Megérkezett az első vendégbejegyzés, melyet remélem, szívesen fogadtok és elég jónak találjátok, hogy hosszasan diskurálhassunk a témáról.
Kezdjük talán a múlttal. Alapvetően elmondható, hogy a régi “szép” időkben kétfajta torrentoldal létezett finanszírozás szerint. Az egyik a (szinte) teljesen reklám- és támogatásmentes oldal, ahol időnként a fejlesztők vagy más támogatók hirdetései jelentek meg kis számban és ténylegesen csupán hálából. Ezek az oldalak régen is nagy tiszteletnek örvendtek, hiszen nem semmi önzetlenségről volt szó. Ezekben az időkben ráadásul még a vas is saját volt, ami szintén nem kis költséget jelentett.
A “másik” típus a netcigány oldal volt, sms-regisztrációval, tele reklámmal, hirdetéssel, spammel és még sorolhatnám. Nyilvánvalóan a kontraszt nem volt sosem akkora, mint ahogy azt felvázolom, viszont nagyságrendeket nézve igaz az állításom. Mára sokkal árnyaltabb a helyzet, de talán erre az egykori különbségre vezethető vissza az a mai látásmód, ami nagyon sok torrentezőre jellemző: amint megjelenik egy reklám, egy támogatási lehetőség, egy sms menüpont, azonnal ellenállásba ütközik az adott oldal.
Az oldalak költségei igen eltérőek lehetnek. Némely oldalaknak elég egy stabil szolgáltatónál egy szimpla vps (virtuális privát szerver), míg másoknak a terheltségük miatt egész szerverpark kell a normál működéshez. Halkan jegyzem meg, hogy optimalizálással és logikus felépítéssel elég szép eredményeket lehet elérni, de ez nem mindig elég. Egyéb költségekre is kell gondolni: domain fenntartás, itt-ott titkosításhoz tanusítványok, proxy, lefoglalás esetére elkülönített újraindulási költség, illetve ilyet hivatalosan nem mernék állítani, de előfordulnak seedszerver költségek is (nyilvánvalóan azért, hogy szabad linux disztribúciókat terjesszenek).
Tisztelendő és becsülendő mindazok áldozata, akik ennyi mindent saját zsebből fizetnek. Azonban miért lenne kevésbé tisztelendő azoké, akik mindezt “üzleti alapon” kitermeltetik az általuk működtetett oldalakon? Vegyük sorra a lehetőségeket, hogy valójában miről is van szó.
A stafftagok a felhasználók kívánságai és a mai (itthon igen kemény) elvárások szerint fejlesztik az oldalakat. Nem kevés időt, tehetséget, szaktudást, moderátori munkát áldoznak, cserébe nagyrészt türelmetlenséget, elégedetlenséget, write-only felhasználókat kapnak. Nagyon sokan ez alól kivételek, de az átlag ilyen. Ekkor még nem beszéltünk arról, hogy személyesen az üzemeltetők milyen esetleges jogi következményekkel és hercehurcával nézhetnek szembe. Magyar emberekre jellemző az önfeláldozás, sok esetben önzetlenség, de egyet ne feledjünk, “Életünket és vérünket” áldozzuk a királynőért! (de a pénzünket nem!). Kevés ember teheti azt meg, hogy teljesen önerőből fenntarthat egy oldalt, ez szokott a szűk keresztmetszet lenni. Minden más munkára ténylegesen lehet találni megfelelő embereket. Felvetődik a kérdés: miért ne termelje ki maga a fenntartott oldal a saját működéséhez szükséges anyagi feltételeket? Tapasztalatból beszélek, nem egyszerű, sőt inkább sokkal nehezebb, mint azt a legtöbben gondolnák.
Bannerek: talán az egyik legelterjedtebb mód a pénzhez jutáshoz, azonban hosszú távon nem mindig megbízható. Egy-egy hónapra lehet találni hirdetőt. Aztán vagy nincs elég kattintás, vagy megvolt a kellő kattintás és többre nincs szükség. Ez nyilván a banner árától, a hirdetés tartalmától és az adott oldalon ténylegesen jelenlevő felhasználóktól függ. Ettől a bizonytalanságtól eltekintve az egyik legnormálisabb megoldásnak tartom.
Hírlevelek, körüzenetek vagy sok esetben nevezhetjük spamnek is: kevés olyan oldal van, ahol regisztrációkor felhívják a figyelmet arra, hogy bizony-bizony a feltételek elfogadása esetén fognak jönni hirdetések privátban vagy e-mailen. Minősítésen alulinak tartom azokat az oldalakat, ahol ennek ellenére mégis kapunk kéretlen leveleket, egyszerűen nem korrekt. Egyéb esetben pedig használható opció lehet(ne).
Támogatás, sms: a tapasztalat az, hogy ellenszolgáltatás nélkül nagyságrendekkel kevesebb ezekből a bevétel. Erősen szubjektív dolog, de felfogásom szerint van, aki azért tud sokat letölteni, mert sokáig seedeli a torrentjeit, míg mások meg azért, mert dobtak egy sms-t és kaptak x GB feltöltést érte. Ha nem küld senki sms-t, akkor nem lehet fenntartani az oldalt, ha nem seedel senki sokáig, akkor az smst küldő hiába kap feltöltést, nem fog tudni mit letölteni. Oda akarok kilyukadni, hogy szerencsés esetben ez egy kölcsönösen hasznos helyzet lehet mindenkinek. Differenciát találhatunk a dologban, hiszen az online fizetési lehetőségeknél (PayPal és társai) csak egy viszonylag kisebb fix összeget és százalékot von el az üzemeltető, míg sms esetén nagyságrendileg az sms árának a fele jut el a torrentoldalhoz.
Egyéb lehetőségek: vannak olyan kapcsolt projektek, amikből kis befektetéssel lehet fedezni egy oldal működését. Egy nagyon egyszerű példát hozok fel, nem a legjobb talán, de csak hogy értsük, hogy mire gondolok. Például beállít az oldal vezetősége egy seedszervert, ami hosszú távon visszahozza a saját árát és ha jól csinálják kitermeli az oldal működtetéséhez szükséges mennyiségű pénzt is. Jogilag persze szerencsétlen, a seedszerver vélhető felhasználása miatt, de ki lehet találni ezer és egy más dolgot. Nagyon kevés példát lehet erre látni, de azért vannak próbálkozások és természetesen egy kis szerencse és tapasztalat is kell hozzá.
Minderre pedig azért van szükség, mert a mai magyar társadalom még nem érett meg rá, hogy a p2p valódi eszményében a tömeg szabályozza a letölthető tartalmakat. Kellenek a szabályok, kellenek a moderálások, kell a tartalom minőségi szűrése. Egyszerűen azért, mert az Istvánka relanzátorok korát éljük, mert csak egy nagyon elit százalék képes valóban felmérni, hogy mi az a minőség és mi az, ami cd-re kiírva az autónk visszapillantóját hivatott csak díszíteni. Remélem az fel sem merül kérdésként, hogy miért van szükség a minőségre.
Azt kellene megérteni, hogy nem a tartalomért fizetünk, hanem az oldalon végzett sok esetben minőségi munkáért. Félreértés ne essék, korántsem azt állítom, hogy éljen meg mindenki egy torrentoldalból, ez fel sem merül. Viszont igenis jól esik a jól végzett munka után azt látni, hogy cserébe nem nekem kell kifizetni az oldalt hosting költségeit, ráadásul még úgy is gondolták a felhasználók, hogy megvendégelnek egy sörre.
Valahogy így vélekedhet egy becsületes tulajdonos. Annak ellenére, hogy mindezt végiggondolja, egyáltalán nem biztos, hogy mindezt bevezeti, mert erősen tart a felhasználói reakcióktól. Persze van, ahol ez nem számít, nem akarom egyik oldalt sem védeni vagy támadni. Nagyon jól tudom, hogy sok helyen milyen célokat szolgálnak ezek az eszközök. Viszont arra erősen felhívom a figyelmet, hogy mielőtt valaki nagyon felháborodik egy újonnan bevezetett sms-támogatás vagy egyéb reklám, stb. miatt, kétszer gondolja végig, hogy ő mit kapott már az oldaltól és hogy mit adott cserébe. A torrentoldalaknak pedig azt tanácsolnám, hogy ahol van ilyen lehetőség, tudassák tételszerűen a felhasználókkal a bevételeiket és kiadásaikat (felejtsük el a “minden befolyt összeg az oldal fenntartására megy” szöveget), hátha nagyobb bizalommal járulnak hozzá a fenntartási költségeikhez.
A cikket írta: Gábor
február 21, 2012 at 8:42 de.
@jocek
Üdv. Kb 8 éve van adsl netem de semmi gondom vele!!! Ha van is véletlenül akkor pár orán belül javitják..
Hallod az a szomszéd téma volt 😀 Amúgy nekem 3 éve 100/100mbit netem van, és 5 perc! -en belül itt vannak és nézik lent az optikai dobozt… Most akkor mivan? 😀
3x volt kiesés 3 év alatt, 5-10 percekre, Optikai nem esik ki, csak a router befagyott néha, restart kellett neki.
február 21, 2012 at 10:04 de.
@Chamea
Azért ne akarjuk már legalizálni a dolgokat annyira, hogy egy sarki kocsmához hasonlítjuk. Már csak azért se, mert a kocsmában a kocsmáros veszi meg a piát, amit elad nekem és jóízűen elfogyasztom a vendéglátó egységében, míg a torrentezésnél a haverom hozza a sört, én a feleseket, a kocsmáros (=torrent oldal üzemeltető) pedig adja a helyet, meg a sörcsapot. Meg lehetne oldani persze, hogy otthon cseréljük ki a sört, meg a felest, de nekünk esetleg nincs sörcsapunk, így kényelmetlenebb lenne a dolog. Vagy valami ilyesmi.
Amúgy meg ne kérjen érte pénzt az ember. Semmiképpen sem a felhasználóktól. Ez nem az a “szakma”, ahol a közvetítő szakítja a legnagyobb lóvét. Ha ez a cél, akkor meg ne sírjunk, amikor elviszik a gépeket, meg lecsukják az üzemeltetőket, hiszen ők vállalták a kockázatot és a még több vádpontot a pénzgyűjtéssel. Másik oldalról pedig senki nem várja el senkitől, hogy ingyen csináljon egy oldalt, ahol én mondjuk jól érzem magam. Csakhogy szerintem ezt nem is így kell nézni. Hiszen valaki csinál egy trackert, én adom hozzá a feltöltött tartalmat és már meg is történt a kölcsönös együttműködés, az adok-kapok. És ennyi. Egyik sem működne a másik nélkül, tehát megvan az egyensúly.
február 21, 2012 at 13:15 du.
@krix: Azert altalanossagban nem mondhatjuk el, hogy jo szemmel nezik ha beulsz egy kocsmaba es nem fogyasztasz. Magyarul csak a helyet foglalod a fizeto vendegek elol.
A masik pedig: ezt pontosan azok mondhatjak el, akik tenylegesen fel is toltenek torrenteket az oldalakra. Es nem egyet-kettot. Te mennyit toltottel fel, hogy elmondhasd ezt?
Tovabbmegyek, nCore, BH: hanyszor sirtak, hogy elvittek a gepeiket, stb? Tudtommal egyszer sem. Tudjak, hogy benne van a pakliban, egyutt elnek ezzel, ennyi. Sirast en egyszer sem lattam a reszukrol.
február 21, 2012 at 14:22 du.
@tenkes
Nem értetted a példát, igaz?
Ezután nem csodálom, hogy azzal jössz, hogy mennyit töltöttem fel. Az a helyzet, hogy nem állok neki összeszámolni, hogy összesen, az összes torrent oldalra, ahol megfordultam, mennyit töltöttem fel, mert nincs erre időm. Ebből következtess, hogy nem kevésről beszélünk. Nem vagyok vizet prédikáló, bort ivó pap- típus, ha azt mondom, hogy adok-kapokról van szó, akkor én hidd el, kiveszem mindegyikből a részem, különben nem lenne pofám megszólalni sem. De nem hiszem, hogy ezt bizonygatni kéne bárkinek is.
A sírásra meg inkább nem is reagálok.
február 21, 2012 at 18:03 du.
A korábbi hozzászólásom jellege miatt ez nem került bele, de meg akartam írni, és egy másik hsz eszembe juttatta:
A cikk korrekt, igényes, alapvetően tetszik, és el tudom képzelni, hogy az oldal hasonló írásokkal fenntartja magát a jövőben (lehetőleg mások is jelentkeznek a közeljövőben), ezért szeretnék gratulálni, és köszönetet mondani a cikk írójának. Egy pontban viszont nem értek egyet vele:
“A torrentoldalaknak pedig azt tanácsolnám, hogy ahol van ilyen lehetőség, tudassák tételszerűen a felhasználókkal a bevételeiket és kiadásaikat (felejtsük el a “minden befolyt összeg az oldal fenntartására megy” szöveget), hátha nagyobb bizalommal járulnak hozzá a fenntartási költségeikhez.”
Ezeket a tételeket mindenki tudja, aki egy kicsit is képben van a témában. Itt is leírták már többen, miből áll üzemeltetni egy torrent oldalt, nem olyan nehéz azt “kitalálni”. Akinek meg fogalma sincs az egészről, annak hiába is írná le bármelyik üzemeltető, hogy szerver díj, hosting díj, cert etc, ha azt sem tudja az átlag user, mit jelentenek ezek a szavak. Ha pedig arra gondolt a cikk szerzője, hogy úgy adják meg az oldalak, hogy x 30000 HUF, y 25000 HUF, z 10000 HUF = 65000 HUF/hó, akkor szeretném ismertetni ez ellen az érveket:
user1 elszörnyülködik, hogy ennyi úgysem jön össze, minek küldjön
user2 nem hiszi el, hogy ennyibe kerül, meggyőzi magát, hogy ezek iphone-ra gyűjtenek, nem küld semmit
user3, aki mellesleg a hivatalos szerveknek dolgozik, leadja a drótot, hogy nézzenek utána a 65000 körüli pénzmozgásoknak, amik szerverparkok felé irányulnak havonta (persze ez nem megy ilyen egyszerűen, de egy támpontot ad azoknak, akik torrentoldalakra vadásznak)
Mi szól mellette? Szinte semmi. Véleményem szerint nem támogatná több felhasználó az adott oldalt, ha tudnák a pontos adatokat.
február 21, 2012 at 20:18 du.
Nem tudom a többi oldal hogy áll a dolgokkal, de nálunk egyetlen (!) hónapban gyűlt össze a szerver bérleti díja. Akkor is azért, mert egy ismeretlen jótevőnk egy nagyobb összeget dobott a közösbe (ezúton is köszönjük neki). A többi hónapban már jónak számított, ha a fele összeg összegyűlt. Szóval ebből aztán sem én, sem a vezetőség többi tagja nem ment sehová, nem vett luxusjárgányt, sőt már kuplerájban sem jártunk. Pár gombóc fagyi azért kijött volna belőle, de ellenálltunk a csábításnak. 🙂
Hogy ez így alakult, az igazából teljesen semleges volt (ha kaptunk támogatást, mindig megköszöntük, és örültünk, ha nem, akkor nem). Senki sem szállt be a vezetőségbe azzal a hittel, hogy majd itt meggazdagszik. Sőt, inkább a staff segített az anyagiakban, mint sem kaptak volna bármit is.
Miért írom ez le? Mert akkor sötétség uralkodik itt a fejekben, hogy a “Hozzászólás” gomb háttere ehhez képest világít. És terjesztik is az igazukat. Úgy van! Tessék csak trollkodni, eltiporni a valamire való kezdeményezéseket, és kiverni a balhét, ha valami nem tetszik a kicsi kis lelkünknek. Majd, ha sorban bezár az összes valamirevaló torrent oldal (és elszaporodik a 500 Ft-os tárhelyes “BitMoney – TÁMOGASSÁL!!!!” tracker), na akkor kérdem majd meg: kicsi majmok, most honnan fogtok tölteni? Mert pénzünk sem most, sem ezután nem lesz, akkor mi a búbánatért kell szétverni a torrent alakuló virtuális közösségét? Ez olyan, mint amikor egy égő épület bezárt vészkijáratánál ölnék egymást az emberek, ahelyett, hogy együtt kitörnének. Csak a magyarok gondolkodnak így. Sajnos.
“Amúgy meg ne kérjen érte pénzt az ember. Semmiképpen sem a felhasználóktól. Ez nem az a “szakma”” Tényleg? Akkor itt miért vannak banner hirdetések az oldalon? Továbbmegyek, mit keres az ország (egyik) legnagyobb adócsaló cégének fizetett hirdetése egy hírportálon? Ja, hogy nektek sincs ingyen a szerver? De ha ez a hobbitok, akkor miért nem fizetitek? Na ez pont ilyen kirohanás volt..
Aki meg a havi 500 forintos tárhelyére gyűjti az sms pénzt, az süllyedjen el jó mélyre, csak bemocskolják az amúgy sem létező magyar hírnevünket. Általában kisiskolás pondrók, akiknek a szülei lapátolják haza a köteg lóvét az olyan “legális” szürke-import cégektől, mint pl. a kedvenc “I”-vel kezdődő és “pon”-nal végződő is.
Annyira vicces, hogy külföldön, ahol többszöröse az utolsó hómunkás fizetése egy itteni középvezetőnek, még ott is flottul működik a támogatás. Nincs sírás, nincs sms lehúzás: van viszont paypal, pár dolláros lehetőségekkel, nem kötelező, és mégis mindig összejön a 100%. Pedig ott azért igazán kifizethetnék zsebből is. Itthon, mert pár értelmes, lelkes csóró srác összedob egy tök jó oldalt, de nem tudják fizetni: rohadjanak meg, mit képzelnek, csalók, feljelentik őket, épp csak nyilvánosan ki nem végzik az egész vezetőséget. Ezek után…adjon helyet és lehetőséget a magyar letöltőknek a hóhér!! Ezért kell tudást, időt, energiát, és pénzt pazarolni?! Ez a hála?! Jah igen…ébredjek fel, ez Magyarország..
…
És akkor itt élnék egy most is igaz közhellyel: tisztelet a kivételnek! Mert bár baromi kevesen, de már akad köztünk pár felvilágosult, értelmes koponya is. Én nekik drukkolok.
február 21, 2012 at 20:36 du.
@haahulyesegfajna
“Ezeket a tételeket mindenki tudja, aki egy kicsit is képben van a témában.”
És mégis honnét tudja? Nem tartom valószínűnek, hogy bármely nagyobb oldal tulajdonosa megosztja az oldal kölrségvetését bárkivel is. az hogy valaki a googleban kikeres egy hostot és minden egyebet ami egy oldal működéséhez elengedhetetlen, nem nevezhető tudásnak. 😀
A nagyobb oldalakat működtető emberek nem kis kapcsolatokkal rendelkeznek ezen a téren. Ez egészen biztos.
Tehát az alapján, hogy valaki a neten kikeresi hogy mégis mi mennyibe kerül és leírja, hogy 1 millió egy oldal fentartása egy kicsit nevetséges.Vitathatatlan, hogy az itteniek közül sokan értenek a számítástechnikához, de hogy egy oldal anyagi dolgaiba bárki is belelátna az teljesen kizárt.
február 21, 2012 at 21:09 du.
@krix
…az üzemeltető plusz adja a tárhelyet+szervert+moderátorokat, akik karbantartják az oldalt+hosting bérlést és az azzal kapcsolatos ügyek elintézését+az oldal üzemeltetését, stb.
“Ha ez a cél, akkor meg ne sírjunk, amikor elviszik a gépeket, meg lecsukják az üzemeltetőket, hiszen ők vállalták a kockázatot és a még több vádpontot a pénzgyűjtéssel.” – látom, hogy nem érted ezt a dolgot:
Ha szerzői jogi értelemben írtad, akkor látható az oldalon egy e-mail cím, ahol lehet jelezni a jogsértést. Szerintem az értesítések orvoslásának eleget is szoktak tenni, a tiltó lista megvan, közvetítő szolgáltatóként egyébként sem felelhetnének az adott tartalomért, mert ekkora erőből az apróhirdetések szervereit is el lehetne vinni, mert egyesek csalnak/warezolnak.
Ha pedig csalás/pénzlehúzás szempontjából írtad, akkor megint nem értem:
Nem az a probléma, hogy valaki pénzt kér valakitől önkéntes támogatás címén. Megköszöni a moderátoroknak, tulajdonosoknak(1 szóval a staffnak) a munkájukat, arról nem is beszélve, hogy honorálják a staff tagjai az önkéntes támogatást mindenhol(a legnagyobb oldalon például szívecske, pontok illetve meghívó formájában, a többi oldalon is feltöltéssel), tehát még kap is valamit a támogató, tehát még az sem vágna ide, hogy nem kap semmit és a semmiért fizetett az mellett, hogy az oldal naponta kiszolgálja a felhasználóit és a moderátorok dolgoznak. teljes tájékoztatás is van ráadásul, mert egy forinttal nem kérnek többet a támogatási összegnél, mindenki megkapja a támogatásért cserébe, ami jár neki és ki is van írva, hogy hány százalék a bevétel.
Azzal sincs baj, ha valaki ellenszolgáltatás fejében kér valakitől pénzt(ha így lenne itt, de nem így van). A baj akkor van, ha az a másik nem igazán értett egyet azzal az üzlettel, nem megfelelő tájékoztatást kapott az üzletmenet során!
Ez csak 1 példa a sok közül, más helyeken is láttam, hogy a befolyt pénzből ilyen-olyan-amolyan fejlesztést csináltak.
Az, hogy egy oldal önkéntesen támogatási lehetőséget ad a felhasználóknak 100%-os valós tájékoztatással, az teljesen rendben van, ha viszont valakitől valaki félrevezetett információk alapján akar kérni/kér pénzt(nyereményjátékok, 0-ás felhasználó tábora kér sms előregisztrációt illetve olvastam olyat is, hogy staff leszek 3 sms-ért cserébe, stb.), az már csalás.
[Egy kis off vége]
“Hiszen valaki csinál egy trackert, én adom hozzá a feltöltött tartalmat” – nah itt stoppoljunk megint, mert ismét tisztázásra szorul:
Azt a feltöltött tartalmat kinek adod? Az oldal staffjának? Nem inkább a többi felhasználónak, aki örömét leli benne? Szerinted az összes feltöltő(vagy legalábbis a jó része) azért tölt fel az oldalra, mert jutalmat kap érte, nem pedig azért, hogy a felhasználók örömüket leljék a tartalmakban? Ha pl. az Elite-hubon megosztasz 10 GB-t azért, hogy letölthess, azt kinek osztod meg? Az ott található operároknak? Azért, mert az Elite hubnak adod a tartalmakat? Nem inkább annak a közösségnek, ami ott van? Esküdjél, hogy amit az előbb írtál, azt komolyan gondolod! Komolyan mondom, hogy ezt nem hiszem el! Azt a dolgot, amit te letöltöttél az oldalról, azért tudtad letölteni, mert az oldal staffjának adták a feltöltők? Nem a felhasználók(többek között a te) gép(én/eden) van? Ezért tart itt a peer-to-peer társadalom, ahol. Az oldal staffjának adja elsősorban a feltöltött tartalmakat, nem a közösségnek. Megáll az ember esze! Az a durva és szomorú ebben, hogy ezt néhány ember komolyan is gondolja!
Részletes tételekhez egyébként sincs senkinek semmi köze! Az az oldal magánügye, belügye! Ha akarja, kiírja, a támogatás alapvetően nem előfeltétel az oldal rendeltetésszerű használatához, nem gördít semmi elé sem akadályt, tehát az egy plusz. Nem tudom felfogni, hogy hogyan tudja a támogatás növelni a vádpontokat, erősíteni a vádemelést. Közvetítő szolgáltató! Ha pár gyagyásnak azt magyarázza valaki, hogy csalás és tisztességtelen(ami alapvetően nem is igaz) és az a pár ökör/jogvédő/nem is tudom én még mi rendőrségi eljárást indít ezekre a fikciókra, akkor igen, tudja növelni a vádpontokat.
február 21, 2012 at 22:59 du.
@Chamea
Helyedben jogi dolgokba nem mennék bele. Előszöris egy torrentoldal sem minősűl közvetítő szolgáltatónak.
Másodszor pedig, ahogy egy illegális tevékenységből jövedelmed származik, onnét kezdve a vás “üzletszerűen elkövetett” lesz, aminek a büntetési tétele jóval magasabb.
Valószínűleg ezért is nem értik sokan miért is érné meg egy olyan dolog bevezetése egy oldalon, ami nem hoz hasznot viszont a hatóságok vérszemet kapnak tőle.
Ez nem egy gyerekcsíny amiért megszidnak.
február 22, 2012 at 14:37 du.
Én most álltam nem rég büntetőbíró elött a pof.hu miatt, szerintem gyerekcsíny kategória :))
5 szakértőből mind az 5-ből hülyét csináltam és felmentettek 🙂
február 22, 2012 at 15:40 du.
@No Comment: Hogyan tud az illegális lenni? A DC hubnál a moderáció esetleges hiánya miatt lehet, mert az a [b]nagy nyilvánosság számára közvetít anyagokat, bárki beléphet[/b], de egy torrentoldal esetében egy meghatározott, zárt közösség tudja csak elérni a tartalmat. Ahhoz meg kinek mi köze van, hogy egy zárt helyen ki mit csinál(jó, itt most nem extrémebb dolgokra gondolok)? A hozzáférhetőségnél csak 1 lehet a felelős: [b]aki nyilvános oldalon kínálja a meghívóját, pláne valamiért cserébe![/b], senki más!
Közvetítő szolgáltató:
Alapvetően azon szolgáltató, ahol a tartalmat nem maga az üzemeltető, hanem más felhasználó(k) töltik fel.
Olvasmány: http://www.motorbiztositasok.hu/Jogszabalyok/2001_evi_CVIII_torveny_az_elektronikus_kereskedelmi_szolgaltatasok/oldal-5
és kihangsúlyozom, hogy az oldalak üzemeltetői copyright probléma esetén orvosolják a bajt.
február 22, 2012 at 18:49 du.
Belőlem is ;-(
február 22, 2012 at 18:50 du.
meg belőlünk is ;-(
február 22, 2012 at 19:37 du.
Stageline: gépeidet visszakaptad már?
február 22, 2012 at 20:07 du.
@No Comment
“És mégis honnét tudja?”
Minden weboldalnak van egy címe. Vannak ingyenesek (hogy néhány ismert magyar csodát említsek: atw, uw, freeweb stb), de aki nem vak, az már az oldal nevéből is látja, hogy ingyenes-e vagy sem (torrentoldalak egyébként mondjuk úgy, nem sűrűn használnak ilyet). Tehát hosting díjat is kell fizetni (hopp, egy tétel megvan).
Minden weboldal valamilyen szerverről fut. Néhány hetes gondolkozás és némi lexikonbújás után kikövetkeztető, hogy ezeket a szervereket fizetni kell (hopp, mégegy tétel).
A böngésző címsora így kezdődik: https (hopp, cert). Ezt mondjuk nem tudja minden felhasználó, hiszen a legtöbben nyilván http-ről használják az adott oldalt, plusz aki használja, az sem biztos hogy tudja, mi is ez. De én nem teljesen laikus, “idekattintokhaezugrikfel” felhasználókról beszéltem.
Az adott oldal leáll, kiír egy hírt blogjukra / twitterükre, hogy meghalt a hdd, elvitték a gépet, erősebb vasakra váltanak stb. Viszonylag kevés olyan ember él a Földön, aki informatikai cikkeket potyogtat a hátsó feléből, így a többség ezekért is fizetni kényszerül.
Ezek a legszembetűnőbb tételek, és ezek teszik ki egy oldal üzemeltetésének túlnyomó részét. Tehát igen, aki nem teljesen laikus, az nagyjából tudja, miből is tevődik össze egy torrentoldal költségvetése.
február 22, 2012 at 20:57 du.
Olvasva a kommenteket, azért ekkora elvi kérdést nem kellett volna csinálni ebből az egészből. Aki akar, támogat, aki nem az nem. SMS regisztráció sem kötelező, lehet 100 más helyre regisztrálni ahol nincs fizetős a reg. Soha nem regisztrálnék sms-el torrent oldalra, ahogy támogatást sem küldök.
február 23, 2012 at 19:01 du.
Torrent!
A cikk szerintem is korrekt,ám nekem ott kezdődik a gond,hogy eddig is megfordultam már pár oldalon,s nem kicsit akasztott ki az,ha támogatást toltam,rendesen visszatoltam emellett mindent,így arányom nem igazán volt rossz sehol sem,s átlagban 1-2 éven belül úm. jogutód nélkül megszűnt adott oldal….
Ez egyik fajta volt.Van olyan oldal is (vagy volt?Pacc),mely szinte több támogatásra hajazott,mint ha megvenném filmet boltban,ezektől emiatt búcsúztam,s van az az oldal,hova tolnám szívesen támogatást,de pay pal pedig nekem még nem jött össze,ezért így ez lőve részemről,tehát ott mást nem tudok tenni,mint legalább visszatöltéssel próbálom javítani lehetőségeket…
Azt hiszem emiatt az nC elég jó lehet,de jó lenne ha a többiek is próbálnának valami jó megoldásra rámenni,s rendeznék kicsit úgy,hogy segítsenek azoknak,kik oda akarnak menni,s esetlegesen támogatni is szeretnék őket,igaz nem mozijegy áráért /film szinten.
február 25, 2012 at 17:17 du.
@NoNaMeS: Persze, már rég. Csupán azért foglalták le kétszer ugyan azt a gépet ( 1x 6, meg 1×9 hónapra) mert a BRFK-nál dilettáns idióták dolgoznak.
február 25, 2012 at 17:25 du.
Lesz majd mit megmagyarázniuk a köcsögöknek a bíróságon 😀
február 25, 2012 at 17:33 du.
Ügyész: “Súlyosbító körülményként kérem értékelni, hogy jelentősen megszaporodtak ezek a cselekmények magyarországon.”
Én tehetek róla hogy sok a torrent oldal? Ezt is az én hátamon akarták elverni de sajna nem jött össze 😀
február 27, 2012 at 13:18 du.
Remélhetőleg azért senki sem hiszi, azt hogy nCore-t csak puszta szeretetből tartják fent. Valószínűsíthetőleg nem kevés bevételt tudnak tudnak “összekuporgatni” csak a bannerekből – mivel azok árfolyama egy hónapra akár több száz ezer forint fölé is rúghat. Ráadásul vannak, akik ezen felül még támogatják is őket… erre mondom én is, azt hogy omg.
február 27, 2012 at 14:22 du.
Nagyon jo es osszeszedett iras.
Latszik, hogy egy olyan ember irta akinek van tapasztalata a dologban, nem egy alig 20 eves csitri aki ket honapja uzemeltet egy torrent oldalt es ugy osztja az eszt.
február 27, 2012 at 15:55 du.
@Yellow
Akkor ajánlanám neked ezt a cikket, ami az nCore al kapcsolatos:
http://tinyurl.hu/m3Ze/
február 29, 2012 at 5:57 de.
nc-on sms tamogatas.
ha nem lesz eleg zs bezarnak v kidobnak legend alatt.
hir kikerult 05:25-kor.
05:32-kor mar nem elerheto az oldal.
február 29, 2012 at 6:07 de.
Beszarás. Enkoron sms támogatás lett.
Az a duma hogy nincs pénz cuccra. Rangtól függően megy a levesbe a user ha nem lesz meg a kívánt összeg. Tehát hiába a régi tagság vagy a feltöltött terák ha nem támogatsz mehetsz. Gusztustalan kókler banda.
február 29, 2012 at 10:52 de.
Ezt meg hol láttad?
február 29, 2012 at 16:49 du.
Reggel fél 6kor új hír volt. Láttam. Mire képet csináltam volna róla kb háromnegyed 6kor az oldal akkor már nem volt elérhető.
Kb ezek voltak a hírben:
2000 e ft volt kiírva az sms darabjára. Az is hogy legend felett nem érint senkit a kidobás. Támogatni nem kötelező. Volt egy példa kép hogy hol találod az azonosítódat és figyelni kell hogy x és y duma vagy szöveg között legyen szóköz. Aztán olyanok hogy bezárnak mert ha nem lesz elég pénzük rá akkor ennyi. Példaként volt írva a “hamarosan” duma az aktivitásnál hogy az is azért van mert szarakodik a hardver és ez is azt mutatja hogy nincs pénzük rá. Megnőtt a terhelés és ezért szarakodnak a dolgaik.
Ilyesmik voltak kiírva.
Ja meg hogy kénytelenek lesznek megválni emberektől ha nem lesz pénzük és ez a kirúgás legend felett nem érint senkit.
Remélem valaki csinált képet mert mire én akartam már nem volt oldal csak tracker. Most meg már nincs kint a hír.
Nem vicc tényleg volt ilyen hír.
Ha ez igaz vagy igaz lesz akkor azoknak van igaza akik az elejétől látták hogy hová halad ez a társaság és mennyire korrektek és szakemberek
február 29, 2012 at 17:10 du.
Bizony ott volt az a hir.
Masok is lattak —> http://i41.tinypic.com/350jxfk.jpg
Csak van olyan gyoker aki fogadatlan prokator es kepes idezni a szabalyzatbol ha valaki rakerdez hogy ezmiez. Utolso legbutabb proszto de segget nyalni a staffnak azt tud.
Persze az sem utolso hogy a masik okos kuldeni akarja az smst azonnyomban.
Volt egy ilyen hir reggel ez teny. Orias kocsogok az ncoreon a staff minimum fele az biztos. Most hallgatnak mint szar a fuben. Probalja csak valaki megkerdezni hogy ez mi a franc volt. Mocsok egy banda. Penzehes bagazs semmivel se kulonbek mint akarmelyik tamogatos tracker.
február 29, 2012 at 17:39 du.
@coworker egyet kell ertenem Veled, oriasi kocsogok vagyunk.
Volt egy kis “technikai” problemank ma hajnalban. Azonban ~ 5 perc alatt reagaltunk ra es megtettuk a szukseges lepeseket.
Nem lesz sms tamogatas es senkit nem rugunk ki es sohasem terveztunk ilyet.
Ettol fuggetlenul teny es valo: oriasi kocsogok vagyunk.
február 29, 2012 at 19:30 du.
@akos
Gondoltam is, hogy nem teljes Staff egyetértéssel születhetett ilyesmi, én nem így ismertem meg az nCore -t. A fikázókkal pedig ne törődjetek, csak irigykednek, és azt keresik mikor mibe tudnak belekötni..
március 1, 2012 at 6:12 de.
@akos 2012. február 29. 17:39 :
Akos ugyan mar!
Nem gondolod komolyan hogy ma itt es most ezt el lehet adni “tecnikai problema”-kent!
Ugy erzed tiszta szivbol hogy ez egy kis malor? Egy csipet soval tobb vagy kevesebb a vajaskenyeren? Ne csinald mar Akos vagy legalabb ne igy csinald. Nem erted hogy ertik mar sokan hogy mi a gond? Nem hiszed el hogy 4-5 evvel ezelott meg lehetett a puderolos kodositos kartyakat kijatszani de most mar egyre kevesbe? Nem erted meg hogy latnak hallanak az emberek?
Kina feelingje van a dolognak: aki beszel rola vagy aki kerdez az vagy eltunik vagy nem kap valaszt.
Odabenn nektek ez megy ez a valosag. De idekinn ez nem gyerebe duma Akos. A China Feeling nem divat mar Akos. A China Feeling kocsogseg. Orias megabrutal kocsogseg! Nem gyerek vagy tudod mit beszelek meg akkor is ha te nem abban a korban eltel. Mert 60-ban meg 70-ben ez elfert. Ma mar hipermegakocsog aki China Syndromeot jatszik. Az hogy ti a kinai kommunista partot jatszatok bent az meg nem ok arra hogy itt kint is kotelezoen parttag legyen mindenki.
A sajat keriteseden belul legyen on a pudergep ne itt. Ha itt kodositesz meg beszeled az okossagokat az nem ugyan az mint nalatok. Ne nevettesd ki magadat legalabb. Ha nem akarsz vagy nem tudsz ertelmeset kikuzdeni magadbol akkor hagyd inkabb. Ertem hogy nem szarunk oda ahol eszunk. De az hogy mast akartok lattatni az nem ugyan az mint ami latszik.
Astatok egy hatalmas godrot most meg heti-ketheti szinten valtakozva hol letrat akartok beengedni hol meg betemetni akarjatok. Ne mar. A godorben emberek vannak de ezt tudjatok ti nagyon jol. Csak kezdeni nem tudtok veluk semmit ez a baj.
Azt tudom neked pld erre a mostani “technikai problemara” irni ami a megszokott atomi szintu mentalitas nalatok:
Ird fel egy papirra a lehetseges puder dumakat amit a pani gyorsasaggal levett fo oldali sms tamogatasos hirrol kerdezoknek szansz.
Majd pontban xy-kor huzd le a wc-n. Erted ugye?
Tehat megegyszer hogy biztosan megertsd:
A staff fele orias kocsog! De szepen egyenletesen halad a masik fele is valamerre. Hogy hova azt majd az ido meg a belsos kina feeling parttagok eldontik.
Hogy Te melyik felebe tartozol azt csak Te tudod. Mert mas tudni hogy hova tartozol es mas lattatni hogy hova.
De ebbe ne menjunk bele.
március 1, 2012 at 9:46 de.
Valószínű egy besértődött admin szórakozott, ugyan már, aki elhiszi, az is h….e
március 1, 2012 at 10:04 de.
@coworker fel tudnál lépni valamikor irc-re? Vagy ha a rendes emailcímedet írod be egy hozzászólásnál, az is megteszi. Köszi
március 1, 2012 at 14:16 du.
@majomparade “támogatás”
A régi maki valahogy nem ilyen volt..
http://i.imgur.com/BThfr.jpg
http://i.imgur.com/SZ7Xf.jpg
A Fő Támogató szervező radmin pár napja még csak “Vip” rangban volt. Úgy látom már ezen az oldalon sem a torrentezés számít..
március 1, 2012 at 15:37 du.
Dehogy a staff bármelyik tagja volt, annak a “pistikének” meg üzenem nagyon keményen, aki fészbúkon vagy hol a csudába is hirdeti az sms regjét(sz*rját), hogy kérjen inkább aputól pénzt, aput meg küldje el dolgozni, ne a legnagyobb oldal működéséből akarjon már hasznot húzni! Vagy nekem mind1, hogy honnan szerez pénzt, az az ő dolga, itt egy kérés van ezzel kapcsolatban: a torrentet, mint fogalmat felejtse el! Apu meg ne várja meg, míg valakinél elszakad a cérna és bunyó lesz, mert így kopaszt meg a fiacskája embereket! Dehogy a staff rakta föl, akkor 5 perc alatt nem veszik azt ők le!
Egy szó, mint száz: akik akost, többi staff tagot szidja, az szidja helyettük ezt a pénzéhes és munkanélküli kis csöves “pistikét”, aki már időtlen idők óta hirdeti magát már lassan mindenhol, ha meg a legnagyobb oldal nem tetszik nekik, akkor miért nem törlik magukat róla?
március 1, 2012 at 18:48 du.
@83 kapischi: és miből gondolod hogy épp nem Ő az oldal tulaja!
A régi makin is a fő-főnök “csak” Vip rangban volt 😉
március 1, 2012 at 19:53 du.
@80 coworker
Én tudom, hogy nagy az Isten állatkertje, de neked is feltétlenül ilyen hülyének kell lenned? De ha az is vagy, legalább ne hangoztatnád ennyire. akos tulajdonképpen leírta, mi történt, csak virágnyelven (hint: az idézőjelet nem a legyek szarták oda). Innen pedig kb. 10 mp kitalálni, mi is történt.
Egy torrentoldal üzemeltetési és egyéb problémáihoz az ég világon senkinek semmi köze, te meg pofátlanul követelőzöl a válaszért? Ennek ellenére a válasz is itt van, csak meg kell ugrani az evolúciós szintet, amit akos állított fel azoknak, akik olyan dolgokba ütik bele az orrukat, amikhez semmi közük, de elég értelmesek ahhoz, hogy megkaphassák az infot. Neked ezt nem sikerült megugranod, hát Istenem, van ilyen. De hogy egy ilyen (sajnos erre nem tudok megfelelő jelzőt, maradjunk az ILYEN mellett) regényben reagálsz, az csak téged minősít.
Ha csendben maradtál volna – is ugyanolyan hülye lennél, mint amilyen most vagy, csak kevesebben tudnának róla.
március 1, 2012 at 20:27 du.
Teljesen mindegy, hogy technikai probléma volt vagy sem, vagy hogy tényleg sms támogatást terveznek kötelező alapon a magon, vagy csak önkéntes támogatás marad, mert az oldal elérte azt a szintet, hogy -mondjuk ki- ez a legjobb torrentoldal ma Magyaroszágon.(És még sokáig az is marad.)
Lehet vitatkozni de a mezei torrentezőnek csak két dolog számít:
-Mennyi cucc van fent az oldalon
-És a fent lévő cucc mennyivel jön le
A többi az duma, duma, duma.
Egyébként meg fel lehet menni bármelyik trader site-ra, a tojásból éppen csak kikelt Pistikék és Mórickák közel 3/4-e a magyar oldalak közül magra gyúr, a fennmaradó 1/4 pedig a kátrányosra.
A többi oldal csak a “futottak még” kategóriába tartozik.(Azért ez is elmond valamit.)
Nem “ncore” a vallásom és nem nyalok a staffnak (és azokat sem szeretem akik nyalnak) de be kell látni, ők már letettek valamit az asztalra.
És nem kötekedni kell, irigykedni meg vitatkozni, hanem überelni.Csak sajnos dumálni mindig könnyebb…
március 1, 2012 at 20:42 du.
@Soul
Nem is az a lényeg hogy tulaj e a tag, hanem hogy már itt is ennyire nyomják ezt a támogasd az oldalt baromságot. A bannerekről nem is beszélve, az a régi makin is volt nem kevés. Kicsit talán a minőségre kellene adni, nem erre a pedál – rang orientáltságra.
március 1, 2012 at 21:24 du.
Chamea ! És mindenki! Aki facebookon hirdeti az SMS regget, accuntot, azt nem hívják másnak, mint Sanka 72, vagy 74 nicken reggelt Ncoros tagnak. Ismerem a tagot, Pécs.- Komló lakos. Heróbiten is staff volt, az Ncoron nem tudom mi csoda,de az accuntját is béreltem tőle már egy éve, hogy legyen hozzá férésem az oldalhoz. De aki be dőlt , az jó ha tudja, az SMS nem az Ncora ment, hanem a saját zsebbe!!
Sajnálóm, de még a telefon számát is ki törültem.
március 2, 2012 at 5:46 de.
@krix 2012. március 01. 10:04
Ugyan 4 okos kollegam szorakozott veletek az itt eddig 2x hasznalt nevemben de egyik sem en voltam.
Nem tudom mit es miert akarsz de hidd el nem en vagyok az embered.
március 2, 2012 at 11:54 de.
@89 kapischi:
amíg nem tetted ki a képeket nem is tudtam hogy az oldalon van támogatás, akkor néztem csak az oldalt és kerestem 1 támogatás menüt, hát nem találtam, PM sem érkezett hogy támogassam az oldalt x összeggel.
Mikor jobban megnéztem a headert akkor láttam csak meg azt a szivecskét ami a támogatást szimbolizálja.
Akkor tehát mennyire is nyomják a támogatást? Köteleznek rá hogy támogasd? Napi szinten kapod a rendszertől a PM-eket a támogatással kapcsolatban?
NEM!! Szépen, csendesen rádbízzák hogy támogatod az oldalt vagy sem.
Ha támogatod az oldalt, elmondhatod,hogy tettél valamit érte, ha meg nem, nemtörténik semmi .
március 2, 2012 at 12:18 du.
Soul Nincs ezzel semmi gond, de 1 hónapja miért mondták akkor habzó szájjal, hogy itt ugyan nem lesz támogatás! Erre szokták mondani, hogy segget csinálnak a szájukból. Bár nem előszőr teszi ez a majomparádénak mondott szutyok, aki mellesleg folyamatosan spammel…
március 2, 2012 at 12:20 du.
@akos
Egy olyan oldalnál, amely többszázezer felhasználó adatait kezeli, nem biztos, hogy elegendő az a duma egy feltörés után, hogy “reagáltunk rá”. 😀
március 2, 2012 at 12:49 du.
@akos: Te a DC-s akos vagy az angel hubról? 😀
március 2, 2012 at 13:33 du.
@Soul
Szépen, csendben?Mit ne mondjak, ők a Microbi nagy ellenségei, kicsixet is törölték a rendszerből, de ahhoz képest a paypal támogatás rendszerüket szépen le tudták másolni.. Na tudod ők sem jobbak microbinál, képedbe hazudnak meg spammelnek, közben a ” hozzuk össze a régi bandát , legyen újra nagy a maki” hülyeséget nyomatják. Sajnos ezt már nem etetik meg velünk..
március 2, 2012 at 14:27 du.
@ Pankrátor és Kapischi
Ti milyen formában kapjátok a spameket a maki.net -től?? Én amióta fenn vagyok az új makin (nyitás után 2 nappal regisztráltam) még 1db azaz egy darab kéretlen reklám mailt, PMet nem kaptam tőlük.
@ Kapischi
Csodálkozol rajta hogy kitették Őt? Én be sem engedtem volna azok után amit a mikrobin művelt velük !!!
Pay-Pal! Szóval ha most Én netalán-tán az én oldalamra szeretnék támogatást létrehozni és regisztrálom magam (oldalamat) a Pay-Pal rendszerbe, akkor én azt a mikrobitól másolom?? Tudtommal ők is valahonnan másolták, hisz nem az ő agyszüleményük a Pay-Pal.
március 2, 2012 at 14:50 du.
@Soul
Igazad van, helyesbítek, a szívecskés támogatás menüt az ncore ról lopták, csak ott a nicked mellett jelenik meg a szívecske , gondolom tök ugyanazt nem merték lemásolni, mert nagyon feltűnő lett volna, bár így is az.. Milyen formában kapjuk a spammeket? Mondjuk úgy indítottak hogy több ezer mail címre elküldtek egy valag spammet,hogy újra működik az oldal,gyere és reggelj vissza.. régebben volt is róla screen az egyik volt modi csinálta. Most írod majd azt hogy a régi makis felhasználóknak küldték csak el a leveleket jogosan ugye? Na ne kábíts! Ha én nem írok nekik, hogy szeretnék újra regisztrálni,és nem adom meg újra a címemet , ennek ellenére mégis kapok tőlük üzenetet akkor az bizony spam, akármit is mondhatsz.. Tudni illik a régi maki amint megszűnt, utána nekem ők vagy éppen aki megvette a mail címemet (mert ugye ez így megy) az ne küldözgessen semmilyen levelet,azaz spammet.
március 2, 2012 at 15:31 du.
@kapischi
Melyik oldal az magyarországon amely teljesen egyedi? 😀
Melyik az ami csupán a létrehozóinak a kreatívitásának köszönhető dolgokat tartalmaz?
Mindegyik oldal és azok felépítése ered valahonnét. Legfeljebb a forrását nem ismeri mindenki.
Ezt a szívecskés szart is kb 5-6 külföldi oldalon láttam, tehát ez nem az enkór “fejlesztése”.
Ha valahol van egy jó ötlet, azt miért ne építhetné be bárki a saját oldalába?
Már az gáz, hogy a torrentoldalak a torrentezés elvére hívják fel a figyelmet, mellette pedig ott a támogatás opció.
…ami úgye nem fér bele a torrentezés elvébe. 😀
Ami nem egy copy-paste oldal volt a magyar oldalak között az talán az UiD volt.
A többi oldalon kivétel nélkül olyan dolgokat látsz, ami máshol is fellelhető.
március 2, 2012 at 15:45 du.
@ Kapischi
Az enkóron nem látok szivecskét, csak [támogatás 6%] feliratot (linket a támogatás oldalra). de ez teljesen lenyegtelen. Gondolom akkor félreértettelek, mert Én a támogatás oldalra értettem a másolást, ahol leírják mit is kapsz x összegért.
http://www.kephost.com/images4/2012/3/2/67qyvcdfx7dl42ir03w4.png
Spam: Gondolom az Én mailcímem nem volt meg nekik (az okot is sejtem miért), ezért nem is kaptam az “újraindulásról” mailt. Nekem egy volt makis modi szólt a mikrobin hogy elindítják az oldalt és figyeljem ezt meg azt a domain címet. (Ha ez is Spamnak számít akkor bocsánat, Én is kaptam spamet és pusztuljon az összes “féreg” 😀 )