngól a cikk, mert a képeken világosan látszik hogy a brripnek jobb a minősége, jobb PQ, sokkal több detail
analóg TVn nem érezhető, de az felett már mindenhol, akármelyik kis monitoron is
mutass nekem egy 1024-es 4:3-as LCD TV-t, nevicceljünk már
és az átlag felbontás 1280, de egy 22 WS monitor is 30 környkén beszrezhető, nem épp egy luxuscikk
meg a cikknek se eleje se vége, most a brrip-el van a gond, hogy dvdripek méretére egy sokkal jobb forrásból készül rip, ami kitűnő 5let, vagy a kódolással, hogy pistikék csinálják szarul, de attól az 5let még jó
most melyik rls a jobb, ami dvd5 (fikáznád is a faszba) vagy untouched dvd9 forrásból készül
akkor ha beszáll a BRD forrás, akkor miért maradunk a dvd9 untouchednál?, ha van jobb, ergo a rip is jobb lesz, az az 1-3% meg akkora parasztvakítás istenem…
november 27, 2009 at 19:14 du.
BDRip BRRip, 2CD-s méretnél kb tökmind1 XVIDdel pláne
az összehasonlítóképekért meg grat, nem sikerült hasonló ARos filmet tálni? meg a ……
áhhh
november 27, 2009 at 19:15 du.
A tv felbontása nem 640×480, a hagyományos TV-nek nincs is úgynevezett felbontása. Igazából sorszám van, de ha már mindenképp felbontásról beszélünk, akkor ezeket a számokat szokták figyelembe venni.
Pal 768×576
Ntsc 720×480
A 640×480 a VGA felbontás, semmi más…
Egyébként gyakori az LCD tévék körébe az 1680×1050 is, ez szokott lenni a 20-22 colos monitorok felbontása is… A sok HD fanatikusnak pedig üzenem, hogy a dvdrip minőség is fasza ezen a felbontáson, mert 3-4 méterről már nehéz észrevenni a különbséget. Sőt, a különbség általában nem a felbontásban hanem a kódolás minőségében szokott látszani (gyk: kockázódás).
Rat: mi 70-ért vettünk kis ~22 colos Philips tv-t…szerintem ez nem jelenti, hogy übergazdagok lennénk:D ( http://www.edigital.hu/Philips_LCD_televizio/Philips_22PFL3403_LCD_televizio-p37779.html )
november 27, 2009 at 19:16 du.
hasonló AR 😀 ne zavarjon hogy mindhárom film 2.35:1 képarányú, boltkóros meg dragonball pl ugyanakkora felbontás, sebaj… szeretjük a mádzsár wárezt
november 27, 2009 at 19:24 du.
Szerintem viszont szebb a brrip, mint a sima dvdrip. Nem vagyok hozzáértő, de elég megnézni, az esetek többségében jobb. A belinkelt példák meg parasztvakító jellegűek, nem tudom, honnan szedtél ennyire béna képeket, de ehhez is tehetség kellett, a “piacon” lévő release-ek fikázása mellett. 700 MB-os dvdripek esetén látszik az eltérés, szinte szembeköp, két cédénél és nagyon kicsi (7x centi alatt) crt tv-knél talán már nem annyira . . . de akkor már a zsebtévéden is nézhetnéd, és örvendezhetnél, hogy jééé, a vhs is jó minőség ám, 3 centit alatt nem látni az eltérést a dvdkhez képest 😀
november 27, 2009 at 19:28 du.
nagyon kicsi 7x centi alatt? már nem azért de 4:3as képcsöves tévénél a 72 centis szinte maximális, nem hdtvkről beszélünk hanem képcsöves tévéről, tudod az amelyik nem lapos hanem még súlya van és szép nagy doboz
comparescreenshots.slicx.com/comparison/24063/picture:2# ha ez szerinted béna kép akkor sok sikert a sok netes brrip változathoz, bár tény hogy nincsen rátolva 1500%os sharpen filter
november 27, 2009 at 19:29 du.
+1 Tragya: mondd már meg, hogy magyarországon 100-ból hány ember tudja azt megengedni magának a FullHD-s TV-t???
november 27, 2009 at 19:31 du.
Áááá későn, pedig már írni akartam, hogy vita indul. Mindegy, én akkoris inkább a most készülő 1,5 GB körüli brripeket szedem az 1,3 körüli dvdripek helyett
november 27, 2009 at 19:35 du.
Amúgy a 3 gigás méretnek pont hogy van értelme, az ugyanis 720p-be van rippelve, ott a kép tényleg sokkal szebb, egy Devise rls-t megnézve… De én például egy inglorious basterds dvdrip/devise brrip nél simán megmondtam, hogy melyik az, amikor nekem mutatták.. Ott azért szembetűnő a különbség
november 27, 2009 at 19:36 du.
LSL: Inkabb a te hozzaszolasod az ongol.
1, A cikk egyertelmuen nem arrol szol, hogy a HD Ready ill. FullHD kijelzokon milyen kulonbseg latszik a DVDRiP-ek ill. BR/BDRiP-ek kozott, HANEM arrol, hogy a hagyomanyos, 640*480-as TV-n rohadtul nem latszik a 2 kozott a kulonbseg.
2, A cikk vilagosan leirta, hogy nem te’r ki a WS monitorokra. NEM azt irta, hogy luxuscikk, hanem azt, hogy nem te’r ki ra’, mert egyelore – bar szerintem ez nem igy van – a hagyomanyos 1024 ill. 1280-as 4:3-as monitorok talalhatoak meg a legtobb atlag felhasznalonal.
Sajat velemeny: Az utobbi idokben nekem feltunt, hogy egyre tobb mucsa “relanzer” kapott ra’ a BR/BDRiP “relanze”-k ko’ka’nyola’sa’ra. Valamennyire eletkepesnek tartom ezt a szabvanyt, mert eleg sokan toltenek me’g ripeket, es hat mondjuk egy 1680*1024-es WS monitoron meg mindig jobb egy BR/BDRiP mint egy DVDRiP.
Amit viszont sokkal eletkepesebbnek tartok, azok a 720P BRRiP-ek. Peldaul ott van a Transformers 2 720P BRRiP, ami akkor mint egy DVD, de ezerszer szebb minoseg. Es mivel a velemenyem az, hogy azert eleg gyorsan terjednek el a WS monitorok, ill. HDReady es FULLHD TV-k, ezert hosszutavon nagyon nem lesznek eletkepesek a sima BR/BDRiP-ek, mert egyszeruen el fogjak oket nyomni a 720P BD/BRRiP-ek, ill. a 720P/1080P releasek. Es nyugodt szivvel merem allitani, hogy ma mar egyaltalan nem nagy szam letolteni egy DVD meretu filmet, mert 5Mbit-es (~650kB/s) ADSL-t lehet mar kapni 3400Ft-ert, amivel 2 ora alatt lentvan egy 4,4GB-os 720P BRRiP. (es akkor me’g csak a legalja netet emlitettem). Es a legtobb film nem 3 oras mint a Transformers 2, hanem inkabb 1,5, tehat inkabb 2,5GB-osak. 🙂
november 27, 2009 at 19:36 du.
“nagyon kicsi 7x centi alatt? már nem azért de 4:3as képcsöves tévénél a 72 centis szinte maximális”
Tudod, 72 centi alatt van pl. az 55 centi is. De az 1 centi is . . . . a képek meg magukért beszélnek. Nem kell hanyattvágódni a brripektől csak azért, mert szénné hypolt br cuccok, ha ez a cikk üzenete, egyetértek vele. De a minőségük általában (méretüket is hasonlítva) jobb, mint a dvdripeké.
november 27, 2009 at 19:40 du.
És bocs, hogy mégegyszer írok, így jutnak eszembe a dolgok. Na szóval… A cikk írója szerint a TV képernyőn szebb lesz a dvd képe. Ez nem így van, a megfogalmazás rossz. Mint ahogy leírtad, ott nem nyújtod, és azért nem látod. Amúgy nem tudom honnan vettél ilyen szar képeket…
november 27, 2009 at 19:45 du.
Ki az a szerencsetlen akinek nem futja egy normalis meretu, es felbontasu tvre ?
Az inkabb menjen es dolgozzon, ne a fotelban rohadjon. Ez itt a baj, hogy magyaraz, de tenni az sanyi.
A megjegyzeseket amit irtam volna, azokat leirtak elottem, szoval ez a cikk alapjaiban hibas, es a nezopont, egy mult evezredi nezetet tukroz.
CRT pffffffffffffffff, hagyjuk mar, egyebkent 84-87 centi volt a legnagyobb amiket lattam (van is), a tobbi projektoros meg mar akkoriban is 130-200 centi korul volt.
november 27, 2009 at 19:51 du.
lamaszu: bocsmá, de ha szerinted egy 72cm képátlós tévé NAGYON kicsinek számít, akkor gondolom neked anyuapu a vécére is plazmát rakott… nem a te/ti burzsuj otthonotokról szól a cikk, hanem arról, hogy az egyszeri user, tudod amelyik elmegy reggel dolgozni, este hazaesik hullafáradtan az ne töltsön már le feleslegesen 2-3 gigás brripet, mert a relanzátor szerint az bizony jóminőség, volt már rá példa nemtommelyik okos csapatnál, hogy 80 perces filmet 2mbit++ bitrátával kódoltak… neked lehet mindegy, hogy digivel 2 gigát osztasz vissza vagy 700 megát de aki dslről torrentezik annak ez bizony elég nagy különbség.
k0valik: linkelj már akkor te dvdrip vs brrip compare képeket ha ez szerinted sz*r
WaPLeX: a 720p ripnek kábé semmi értelme, a sok tehetséges TL csodacsapat a 4.5 gigás 720p x264 ripet újrakódolja 3/4 méretben XviD kodekkel, ennek tényleg sok értelme van, régi egymagos gépeken 2ghz környékén coreavcvel már kihajthatóak az x264 ripek, viszont az ezekből készült xvid recodeok szimplán a parasztvakítást szolgálják révén, az asztalik nem eszik meg, a kisokos lejátszók meg a pécék pedig kezelik a h264et, ah már mindenáron hidef cuccokat akarsz nézni akkor x264 kódolással tedd, az xvid nem alkalmas nagy felbontású kódolásra
november 27, 2009 at 20:04 du.
cikkhez csak annyit…szerintem már nem ez az átlag amit ő vesz alapul de nem láttam felmérést lehet így van….de én nem a cikkhez inkább előttem szólóknak üzenném
A brrip avagy bdrip téma alapból felejtős amig xvid alatt avi konténerbe van kódolva (az más kérdés egyelőre !!! még nem sok embernek van olyan asztalija ami lejátsza) mert egy halott ,bugos, felejtős, ipar által nem támogatott dologról van szó….hamár kis felbontás akkor bdrip > mkv x264/h264 alatt
gyorsabb,egyszerübb,jobb minden szempontból a kódolas…
másik dolog ez a brrip….forrásnak minden rlser tudja (legalábbis kellene ) nem már 1x encodolt rlst használunk fel ……..egyszerűen pistike rlst egyszerűbb készíteni nem kell leszedni 30-40gb hanem csak 8 at…..undorító…utánna agyonélesítem mert azt hiszem akkor jobb lesz és fasza gyerek vagyok…ha lusta leszedni akkor más rslére (bdrip) tegyél hangot és kész (jah akkor meg hangot kell igazítani és azt sem tudsz)
peace
november 27, 2009 at 20:05 du.
Hát ha te két minimálbérből kifizeted a rezsit + élsz, akkor hidd el nem fogsz fullhd tv-t venni. Aki meg fullhd tv-n brrip-et néz, az meg is érdemli…
november 27, 2009 at 20:11 du.
bustia: En csak x264-es HD-ket nezek. Ez alatt nem nezek semmit, se BR/BDRiP, se 720P BRRiP, se DVDRiP .. stb. Az elozo hozzaszolasomban nem magamrol beszeltem, hanem azokrol, akik az elobb felsorolt minosegu release-eket nezik. 🙂
A 720P BRRiP-eket pedig azert gondolom eletkepesnek, mert (Transformers 2-t alapul veve) aki nem hajlando letolteni a 6,6GB-os 720P-s h264-et, annak ott a 4,4GB-os 720P-s BRRiP, ami meg mindig tokeletes minosegu. De van olyan film, aminel a 720P-s BRRiP es h264-es HD release csak 1GB-ban kulnbozik, akkor mar nem feltetlen eletkepes a 720P-s BRRiP.
Persze az atlag internetes savszelesseg novekedte’vel mindegyik szabvany az x264 HD alatt ki fog halni. De ehhez ido kell, valamint tovabbi cikkek, hogy tajekozottak legyenek a felhasznalok, mert sokaknak fogalmuk sincs a HD-rol. En mar jopar e’ve csak x264 HD-ket nezek, es tovabbra is igy fogok tenni. 🙂
november 27, 2009 at 20:45 du.
@21 kazanhaz
Csak csendben jegyzem meg, hogy nekem konkrétan “nem futja egy normalis meretu, es felbontasu tvre”, de ettől még nem tartom magam szerencsétlennek, és a legkevesebb időm arra van, hogy a fotelban rohadjak a 10 év feltti 55 cm-es tévém előtt.
A fentiekből kitűnik, hogy épp ezért nem is tudok kellő szakmai alapossággal nyilatkozni a kérdésben, belátom ez az én élhetetlenségemnek köszönhető, mert nem pumpoltam kellőképpem apámat (no persze még amikor élt).
De nem is offolok tovább.
november 27, 2009 at 20:51 du.
Erre próbáltam én is utalni, illetve a másik opció, hogy nem érdekel, eleve nem nézek filmeket, nem nézek tvt, az a pár sorozatot, amit letöltök, meg tudom nézni gépen is, sokkal több dologra úgysincs időm.
november 27, 2009 at 21:24 du.
ámulok mennyi profi releaser van itt….
Remélem érezhető az irónia…
Én nagyon nem vágom ezt a témát, megnézem tetszik leszedem.
Visszatérve egy középkategóriás tv 100k….
Egy durvább telefon 140k…
akkor mivel is érünk többet…..(remélem a tv-re gondoltok)
Köszi a cikket, érdekes volt.
november 27, 2009 at 21:31 du.
Nem tudom ki vette észre de azért szar a képek összehasonlítása , mert jpg-ben vannak. Basszus hát persze hogy nincs különbség a képek között ha egyszer valamit xvidre letömörítenek és utána tömörítetlen(lásd bmp, vagy png) kép helyett tömörített(jpg) formátumot használt az illető.
november 27, 2009 at 21:52 du.
Na jó, lehet hogy most még nem általános a 1080p TV de esik az áruk lefelé, méghozzá keményen és valaki írta hogy 2 CD-s divx vagy egy másfél gigás, esetleg 2 GB-s BxRip, most letöltöd a jobbat és majd később meglátod a különbséget is. De nem hiszem el hogy azért valami különbség nem látható, pl. a kockásodás?
november 27, 2009 at 22:06 du.
alapból rosszul gondolkodtok, ne az legyen az etalon, hogy fullhd tévén néztek sd vackokat, lényegtelen hogy brrip/bdrip/dvdrip meg az is, hogy 1-2-5 cdsre van kódolva, ronda lesz, azért mert fel van nagyítva, ezen kár szépíteni, kipróbálhatod, gyári dvd9ről lopott png képet nyomd fel 1920as szélességre aztán ámulj, hogy milyen szép minőség
november 27, 2009 at 22:08 du.
@Krissz5435: te melyik kép van jpgben? nálam mindegyik png
comparescreenshots.slicx.com/images/dvdrip_7261894035.png
comparescreenshots.slicx.com/images/brrip_2043758169.png
november 27, 2009 at 22:10 du.
mind szar
november 27, 2009 at 22:13 du.
Idézet!+1 Tragya: mondd már meg, hogy magyarországon 100-ból hány ember tudja azt megengedni magának a FullHD-s TV-t???
100ból 99 engedheti meg!(hitelre!)Na bumm
november 27, 2009 at 22:45 du.
BRRip = paraszvakítás…
vergődünk a minőségen…Ha minőséget akarsz, akkor igen szedd a HD-t vagy a BlueRay-t.
Nekem sincs pénzem full HD tv-re egy LCD-vel elvagyok, és sztem is sok igazság van a cikkben.
De tetszik a parasztnak,h ott sok komment,h wáw megint a tuti BRRip….és azt szedi…
én azt mondom, aki akarja szedje, aki nem nem, döntse el mindenki maga,h neki mire van szüksége…
november 27, 2009 at 22:59 du.
az a gond, hogy nem tudja a letöltő eldönteni és a releaser sem segít benne az n+1edik verziós ripjével, minden boldog-boldogtalan brripet kódol, sima dvdripből is érkezik 2-3-4 verzió, meg mellé 5-6 brrip és akkor még csak xvidről beszéltünk, a scene rulesnél már kitárgyaltam nem fogom itt is, a saját dupe cuccaiba döglik bele a p2p mindaddíg amíg nincsen korlátozva a maximálisan feltölhető mennyiség 1-1 verzióból
november 27, 2009 at 23:26 du.
kazanhaz: Ezek szerint neked Full HD tv-d van, és mégis rippeket nézel? Akkor miről karattyolsz? 😀
november 27, 2009 at 23:36 du.
vvv: Ez a rossz magyar hozzallas a “pumpoltam apam” reszre ertem.
Teremtsd meg magadnak.
Biztos nerm en vagyok az atlag, mert 2 havi fizetesembol veszek egy 60 as kuro plazmat, de ha valaki “munkatol holtfaradtan hazaesik” annak illik keresnie havi egy ket szazat.
Ebbol futnia kell egy 3-5 koruli HDra, megha 10 havi reszletre veszi is…
Mindenesetre tovabbra is aztmondom tessek mindenkinek korulnezni, mert ha nem igy van, akkor valamit rosszul csinal, nagyon.
november 28, 2009 at 0:02 de.
Ez a cikk nem nevezhető korrektnek. A képek rosszak, a cikkíró elfogult. De azért köszi az ingyenreklámot…
november 28, 2009 at 0:47 de.
miért rosszak a képek muxmágus naraic mester? Taníts minket
november 28, 2009 at 1:27 de.
Meg ha csak muxmagus lenne… mindenesetre az o “munkassaganak” koszonhetoen egyre tobben tudjak mar, micsoda szenny szar egy brrip. Nyilvan nem veletlen, hogy mindenhol tiltva van.
Tok egyszeru amugy: enkodolt dvd-bol keszult rip az ugye nem egy jo dolog, ezzel mindenki tisztaban van. Akkor egy enkodolt hd-bol keszult rip miert is lenne josag? Bar ez a felkegyelmu naraic mar valaszolt erre egyszer: “Meg igy is szebb mint egy dvdrip nem?” Hat erre meg inkabb no comment… Szegeny raadasul annyira low, hogy hangot se kepes nyujtani, inkabb a film fps-t konvertalja 25-re… ASD:ASD:ASDASD:ASD
november 28, 2009 at 2:24 de.
@bustia akkor lenne megoldás, hogyha egy nagy treki üzemeltető bejuthatna a scene birodalmatokba, összeszedné a releaserek listáját és létrehozna a staff egy release csoportot, ahol külön áll a felhasználó névnél a valódi releaser és a “hamisított” tartalom. Megnézném, hogy hány user írja be a te nevedre az ő retek munkáját azért, hogy többen töltsenek róla és nőjön az aránya. Hiába van korlátozva a maximálisan feltölthető mennyiség 1-1 verzióból, ha más tölti fel előtted a te nevedre keresztelt ő kis sz@rját x megás rarokra felbontva(mintha eredeti release lenne), akkor mi van?
november 28, 2009 at 4:35 de.
szopás…
november 28, 2009 at 11:31 de.
Na én hülye vagyok, szóval egy gyors kérdés:
Akkor monitoron (1280×1024) a BD/BR rip jobb, de a tv-n nincs sok különbség?
november 28, 2009 at 11:42 de.
ott van külön linkelve 1280ra nagyítva a kép, alapból a dvdripet mutatja, ha föléviszed az egeret akkor pedig brrip, döntsd el, hogy szerinted megéri-e azt a plusz párszáz megát a “minőség”
november 28, 2009 at 12:44 du.
Szerintem meg 99% -ban aki a “nagyobbat” tölti, az pontosan tudja hogy miért teszi, és neki van olyan lejátszója TV -je stb.
november 28, 2009 at 13:05 du.
Érdekes kis cikk lett. Kövezzetek meg, de nekem tetszik a megközelítés. Bárki bármit mond, az én is merőseim között talán 1-2 ember akad, akinek van “lapos-tévéje”. 50valahány centis “púpos-tévén” bámuljuk a bámulni-valót. Habár legtöbben számítógépen nézzük a filmeket 15″-20″-os méretben 1024×768,1280×1024, esetleg notin 1280×720,1366×768,stb. felbontásokon. De azért akadnak jó sokan, akik azt a tematikát követik, hogy letöltöm, kiírom lemezre, berakom a lejátszóba és nézem a TV-n, mert abból már futotta egyszer egy 72 centis púposra xD. Komolyra fordítva a szót:
Ez a cikk jól megmutatja azt, hogy ha valaki hagyományos CRT tévén nézi a néznivalót, akkor hótmindegy’, hogy DVDRip-et, DVD-t vagy BRRipet vagy más csodát néz, nem fog látni lényeges különbséget. Ha meg megengedhet magának a jóember egy HD-csoda-televíziót vagy gépen játssza le és monitoron nézi a néznivalót, akkor töltse nyugodtan a BRRip-et és egyéb csodákat, mert a monitorok/HD-tévék felbontásain már igen látszik a különbség.
A netsebességhez meg annyit, hogy felénk legtöbbeknek 1-2Mbit van és ezért igenis számít, hogy 700MB-ot vagy kétszer-háromszor annyit tölt le az ember.
Köszi a cikket!
november 28, 2009 at 13:25 du.
“amit legtöbb esetben számítógépen lehet csak megtekinteni.”
Egy embert nem láttam még, aki asztali lejátszóval játszott volna le filmet…
november 28, 2009 at 13:32 du.
Kieg: DVD ripről beszéltem, ha meg valaki HD Ready/FullHD -s TV-t vesz, legyen már annyi igényesség benne, hogy 720p/1080p-ben szedje hozzá a dolgokat (különben mi értelme a nagy felbontásnak?).
november 28, 2009 at 14:42 du.
mer ráerőltetik a butájára? szted mennyi olyan egyszeri ember van aki megvette a ws tévét és nézi rajta a mónikát széthúzva 16:9ben digiről? fel sem tűnik nekik, hogy valami nem okés