Összehangolt támadás a fájlmegosztók ellen Európában – Frissítve 3
2010. szeptember 07. 12:47 | Szerző: sct | Kategória: Razzia | 46 hozzászólásAkár 14 országot is érinthet az Európát átívelő razzia, amely ma reggel indult, és a fájlmegosztó hálózatok felszámolása a célja – olvasható a TorrentFreak oldalán. Az érintett országok között van Hollandia, Csehország, és Magyarország is. Érintett még Svédország is, ahol a WikiLeaks-et hostingoló PRQ szolgáltatót is meglátogatták ma reggel.
A részletek jelenleg még nem tiszták, de az elsődleges hírek szerint belga hatóságok utasítására történtek a lefoglalások, amelyek érintették Hollandiát, Belgiumot, Norvégiát, Németországot, Nagy-Britanniát, Csehországot, Svédországot és állítólag hazánkat is. Svédországban legalább 7 helyszínen volt lefoglalás, és itthon állítólag 10-12 rendőrt láttak egy hazai szerverteremben – ez utóbbi nem megerősített információ.
Ha további információ jut tudomásunkra, természetesen frissíteni fogjuk a posztot.
Frissítve:
12:49 – Frederick Ingblad, svéd ügyész egy helyi internetes oldalnak azt mondta, hogy ez az akció nem a WikiLeaks-ről szól.
12:50 – A rendőrség a svéd egyetemen is lecsapott – Umeå University.
12:53 – A Pirate Bay egyébként jó ideje nem elérhető. Már elérhető a site itthonról is.
12:54 – A svéd rendőrség szerint a belga hatóság 48 “top site”-ot azonosított.
12:56 – Svéd cikk: http://www.dn.se/nyheter/sverige/polistillslag-mot-fildelare-1.1166154
19:32 – Megerősítették, hogy razzia volt a Prágában, a Cseh Műszaki Egyetem kollégiumában is. Forrás: piratske-noviny.cz. A razzia magyar vonatkozásával kapcsolatban, még kora délután megkerestük a rendőrséget, de ezidáig kérdéseinkre válasz nem érkezett.
19:55 – A PRQ kiadott egy nyilatkozatot, amiben az állt, hogy ma reggel 5 rendőr és egy lakatos kereste fel a céget. Kiderült, hogy csupán két IP cím érdekelte őket, még 2009-ből. A PRQ erre nem tudott választ adni – mivel nincs naplózás náluk -, így a rendőrök anélkül távoztak, hogy bármihez hozzányúltak volna.
19:58 – Az Umeå Egyetem is nyilatkozatot adott ki a razziáról. Ebben az áll, hogy reggel kilenc órakor jelent meg a rendőrség az egyetem informatikai központjában. Egy konkrét IP-t kerestek, melyről kiderült, hogy a kémia tanszék egyik irodájának pc-je. Állítólag a gépet többen használhatták.
Ezért nem ment nekem tgnap óta a PB?
jajj
Ezzel se fognak semmire se menni. Felfoghatnák már hogy ha lefoglalnak 100 oldalt akkor helyettük jön 200 új oldal. Csak az adófizetők pénzét pazarolják az ilyen akciókra amiknek semmi értelmük.
A milliárdos adó csalókat mért nem keresik és fogják el? Bár igaz azokkal nem tudnak mit kezdeni, mert ha azokat fognák el akkor ki tömné meg a zsebüket utána.
TPB elerheto usabol pl. Nem torrent a cel.
“Felfoghatnák már hogy ha lefoglalnak 100 oldalt akkor helyettük jön 200 új oldal. ”
Aki nincsen tisztában a topsite fogalmával az inkább ne kommenteljen már
Hogy fellendült a razzia mostanság, bárcsak a gazdaság menne ennyire
Szerintem pont azért erre feküdtek rá, mert a gazdasággal már nem tudnak mit tenni
Amúgy magyarországi vonatkozása van a dolognak, lehet erről valamit tudni?
Voltak a csúnya rendőr bácsik valamelyik szerverteremben.
Oszt hogy mit vittek el, nem tudom,
azt hogy mit nem, már jobban.
Ennyit kell dolgozniuk, ennyi túlóra már, ez káros lesz az állami kiadásokra.
Köszönjük a rendőrségnek, hogy vigyáz ránk és tesz a bűnözés ellen! Éljenek a sünök.
Látom még mindig nem fogták fel páran, hogy a rendőrség VÉGREHAJTÓ szerv….
Welt: A ProArt végrehajtó szerve?
A bíróság végrehajtó szerve. Bármelyik bíróságé aki engedélyezi a házkutatási parancsot.
Én azt sajnálnám, ha nem dolgoznának.
Ez pedig lopás, a lopás csúnya dolog és irtandó ergó hajrá zsaruk.
) akár percenként is
regisztrál, fizet, letilt, regisztrál fizet, letilt
és eljáccani 20000000000 forintog
majd csak megunnák , sokan nem tudnának az új címről, egyre kevesebbeknek lenne kedve keresgetni, kb ezért vettem meg az első eredeti játékom, fog a franc frissítést keresni a CSS re, hogy tudjak tört szerveren csicskák ellen jáccani.
az a menő, csak hát kis píz, kis foci, nem BMW vel járok, mert NEM engedhetem meg, akkor nem lesz meg a legújabb game stb stb
egy 1000 huffos mozit meg kibirok havonta
)
Elkell fogadni, nem minden rendőr hülye, van amelyik nem fekvőrendőrként tevékenykedit, hanemg a gazdaságVÉDELEMnél
Más dolog hogy miért kell elvinni a dolgokat, mikor szép lassan ki lehetne irtani alóluk az összes domaint
Eredeti
Szóval evvan
@x: “regisztrál, fizet, letilt, regisztrál fizet, letilt”
De ezen felül még van pár megoldás… Az i-re a pont akkor is ugyanaz marad: “Felfoghatnák már hogy ha lefoglalnak 100 oldalt akkor helyettük jön 200 új oldal.” De a találékony régiek mindig találnak kiskapukat is.
Free domain nevek akkor is csak lesznek, oszt’ nem fizet.
“kb ezért vettem meg az első eredeti játékom”
Hadd matyizzon már a fiatalság
De moziért sem feltétlenül fizetnék 2000Ft-ot, főleg ha csalódás a film.
Ha nézel egy top dl listát, általában azért a filmeké a főszerep (akár xxx, akár sima film). Teszem fel bemész a boltba is megvenni az xxx rövidfilmeket?
Ez az én álláspontom, a “megveszem” a tiéd.
Megveszem én… Ha annyira nagyon bejön.
Végül is az a kb 50 új tracker a razzia óta nem is olyan sok legalább gyűlik a pisti tracker is!
Úgy látszik nem olvasták egy magyar ügyész (!) cikkét a múltkori lefoglalásokról. A címe “A torrentrazziák büntetőjogi megítélése” Olvassátok el, nagyon meg fogtok lepődni, de pozitív értelemben!
http://ibolyatibor.atw.hu/Sajat/7.pdf
Welt! Tudnék neked mesélni – és azt iratokkal is bizonyítani – . Ne hidd azt, hogy a rendőrség hófehér és csak a dolgukat végzik, ez baromság!
Hali!
Az arstechnica.com infója szerint a “The Scene” warezcsapat ellen irányult az akció.
http://arstechnica.com/tech-policy/news/2010/09/major-file-sharing-bust-in-europe-targets-p2p-admins.ars
Szerencsére Luxemburgot békén hagyták, sok lenne a jóból…
A kiadók és a jogvédők mind ingyenélők gyülekezete…
A másik ingyenélő némelyik nagyszerű rendező…
Pl Lucas túl sok filmet a Star Wars-on kívül nem készített ebből él, az összes médián kiadja a filmjeit vagy 5x
Ha az emberek nem tudnának filmeket és zenéket és szoftvereket letölteni akkor sem vennék meg őket, ez egyértelmű…
Tehát az, hogy a torrentek mekkora veszteségeket okoznak az igen nagy hazugság…
A magyar gazdaságvédelmiseknek meg inkább azokkal az emberekkel kellene oly lelkesen foglalkozni akiknek még a 8 általános sincs meg életükben nem dolgoztak, de 100 milliós lakásban laknak, több 10 milliós autóik vannak, jogosítvány az természetesen nincs…
Vagy pl itt van a csodás Győzike család akik több 100 millióval tartoznak az államnak, és furcsa mód 100 milliós villában laknak, de semmi sincs a nevükön…
Ezek a dolgok több kárt okoznak az országnak, mint a torrent és társai…
+ ha meg ár szervereket foglalnak mert nincs jobb dolguk akkor talán a fizetősekkel kellene kezdeni…
A pár hónapja történt razziákhoz meg max annyit fűznék hozzá, hogy ha akarná a hatóság akkor az összes szervert adatforgalom és egyéb módszerek alapján igen könnyen megtudná találni…
De valakiknek az a érdeke, hogy ne találják meg őket…
Torrent oldalaknak meg javasolt lenne Ukrajnába költözni egyik legnagyobb hazai torrent oldal egy nagyobb bukta után oda költözött azóta nincs is problémája a hatóságokkal…
Hakunamatata írta:
“A bíróság végrehajtó szerve. Bármelyik bíróságé aki engedélyezi a házkutatási parancsot”
Sajnos ez nem igaz. Magyarország ugyanis jogállam, azaz itt a rendőrségnek joga van…
Pl. a házkutatáshoz nem kell neki bírósági vagy ügyészségi parancs, mint egyes dekadens, jogilag elmaradott nyugati országban. Júniusban konkrétan a XIII kerületi rendőrkapitányság adta ki a házkutatási végzéseket saját hatáskörben. Szerintem akár a Pilipócsi körzeti megbízott is kiadhat egyet, ugyanis rendőr, és neki joga van…
Alatamasztom, amit akkor az orrom ala dugtak, azon nemvolt talalhato, sem ugyeszseg sem birosag, csupan, a xiii. rk blabla. Van rola masolatom
Azért kapcsolják le őket, mert az oldalakból semmi hasznuk a kopóknak. Ha ők is fizetnének nekik, mint az adócsalók, akkor a torrentoldalakat sem b@szogatnák…
Scene-notice alapján tegnap 3 elég jelentős site esett áldozatul.
@ hmmm
Azért kapcsolják le őket, mert az oldalakból semmi hasznuk a kopóknak. Ha ők is fizetnének nekik, mint az adócsalók, akkor a torrentoldalakat sem b@szogatnák…
Tévedsz. Azért viszik el a szervereket mert parancsot kapnak rá. Nem tehetnek mást. Más kérdés, hogy közben magukban nyomdafestéket nem tűrő szavakkal illetik a jogvédőket és azt, aki a parancsot kiadta.
Ebben az országban legalábbis ugyan úgy torrentezik nagyon sok rendőr, nyomozó, ügyvéd, bíró, ügyész mint bárki más. Ehhez nem kell más csak végig nézni kicsit a hostokat, hogy ki honnan lépett fel. Az oldalak tulajai erről tudnának mesélni, de nem fognak soha. Ők ugyan úgy fogják védeni ezen emberek személyi adatait is, mint bárki másét a torrentezők közül.
@ Ági 2010. :
Úgy látszik nem olvasták egy magyar ügyész (!) cikkét a múltkori lefoglalásokról. A címe “A torrentrazziák büntetőjogi megítélése” Olvassátok el, nagyon meg fogtok lepődni, de pozitív értelemben!
Elolvastam. Az első olyan ember aki bár a hatalmat képviseli, de mégis tisztán és logikusan látja a dolgokat.
Összevissza dumáltok itt. Gondoljatok már bele egy olyan helyzetbe, ami nem bassza a csőrötök. Amikor mondjuk egy gyilkossági ügyben, vagy rablásban mennek a zsaruk. Várjanak a bíróságra, hogy döntsön, amikor mondjuk egy nap végigmennek 5 lakáson, mert egyik helyszín utal a másikra?
Elárulom, hogy ilyen esetben még házkutatási határozat sem kell, utólag elég megcsinálni. A Rendőrségnek az ilyen szerzőis ügyek kb. a hátuk közepére kellenek, egyértelmű, hogy nem rendőri eszközökkel kellene kezelni, de a Rendőrségnek ilyen eszközei vannak. Nem ő dönt erről, hanem a jogszabályok. Arról, hogy indul egy ügy valamelyik szerver ellen, arról meg a feljelentő dönt. A Rendőrség magától ritkán indít ilyen ügyet.
Le lehetne már szakadni a Rendőrségről, mert az tényleg végrehajtó szerv. Jogszabályok határozzák meg hogyan nyomoznak. Feljelentők határozzák meg általában, hogy miben nyomoznak. Elhihetitek, hogy a Rendőrség ritkán csinál magának ügyet. Kerület: XIII-ban 60 ügye van némelyik nyomozónak. Szerintetek tényleg akar még hozzá?
Tessék nyomni a jogszabályalkotókat, hogy változtassanak ezen az állapoton. Meg kell keresni az országgyűlési képviselőtöket, hogy uccu, csináljanak valamit ezzel a parlamentben (tudjátok: a törvényhozásban). Legyen pl. 500,- Ft extra díja a nethasználatnak, ami egyenesen valami jogvédőnél landol. Hogy azok lenyúlnák vagy igazságtalanul osztanák szét. Már bocs, de ez legyen az ő gonduk, mi megfizettük, hagy töltsük-osszuk.
Ehhez viszont semmi köze a Rendőrségnek. Ezredik posztra indulnak rá itt a kommentelők, hogy fujj Rendőrség, ott mindenki barom meg ilyenek. Bizonyíthatnátok az eszeteket azzal, hogy valamit kitalálnátok megoldásként, vagy azt basztatnátok, akinek hatása lehet a szabályokra.
Folyton a Rendőrségen rugózni nagyon szánalmas, függetlenül attól, hogy sokszor nem úgy alakul minden, ahogy kellene. Mondjuk hozzáteszem, hogy ők nem azért vonulnak ki egy ügyben, mert bratyizni szeretnének, tehát az intézkedés természetéből fakadóan már eleve nem kellemes a hangulat. Kellemetlen hangulatban meg könnyen elfajulnak a dolgok, a rendőr meg végrehajt, ő van jogszabályilag erőfölényben.
Igen, különb emernek kellene lenniük, mint mondjuk egy bolti eladó, aki kb. leköp mert vásárolni megyek, de közöttük is van ilyen is meg olyan is.
még egyszer meglátom valakinél a Pistike tracker/vérPistike(ehhez jár az ultra gratulációm)/ Pistike minden egyéb verzióját, komolyan mondom késembe dőlök, nem lehet ennyi fantáziátlan ember a világon bazzeg….nem unjátok még?
Ezt én is tanúsíthatom hogy rengeteg rendőr torrentezik, konkrétan az én oldalamon is van egy nyomozó meg egy kapitány is erről a kettőről tudok sőt van is pár ismerősöm akiket tudok még hogy nagyban nyomják.
Házkutatásra meg annyit hogy hozzám egyszer jöttek és mondtam nekik hogy hol a házkutatási papír amire azt felelték ha annyira szeretném utólag az is meg lesz majd.
Ügyész úr véleménye nagyon szimpi, nagyon klafa, de semmit sem ér, mert a Rendőrség számára általánosságban nem irányadó. A Rendőrségnek ettől még el kell indítani az ügyet ki kell menni házkutatni, ha ott talál valamit amin lehet valami az ügyel összefüggésben, azt le kell foglalni és meg kell vizsgáltatni. Ez itt mind kell, nem lehet, kell.
Ügyészúr véleményével kb. 60 tanulmányban, előadáson találkoztam az elmúlt 10 évben, oszt az ügyészek azóta is olyan hülyék tudnak lenni ebben a témában, mint a segg. Mert hadd világosítsam fel azokat, akik itt a szeneslapát mellől hőzöngenek: van a Rendőrségnek egy “felügyeleti szerve”. Az Ügyésség. Minden ügy ami a Rendőrségnél indul és megáll (nem utasíják el alapból), azt előbb-útóbb ügyész is látja.
Aki általában fingot sem ért az ilyen dolgokhoz és rárak egy lapáttal a rendőrnek: vagy előír még egy rakás idő és pénzrabló intézkedést, vagy miután rendőrünk dolgozott benne fél évet, azt mondja: ááá ez még sem kell, tessék megszüntetni.
Szal az ügyészúr inkább nézzen körül az övéi (a jog nagytiszteletű tudorai) között és vegye már őket rá, hogy azt amit leírt tegyék irányadóvá a Rendőrség számára is. Mondjuk nem lenne könnyű dolga, merthát azért bűncselekmény történt, csak nehéz/lehetetlen rábizonyítani az elkövetőre. Ettől még végeredményében történt bűncselekmény, hiszen valaki anélkül nézi meg a filmet, hallgatja meg a számot, hogy bárki fizetett volna ezért. Ez azt jelenti, hogy károkozás történt, ami bűncselekmény tud lenni a ma, ide vonatkozó szabályok szerint. Lehet csűrni a szavakat, hogy hát azt úgy is lehet értelmezni, hogy ez nem is bűncselekmény, de egyszerűbb lenne ha simán beleírnák, vagy lenne legalább egy klafa BH vagy állásfoglalás.
@Psycroptic
Bocs ne haragudj nem gondoltam hogy ez neked ilyen mély lelki traumát okoz!
Kedves barátunk “rendőrvédő” Józsi szívhezszóló írása nagyon megható, de nemcsak sántít, hanem egyenesen tolószékben jár.
Igenis a rendőrség be kellene tartsa legalább az írott szabályokat, törvényeket (az etikáról nem is beszélve). A Házkutatásról szóló jogszabály (17/2003 PM-IM rendelet 77-84 §) előírásai közül nagyjából egyet sem tartottak be. Miután ezt hivatalosan sérelmeztük, 3 hónap alatt még csak válaszra sem méltattak.
Biztosra veszem, hogy azóta pár rendőrcsemete egy halom illegálisan másolt játékot végigjátszott már a szervereimen. Ha valaha vissza is adnák őket (amire szerintem nincs esély), nagyjából üres dobozokat kapnék vissza, ugyanis a jegyzőkönyvben annyi áll, hogy x db. szerver (X >> 1, pedig a házkutatási határozatban 1 szerepelt).
Ezt hogyan magyarázza ki kedves Józsi barátunk.
Psycroptic: mi köze van a pistikézésnek a fantáziához? Semmi. Ez egy jelző, ami ezekben a körökben meghatározott jelentéssel bíró. Kb. olyan, mintha a “lol” kifejezéstől kapnál dührohamot..
“még egyszer meglátom valakinél a Pistike tracker/vérPistike(ehhez jár az ultra gratulációm)/ Pistike minden egyéb verzióját, komolyan mondom késembe dőlök”
vérpistike, pistiketracker, pistike
@nekem8
Nem arról írtam, hogy nincsenek szarul végrahajtott házkutatások, rosszul kitöltött jegyzőkönyvek. Hanem, hogy van-e alapja annak, hogy a Rendőrség házkutat, meg egyáltalán foglalkozik ezekkel az ügyekkel. Azt akarod mondani, hogy azért mert hibáztak, ne is csinálják? Sok eszed van öregem.
@ Ági 2010. :
Úgy látszik nem olvasták egy magyar ügyész (!) cikkét a múltkori lefoglalásokról. A címe “A torrentrazziák büntetőjogi megítélése” Olvassátok el, nagyon meg fogtok lepődni, de pozitív értelemben!
Kár hogy nem ilyen felvilágosul munkalyukhoz ténylegesen értő emberek hozzák a döntéseket…ha így lenne akkor már sok probléma meglenne oldva és sok még fel sem merült volna…
Remélem lassan elterjed ez a tisztelt bíróságokon és akkor majd mehet a proart ahova akar…jó messze
@ Senki 2010. September 08. 08:52 :
Úgy igaz, ahogy írod! Láttam én már A “kopint-kata.org” (90%-ban államigazgatási szerveket hostol a cég) IP számait, nem is egyszer, -mit ad Isten általában a jobb filmeknél…-
És akkor még nem is írtam az önkormányzatokról…
Ugye azt kár leírnom, hogy munkaidőben……
Bocsánat, elírtam nem “kata”, hanem, kopint-data.org. A többi stimmel.
tata : kopint-datorg.hu és nem data.org
@40 ♪♫♪ 2010. September 08. 17:19 :
Igazad van, utánanéztem, valóban “kopint-datorg.hu” de nálam úgy jelzi be őket, a rendszerem…és úgy szoktam meg őket.
Legalább má,r a tényleges nevüket is tudom….- 

A lényegen végül is nem sokat változtat, Ők is szeretnek töltögetni…
Amúgy a két kedvencem pedig…. két nagykövetségünk…. Nincs az az új film, amit ők nem töltenek le…..
Állítólag épp ebben a percekben szedik össze a veszprémi egyetem koleszából a gépeket, laptopokat, mondván szoftverrazzia…
Hát akkor ott meghúznak pár embert. Kétlem, hogy jogtiszta szoftverek lettek volna azokon a kolis gépeken.:D
[...] September 09. 9:34 | Szerző: sct | Kategória: Vezércikk | Nincs hozzászólás Tegnapelőtt szellőztettük meg a friss infót, miszerint átfogó razzia volt Európában. Már az első hírek is említették hazánkat, és mi [...]
vicces hogy ezek még reménykednek a “razziák” számukra pozitív eredményében
[...] [...]