Úgy néz ki, hogy van igény a hazai “biztonságos” internetre, hiszen egy újabb magyar (a sorban a harmadik) VPN szolgáltatást indul el hamarosan. A vipVPN eddig zártkörű tesztelésen esett át, és most lehetőség van rá, hogy bárki kipróbálhassa a szolgáltatást egy nyílt teszten.
A vipVPN a korábbi VPN megoldásokhoz hasonlóan teljes körű névtelenséget és adatvédelmet biztosít. A hálózatunk forgalma kódolt adatcsatornán bonyolódik le, így senki nem tudja a kapcsolatot monitorozni vagy korlátozni.
A most induló nyílt tesztelésre bárki jelentkezhet, mindössze a készítőknek kell küldeni egy e-mailt a kért belépővel. A próbaüzem előreláthatólag pár hétig fog tartani, ami alatt azok akik megkapják a belépőt mindenfajta ellenszolgáltatás nélkül használhatják a vipVPN rendszerét. A szolgáltatás a tesztek lezárása után várhatóan 2000 forintba fog kerülni havonta, korlátlan sebességgel.
Akit érdekel a szolgáltatás a következő oldalon tájékozódhat róla: http://vpn.vipcomputer.hu
(mail, thx asrael)
június 26, 2009 at 14:09 du.
Jaj istenem, jaj istenem, az egy dolog, hogy indítanak egy ilyen szolgáltatást(de minek), de hogy még mivel reklámozzák, azzal fetrengtem a röhögéstől, különösen a titkosszolgálati és a bűnözői résznél. Jaja, majd egy olyan ember, aki nem is ismer, fogja olvasgatni a leveleimet, mi? Titkosszolgálatok is, majd mentegetni fogják a leveleimet, mikor nem is ismernek, mi? Ugyan már… Aki csinál valamit, az általában valamilyen érdekeltségből csinálja…
“így a nekik nem kedvező adatcsomagokat előszerettel korlátozzák” – ezt mi idáig nem vettük észre, pedig volt olyan, amikor a VoIP-ot nyomtuk izonból, kajakból és korlátozás pironuku.
“Bűnözők alatt pedig az internetes adattolvajokat, rosszindulatú programozókat, hackereket – crackereket értem” – azok bejutnak VPN-en keresztül is, hogyha az ember nem védi a hálózatát megfelelő tűzfallal és vírusírtóval, sőt, még jobban is. Kíváncsi leszek a feedbackokra nagyon.
június 26, 2009 at 14:35 du.
+…másrészt hogy elkerüljenek bármilyen jogi konfliktust, mindent, MINDENT feljegyeznek az ügyfélről, ami nem ütközik közvetlen ellenállásba a jogszabályokkal. Időpontok, címek, ki mikor milyen oldalakat nézett, hova milyen leveleket küldött.” – van aki elhiszi ezt a töménytelen hazugságot..?
június 26, 2009 at 14:46 du.
Nos, én nagyon is észrevettem a korlátozását az internetemnek (UPC itt)… általában az ilyen dolgokat úgy kezdem el csinálni hogy először magamnak van erre szükségem 🙂
tish, nem mondanám hogy hazugság. A tartalmuk tényleg nincs sehol feljegyezve, ezt nem is állítottam, de amúgy láttál már levelező szerver logot? Én igen 🙂
De megtisztel hogy elolvastátok a kis szövegeimet, bár csak egy gyors agymenés volt .
június 26, 2009 at 15:10 du.
…+ és ha fölírja, akkor mi a bánat van? Ha nem követsz el semmi olyat, amit bármilyen törvény tilt, akkor tudod ki fog foglalkozni vele tish. Leírom: SENKI. A szolgáltatók tesznek magasról, mert ha azzal foglalkoznának, hogy 3,5-4 millió internetelőfizető hol járt, akkor igen sok dolguk lenne.
június 26, 2009 at 15:32 du.
Az én szolgáltatóm mindent lekorlátoz kb azon kívül, hogy http-n keresztül weblapokat nézek vagy ftp-ről/ftp-re töltök úgyhogy nekem ebből a szempontból hasznos lehet. Sőt azért ez ad egy jelentős biztonságot is.
június 26, 2009 at 15:33 du.
Ez már inkább elvi kérdés. Nem, én sem szoktam törtvénysértő dolgokat művelni, de nekem akkor is jogom van ahhoz, hogy névtelenül jelenleg meg az interneten, az IP meg egész egyszerűen személyes információ.
Amúgy nem akarok senkit meggyőzni arról, hogy neked igenis szükséged van erre. Akinek szüksége van, az felismer magára vagy már eddig is keresett hasonló lehetőségeket. Esetleg külföldi szervereket vagy tort használt eddig is.
A másik rész, a biztonság, meg megint olyan dolog, aminek kapcsán magamból indulok ki. Szoktam hotspotokat használni, márpedig ezeknél tényleg nagyon könnyű bármilyen információt lelopni. Itthon beállítottam egy kísérleti APt meg néhány klienst és elkezdtem loggolni mindent amit “hallok”. Kódolás nélküli msn beszélgetésektől kezdve mindent fel tudtam írni.
Tehát mégegyszer: elfogadom a kritikát, de ha körbekérdezel, láthatod hogy bizony sokaknak szüksége van erre. Főleg most, hogy kémek vannak mindenhol, lásd a torrentleech példáját: http://filesharefreak.com/2009/05/14/anti-piracy-group-baytsp-infiltrates-torrentleechorg/
június 26, 2009 at 15:37 du.
Chamea,
Ez már inkább elvi kérdés. Nem, én sem szoktam törtvénysértő dolgokat művelni, de nekem akkor is jogom van ahhoz, hogy névtelenül jelenleg meg az interneten, az IP meg egész egyszerűen személyes információ.
Amúgy nem akarok senkit meggyőzni arról, hogy neked igenis szükséged van erre. Akinek szüksége van, az felismer magára vagy már eddig is keresett hasonló lehetőségeket. Esetleg külföldi szervereket vagy tort használt eddig is.
A másik rész, a biztonság, meg megint olyan dolog, aminek kapcsán magamból indulok ki. Szoktam hotspotokat használni, márpedig ezeknél tényleg nagyon könnyű bármilyen információt lelopni. Itthon beállítottam egy kísérleti APt meg néhány klienst és elkezdtem loggolni mindent amit “hallok”. Kódolás nélküli msn beszélgetésektől kezdve mindent fel tudtam írni.
Tehát mégegyszer: elfogadom a kritikát, de ha körbekérdezel, láthatod hogy bizony sokaknak szüksége van erre. Főleg most, hogy kémek vannak mindenhol, lásd a torrentleech példáját: http://filesharefreak.com/2009/05/14/anti-piracy-group-baytsp-infiltrates-torrentleechorg/
június 26, 2009 at 15:45 du.
Mi elől ad biztonságot narancsfagyi? Az 500 gépeden futó kémprogramot és/vagy trójait akadályozza meg abban, hogy rajta keresztül a bűnözőkhöz juttassák az adataidat vagy mi? A biztonságot onnan kellene kezdeni, hogy legális oprendszer, legális programok, beleértve a tűzfalat is, mert azokra jár garancia+warezoldalakat és torrentet, különösen a DC-t kerülni és nem VPN-el, ha valaki kínosan ügyel a levelei és adatai biztonságára. Az internetszolgáltatón keresztül való közvetlen kapcsolódás sokkal biztonságosabb szerintem, mint bármilyen vadidegen VPN szolgáltatásán keresztül kapcsolódni, mert ha bejelentett szolgáltatásról lenne szó, ahol ismered pontosan azt, akivel VPN-ezel, hivatalosan bejelentett szolgáltatás lenne, akkor jobban elfogadnám, mint így.
június 26, 2009 at 15:49 du.
mindenkinek css, chamea megmondja, hogy habi meg szar, ne is hasznaljon senki vpn-t!
Chamea teged valami dijjal kellene jutalmazni, hatha akkor rahagyod..
június 26, 2009 at 15:53 du.
Chamea tényleg, még soha senki nem írt olyan programot ami nagy méretű adatbázisokból szűr ki számára értékes adatokat mert ez aztán tényleg lehetetlen, és még sose volt arra példa, hogy hasonló adatbázisokhoz a jóságos rendőr bácsikon kívül bárki hozzáfért volna akik csak a bűnözőket büntetik meg.
június 26, 2009 at 16:25 du.
Engem már csak az érdekelne, hogy mért éri meg egy ilyen rendszert üzemeltetni?
Most tegyük fel valami hülyegyerek ezen keresztül hackelget, vagy akár mit csinál ami nem legális akkor nem a szerver üzemeltetőjét veszik elő? A ráadás meg, hogy még bizonyítani se tudja, hogy nem ő, hiszen nem tárolnak semmit. Nemde? 😀
június 26, 2009 at 16:39 du.
Victorius, minthogy én nem tárolok és nem én vagyok a kiindulópont, nem terhel felelősség. Amúgy 2001. évi CVIII. törvény. De nemsokára kikerül egy általános használati feltétel.
június 26, 2009 at 17:40 du.
Mi elől ad bizt onságot naranc sfagyi? Az 500 gé peden fu tó kémpro gramot és/vagy tró jait akadál yozza meg abban, hogy rajta kere sztül a bűnö zőkhöz juttassák az ada taidat vagy mi? A biztons ágot onnan kel lene kezdeni, hogy legális opren dszer, legá lis prog ramok, bel eértve a tűzfa lat is, mert azo kra jár gara ncia+ware zold alakat és torrentet, különösen a D C-t kerülni és nem VP N-el, ha valaki kínosan ügyel a lev elei és adat ai biztonsá gára. Az intern etszolgáltatón keresztül való közvetlen kapcsolódás sokkal biztons ágosabb szerintem, mint bármi lyen vad ideg en VPN szolgál tatásán keresztül kapcso lódni, mert ha bejel entett szolgá ltatásról lenne szó, ahol is mered pontos an azt, akivel V PN-ezel, hivata losan beje lentett szolgálta tás lenne, akkor job ban elfog adnám, mint így.
június 26, 2009 at 17:42 du.
Mi elől ad bizt onságot naranc sfagyi? Az 500 gé peden fu tó kémpro gramot és/vagy tró jait akadál yozza meg abban, hogy rajta kere sztül a bűnö zőkhöz jutta ssák az ada taidat vagy mi? A biztonságot onnan kel lene kezdeni, hogy leg ális opren dszer, legá lis programok, bel eértve a tűzfa lat is, mert azo kra jár garancia+ware zold alakat és torre ntet, különösen a D C-t kerülni és nem VPN-el, ha valaki kí nosan ügye l a lev elei és adat ai biztonsá gára. Az intern etszolgáltatón ker esztül való közvet len kapcs olódás sok kal biztonságosabb szerint em, mint bármi lyen vadideg en VPN szolgál tatásán kere sztül kapcso lódni, mert ha bejel entett szolgá ltatásról lenne szó, ahol ismere d pont os an azt, aki vel V PN-ezel, hivata losan beje lentett szolgálta tás lenne, akkor job ban elfog adnám, mint így.
június 26, 2009 at 17:43 du.
Mi elől ad bizt onságot naranc sfagyi? Az 5 00 gé pe den fu tó ké mprogramot és /v agy tró jait akadál yozza meg abban, hogy rajta keresztül a bűnözőkhöz jutta ssák az adataidat vagy mi? A biztonságot onnan kellene kez deni, hogy leg ális opren dszer, legá lis programok, bel eértve a tűzfa lat is, mert azo kra jár garancia+ware zold alakat és torre ntet, különösen a D C-t kerülni és nem VPN-el, ha valaki kí nosan ügye l a lev elei és adat ai biztonsá gára. Az intern etszolgáltatón ker esztül való közvet len kapcs olódás sok kal biztonságosabb szerint em, mint bármi lyen vadideg en VP N szolgál tatásán kere sztül kapcso lódni, mert ha bejel entett szolgá ltatásról lenne szó, ahol ismere d pont os an azt, aki vel V PN-ezel, hivata losan beje lentett szolgálta tás lenne, akkor jobban elfog adn ám, mint í gy.
június 26, 2009 at 18:48 du.
Chame,
VIP Computer Bt., adószám: 21945078-2-41, cégjegyzékszám: 10-67-64430
De amúgy amint megkapom az ügyvédtől a végleges formátumot, kiteszem az általános használati feltételeket, amely tartalmazza ezeket is.
június 26, 2009 at 19:07 du.
legális? ezt nemismerem.
OpenSource 4Ever.
június 26, 2009 at 19:25 du.
asrael, sok sikert, bár én Victorius hozzászólásához annyit tennék hozzá, hogy az internetszolgáltatók sem véletlenül adják ki az adatokat. Azért teszik ezt, mert ezzel mentesülnek a felelősségrevonás alól. Ez a jogszabály használható a szerzői és szomszédos jogok megsértésénél, mert ott nincs semmi a gépeden, de ez nem használható pl a btk 300-as bűncselekményeire vagy pl a kiskorúakról szóló rendelkezéseire. Erre figyelj!
június 26, 2009 at 19:26 du.
Az ilyesminek jelenleg leginkább Svédországban meg Franciaországban van értelme, ahol igy nem tudják azonosítani hogy kitől, melyik felhasználótól származik a tartalom, ISPk csak az adatforgalmat látják, a végső célját, irányát pedig nem.
A VPN segitségével megkerülhető egyes szolgáltatók sávszélesség-korlátja, szankciója bizonyos szolgáltatásokkal (Pl: p2p) kapcsolatban, mivel azok “nem látják” a kiküldött adatok “célját”, tipusát. Pl: a “közkedvelt” UPC.
június 26, 2009 at 19:44 du.
Chamea, köszönöm:) Igen, azért fizetek sok pénzt az ügyvédeknek, hogy minden rendben legyen 😀
Anys, igen, itt is UPC :/ A korlátozott UDP tartalom miatt rossz volt a VoIP minősége és lassú p2p. De mióta én is vipVPN-t használok, az életem megváltozott lol 😀
június 26, 2009 at 21:24 du.
Akkor jövőhéten én is csinálok, nem akarok kimaradni.. 😀
június 26, 2009 at 22:10 du.
” A hálózatunk forgalma kódolt adatcsatornán bonyolódik le, így senki nem tudja a kapcsolatot monitorozni vagy korlátozni.”
attol hogy valami kodolt, ugyan ugy korlatozhato.
június 27, 2009 at 0:11 de.
@sz valóban korlátozható, de a szolgáltatóknak is érdekelteknek kellene lenniük abban, hogy ne a korlátozáson legyen a hangsúly, hanem a még nagy film és zenepiacon lévő fogyasztókat megfelelő áron a fizetésekhez mérve kiszolgálni és csökkenne a szenvedélybetegek száma is, akik csak azért töltenek le/fel, mert ingyen van. Azért van ez a mérhetetlen számú letöltés, mert rohadt drága minden, egy játék 15000 forint körül van. Közös összefogással kellene azt megcsinálni, hogy hetekig nem venne senki sem filmet, zenét és szoftvert, minden p2p egyik pillanatról a másikra bezárna, akkor pánik lenne a BSA részéről is azt hiszem.
június 27, 2009 at 1:21 de.
Chamea te menthetetlen vagy. Belekötsz az élő fába is, mert nem érted mire való a vpn szolgáltatás. Tudod nem mindenki melózik a proártnál, és sokan vannak paranoiásak is. Ha pedig valaki vpn szolgáltatást nyújt, akkor ne akard már megmagyarázni, hogy ez felesleges, és neked erre nincs szükséged, mert te mindig ingyé’ kapsz tiszteletpéldányokat. Vannak jó páran, akik előbb bízzák a forgalmukat egy vpn szolgáltatóra, mint a saját ISP-jükre.
A szomorú az, hogy ezen szolgáltatások létrejöttét az indokolja, hogy az ISP-k erkölcstelen és gusztustalan módon az internetes forgalom semlegességének alapelvét semmibe veszik.
június 27, 2009 at 1:46 de.
Én sem melózok a proartnál, képzejjed el! Én jól ismerem az internetszolgáltatás alapelvét, mert én is dolgoztam olyan helyen, ahol ma is szolgáltatnak, ha te is ismernéd, akkor nem írnád le azt, amit leírtál. Te OSZTOTT INTERNETET kapsz, nem bérelt vonalat. A bérelt vonalnál jár csak neked jogosan a maximális sávszélesség non-stop, osztott internetnél az éjjel-nappal torrentezéssel elveszed más elől a sávszélességet, ilyen olcsón 20 megás garantált sávszélességet nem kapsz, mert az havonta 150 rongy!
június 27, 2009 at 14:44 du.
Így van, ebben az esetben a maximális sávszélesség a 20mbit, a garantált csak 2-4mbit /sec
június 27, 2009 at 15:24 du.
@tish Nem csak ezzel van a baj, hanem azzal is, hogy a másik embernek, aki arra a gerincre van kötve, ugyanúgy joga van ahhoz a 20 megabithez. Ezt nem értik meg sokan.
június 27, 2009 at 15:31 du.
Értem. Akkor mégis milyen megoldás az, hogy az origó zeneáruházból a nagyonmenő.mp3-at teljes sávszéllel tölhetem le, ugyanezt p2p-en csigatempóban? Az ilyen inkorrekt szolgáltatói viselkedés hívja létre a korlátozás megkerülésére szolgáló egyéb (vpn) megoldásokat. Kérdem én, most majd a szolgáltatók korlátozni fogják a vpn-t is?
Azonkívül nehogy már én szopjak azért, mert az ISP 100x annyi sávszélességet értékesít, mint amennyi van neki… Hol érdekel engem, hogy osztott-e, vagy sem? Mi köze ennek az adatforgalom korlátozásához?
június 27, 2009 at 15:41 du.
23. Chamea – te el is olvasod amit leírsz?
június 27, 2009 at 16:04 du.
vvv999 ne BH-ról vagy cinemaról vagy egyéb csöves oldalról tőcsél, hanem beloadról vagy nkórról. Elhiszed nekem, hogy pillanatok alatt + fog ugorni a upc-den is a sávszél, ha jól beállítod a kliensed, a kapcsidnak megfelelően a sebesség kalauzban? Elkezdtem tölteni az első 2-ről, a cineman is tele van rdsnet.roval meg ilyen 12kb/s-es max sávszélességű adsl-es userokkal, akik 350 torrentet töltenek le egyidőben, nkór meg ki sem látszik a seedszerveresektől. Oda csak a jó upposokat engedik be oda, mert az az egyil legjobb oldal.
június 27, 2009 at 16:19 du.
Szerintem akkor nem a szolgáltató korlátoz, csak priorizál. Ha ugyanazon a csomóponton van legalább 3 ftp-s, akkor jön ez létre. Az smsweb mongyon le!
június 27, 2009 at 16:27 du.
@vvv999 és gondolom bejársz a szolgáltatóhoz azzal, hogy “nem tudok warezolni”, mi?
június 27, 2009 at 19:07 du.
@asuska
Azt ugye te el sem tudod képzelni, hogy valaki p2p ne csak warezt töltsön le, ugye?
Sok legális zenét is töltök le p2p-n, és nem szeretném, ha valaki ebben korlátozna.
június 27, 2009 at 19:10 du.
vvv999, attól, hogy valamit ingyen le lehet valahonnan tölteni, még nem biztos, hogy ingyen szabad p2p-n vagy bárhol máshol terjeszteni is. A szerzőnek a joga a jogszabályok szerint, hogy hogyan kívánja terjeszteni a műveit.
június 27, 2009 at 19:23 du.
De én nem a szerzővel, hanem a szolgáltatóval vagyok szerződésben…
június 27, 2009 at 21:48 du.
Már megint elkanyarodtunk a témától – nem szerző, VPN. A szolgáltató okkal korlátoz, nem tudom, hogy mi lesz a VPN-nek a következménye, használjátok, ha akarjátok, ennyi.
június 27, 2009 at 22:19 du.
@asrael 2009. június 26. 15:33 :Ilyen kémek Magyarországon ritkák, mint a fehér holló, az Eliten láttam olyat 1x, hogy [HUN]proarttoljottem nickkel belépett a szerzői jogvédő iroda még valamikor 2007 őszén(Természetesen ott SENKINEK sem tűnt fel, minő véletlenség, nekem is csak véletlenül tűnt föl). Általában bemennek razzia előtt egy tracker szolgáltatójához és megnézik azt, hogy honnan frissítették legtöbbször a trackert és mekkora scrapéval(szolgáltatói szinten az is látszik, hogy ki mennyi adatot reportolt a trackerre) és azt összevetik a felhasználó feltöltésével. A feltöltött adatmennyiséget akkor is meg tudják a szolgáltatónál nézni, ha a VPN a keményebb SHA-1-es algóritmissal van tömörítve AES-Twowfish serpent kódolással, mert a feltöltött adatmennyiséget gigabájtban/terrabéjtban mérni tudják, ebből már lehet következtetni seedelésre, mert egy átlag user nem tölt föl. Szerintem felesleges ez az egész.
június 28, 2009 at 9:05 de.
Az SHA-1 mióta tömörítés?
június 28, 2009 at 17:56 du.
@wontfightback
nem surun jarsz ide olvasni 🙂 Chamea mindig ezt csinalja, csak beszel meg beszel.
@Chamea
ha tok folosleges a vpn, akkor miert van vagy tucat teljesen kulonbozo vpn megoldas szabvanyositva? 🙂
Korabban valaszoltal a commentemre a “de” utani reszt nem ertem, hogy jon ez oda amit irtam?
június 28, 2009 at 19:09 du.
IpSec rula. Ahhoz, hogy valakire ráverd a dolgokat, át kellene írnod a bittorrent protocolt, ugyanis a szerzői jog, csak a mű felismerhető részét védi. A torrent kliens pedig nem felismerhető szelet darabkákat oszt meg a felhasználó akaratán kívül, arra pedig nem vonatkozik a szerzői jog. Soha nem oszt meg a kliens egyben valamit (Mint a régebbi dc++ kliensek), így a végponton vagyis a letöltő felhasználónál sok embertől érkezett csomagból rakja össze végül a kész adatot. Ebből adódóan nem szabad megállnia a közönséghez közvetítésnek, vagy a hozzáférhetővé tételnek, még akkor sem, ha arról az emberről beszélünk aki a linket publikálta és a metafilet. Rendőröket, ügyészeket, bírókat lefizetni persze lehet ahogy a proart is csinálja, de ha a bíró az igazságot keresi és a szakértő is pártatlan, nincs akit torrentért m.o-n elítélnének.
június 28, 2009 at 20:16 du.
Chamea_hater a DC-nél kompletten osztasz meg nagyobb anyagot, mint egy DVD-DL lemeznél(10 GB), amire az üzemeltetők köteleznek, hogy letölthess. A torrentnél én is írtam, hogy nem kell félni, a nyitott trackereken van olyan, hogy a warner meg egyéb retekség ír a szolgáltatónak…
június 28, 2009 at 22:31 du.
Ennek se lessz sok értelme ugyanis nincs olyan rendszer amit n lehetne feltörni akár igy akár úgy. Szerintem teljesen felesleges ez a rendszer ugyanis az átlagpolgárok nem fogják tudni megfizetni.
június 29, 2009 at 0:06 de.
zoli509 nem csak ez, hanem az is, hogy megmondta az m1 műsorába a rendőrszázados is, mikor volt a 2007 november 8-i razzia, hogy átlag felhasználókat nem vonnak felelősségre razzia során, aki torrentezik vagy ftpzik. Tapasztalatok alapján kivéve a dcnél, mert ott több, mint 8 gigás dvdnyi anyagot kell kötelezően megosztani. Ráadásul komolyabb gondja is lehet annak, akit dczés során egy vpn mögül csákányoznak ki, mert nehéz lesz bebizonyítania, hogy nem tudott arról, hogy illegális cselekedetet hajtott végre, mert anonimitás volt a célja.
“ha tok folosleges a vpn, akkor miert van vagy tucat teljesen kulonbozo vpn megoldas szabvanyositva?” – arra, hogy mögé bújj el, arra felesleges, ennek a célja alapvetően az, hogy pl egy vállalkozó elérje a munkahelye belső hálózatát és az azon található erőforrásokat és ha a vállalkozásnak egy központi szerverén olyan tűzfal van beállítva, ami csak a munkahelyi hálózatot engedi be biztonsági okokból, akkor a dolgozó/vállalkozó otthonról is el tudja érni az ott lévő adatokat, stb.
június 29, 2009 at 0:09 de.
zoli509 nem csak ez, hanem az is, hogy megmondta az m1 műsorába a rend őr száza dos is, mikor volt a 2007 november 8-i razzia, hogy átlag felhaszn álókat nem vo nnak felelő sségre razzia során, aki torre ntezik vagy ftp zik. Tapasztalatok alapján kivéve a D.Cnél, mert ott több, mint 8 gigás dvdnyi any agot k ell kö tel ezően meg osztani. Ráadásul komolyabb gondja is lehet annak, akit D.C.zés során egy vpn mögül csákányoznak ki, mert nehéz lesz bebizonyítania, hogy nem tudott arról, hogy illegális cselekedetet hajtott végre, mert anonimitás volt a célja.
“ha tok folosleges a vpn, akkor miert van vagy tucat teljesen kulonbozo vpn megoldas szabvanyositva?” – arra, hogy mögé bújj el, arra felesleges, ennek a célja alapvetően az, hogy pl egy vállalkozó elérje a munkahelye belső hálózatát és az azon található erőforrásokat és ha a vállalkozásnak egy központi szerverén olyan tűzfal van beállítva, ami csak a munkahelyi hálózatot engedi be biztonsági okokból, akkor a dolgozó/vállalkozó otthonról is el tudja érni az ott lévő adatokat, stb.
június 29, 2009 at 11:03 de.
C.hame.a
így van, ez megint nem nekünk lessz jó hanem a jogvédő szervezeteknek:)
június 29, 2009 at 11:09 de.
Elkéne vinni ezeket a jogvédőket egy bordélyba már hátha lehiggadnak 😀
június 29, 2009 at 11:10 de.
Ha annyira anonim lenne, nem engednék, hogy üzletszerűen működjön, bevonnák az engedélyt, kézzel-lábbal hadakoznának ellene.
június 29, 2009 at 13:02 du.
Chamea, kérlek tanulmányozd át: 2001. évi CVIII. törvény.
június 29, 2009 at 14:31 du.
asrael, te a 7-es paragrafusról írsz, mint a D.C h ub üzemeltetői. Akkor elemezzük:
7. §
(1) A szolgáltató felel az általa rendelkezésre bocsátott, jogszabályba ütköző tartalmú információért.
(2) A közvetítő szolgáltató a más által rendelkezésre bocsátott, a közvetítő szolgáltató által nyújtott információs társadalommal összefüggő szolgáltatással továbbított, tárolt vagy hozzáférhetővé tett információért – a 8–11. §-okban meghatározott feltételek fennállása esetén – nem felel.
(3) A közvetítő szolgáltató nem köteles ellenőrizni az általa csak továbbított, tárolt, hozzáférhetővé tett információt, továbbá nem köteles olyan tényeket vagy körülményeket keresni, amelyek jogellenes tevékenység folytatására utalnak.
(4) A 13. § (1) bekezdése szerinti jogsértés esetében a 2. § lb)–ld) pontjaiban meghatározott közvetítő szolgáltató – a (2) bekezdésben említetteken túlmenően – akkor nem felel a más által rendelkezésre bocsátott, az általa nyújtott információs társadalommal összefüggő szolgáltatással továbbított, tárolt vagy hozzáférhetővé tett jogszabályba ütköző tartalmú információval harmadik személynek okozott jogsérelemért, ha lefolytatja a 13. § szerinti eljárást.
(5) A közvetítő szolgáltatónak a (2) bekezdés alapján történő mentesülése nem zárja ki azt, hogy az a személy, akit a jogellenes tartalmú információ révén sérelem ért, a jogsértésből fakadó igényei közül a jogsértés megelőzésére vagy abbahagyására irányuló követeléseit a jogsértő fél mellett a közvetítő szolgáltatóval szemben is bíróság útján érvényesítse.
(6) A közvetítő szolgáltató nem felel az információ eltávolítása vagy hozzáférés nem biztosítása révén keletkezett jogsérelemért, amennyiben a 7–11. § vagy a 13. § szerint járt el.
Tehát: A felhasználó, aki a hubon megoszt(E l i t e h u b 1 0 GB), az a SZOLGÁLTATÓ, aki a hubot üzemelteti, az a KÖZVETÍTŐ SZOLGÁLTATÓ. Idáig rendben? A te közvetítői szolgáltatásod arra hivatott, hogy a jogsértő szolgáltatót(felhasználót) ne lehessen megtalálni. Mit ír a 2-es pont a közvetítői szolgáltatásról, mikor nem felel? Nézzük meg a 8-11-es paragrafust, linket sct úgyis kitörli, úgyhogy nincs más hátra, be kell másolnom: :XD
8. §
(1) A 2. § lc) pontjában meghatározott közvetítő szolgáltató akkor nem felel a továbbított információért, ha
a) nem a szolgáltató kezdeményezi az információ továbbítását;
b) nem a szolgáltató választja meg a továbbítás címzettjét, és
c) a továbbított információt nem a szolgáltató választja ki, illetve azt nem változtatja meg.
(2) Az információtovábbítás és a hozzáférés (1) bekezdés szerinti lehetővé tétele magában foglalja a továbbított információ közbenső és átmeneti jellegű automatikus tárolását is, amennyiben ez kizárólag az információtovábbítás lebonyolítására szolgál és az információt nem tárolják hosszabb ideig, mint az a továbbításhoz szükséges.
9. § A 2. § b) pontjában meghatározott közvetítő szolgáltató akkor nem felel az információ közbenső és átmeneti jellegű automatikus tárolásával okozott kárért, ha
a) a szolgáltató nem változtatja meg az információt;
b) a tárolt információhoz való hozzáférés megfelel az információ hozzáférésével kapcsolatban támasztott feltételeknek;
c) a közbenső tárolóban az információ frissítése megfelel a széleskörűen elismert és alkalmazott információfrissítési gyakorlatnak;
d) a közbenső tárolás nem zavarja meg az információ felhasználásával kapcsolatos adatok kinyerésére szolgáló, széleskörűen elismert és alkalmazott technológia jogszerű használatát; és
e) a szolgáltató haladéktalanul eltávolítja az általa tárolt információt vagy nem biztosítja az ahhoz való hozzáférést, amint tudomást szerzett arról, hogy az információt az adatátvitel eredeti kiindulási pontján a hálózatról eltávolították, vagy az ahhoz való hozzáférés biztosítását megszüntették, illetve, hogy a bíróság vagy más hatóság az eltávolítást vagy a hozzáférés megtiltását elrendelte.
10. § A 2. § lc) pontjában meghatározott közvetítő szolgáltató akkor nem felel az igénybe vevő által biztosított információért, ha
a) nincs tudomása az információval kapcsolatos jogellenes magatartásról, vagy arról, hogy az információ bárkinek a jogát vagy jogos érdekét sérti;
b) amint az a) pontban foglaltakról tudomást szerzett, haladéktalanul intézkedik az információ eltávolításáról, vagy a hozzáférést nem biztosítja.
11. § A 2. § ld) pontjában meghatározott közvetítő szolgáltató akkor nem felel az információ 2. § ld) pontja szerinti hozzáférhetővé tételével okozott kárért, ha
a) nincs tudomása az információval kapcsolatos jogellenes magatartásról, vagy arról, hogy az információ bárkinek a jogát vagy jogos érdekét sérti;
b) amint az a) pontban foglaltakról tudomást szerzett, haladéktalanul intézkedik az elérési információ eltávolításáról vagy a hozzáférés megtiltásáról.
Tehát: a 10.a) írja, hogyha nincs tudomásod és az Eli te defe nsén is elismerik, hogy vannak jogsértések a hu bon és a 9.c és a 9.d pontok sem igazán a te malmaidra hajtják a vizet. Szal, az, hogy közvetítő szolgáltatóként egyáltalán nem felelsz semmiért, ez így nem igaz, bizonyos feltételeknek meg kell ahhoz felelni.
június 29, 2009 at 14:38 du.
Amíg eleget tesznek a notice and take down-nak, addig jóhiszeműen járnak el, vagyis nem vonhatók felelősségre. Az, hogy ki mit oszt meg, és honnan az nem a hubot üzemeltetők dolga, akkor lenne ő is felelős, ha tudná valamely fájlról hogy jogsértően tették hozzáférhetővé, és még sem lépne fel a jogsértés ellen.