Hosszabb ideje érlelődik már bennem ez a dolog, és egy részét már cikkekben és kommentekben kifejtettem. Most a mozik és a filmek világába kalandozok és megpróbálom megmagyarázni magamnak, hogy miért nem járok én moziba. Na, nem lesz nehéz.
Nem megy a magyar nép moziba. Hát ez igaz. De nem igazán értem, hogy miért ragaszkodnak mozisok a régi számokhoz, főleg mozinként! Az ilyen helyek száma hazánkban szerintem exponenciálisan nőtt az utóbbi pár évben. Minden plázában van egy mozi, úgy gyengén 6-8 teremmel. Pláza meg minden nagyobb megyeszékhelyen van. Az egyik oka annak, hogy annyi mozi megy tönkre az, hogy bazi sok lett felhúzva. Nem lenne ezt szégyen bevallani. Amíg faluban volt 1db Orion TV a megyeházán, mindenki előtte ült azon a bizonyos napon. Amikor már mozi is volt, és hétvégén 1 filmet lejátszottak, persze hogy tolongott a nép. Arról nem is beszélve, hogy fogy a magyarság, nyilván ezzel egyenes arányban fogy a mozi közönsége. Most a hét minden napján nyomják a szarabbnál szarabb filmeket futószalagon Holly- és Etyekwoodból. Ha még annyian járnának moziba mint x éve, akkor is sokkal több a film, sokkal több a mozi, sokkal több a terem! Persze hogy konganak a vetítések. Talán be kéne látni, hogy elbaszták ott, amikor sorra húzták fel a plázákat 6-8 teremmel. Nyilván sokba kerül fenntartani, és nyilván nem éri meg elindítani a filmet 3 embernek.
Arról szót se kéne ejteni, hogy mennyibe kerül egy mozijegy. És hogy anno mennyibe került. Na meg, hogy hol tartunk most. Persze rá lehet még a szar időjárásra is fogni a válságot, de hát ez van. Ha eddig kevesen jártak és ritkán, ezentúl nyilván még kevesebben vannak azok, akik megtehetik, hogy ilyen fajta szórakozásra ennyit áldoznak. A lehúzós árú melléktermékeket és “Be ne vidd az üccsid mert a kezed töröm” filozófiát sem kéne nagyon feszegetni, mindenki tudja, miről beszélek. Mire elérek a teremig, újabb 2 mozijegy árát ölöm innivalóba és ropogtatnivalóba. Így elég valószínű, hogy a hónap többi hétvégéjén száraz kenyéren és vízen élek, hogy a következő hónapban is tudjak villantani a csajomnak.
A mozi kicsit, ja nem, NAGYON lemaradt a fejlődésben. Tudom, hogy van 3D meg minden, meg atom hanghatás, de az az igazság, hogy a mozik nagy része lepukkant, nem korszerűsítik, egyszerűen szar lett. Otthonra meg már azért csak vett az ember egy TV-t, házimozit (még ha DVD-s, akkor sem rossz). Karácsonykor csak úgy vágták az emberhez, és ha belegondolunk, nem is olyan rossz befektetés, hamar bejön az ára, ha otthon mozizunk. Régen, amikor csak plazmák voltak tényleg eszméletlen áron, azt mondta az ember, “baszki nem éri meg”. A PS2-nek meg a videónak jó volt a 72-es Grundig tv is, rohadt nagy volt, de elment 10 évig is, a kábeltévé szar volt úgyis, tehát nem érte meg fejleszteni. Most, hogy már DVD játékost az ember után vágnak, és viszonylag olcsón (már kevesebb mint 1 mozijegy áráért) hozzá lehet jutni pár éves sikerfilmekhez DVD-n, az emberek bátrabban vásárolnak. Megérte hát fejleszteni az otthoni technikát. Jött a HD, mint az isten, ami még jobban odacsapott az otthoni szórakozás minőségének és így persze a mozilátogatók számának is. Persze HDTV adás még kevés van, de a “warez”-ben már évek óta jelen vannak legfrissebb magyar, házi készítésű HD anyagok, amelyek egy erősebb konfiggal már nézhetőek. A konzolok ára is esett elég jelentősen (Xbox 360-at fillérekért veszel) ez még egy olyan indok volt, hogy megérte nagy tévét venni, hiszen már a család több tagja is ki tudja használni azt. És így szép lassan eljött az idő, hogy otthon is meg tudták az emberek teremteni azt a minőséget (esetekben még jobbat is), mint ami egy moziban várna. Ráadásul az otthoni kellékekre szánt kiadás (tv, DVD játékos, DVD stb.) mind-mind olyan, amit nem egyszer használ. Mert egy mozijegyet, amit megveszek 1200 magyar forintért, gyűrögethetem, még két hétig a zsebemben, de kisebb eséllyel engednek be egy vetítésre, mint hogy egy helyi járatos buszra felszállok vele.
A másik dolog, ami szerintem távol tartja a “tömeget” a mozitól az a kultúra (vagyis éppen annak a hiánya). Sajnos mára a moziban nagyon ritka, hogy egy vetítés alatt nincs egy nyihogó tini csapat, egy hangosan rágcsáló kisfiú, egy durva hangon röhögő kopasz úriember, és egy vinnyogó nő. Lehet, hogy csak mi szoktunk hozzá a finom csendhez, miközben a Die Hard-ot nézzük 28. alkalommal, de valószínű azért, hogy a moziba járás kultúrája, és maga a tömegrétege is változott. Nehéz, sőt lehetetlen parancsolni az embereknek, de még a szép beszéd sem járható út. Erről mellesleg MI tehetünk, hiszen mi hagytuk, hogy ide süllyedjünk. Nem jó érzéssel ül be az ember a moziba. Sajnos gyakran a mozi személyzete sem a megfelelő stílusban bánik az emberrel, pedig ha már kifizettem arra 2 órára a 1200 forintot, elvárná az ember, hogy ez idő alatt kedvesek legyenek vele.
Snasszul hangzik, de az idő is fontos tényező. Ha itthon leülök egy filmet megnézni, akkor nem kell fél óra trailert végignéznem. Nem kell félórákat utaznom (plusz költség) vagy gyalogolnom a moziig. Akkor kezdődik, amikor én akarom. Persze a “Filmet lopsz, bűnős vagy, gyulladj fel” klipet itthon is látom – már ha eredeti a DVD, és nem okosított kalózverzió. Ez egyébként egy másik dolog, amit utálok. Ha rászánom magamat arra, hogy veszek egy gyári, műsoros DVD-t, akkor mi a francért kell végignéznem minden egyes alkalommal a kis oktató filmet. Vaze, ha megvettem, örüljenek neki, ne még baszogassanak, hogy “El ne lopjad kis köcsög” (sokkal jobb lenne, ha mondjuk lenne egy kis tájékoztató lap a DVD tokon belül, hogy mekkora király vagy, hogy eredeti lemezt vettél). A vásárló terrorizálása megint csak egy hatalmas öngól. Ugyanis az internetről letöltött DVD-knél alap, hogy az ilyen snitteket kivágják. Részben azért, hogy több hely maradjon a DVD5-ös lemezen az újrakódoláshoz, másrészt mert kurva idegesítő. Ergó, megint a kalóz verzió győzött. Ugyanígy, néha a csapnivaló az egész lemez minősége. Akadó menü, hiányos felirat, ócska hang. Ezeket hozzáértő szakemberek kijavítják, van hogy külföldi DVD-ről hozzák össze lemezt, jobb képpel, finomabb hanggal. De ez másik történet.
Aztán ott van az a tényező is, hogy az ember kíváncsi, és türelmetlen. Hála az internetnek gyakorlatilag azonnal tudomást szerezhetünk az új filmekről. Bár a Vasfüggöny ledőlt, de sok film mégis nagyon lassan ér el hozzánk, függetlenül attól, hogy itthon szinkronnal kapjuk vagy nem. Elég frusztráló tud lenni, hogy külföldön már a tizedik kritikát írják a filmről, vagy már DVD-n is kijött az alkotás, mi meg nézegetjük az Est újságot, hogy mikor lesz már moziban.
Az ideért filmek egy jelentős hányada szinkron nélkül megy a moziban, és meglepően rossz feliratokat tudnak gyártani hozzá. A félrefordításokat még elnézi (szó szerint) az ember, de amikor ugrál a felirat, és 2 másodperced van elolvasni két egész sort, az nem az igazi. Sajnos itt is az az igazság, hogy ami “illegális” az gyakran sokkal, sokkal jobb minőségű. Egy-egy film feliratából rövid idő alatt több verzió is kijön, amiben mindig javítják az előző felirat pontatlanságait vagy hiányosságait. Erre hazánkban (is) szerencsére már egy nagyszerű és igazán jól működő közösség alakult ki. És ha már minden szempontból jobban járok, ha otthon maradok, miért mozdulnék ki?
Moziba? Hülye vagyok? Majd letöltöm. Mert legális.
A Széljegyzet más, mint az eddig itt megjelent hírek. Más, mint a Boncasztal sorozat. A Széljegyzet saját véleményt, és saját gondolatmenetet tartalmaz. Nyíltabb, és közvetlenebb, mint a többi cikk.
január 29, 2009 at 15:01 du.
Szeretnék gratulálni a cikk írójának! Nagyszerű cikket írt, le a kalappal! Király!
január 29, 2009 at 16:04 du.
Még egy kicsit hozzátennék a házimozikhoz. ha azt akarnák, hogy moziba járjak, akkor valszeg nem pakolnák bele, hogy még a söralátétet is leolvassa a házimozi. minek menjek moziba, ha otthon sokkal kényelmesebb, jobb a társaság, azt eszek, amit akarok, és csak a netet kell fizetni?
január 29, 2009 at 16:15 du.
aréna plázába megyek be 3havonta 1X egy filmre. egyszer történt hogy kezemben akartam bevinni a kólát, ki is tépték a kezemből és eltették ,majd visszakapom. na tényleg csak egyszer volt ilyen másodszorra egy nem átlátszó (textil) szatyrot vittem, mozi előtt irány tesco: chips, kóla: 250Ft. szatyorba betesz, kabátot rátesz, és besétál vele az ember…
január 29, 2009 at 17:57 du.
Csak azt nem értem h most a sok okos miért nem jön kereszteshadjáratot folytatni ide is.
Szerintem azért mert ezzel nem tudnak vitatkozni. Miért? Mert a VALÓSÁGBA nem tudják belemagyarázni a hülyeségeiket!
Amúgy Veszprémben 1 plaza-mozi van néhány teremmel, de itt még azt se nagyon tudják megtölteni, általában fél, negyedgőzzel megy. Az okok fent olvashatók…
január 29, 2009 at 18:45 du.
régen szinte minden héten voltam moziban, és többnyire nagyon jó filmek mentek. Mostanában, miután a plázák legyilkolta a PLÁZA az összes mozit Debrecenben, és egekbe emelte az árakat, emellett majdnem 1000 forintba kerül 3 szem pattogatott tengeri, és maffiának titulál mindenkit aki letölti a filmet, elvette a kedvemet tőle. kb 1 filmet nézek meg évente a moziban. warezt nem nagyon nézek, inkább sorozatokat.
Emellett nagyon dühít az a tény, hogy amikor megvásárolsz egy műsoros DVD-t 6000 forintért szinte a premier napján, a filmek előtt 30 percnyi reklám van, műsörajánló, de kit érdekel?
Láttam már olyan A Gyűrűk Ura: A Gyűrű Szövetsége eredeti lemezt, hogy a warez SOKKAL jobb minőségű volt. Ezek után, a kedves kiadók 0 munkával, a kedves mozitulajdonosok 0 kedvességgel, 0 Extrával akarják a pénzünket? A debreceni Pláza-moziban az elmúlt 5 évben nem hallottam bekapcsolva a Dolby-t, sőt egyszer amikor szóltam, hogy vmit kezdjenek, mert dobozhangja van a filmnek, azt mondták, mert ez ilyen. persze már DVD-n ilyesmit nem lehetett tapasztalni.
Ami még dühít, volt amikor nem volt fűtés a pláza moziban
január 29, 2009 at 20:38 du.
# required 2009. január 28. 16:57 :
A kicsit fentebb említett 8000-ből egy friss megjelenésű dvd is kijön bőven, anyuka által sütött házi pizzával, és ugye az nem egy alkalomra szól, hanem többször is megnézhető. Csak a mozi és a DVD megjelenés közti idővel lehet húzni a nép agyát, hogy mamimami, vigyél el a M*******r kettőre, mert már mindenki volt az oviban, csak én nem. Ezt viszont semlegesíti az internet, hiszen sok film már a magyar bemutató előtt elérhető R1 DVD-n, vagy akár HD minőségben is. Ha meg már úgyis letöltötte apuka, és megnézték, akkor meg minek vegye meg utána itthon a DVD-t? Inkább kiírja a warezt és elissza az árát.
# Dream 2009. január 28. 17:15 :
vagyis azt akarod mondani, hogy a magyar warez elősegíti az országban kialakuló alkoholizmust? :_D;)
Ezt Aláírom! 🙂
január 29, 2009 at 20:40 du.
Ma is lewarezoltam pár sört és sorozatepizódot
január 29, 2009 at 20:44 du.
attól h törölted a kommentem, még szar maradsz sct
január 29, 2009 at 20:59 du.
oO
kicsit ijesztoek a valaszok arra,h lannyal kell moziba menni
elso randinak tokeletes (elotte kaja, utanna meginni valamit)
ha jol alakul sem elvetendo moziba jarni: kevesen szeretnek eletuk vegeig 4 fal kozt ulni. parkapcsolat egyik titka a valtozatossag. Idonkent kikell mozdulni, egy hetvege valahol, vagy csak beulni valahova, _mozi_, kirandulas… ilyesmik
január 29, 2009 at 21:03 du.
Kedves CYD!
Én biztos, hogy nem töröltem a kommeted (legalábbis ennél a postnál- http://asva.info/miert-nem-jarok-moziba-2009-01-28.html#comment-62309). Azt meg sajnálom, hogy a te tetszésedet nem nyerte el a sorozat. Tudod, mindenkinek megfelelni nem nehéz, hanem lehetetlen. Én magam és a szerző társak sem tartják “flame”-nek az addig megjelent két széljegyeztet, még egyszer mondom, sajnálom, hogy neked “nem jön be”. Szerencsére demokráciában élünk, így nem kötelező olvasnod az oldal ezen részét.
A “Széljegyzet” fogadtatása mellesleg minden várakozásomat felülmúlta, és köszönöm a szép szavakat mindenkinek. Próbáljuk tartani a “színvonalat” és a megkezdett irányt.
január 29, 2009 at 21:05 du.
Randinak miért tökéletes a mozi? Ott ülök, nézem a filmet. Minek kell ehhez nő? Ilyen alapon otthon is ülhetnék egyedül.
január 30, 2009 at 0:27 de.
Hozzatennem azt is, hogy vannak filmek amiket szivesen megnezek felirattal,es van amit csak szinkronnal, es ezt a mozik nem kovetik. Persze vannak amit itt meg ott mashogy jatszanak, de elenyeszo.
Masik hianyossag a dvdrip es a hdrip. Regen volt dvdripnek letjogosultsaga, ma mar tenyleg elkopott, de helyette ott van a hdrip. Nem fogok venni dragan BR lejatszot, mikor hdrip teljesen megfelel nekem minosegbe, valaszthatok szamomra megfelelo szinkoront, es feliratot, es rafer filleres dvdre, ezzel eszenben a BR lejatszo es az erdeti lemezek horror aron vannak, ha egyaltalan itthon megkapod oket.
A cikkel eteljesen egyet kell ertenem, asva.hura kene kilinkelni, mint igazsagot.
január 30, 2009 at 1:41 de.
max, 1* kikellene probalnod
január 30, 2009 at 4:05 de.
Nagyon tetszett a széljegyzet, szinte minden részével egyetértek, így tovább!
január 30, 2009 at 6:38 de.
Egy kis szélnek eresztett jegyzet:
Járok moziba. Haverokkal, beülünk és tök jó. Két havonta 0,8-szor. Vasember, A Sötét Lovag, Kvantum Csendje (geciszar volt). Spíler. Ez úgy 2008 nyarától mostanáig.
Miért? Mert idő. Mert nem 100 percet vesz igénybe, mint otthon. Hangulat, mert ha nincs meg, otthon pizsibe bedőlök a gép elé, de moziba mégse megyek úgy. Kedv, ami ha nincs meg igazán, inkább nem rántjuk össze egy szar filmre a társaságot, míg otthon ha nagyon elfancsalodok, alt-f4, shift-f8 és nem kidobott pénz, meg egész héten szar kedv.
Kevés a jó film. A Die Hardot nem lehet újracsinálni. Azon nőttünk fel, nagyon magasan van az a mérce.
És emlékszem, a szélessáv előtt se jártunk gyakrabban moziba. Sőt. Koncertre se, és akkor se vettem több zenét mint most.
Igen, valahol el van cseszve ez a szegmense a fogyasztói társadalom hazai megvalósításának, de a nagy kék vízen túl se sokkal jobb, csak ott több a pénz, kevésbé lóg ki a lóláb.
január 30, 2009 at 11:59 de.
Drága,inkább veszek rajta ennivalót meg befizetem a netet amivel leszedem a filmet amit a moziban megnéznék egy ezresért.Sok ember meggondolja azért hogy mire dobjon ki pénzt ám.
január 30, 2009 at 13:39 du.
ez van srácok
január 30, 2009 at 18:46 du.
egyet ertek PAStheLoD-dal, ugy tenyleg jo moziba menni ha 4-5en haverokkal beulunk utana meg elmegyunk sorozni es megbeszelni a filmet, mint itthon egyedul megnezni valamit. de persze egyedul nem mennek el moziba, bar azt is ki kell probalni egyszer (hatha leul mellem valami jo csaj, ahapersze.. =DD )
január 31, 2009 at 11:28 de.
Moziba ma már csak a látványfilmeket érdemes megnézni(akció, 3D), mivel akkora tévéd mint a mozivászon tuti nincs, plusz ezzel a házimozi őrülettel annyi a baj, hogy nagyon sok ember lakik panelekben, ahol azért a szomszédok nem díjazzák a túl nagy hangerőt, minőségi hangszigetelésre meg nem biztos, hogy van pénz, plusz az is csak egy bizonyos fokig használ.
Én úgy vagyok vele, hogy azokat a filmeket amik a látványra hajtanak(pl. majd a Watchmen) moziban nézem meg, a többi meg marad otthonra.
Ja és a ne vidd be az inni/ennivalód ellen egy táska tökéletesen véd, engem még soha nem kutattak át.
január 31, 2009 at 18:15 du.
mert nem kutathatják át.
január 31, 2009 at 20:53 du.
Én úgy vagyok vele, hogy csak akkor nézek meg valami filmet moziba, ha :
1) szinkronos
Mert: valósznűleg uj film, nem késett hónapokat, csak max. egy-két hetet, és ugye warezon mind doboz szar hangzásúak…
2) ha valami nagy kedvenc megy
Pl filmfolytatások, vagy agyonhypolt film, ami felkeltette érdeklődésem.
De feliratos filmet nem éri meg megnézni, hisz mire látható itt feliratos film moziba, addigra bőven van HD is belőle:D
Aréna meg imax még nem probáltam, lehetváltozn véleményem, de itt miskolcon közelbe nincs ilyen
február 1, 2009 at 11:03 de.
Mondjuk nekem legutóbbi mozitapasztalataim, utóbbi olyan 3 évből:
1. A pláza mozitermében vakítóan világít az exit felirat, és természetesen a lépcsővilágítás is. A lépcsővilágítás pedig a bal és jobb oldalt szépen bevilágítja a vásznat. szóval a vászon alsó egyötöde élvezhetetlen. Végig, halálidegesítő. Otthon jobban besötétítek függönnyel.
2. Rossz felirat, igen zavaró dolgok, olyan hogy aki ilyen warezfeliratot gyárt kb. kiközösítik.
3. Nincs hang a film alatt. Egy résznél, olyan 5 percig elment a hang. Most ilyenért szintén egy warez rilízert is megköveznek. És pénzt adtam ki ezért még mindig.
4. Apocalypto. A legfájóbb. Vártam ezt a filmet. 1 évig. Városunkban premierre hátul középen volt helyem. Telepakolva kólával, popkornnal, amit a moziban vettem. És a hangminősége ugrált. Néha csendes volt, néha meg túlhangos. Hátmondom a k****élet ezért megyek én moziba, hogy ilyenért pénzt kiadni.
február 1, 2009 at 19:16 du.
tegnap elmentem moziba…. 250FT a buszjegy hogy eljussak odaig… vagy jo gyaloglok… akkor veszek csokit popcornt uccsit (mert ugye en nem vihetem be) az meg +1500FT , akkor jon a jegy ami 1000ft, kenyelmetlen a szek se fekudni nem lehet, akkor meg nem is beszelunk arrol, hogy a feliratnak full nincs koze a filmhez es a “home made” feliratok sokkal jobbak…. igy kijottem ~3000ft-bol ugy hogy senkit se hivtam meg semmire es meg baratnom se volt. Akkor most miert mennyek el, ha itthon lefexek, eszek amit akarok, csinalok szendvicset popcorn a mikroba 200forintbol….
február 2, 2009 at 9:53 de.
Jó a cikk, habár vannak túlzások benne.
Néha járok moziba (~kéthavonta). Ami engem nagyon idegesít:
– tél van, az ember ugye nagykabátban megy moziba. Akkor ugye kéne egy ruhatár, ahová az ember nyugodtan leadhatja a cumóját. Plázákban van ilyen? Nincs. Mindenki szorongatja a kabátját az ölében, van aki begyűri a földre a szék alá. Én két szék közé próbáltam bepréselni, de átlógott a mögöttem lévő sorba és az ott ülök összerugdosták. Kösz.
– túl közel vannak egymáshoz a sorok (továbbra is plázáskról beszélek). A lábam nem tudom kinyujtani, a film végére szó szerint fáj a lábam. Ha megpróbálom valahogy megmozgatni a lábaim az előttem ülő öl meg a tekintetével, hogy minek rugdosom én az ő székét. Ha ez történetesen egy fullos maca akkor még a csávója is beszól, hogy “Öcsisajt, ne szórakozz a nőmmel mert odalépek..” Mondom kösz.
– szar a választék. Azok a filmek amiket én nézek nagy százalékban nem mennek moziban, vagy ha igen jó nagy késésekkel. Továbbá nem választhatom ki milyen nyelven akarom nézni. Hogy fejlesszem magam angolból sokszor nézek angolul filmeket (angol felirattal ha esetleg nem érteném). Így nem kell várni arra, hogy egy felirat elkészüljön és olyan filmeket is meg tudok nézni, amikhez felirat nem is lesz. Tehát a netes anyagokból így kb. 100* nagyobb a választék, mint a mozik kínálata.
február 2, 2009 at 14:53 du.
Üdvözlet!
Nagyon jó a cikk, és még a saját véleményemet is tükrözi.
DE, attól hogy valami ‘saját véleményt, és saját gondolatmenetet tartalmaz, nyíltabb, és közvetlenebb’, nem feltétlenül kell hogy trágár is legyen. Nekem valahogy zavarja a szépérzékemet a leírt csúnya beszéd.
Kazinczy forog a sírjában…
február 3, 2009 at 17:02 du.
Jó oké hogy most mindenki okos hogy nem fizet azért amit megnéz stb, de akkor majd miből lesz a stúdiónak pénze megcsinálni a következő filmet/sorozatot/ stb.?
február 3, 2009 at 19:49 du.
Google: Hadd ne a filmnéző gondja legyen már, hogy a filmstúdió honnan keríti elő a produkcióhoz szükséges pénzt! A filmeknél általában szokott lenni néha egy, de inkább több produkciós vezető, vagyis a producerek. Ők a film urai, az ő szavuk szent, és a film az ő termékük. A rendező neve szépen mutat a stáblistán, de annyi köze van csak a produkció költségeihez, mint a főszereplőnek. 0, hacsak a rendező egy személyben nem producere is a saját filmjének. A producereknek pedig az a dolguk, hogy a produkcióhoz szükséges pénzt összekalapolják. Hogy hogy csinálják, az egy külön szakma. Egyrészt születni is kell rá, másrészt kell hozzá jó pénzügyi- marketing- és menedzselési készség. Gyakorlatilag hivatásos koldusok, ha szabad ilyen profán analógiát megkockáztatnom. De a nézőket hadd ne érdekelje már ez az egyébként unalmas folyamat. Mint ahogy nem érdekli az egyszerű autótulajdonost a kőolaj kitermelése és a benzin készítése. Neki csak benzin kell. A többi nem az ő dolga.
február 3, 2009 at 20:32 du.
Érdekes cikk remélem lesz folytatás , én eljárogatok moziba egy részt kihasználom azt ameddig lesz mert én a szekszárdi mozinak nem sok életet adok kb havonta 1x elmegyek beülök megnézni egy filmet az már rekodrnézettségnek számít ha vagyunk 15-en egy szép nagy terembe amit kb. amióta megcsinálták nem nagyon lett felújítva de hát asszem ott mondta pont valaki amikor voltunk haverokkal hogy retro korszak van bele illik ez a lepukkant mozi ahol ha behajtom a széket leesik a helyéről stb… mondhatjuk úgy is haverokkal mi vagyunk a szponzorok/mi tartjuk el , de amire ideér a film tehát most nem arra gondolok hogy bemutaták külföldön is itt még nincs ami nem világpremier azok majdnem egy hónapos késéssel jutnak el ide nagyobb városok mozijaiból , és közbe már sz*rrá ismételnek 1-2 filmet pl high school musical 3 mer elvileg itt nagyon sikeres volt…. kultusz emberekkel szerencse nem találkozok max olyannal aki ott hagy maga után egy halom szemetet a földön felnőtt létére 🙂 mondjuk én kijövök 1100-1200 ft-ból jegy 650 meg 1-2 dolgot veszek néha olyan hogy csak innivalót azt ennyi , buszt nem számolom bele mert bérlet van azzal járok iskolába oda-vissza , mondjuk itt nincsenek is akkor távok , hogy a mozit busz nélkül ne lehessen megközelíteni 🙂
február 5, 2009 at 4:02 de.
Egyetértek a cikkíró nézeteivel, csak így tovább! BonFire hozzászólása pedig a szívemből szólt, gratula! 😉
február 5, 2009 at 11:39 de.
Hogy ez a cikk mennyire igaz, sajnos….
Voltam úgy filmmel, hogy megnéztem moziban (csajjal mentem na :)), tetszett (a sok kultúrálatlan ember, meg a kényelmetlen szék ellenére)
Majd megnéztem otthon, egyedül egy hangfalszettel, HD-ban, hááát maradok otthon és leszek kocka 🙂
február 5, 2009 at 13:03 du.
Én már egy jó ideje Piros színű feliratot használok a filmekhez, fekete körvonallal, nálam bevállt, a moziknak is segítene a világos háttéren lévő feliratoknál 🙂
február 6, 2009 at 17:43 du.
Mozi.. anno Gyűrűk Ura ütött. 2X néztem meg.. akkor itt Veszprémben még nem volt plaza.. jó öreg kommunizmusból ránk maradt moziban néztem meg.. nagyon jó volt:) Ott megvolt a feeling..
Járok moziba amúgy.. mikor hogy van lóvém, néha egyedül néha haverokkal néha családtagokkal.. De sajnos a cikk elég jól rámutat a mai helyzetre..
A veszprémi pláza mozi.. hát igen.. érdekes dolog ez.. itt nem annyira kulturálatlanok az emberek.. csend van a film alatt legtöbbször.. mondjuk nem járok gyerekfilmekre lehet ez is meghatározó tényező.. Vagy csak nekem volt mindig mákom:D
Hang: 300, Transformers alatt ütött (300-nál ösztönösen kerestem a házimozim távirányítóját hogy levegyem a hangot mert már zavart, pedig imádom ha szól a cucc mint az állat, szóval ez moziban nagy élmény volt).. Legutoljára Az Amikor Megáll a Földet néztem meg.. ez alatt fostrágya hang volt.. És elég sok film alatt nincs olyan hang, mint amit az én beugró szintűnek se nevezhető (amúgy minőségi a cucc /Panasonic/, csak hát ugye nem külön dekkekből áll meg stb.) egybe házimozim kitol magából:)
A szomszédokat nagy ívben leszarom.. panel patkány vagyok én is, de a lakás haverom lakik aki max annyit mond hogy hallom megint filmet néztél /és jön sipákolni a filmért/, a szobám alatt meg általában senki sincs mert az a szoba szerintem üres..
Képet a mozinkban láttam penge jó minőségűt is (pl. 300) meg trágyát is..
Amúgy veszem az olcsó dvd-ket mikor van rá keret (mostanában nem lesz 🙂 ), meg p2p-ről töltöm a filmeket, leginkább az itthon sokszor beszerezhetetlen régi klasszikusokat vagy a premiereket.. kiírom magamnak üres dvd lemezre (60-70 forintot megér), vagy ha hd filmről van szó hdd-n tárolom és onnan nézem meg.. LCD tv-t 2 hónapja vettem (már baráti áron vannak), nekem meg leendő barátnőmnek (jelenleg nem van) is meg fog felelni ez a felszerelés:)
És igen én is több hónappal a moziba kerülés előtt látom a külföldön lassan már lefutott nagy filmeket.. Ez bőven fedi a valóságot:)
A nőmet meg viszem inkább Veszprémben olyan helyekre ahol a szabadban lehetünk és nem újfent 4 fal között több idegen emberrel.. Állatkert, Szerelem-sziget, a vár, stb.. :-), meg a szórakozóhelyek (ilyen beülős beszélgetős, iszogatós, vagy kicsit sportolós /ez rám fér:P /, mert a disco-t ki nem állhatom..
Jó cikk köszönöm mindenki nevében..
február 6, 2009 at 17:44 du.
“de a lakás haverom lakik aki max annyit mond hogy hallom megint filmet néztél”
a lakás felett akart lenni:)
február 8, 2009 at 4:49 de.
a masik hogy ma mar annyi fos film keszul, 5bol 1et ha vegignezek gepen. ezekert mind fizessem ki a jegy arat hogy aztan a film felenel rajojjek mekkora szar?? azert az se mind1 hogy 1 jo filmert gyakorlatilag 4-5 jegyet kenytelen vagy megvenni….
február 8, 2009 at 14:06 du.
Teljesen jó cikk.
Amúgy hozzátenném, hogy nálunk a gimiben volt mozi, és a premierfilmeket adták, tehát 1-2 hét késéssel, de ugyanazok mentek, mint bármelyik magyarországi moziban. A vetítés teljesen legális volt, mozigépről ment, fémdobozban jöttek a tekercsek. A jegy pedig 80Ft volt. Persze, hogy mindig tömve volt a mozi. A jegy azért került 80Ft-ba, mert a jogdíj és a film postaköltsége alapján 150 emberre így jött ki. A sulinak nem volt nyeresége. Na ezek után kérdem én, hogy miért 1200Ft egy mozijegy mostanában. Biztos vagyok benne, hogy ők is csak 80Ft-ot fizetnek a film után, a többi zsebbe megy. Na meg ha azt vesszük, akkor a durva nagy hierarchiát is fent kell tartani (3-4 ember jegyet árul, 3-4 ember popcornt árul, 2 ember ellenőrzi a jegyeket stb).
Régen még úgy volt otthon, hogy egy ember adta a jegyeket (200Ft-ért), egy másik meg eladta a popcornokat, és beengedte a népet a moziba. 2 emberrel csodálatosan működött minden. Szóval ami most van, az lehúzás.
Ha meg elmegyek moziba megnézni a legújabb X-aktákat, és várom, hogy bazi nagyban ufók jöjjenek velem szemben, és az igazság már ideát legyen, akkor valami ótvaros rossz filmet kapot ufók nélkül, és hazaérve érdekes módon azt tapasztalom, hogy a film ismertetőjét lecserélték.
Úgyhogy 80Ft-os jogdíjból így lesz 2000Ft-os film.
február 11, 2009 at 9:01 de.
Teljesen jó cikk!
Én is inkább otthon nézem a filmeket, akkor van szünet mikor én akarom nem mikor bevágják a reklámot, akkor kezdődik mikor én akarom, nem kell mások hülyeségeit elviselni ( plázacicák picsogása a moziban, vagy éppen a popcorn zörgés meg telefonáló bunkó) és ha szar a film és elalszok rajta nem fognak kidobni a film végén.
február 16, 2009 at 8:13 de.
Matheusz: azért azt is számold hozzá, hogy milyen technika volt a suliban és mi van a moziban… mert kétlem hogy beépítették az aulát vászonnal meg hangfalakkal 🙂 nem védeni akarom a mozit de azt te sem várhatod el, hogy 80ftért árulják neked a jegyet. ahogy az élelmiszernél sem panaszkodsz, hogy bakker ez nagykerben 250el olcsóbb, lehúznak a k*cs*g*k. persze, mert valamiből neki is meg kell élnie, ott van x alkalmazott a teremnél, személyzet, jegyszedők, mozigépész, takarítók. valószinű a bérleti díj sem egy olcsó mulatság főleg a plázákban, mellé a számlák és akkor máris ott vagy hogy majd 5-600ft az önköltségi ár
mint minden kereskedő a mozi is haszonkulccsal dolgozik máskülönben nem érné meg nekik
február 17, 2009 at 12:11 du.
“Nem megy a magyar nép moziba. Hát ez igaz. ”
az írás jó, de az gáz, hogy egy hamis állításból indul ki… tavaly ismét nőtt itthon a mozik bevétele. nincs gond a mozibajárási kedvvel, évek óta stagnál, hol nő, hol csökken pár százalékot.-
február 17, 2009 at 12:57 du.
Sajnos nekem egy családi mozizás 5 fővel kicsit drága mulatság ,így hát marad a letöltés.
Majd ha elfogadható áron lesznek a mozijegyek talán akkor.
február 17, 2009 at 15:09 du.
nagyon érdekes cikk volt.tetszett.
február 19, 2009 at 19:41 du.
Jó cikk volt. Grat. Bár kőkemény ellenreklám is egyben. 🙂
Szerintem az elérhető árban lévő házimozik és a projektorok korában a moziknak úgy általában többet kellene adniuk, hogy versenyben maradjanak! Az udvarias kiszolgálás szerintem alap kéne, hogy legyen. Plusz nem árt, ha az extra szolgáltatások is minőségiek. Pl. nem vizezik agyon a kólát, hogy még több haszon legyen, és nem csak bödönnyi méretű popcornt lehetne kapni, aminek a felét úgyis kidobod, stb.
A moziba járó közönség más kérdés. Azzal nem nagyon van mit tenni. A kultúrát mindenki otthonról hozza, már ha tart ilyen luxuscikket… 🙂
Mindent egybevéve azért a mozinak is meg van a maga feelingje. Mert szép meg jó egy otthoni 103 centis tévé, de azért húsz méteres vásznon nézni valamit mégis csak más. 🙂
február 21, 2009 at 17:29 du.
Mi asszonnyal járunk moziba, gyerek nincs. Minden normálisabb filmet megnézünk moziban 🙂 Volt, Wall-e, Szállító 3, Madagaszkár 2, Mamma Mia (bár ezen csak ő volt a nővéremmel). Szerintem jó néha kimozdulni. Ezek mellett is rengeteg filmet nézek meg otthon HD tévén, 5.1-es hangrendszerrel. Szóval szerintem aki akar az megy moziba, aki nem az nem, de az butaság, hogy parasztok vannak a moziban, aki nem jár emberek közé az nyilván nem tolerálja a többi embert. Sokkal jobban idegesít, ha lökdösi a székemet a térdével, de az hogy eszik, vagy nevet az nem fáj… Egyébként nekem a Sugárban lévő mozi a király 🙂
február 22, 2009 at 14:38 du.
szerencsére a mozik személyzete is mindent elkövet, hogy a kedves néző örömmel gondoljon vissza a mozilátogatásra, és szívesen térjen vissza
http://homar.blog.hu/2009/02/20/az_arena_plaza_multiplexe_nyerte_el_a_legparasztabb_mozi_cimet
február 22, 2009 at 15:53 du.
2 hete voltam moziban (kb. fél év után újra): Westend
Leraktam a táskám, aztán rá kellett jönnöm, hogy ebből táska mosás lesz, egész idő alatt valamir ragacsban tapostam. Talán kóla?
Ott a baszottnagy vászon, de hiába, mert szarabb a kép rajta, mint a 10 éves tévémen. A FullHD LCD-t meg már meg sem említem…
Tényleg ezért fizessek 1000-1200 HUF-ot? Nem!
február 23, 2009 at 14:34 du.
MOM Parkba járok csak és kizárólag, egyrészt közel van, másrészt eredeti nyelven (is) vetítik a filmeket, ezzel a parasztállat-kopaszmercis-mobilozós-kukoricázós-böfögős-fingós-belepofázós kedves mozibajárók eleve kiszűrésre kerültetnek a nyelvi hiányosságok miatt. Havonta nagyjából egyszer.
Ami miatt elsősorban DVD-t nézek, az mégsem ez, hanem az, hogy szar filmek vannak a mozikban – ami film meg véletlenül jó, azt meg be sem hozzák moziba (Mist, Fountain pld.).
február 23, 2009 at 21:54 du.
…meg aztán akkor állítom meg otthon a filmet, amikor akarom. Elmehetek, ha “nature’s call” van. A cikk többi részével teljes mértékben egyetértek. Jól felsorolta a contra érveket!
február 25, 2009 at 15:24 du.
Mert most rúgtak ki.
február 25, 2009 at 15:33 du.
@dolgoztam : sorry pal
február 25, 2009 at 18:38 du.
Én utoljára amikor valamit is megnéztem moziban, 25 (értsd huszonöt!!) perc reklámot, fenyegetést…stb kellett végignéznem mire elkezdődött a film. Akkor elhatároztam hogy SOHA TÖBBET!
március 1, 2009 at 18:33 du.
100. bejegyzés