Hosszabb ideje érlelődik már bennem ez a dolog, és egy részét már cikkekben és kommentekben kifejtettem. Most a mozik és a filmek világába kalandozok és megpróbálom megmagyarázni magamnak, hogy miért nem járok én moziba. Na, nem lesz nehéz.
Nem megy a magyar nép moziba. Hát ez igaz. De nem igazán értem, hogy miért ragaszkodnak mozisok a régi számokhoz, főleg mozinként! Az ilyen helyek száma hazánkban szerintem exponenciálisan nőtt az utóbbi pár évben. Minden plázában van egy mozi, úgy gyengén 6-8 teremmel. Pláza meg minden nagyobb megyeszékhelyen van. Az egyik oka annak, hogy annyi mozi megy tönkre az, hogy bazi sok lett felhúzva. Nem lenne ezt szégyen bevallani. Amíg faluban volt 1db Orion TV a megyeházán, mindenki előtte ült azon a bizonyos napon. Amikor már mozi is volt, és hétvégén 1 filmet lejátszottak, persze hogy tolongott a nép. Arról nem is beszélve, hogy fogy a magyarság, nyilván ezzel egyenes arányban fogy a mozi közönsége. Most a hét minden napján nyomják a szarabbnál szarabb filmeket futószalagon Holly- és Etyekwoodból. Ha még annyian járnának moziba mint x éve, akkor is sokkal több a film, sokkal több a mozi, sokkal több a terem! Persze hogy konganak a vetítések. Talán be kéne látni, hogy elbaszták ott, amikor sorra húzták fel a plázákat 6-8 teremmel. Nyilván sokba kerül fenntartani, és nyilván nem éri meg elindítani a filmet 3 embernek.
Arról szót se kéne ejteni, hogy mennyibe kerül egy mozijegy. És hogy anno mennyibe került. Na meg, hogy hol tartunk most. Persze rá lehet még a szar időjárásra is fogni a válságot, de hát ez van. Ha eddig kevesen jártak és ritkán, ezentúl nyilván még kevesebben vannak azok, akik megtehetik, hogy ilyen fajta szórakozásra ennyit áldoznak. A lehúzós árú melléktermékeket és “Be ne vidd az üccsid mert a kezed töröm” filozófiát sem kéne nagyon feszegetni, mindenki tudja, miről beszélek. Mire elérek a teremig, újabb 2 mozijegy árát ölöm innivalóba és ropogtatnivalóba. Így elég valószínű, hogy a hónap többi hétvégéjén száraz kenyéren és vízen élek, hogy a következő hónapban is tudjak villantani a csajomnak.
A mozi kicsit, ja nem, NAGYON lemaradt a fejlődésben. Tudom, hogy van 3D meg minden, meg atom hanghatás, de az az igazság, hogy a mozik nagy része lepukkant, nem korszerűsítik, egyszerűen szar lett. Otthonra meg már azért csak vett az ember egy TV-t, házimozit (még ha DVD-s, akkor sem rossz). Karácsonykor csak úgy vágták az emberhez, és ha belegondolunk, nem is olyan rossz befektetés, hamar bejön az ára, ha otthon mozizunk. Régen, amikor csak plazmák voltak tényleg eszméletlen áron, azt mondta az ember, “baszki nem éri meg”. A PS2-nek meg a videónak jó volt a 72-es Grundig tv is, rohadt nagy volt, de elment 10 évig is, a kábeltévé szar volt úgyis, tehát nem érte meg fejleszteni. Most, hogy már DVD játékost az ember után vágnak, és viszonylag olcsón (már kevesebb mint 1 mozijegy áráért) hozzá lehet jutni pár éves sikerfilmekhez DVD-n, az emberek bátrabban vásárolnak. Megérte hát fejleszteni az otthoni technikát. Jött a HD, mint az isten, ami még jobban odacsapott az otthoni szórakozás minőségének és így persze a mozilátogatók számának is. Persze HDTV adás még kevés van, de a “warez”-ben már évek óta jelen vannak legfrissebb magyar, házi készítésű HD anyagok, amelyek egy erősebb konfiggal már nézhetőek. A konzolok ára is esett elég jelentősen (Xbox 360-at fillérekért veszel) ez még egy olyan indok volt, hogy megérte nagy tévét venni, hiszen már a család több tagja is ki tudja használni azt. És így szép lassan eljött az idő, hogy otthon is meg tudták az emberek teremteni azt a minőséget (esetekben még jobbat is), mint ami egy moziban várna. Ráadásul az otthoni kellékekre szánt kiadás (tv, DVD játékos, DVD stb.) mind-mind olyan, amit nem egyszer használ. Mert egy mozijegyet, amit megveszek 1200 magyar forintért, gyűrögethetem, még két hétig a zsebemben, de kisebb eséllyel engednek be egy vetítésre, mint hogy egy helyi járatos buszra felszállok vele.
A másik dolog, ami szerintem távol tartja a “tömeget” a mozitól az a kultúra (vagyis éppen annak a hiánya). Sajnos mára a moziban nagyon ritka, hogy egy vetítés alatt nincs egy nyihogó tini csapat, egy hangosan rágcsáló kisfiú, egy durva hangon röhögő kopasz úriember, és egy vinnyogó nő. Lehet, hogy csak mi szoktunk hozzá a finom csendhez, miközben a Die Hard-ot nézzük 28. alkalommal, de valószínű azért, hogy a moziba járás kultúrája, és maga a tömegrétege is változott. Nehéz, sőt lehetetlen parancsolni az embereknek, de még a szép beszéd sem járható út. Erről mellesleg MI tehetünk, hiszen mi hagytuk, hogy ide süllyedjünk. Nem jó érzéssel ül be az ember a moziba. Sajnos gyakran a mozi személyzete sem a megfelelő stílusban bánik az emberrel, pedig ha már kifizettem arra 2 órára a 1200 forintot, elvárná az ember, hogy ez idő alatt kedvesek legyenek vele.
Snasszul hangzik, de az idő is fontos tényező. Ha itthon leülök egy filmet megnézni, akkor nem kell fél óra trailert végignéznem. Nem kell félórákat utaznom (plusz költség) vagy gyalogolnom a moziig. Akkor kezdődik, amikor én akarom. Persze a “Filmet lopsz, bűnős vagy, gyulladj fel” klipet itthon is látom – már ha eredeti a DVD, és nem okosított kalózverzió. Ez egyébként egy másik dolog, amit utálok. Ha rászánom magamat arra, hogy veszek egy gyári, műsoros DVD-t, akkor mi a francért kell végignéznem minden egyes alkalommal a kis oktató filmet. Vaze, ha megvettem, örüljenek neki, ne még baszogassanak, hogy “El ne lopjad kis köcsög” (sokkal jobb lenne, ha mondjuk lenne egy kis tájékoztató lap a DVD tokon belül, hogy mekkora király vagy, hogy eredeti lemezt vettél). A vásárló terrorizálása megint csak egy hatalmas öngól. Ugyanis az internetről letöltött DVD-knél alap, hogy az ilyen snitteket kivágják. Részben azért, hogy több hely maradjon a DVD5-ös lemezen az újrakódoláshoz, másrészt mert kurva idegesítő. Ergó, megint a kalóz verzió győzött. Ugyanígy, néha a csapnivaló az egész lemez minősége. Akadó menü, hiányos felirat, ócska hang. Ezeket hozzáértő szakemberek kijavítják, van hogy külföldi DVD-ről hozzák össze lemezt, jobb képpel, finomabb hanggal. De ez másik történet.
Aztán ott van az a tényező is, hogy az ember kíváncsi, és türelmetlen. Hála az internetnek gyakorlatilag azonnal tudomást szerezhetünk az új filmekről. Bár a Vasfüggöny ledőlt, de sok film mégis nagyon lassan ér el hozzánk, függetlenül attól, hogy itthon szinkronnal kapjuk vagy nem. Elég frusztráló tud lenni, hogy külföldön már a tizedik kritikát írják a filmről, vagy már DVD-n is kijött az alkotás, mi meg nézegetjük az Est újságot, hogy mikor lesz már moziban.
Az ideért filmek egy jelentős hányada szinkron nélkül megy a moziban, és meglepően rossz feliratokat tudnak gyártani hozzá. A félrefordításokat még elnézi (szó szerint) az ember, de amikor ugrál a felirat, és 2 másodperced van elolvasni két egész sort, az nem az igazi. Sajnos itt is az az igazság, hogy ami “illegális” az gyakran sokkal, sokkal jobb minőségű. Egy-egy film feliratából rövid idő alatt több verzió is kijön, amiben mindig javítják az előző felirat pontatlanságait vagy hiányosságait. Erre hazánkban (is) szerencsére már egy nagyszerű és igazán jól működő közösség alakult ki. És ha már minden szempontból jobban járok, ha otthon maradok, miért mozdulnék ki?
Moziba? Hülye vagyok? Majd letöltöm. Mert legális.
A Széljegyzet más, mint az eddig itt megjelent hírek. Más, mint a Boncasztal sorozat. A Széljegyzet saját véleményt, és saját gondolatmenetet tartalmaz. Nyíltabb, és közvetlenebb, mint a többi cikk.
január 28, 2009 at 15:11 du.
“Moziba? Hülye vagyok? Majd letöltöm. Mert legális. ” Így van.
január 28, 2009 at 15:25 du.
Még nem olvastam el a cikket (persze el fogom) de csak a post cime alapján már tudok mit reagálni: 1000+ft vagy ingyen? ingyen.
január 28, 2009 at 15:36 du.
“A Széljegyzet más, mint az eddig itt megjelent hírek. Más, mint a Boncasztal sorozat. A Széljegyzet saját véleményt, és saját gondolatmenetet tartalmaz. Nyíltabb, és közvetlenebb, mint a többi cikk.”
Saját vélemény, de kb 10 millió magyar kiált most fel : DE IGAZ!
január 28, 2009 at 15:51 du.
Szeretek neha moziba jarni. Persze nem a plazamozikba, hanem kisebbekbe. Ezek sem olcsok mar, de szamomra elviselheto. Hogy a feliratok tele lennenek felreforditasokkal, ez lehetseges, de hat legtobbszor nem angol nyelvu filmeket nezek. Ezeket a feliratokat nem lehet utolag javitani, modositani, mert kiegetik a filmtekercset. Ezert is lesz olvashatatlan vilagos hatternel.
Ezeken a nem plazamozikban nem talalkoztam olyannal, hogy nem engedtek volna barmilyen innivalot bevinni. Na meg a legtobbnel kapni sort is, KINO-ban sokfele buza kozul lehet valasztani 🙂
január 28, 2009 at 15:53 du.
ezek tényleg elég nagy igazságok!
január 28, 2009 at 15:59 du.
Teljes mértékben egyetértek a leírtakkal. Rengeteg filmet ontanak a stúdiók magukból, újabb és újabb rókabőrök kerülnek lehúzásra és csodálkoznak, hogy nem járnak az emberek moziba. De ugyanakkor a jó filmeket mégis megnézik az emberek, nem sajnálják érte azt a 3-4e Ft (2 főre számoltam), mert még mindig megvan a mozik hangulat és az élmény sem utolsó, az már más kérdés, hogy sok ember nincs tisztába alapvető etikai szabályokkal és beszél, telefonál stb. a vetítés alatt. Azzal is egyetértek, hogy későn kerülnek a filmek a hazai mozikba, aminek nem sok értelmét látom, hogy miért kell így csinálni.Nem lenne jobb a stúdióknak is mindig egyszerre (max 1-2 hét késéssel) levetíteni a filmet először feliratosan (ami legyen normális) utána meg 1-2 hónappal szinkronnal így több bevételhez is jutnának és mindenki úgy nézheti meg ahogy akarja. Mert az tényleg röhej, hogy sorozatok,filmek már rég kaphatók DVDn míg a hazai mozik/Tvk el sem kezdték vetíteni az adott filmet. Én egy évben 2-3 filmet szoktam megnézni a moziban, de azokra alapból úgy készülök, hogy tudom hogy “mozibanézős”.
Ui.: Jó az oldal és a Széljegyzet rovat csak így tovább.
január 28, 2009 at 16:06 du.
ezt a DVD játékos szót a DVD playerből fordítottad?
amúgy néha azért szeretek eljárogatni, mert lehet hogy letölthető szinte már minden, de a mozi ad egy olyan hangulatot, és skálát az eltöltött időt tekintve, amit nem tud pótolni egyetlen házimozi rendszer sem. Arról meg ne is beszéljünk, hogy egy kezemen meg tudom számolni hány ismerősömnek van HD-s szettje, 30 méteres plazmával.
Én is így viszonulok a mozikohoz gyakran mint a cikk író, mármint ami az eljárást, és az anyagiakat illeti, csak sajnos azzal számolni kell, hogy amíg kapitalista világban élünk, ok-okozati összetartás van a világban, és így a gazdaságban is. A mozi nem volt ennyire felesleges ezelőtt 8-9 éve. De sajnos az online tartalom bővült, elősegítve a fájl cserét, és a piac visszafele kezdett haladni a saját szakadékába, hiszen már látható hogy a mozik, mint létszámban a tervezettől eltekintve mégiscsak telítettnek számítanak gazdaságilag, kiaknázni ezt a területet már nem lehet. Nem azért drágák a jegyek, mert az ottani okosok azt hiszik, hogy ezzel több néző lesz, hanem azért, mert a Palace, a Cinema Hollywood, és az egyéb lánc, és szülő cégek a leányvállalataikkal sorra kezdenek megrökönyödni, és a csőd szélére menni a kevés látogató miatt. Visszafele is rálehet világítani a dolgkora, mert persze úgy hangzatosabb, hogy azért nem játunk moziba mert drágább, ésotthonról kényelmesebb, de azért ez koránt sem biztos az iménti tényeket figyelembe véve.
január 28, 2009 at 16:07 du.
Egy 4 tagú család moziba megy. Költségvetés:
jegy: 4*1200 Ft
Kóla+popcorn: 4*800 Ft
=8000 ft
Plusz benzin, esetleg mozi előtt étterem/pizzéria….
Erre egy átlag magyarnak nincs pénze.
Inkább kikölcsönzöm 300 Ft-ért a videótékából, és nyugodtan ehetek hurkát, ihatok sört, kimehetek pisálni,
mégse néz senki sem parasztnak 😀
január 28, 2009 at 16:15 du.
***mod: na, ezért ne fogyatékosozzuk egymást, el lehet mondani a véleményed emberi hangon is***
január 28, 2009 at 16:19 du.
korrekt es talan az eddigi legjobb cikk ami itt (nemcsak a rovatban, hanem zusammen) megjelent szerintem. csak aztan ne szallj(atok) el magad(tok)tol. ez igy (meg) pont jo.
egyebkent, erdemi hozzaszolas: tobb mozi(vezeto)s ismerosom, fel-kollegaim is vannak, es ok is pontosan tisztaban vannak ezekkel. csak amikor valtoztatni kene valamin, az valaki(k)nek mindig erdekserelemmel jarna, es itt be is szarik az egesz folyamat, inkabb maradjon olyan, amilyen, ameddig meg megyeget valahogy. hameg bedol, akkor: nagy dolog! oruljunk hogy eddig ennyi penzt kibanyasztunk. sajnos a mai (gazdasagi, tarsadalmi) helyzetben nincs ertelme hosszutavra tervezni vagy barmin is valtoztatni.
amugy kb ugyanez igaz az orszagra is: nemcsak a politikusok, barmelyik “utca embere” pontosan tudja mit kell(ene) csinalni (persze nem biztos, hogy szakszavakkal), csak aztan ahogy beleasnanak a dologba es a kovetkezmenyeibe es hogy mekkora erofeszitesre volna szukseg, inkabb hagyjak az egeszet a picsaba. a kenyszer, a valtozas kenyszere az, ami hianyzik es igy minden marad a regiben. persze, hogy varjuk el masoktol a valtozast, ha mi magunk sem vagyunk kepesek ra? 🙂
január 28, 2009 at 16:37 du.
PPP ez így van. A mozival is sajnos. Amíg lehet húzni a jelenlegi állapotot, mert így a kényelmes, és a legolcsóbb. Elvégre is miért ne futna akárki is a kocsijárt ha elindul a szakadék felé, inkább nézi-nézi, és majd vesz egy másikat amiben jobb a fék. A rohangálás olyan fáradtságos 😀 Mindenesetre arra vagyok kiváncsi mi lesz a moziból 4-5 év múlva, én akkorra saccolom a döntő változást, avagy a tömeges csődöt.
január 28, 2009 at 16:44 du.
#8 Hát igen ebben van igazság, tény hogy drága.
Egyébként lehet csak magam nevében beszélek, de szerintem ha egy film valakit tényleg érdekel az ugy is elmegy moziba, bár tény hogy az nem sok.
január 28, 2009 at 16:57 du.
A kicsit fentebb említett 8000-ből egy friss megjelenésű dvd is kijön bőven, anyuka által sütött házi pizzával, és ugye az nem egy alkalomra szól, hanem többször is megnézhető. Csak a mozi és a DVD megjelenés közti idővel lehet húzni a nép agyát, hogy mamimami, vigyél el a M*******r kettőre, mert már mindenki volt az oviban, csak én nem. Ezt viszont semlegesíti az internet, hiszen sok film már a magyar bemutató előtt elérhető R1 DVD-n, vagy akár HD minőségben is. Ha meg már úgyis letöltötte apuka, és megnézték, akkor meg minek vegye meg utána itthon a DVD-t? Inkább kiírja a warezt és elissza az árát.
január 28, 2009 at 17:15 du.
vagyis azt akarod mondani, hogy a magyar warez elősegíti az országban kialakuló alkoholizmust? :_D;)
január 28, 2009 at 17:15 du.
Hiába vannak jó filmek, én sajnos nem engedhetem meg magamnak, hogy mindegyikre elmenjek…
A legközelebbi mozi 50 km-re van tőlünk. Oda-vissza a buszjegy ára 1500 Ft + erre rájön a mozijegy ára ami 1350 Ft az annyi mint 2850Ft, és akkor nem is ettem meg ittam… bár ezt a “luxust” már kihagyom mert így is sokat költöttem… így a maradék filmet általában letöltöm…
január 28, 2009 at 17:40 du.
Nem járok moziba mert:
1. parasztok popcornnal, zacskóval csörögnek.
2. parasztok mobiltelefonálnak.
3. parasztok nem bírják befogni a pofájukat.
4. 10 filmből 9 minősíthetetlenül szar. Ha nem tetszik a produkció, jogomban áll hallgatni.
5. ha meg csak letöltöm, a jogvédőknek jogukban áll engem magának a Sátánnak kikiáltni, meglincselni, lebűnözőzni.
6. nevetséges áron adják a jegyet
Ha a fenti problémák már megoldódtak, akkor újra fogok moziba járni. Ha addig csődbemegy Holywood, nem kár érte. De nem fog.
január 28, 2009 at 17:50 du.
Mondjuk én szeretek moziba járni, de nekem könnyű: Bp belváros, mehetek kis moziba, nem plázásba. Ott általában nincs gond a személyzettel (bevihetsz akármit, rendesen köszönnek stb), közönséggel se nagyon, szívesen ott maradok utána egy kv-ra is pont ezért.
Amit írtál, azért jól kifejezi a jelenlegi helyzetet, az a baj, hogy a jogvédők/céges oldal nem képes felismerni, hogy bármit tesznek, a helyzetet nem fogják tudni megváltoztatni, alkalmazkodni meg nem akarnak.
A közönség igényeit kiszolgáló üzleti oldal kellene ide (vágyálom persze), nem pedig a terrorizálás (beleszarnál egy rendőr kalapjába <- it crowd).
január 28, 2009 at 18:05 du.
Nagyon igazak a fentebb említett dolgok, én már ott tartok hogy inkább NEM MEREK moziba menni, kinek hiányoznak az állandó baszogatások, atrocitások a sok KŐbunkótól?! Már 2-3 éve is csak mindig a legkorábbi adásra mentem el mert akkor még alszik a sok köcsög, max néhány család volt rajtam kívül de azok ált. kezelhetők.
A hazai moziról pedig, aki akarja simán ki tudja hozni, én most számolgattam mert lassan összejön rá a zsé és 4-5 ezerből már eléggé FULLos kis házi motyót lehet összehozni. ( 720p projektor, 3 méteres vászon, logitech 5.1 hang, PC meg van amúgy is, már vagy 4TB HD cucc vár szépen a sorára )
január 28, 2009 at 18:30 du.
tetszik a cikk, a széljegyzet jó lesz, mindenki csak helyesli 😀 énis… a évente egyszer moziünnepen elmegyek moziba.. szerintem sokunk igy van vele.
január 28, 2009 at 18:39 du.
a mozi hangulata ami miatt ott kell megnezni egy filmet 🙂
nameg lanyt is oda kell vinni!
január 28, 2009 at 18:42 du.
egy dolgot kihagytál a feliratokkal kapcsolatban:
a film alatt sokszor lehetetlen kiolvasni, hogy miről is van szó, mivel nincs a fehér felirathoz egy fekete, vagy bármilyen más színű stroke.
hozzáteszem, én még járok moziba, mert én például nem áldoztam arra, hogy kétméteres plazmát, meg ilyen-olyan tanúsítványokkal és szabványokkal rendelkező, fél milla+ árú hangrendszert vegyek itthonra.
ami olyan minőségű filmnek tűnik, amit egyrészt a cgi-k tömkelege miatt, másfelől a biztosan jó történet miatt érdekes lehet, arra áldozok ennyit. de ilyen nagyon ritkán fordul csak elő.
január 28, 2009 at 19:09 du.
Én személy szerint az előbb felsorolt dolgok miatt nem járok moziba. Ha itthon a mozijegy árának már a 10(!!!) részéért le tudom tölteni, akkor valószínű, hogy itthon fogom megnézni anyu sütije és egy 2literes kóla mellett. Ha olyan a film, akkor a barátnőmet is áthívom és együtt nézzük meg..utána másra terelődhet a szó, amit szerintem mozi után nem tehetsz meg, mert vagy tömegközlekedéssel kell hazamenni, ami magába elveszi a kedvét az embernek, vagy mert kocsival és vezetés közbe húzod fel az agyad. Itthon nincs semmi kockázat, ha meg az ASVAsok kijönnek, fejbekúrom őket vadászpuskával és leszophatnak, mert nem fognak találni semmit:D
január 28, 2009 at 19:14 du.
szép cikk, és igaz is:-)
január 28, 2009 at 19:15 du.
A cikk tökéletes!
@bigyibogyo:
A lányt vidd haza 🙂
január 28, 2009 at 19:17 du.
Így van!
január 28, 2009 at 19:25 du.
Én torrentezek,de szivesen elmennék moziba,de a legközelebbi mozi amiben jó filmek vannak az kb 50 km.Ahol meg szar filmek vannak az 15 km-de azokat a filmeket már 2 hónapja láttam
január 28, 2009 at 19:31 du.
sct: a cikk is és a stílus is tökéletes, a véleményem pedig egyezika tiéddel.
január 28, 2009 at 19:38 du.
tegnap neztem valami amerika 2-t moziban bnommel. 890huf-os jegy es ez melle film elott 20perc reklam.. :\
max anynibol jo volt h voltunk vagy 15en.
január 28, 2009 at 20:20 du.
En nem azert nem jarok moziba, mert nem birnam ki havi egyszer az 1000 ftos jegyet, hanem azert, mert egyrszt utalom a tomegnyomort, masreszt pedig siman legyilkolnam azt aki nem tud viselkedni. Igy igen, megvarom meg kijon dvdn es letoltom.
január 28, 2009 at 21:10 du.
Sajnos nekem nem volt türelmem elolvasni ezt a 10 oldalas cikket, mert én egyetlen egy dolog miatt nem járok moziba: nincs 990 Ft-om mozijegyre.
január 28, 2009 at 21:19 du.
en a lanyt is ide hivom mert moziba nemsurun dugod meg 😀
január 28, 2009 at 21:53 du.
Ez a cikk a tipikus 10 pontos kategória.
Szívemből beszélsz!
január 28, 2009 at 22:01 du.
Írnék pár szót külföldi tapasztalatokról is, hátha valakit érdekel ‘tudattágítás’ címszó alatt.
Angliában (London) heti több alkalommal is szoktam mozizni, eleinte mindenféle termet kipróbáltam de végül a Cineworld mozijainál ragadtam le a következő szolgáltatások miatt: lehetett igényelni egy tagsági kártyát, melynek havidíja £ 14.99, ez a kártya a közelben/városszerte található, összesen 13 darab Cineworld moziba biztosít korlátlan bejárást bármelyik filmre, bármennyiszeri megtekintésre. Forintra átszámítva az összeg talán még mindig soknak tűnik, ám ha azt vesszük, hogy egy átlagos ebéd ára itt olyan £ 5-10, akkor már nem is tűnik olyan vészesnek az összeg. A mozik tisztasága változó, a hammersmith-i termek elég romosak, de mindig tiszták, ellenben például a picadilly/haymarket-nél található, összesen 10 teremmel rendelkező (amúgy két helyen található, egyik helyen 3, míg a másik helyen hét terem) mozi viszont nagyon szépen karban van tartva.
A kártya kiváltása előtt hagyományos jegyekkel izzítottam, melyeknek az ára:
egy sima Adult, vagyis felnőtteknek szóló jegy általános ára £ 9-12, (Odeon, Cineworld), diákkedvezménnyel diákjegyet az Odeon £ 8-ért, míg a Cineworld £ 5.50-ért kaptam.
A rágcsálni való kaja viszonylag drága: mindenből a legnagyobbat kérve nem ússza meg az ember £ 6-7 között, bár ahogy én veszem észre, annyira nem tendencia a mozi közben zabálás, pedig mindenféle taco-t stb. lehet kapni.
A közönség általában nagyon kulturált, meglepő módon akikkel baj szokott lenni, azok maguk az angolok, mivel nagyon szeretik megvitatni az élet nagy rejtelmeit a film közben, de elég pár határozottabb “köhm-köhm” vagy egy szigorú “megöllek” pillantás, és abba is hagyják. Ha meg nem, akkor simán kivezettetik a mozi alkalmazottai.
Rengetegen járnak moziba, péntek szombat vasárnap bármilyen filmre ül be az ember, tuti a 80%-os terem telítettség, de premiereken/első napokon tényleg brutális a helyzet…
január 28, 2009 at 22:14 du.
| Szerző: sct
Csalódtam benned…ezek a magánvéleményes dolgaid nagyon nem érdekelnek..bakker indíts 1 blogot és flameld teli, de erre az oldalra ne irjál már ilyeneket, eddig tetszett az oldal(ad) ne rontsd el 🙁
január 28, 2009 at 22:20 du.
“annyira nem tendencia a mozi közben zabálás”
“…és abba is hagyják”
“simán kivezettetik a mozi alkalmazottjai”
Azt hiszem a siker kulcsmondatait olvashattuk az imént.
január 28, 2009 at 22:45 du.
@CYD
valamit nagyon nem látsz át: ez itt sct blogja, szóval gondold át mégegyszer, hogy mit javasolsz, hova írogasson
még egy tanács, ha nem érdekel, ne olvasd el, nem véletlenül vannak kategóriák, olvasd azokat, amiket eddig.
és ha nem haragszol meg, még valami: rajtad kívül eddig mindenkinek tetszett az eddigi 2 széljegyzet, mégpedig nagyon, jobban, mint eddig bármelyik téma, szóval talán nem a te “javaslatodra” fogja abbahagyni.
január 28, 2009 at 23:47 du.
jok ezek a velemenymorzsak, folytassatok.
január 29, 2009 at 0:45 de.
Elég korrekt cikk, jól összefoglalja a lényeget. Sokaknak szól közbe a pénz, mert itthon elég drága a mozi. Nem tudom, hogy vagytok vele, de mostanában alig akad olyan film, amire érdemes lenne jegyet váltani. Tucatjával jönnek a nézhetetlen borzalmak és hiába szelektál az ember, vagy vár valamit, néha az is csalódás. Számomra kényelmesebb megállítani, majd letörölni a filmet, mint kimenni a moziból a sor közepéről, pedig volt már rá példa. Elég fiatal vagyok, de komolyan ezek az új filmek, köszönő viszonyban sincsenek a régiekkel. A sok vászon előtt felvett marhaság, Oscar-díjas szemet, melyekre nem, hogy mozijegyet nem váltanék, de az életemből sem áldozok rájuk 2 órát sem.
január 29, 2009 at 8:11 de.
Se mozi, se tévé. Itthon vetítünk, 100×2 mozijegyből kijön. Időt, pénzt takarítunk meg, HD minőségben nézünk mindent, nyugodtan végignézhetjük a stáblistát is. Ha nagyon rossz a film, félbehagyhatjuk, bár az IMDB pontszám általában jó irányadó, csak tudni kell hogy baseball, rögbi, képregényfilm esetén le kell belőle vonni 2-3 pontot (lásd Batman Dark Knight 9.0-3.0 = 6.0 = átlagosnál valamivel gyengébb film, még épp nézhető).
A sorozatoknál meg főleg rengeteg időt takarítunk meg, hiszen a 40 perces epizód reklámokkal együtt tévében 1 óra. Epizódonként 20 percet nyerünk, az egy 22 részes évadnál több mint 7 óra. Az egy fél évad egy másik sorozatból.
Az egyetlen dolog amire még elmegyünk, a 3D mozi, de ahogy fejlődik a technika, már arra se kell sokáig.
január 29, 2009 at 8:14 de.
Ja és egyébként az váltotta ki nálam, hogy elkezdtem letölteni, amikor az 5000 forintos gyári DVD-k elejére 5-10 perc átugorhatatlan reklámot kezdtek rakni.
január 29, 2009 at 8:16 de.
Legutóbbi sikeres élményem SW3 volt szegeden a színháznál valami apró kis mozi, 300ft volt a jegy, az ülések kényelmesebbek mint a palaszinemába és nem volt tömegnyomor. Tavalyelőtt voltam hp éjféli premieren, tömve gyerekekkel akik beugatják könyv alapján a történéseket, indy4en ahol végigpofázták mellettünk a filmet. Azt hiszem egy darabig megint ki van pipálva a mozibajárás
január 29, 2009 at 8:32 de.
Jól sikerült írás. Egy-két magánvéleményt írnék hozzá:
Itt nálunk simán be szoktam vinni a fél kilós ropit + inni valót a moziba 😀
Milyen alapon akarják megtiltani, hogy bevigyem. Nem enni megyek oda, hanem filmet nézni. Valamint ki merem állítani, hogy itthon jobban élvezhető a filmek hangja, mint a P…ce moziban, persze biztos az én fülem rossz 🙂
január 29, 2009 at 8:59 de.
jó írás…grat 🙂
am hozzá teszem, ha valaki nem teheti meg hogy vegyen egy HD TV-t annak nem is kell nagyban gondolkodnia
elég ha van otthon egy 55cm-s CRT TV arra ráköti a gépet és kész…nem egy mozi élmény de egy moziban felvett filmben nem látunk annyi hibát mint a monitoron.
Ha van egy gép és egy tévé akkor már csak kábelre kell áldozni ami meg csak egy ezres:-)
január 29, 2009 at 9:31 de.
Évente ha 1-2x elmegyek moziba. Nem költök rá 8 rongyot. Max 3-4ből kijön. Sosem fogok rendszeresen járni, de kikapcsolódásnak megteszi, s társasági életet is élek ezzel ha vkivel nézem az adott filmet. Utána jót lehet beszélni, s sétáltunk is egyet. Nem olyan mint otthon. Ok, lehet h jobb a hangzás, kép is szebb a tévén, de a mozi feeling azért mozi feeling. Egyszer évente belefér.
január 29, 2009 at 9:38 de.
Én csak annyit mondok,hogy a kalózkodás amit csinálunk az csak a milliomosoknak illegális!
* cenzored, nem a témához tartozott, és még sértő is volt – admin
január 29, 2009 at 10:51 de.
Hú, eléggé eltúloztad a Dark Knight-ot. Szerintem végre csináltak egy olyan képregényutánzatot, ami sok Oscar-díjas filmet is hazavág.
január 29, 2009 at 11:49 de.
Miért nem járok moziba?
1. A legfontosabb ok, hogy egyszerűen nem engedhetem meg magamnak ezt a “luxust”-sajnos. A cikkben szereplő költségek, nagyjából fedi a valóságot szerintem.
2. Valaki már felvetette, (nem keresem vissza ki) hogy a filmek elég jelentős része óriási reklámmal beharangozott sz@r. Nem egy filmet letöltöttem, ami ment már moziban valamikor, és miután megnéztem, azt mondtam magamban, hogy tört volna el a kezem, amikor a letöltést elindítottam..Persze attól, hogy nekem nem tetszett még lehet, hogy másnak igen. Ízlések és pofonok… ez tény.
3. Tényleg sokkal több, moziterem található a mai Magyarországon, mint amennyire valójában szükség és igény van.
a.)… a pattogatott kukorica és egyébb “kellemes hanghatások” már 20 évvel ezelőtt is létező fogalmak voltak, talán még ezen túl is tudnám tenni magam…de,
4. Talán kissé futurisztikus még amit írok most, de véleményem szerint, ahogy a gramofont kiszorította a lemezjátszó, majd jött a magnó, majd cdlejátszó, dvd. most már a hd, így fog lassan kiszorulni a mozi is, és kerül át az internet világán keresztül a fogyasztóhoz a film..Akár teljesen legálisan… Persze ez az átmenet még akár 10-20 év is lehet, de, hogy bekövetkezik előbb vagy utóbb, abban szinte biztos vagyok. Szóval Hollywood nem fog tönkremenni. Megfogják találni az új kihívásokra is a megoldást. 😉
január 29, 2009 at 12:37 du.
Felesleges a mozi pár nappal premier után már elég jó minőségű rls-ek vannak például a Cin cin
http://interfoto.nu/preview/280109063720586.jpg
január 29, 2009 at 12:41 du.
szeritnem megye székhelyenként 1 “multiplex” olyan 3 terem bőven elég
bp-re elég lenne kerületenként 1db ilyen “multiplex” mozi max 3 teremmel
plusz az a nagyobbacskának számítók városkákba 1 normál mozi, felőlem akár a multiplexes céges is csinálhatnák lényegtelen dolog.
De az nevetséges hogy pl pesten ott vannak plázák egymás hegyén hátán, mindegyikbe min 10 terem, aztán csodálkoznak, emlékszem régen multiplexek előtt amikor mentem moziba, tolongás volt a jegyekért néha akár 1-2 nappal a vetítés előtt is, hogy tudj egy előadásra szerezni,
manapság meg mozi előtt 5percel eszedbe jut mi lenne ha, és akkor is vígan oda ülsz ahová jól esik, emrt olyan sok ember van.
január 29, 2009 at 13:29 du.
@face:”szeritnem megye székhelyenként 1 “multiplex” olyan 3 terem bőven elég”
úgy gondolom hogy jól látod a megyeszékhelyeken lévő multiplex számokat. a budapestihez nem tudok hozzászólni. Tény, hogy megyeszékhelyen lakom, és hajdanán volt 4 komolyabb mozi a városban és néhány alkalmi vetítőterem.( a mai tizenévesek 90%-a már azt sem tudná megmondani, hogy hol- ezzel nem akarok senkit megbántani, csak érzékeltetni akartam a változást, ha ugyan van olyan). Abban az időben ugyan nem volt ilyen dömpingszerű a magyarországi filmvetítések száma, a miértekbe ne menjünk bele, mert az nagyon QFF lenne. Ami viszont biztos, hogy a jelenlegi jócskán megcsappant moziközönséget megyeszékhelyenként egy multiplex ki tudja szolgálni. Ebből következik az is, hogy törvényszerűen egy csomó hamarosan be is fog zárni. Illetve ha jól tudom Pesten már be is zárt egy…Persze könnyű ráfogni, hogy az illegális letöltések miatt kell őket becsukni, de szerintem ez így nem igaz. Talán egy-két százalékot hozna a moziknak, ha hirtelen minden lehetőség megszűnne, bár ebben sem vagyok biztos, akik esetleg nyerhetnének rajta, azok a tékások lennének,. lehet, hogy az első online filmkölcsönző is majd ebből növi ki magát. Midez technika és idő kérdése. Hisz már ma is ott tart az emberek zöme, hogy jobb vagy gyengébb minőséggel, de gyakorlatilag otthon “mozizik”.