Úgy tűnik az utóbbi pár napban nem tudunk elszakadni a témától. Már megint az illegalitás és a rendőrségi akciók a post apropója. Ráadásul cikkünk kapcsolódik a korábbi CinemeStore-os anyaghoz.
Elsőként kezdjük azzal, hogy kijavítjuk magunkat. A CinemaStore rendőrségi ügye cikk végén tévesen említettük, hogy egy másik személynek szintén azzal az üggyel kapcsolatban volt jelenése a rendőrségen. Csak a tárgy nem passzolt, a többi dolog valós.
Neve elhallgatását kérő informátorunk elmondta, hogy egy tavalyi seedszerver lefoglalási ügy miatt került kapcsolatba a rendőrséggel. Az az információ is helytálló volt, hogy emberünk a CinemaStore-on volt tag. Az ő ügye azonban jóval előbb kezdődött, még tavaly. Akkor került sor egy rendőrségi akcióra, amiben egy seedszervert egészen biztosan lefoglaltak. (Erről egyébként pontos tájékoztatást nem kapott a seedszerver szolgáltatótól.) A feljelentést az ASVA tette, és az apropója a friss X-Men 2 című film internetes megjelenése volt, amely vélhetően felkerült a CinemeStore oldalára – meg persze az összes többi hazai oldalra is. A feltöltésre már nem emlékszik pontosan, de a feljelentésben már ez így szerepelt. Mire kiértek a szerverhez, a torrent kliensben ez a torrent nem volt benne egyébként, csak 4 másik. Ezek közül azonban 2 több filmet is tartalmazott, így összesen 55 ezer forintra büntették, amely 22 filmmel való károkozásból jött össze. A szakértő tehát filmenként 2500 Ft kárt állapított meg, amely egy közepes árú DVD-nek felel meg.
A két ügy közötti összefüggés nem bizonyítható, de aki szereti az összeesküvés elméleteket, az gondolhatja úgy, hogy a seedszerver elleni akció csupán egy remek ugródeszka volt a CinemaStore irányába. (A seedszervert nyáron, míg a CinemaStore-t ősszel foglalták le.) A nyomozás egyébként még véglegesen mindig nem zárult le ez ügyben sem.
Ezeknek az információknak a birtokában tehát mindenki kétszer gondolja meg, hogy megéri-e neki seedszervert bérelni. Ha beindul egy ilyen feljelentés, az ISP általában továbbítja a feljelentést a gép tulajdonosa felé, aki pedig nyilván szintén tovább hárítja a felelősséget a végfelhasználóra. Végtére a tényleges fájlcserét, és az esetleges illegális feltöltést ő végzi. (Persze ilyenkor azért a seedszerver tulajok sem ússzák meg, hiszen ők meg pénzt csinálnak az illegális fájlcseréből valamilyen szinten.)
április 20, 2010 at 8:30 de.
Helo
Kis anomáliát vélek felfedezni ezen cikk és még több post elolvasása után. Mindenhol felháborítónak tartják otthoni torrentezés esetén az internet szolgáltató felelőségét,ami lássuk be így is van . Seed servernél kérdem én mi a különbség ? Tudtommal egy valamiféle free klienst kapnak üres tárhellyel. Onnantól felhasználó használja a teljesen törvényes szolgáltatást amire akarja. Így a felelőség is az övé.Szerintem
április 20, 2010 at 9:32 de.
ja pontosítani kellene a cikket: mindenki gondolja meg hogy seedel-e bármilyen jogvédett anyagot is, mert figyelnek 🙂
április 20, 2010 at 9:50 de.
Ilyenkor persze a késgyártók se ússzák meg, mert ők is pénzt csinálnak valamilyen szinten abból, hogy valaki leszúr egy másik embert a termékükkel.
Az, hogy valaki kínál egy szolgáltatást, és azt valaki kétes ügyeletekre használja, az az elkövető felelőssége kell hogy legyen! Egyébként sem egyértelműen bizonyított, hogy mennyi anyagi kárt és pontosan hogyan okoz akár egy seedszerver…
április 20, 2010 at 10:30 de.
Azért a tudatlanság látom nagy méretekben jelen van itt is.
Szóval ha minden igaz, ez a cikk arról az emberről szól, akinek az idézése itt is linkelve volt és 2010. április 13-ára szólt gyanúsítottként. És már meg is büntették? 😀 Akkor egy kis eljárásjogi ismeret:
1. Az az 55.000 Ft két dolog lehet. A szakértői díj, vagy az okozott kár.
2. A rendőrségen az egyes pontban közölt adatokat a gyanúsítottal közlik, aztán az ügyészség vádat emel.
3. Átkerül a bíróságra az ügy, ahol valószínűsíthetően egyetlen tárgyalás alatt a következő történik:
3.a) Megbüntetik pénzbüntetésre vagy felfüggesztett börtönre
3.b) Kötelezik a szakértői és egyéb eljárási költségek megtérítésére
3.c) Mikor az ítélet jogerőre emelkedik, majd jelentkeznek a jogtulajdonosok az okozott kárösszegért egy fizetési meghagyással, amit ha nem fizetsz be akkor polgári peres úton követelnek, végrehajtanak, stb…
A rendőrség büntetőügyben nyomoz, nem büntet.
Az ügyészség felügyeli a rendőrség munkáját, a nyomozás törvényességét és vádat emel,
Majd a bíróság ítélkezik és ha kell, büntet.
Röviden ennyi. Az az 55.000 Ft “büntetés” az egy jó nagy böszmeség volt.
április 20, 2010 at 10:32 de.
azért ez nem igy van
nyilvánvaló hogy a seed servereket direkt illegális anyagok seedelése céljából hozzák létre, mint ahogy a torrent oldalakat is (elvétve van csak kivétel), nyilván abból nem élnének meg ha csak linuxokat akarnának seedelni az emberek,,,,,tudják hogy erre van IGÉNY, és az igényre ráépülve pénzt csinálnak maguknak belőle, a felelősséget meg továbbháritják
ez kb olyan mintha létrehoznál pedofiloknak egy motelt, ahol diszkrét helyet biztositasz nekik, és ha jön a policáj azt mondod hogy semmi közöd az egészhez, övék a felelősség
internet szolgáltatókkal összevetni meg megint csak csusztatás, nyilván azok nem törvénytelen dolgok segitésére alakulnak, igaz lehet arra is használni,, meg az ügyfelek száma és tevékenysége se ellenőrizhatő, mig a seed servereknél igen
késekkel jönni is butaság,, épp foditott a helyzet,, késeket manapság jó célból gyártják, de lehet rossz célra is használni,, a seed serverek meg törvénytelen célból jönnek létre, és lehet(ne) jó célra is használni
április 20, 2010 at 14:14 du.
ingyen:
Te abban tévedsz,hogy te eldöntöd ki mit és miért csinál és mire használ.Ez nem így működik.
Ha valaki szolgáltatása minden pontban megfelel a törvényeknek nem mondhatod azt,hogy illegális.
Ne állj be abba a sorba ahol azt mondják , akinek 5Mbit től gyorsabb a nete az warezol.Nem illegális sem a 10 Mbit sem a 50Mbit.És ezt senki nem jelentheti ki az alapján,hogy “mégis mi másra lehet azt használni ” .
Vpn server,seed server,otthoni net stb .Mindegyiken lehet torrentezni. Vagy legális vagy illegális,de ha egyik az, akkor a többi is az.
április 20, 2010 at 14:23 du.
“meg az ügyfelek száma és tevékenysége se ellenőrizhatő, mig a seed servereknél igen”
Ha jól megfizeted biztos lesz mód az ellenőrzésre! A törvény kimondja hogy ez NEM DOLGA az üzemeltetőnek, ezért van a RENDŐR TERRORIZMUS rászabadítva a torrentre meg a fájlcserére. Máshogy ugyanis nem bírnak a srácokkal, ez van.
“a seed serverek meg törvénytelen célból jönnek létre, és lehet(ne) jó célra is használni”
Nem törvénytelen célból jönnek létre, azért jönnek létre hogy pénzt keressenek egy szolgáltatással, és hogy azt a szolgáltatást ki mire használja már nem az üzemeltető felelőssége, ennyi. A erőmű is azért működik hogy szolgáltassanak te pedig fogyassz és fizess. De van aki az erőmű szolgáltatását használva “ilegális” dolgokat tölt le, használja a gépet, vagy áramot vezet a kerítésbe és meg is hal valaki. A szolgáltató nem tehet róla.
Te sem azért netezel szélessávról hogy híreket olvass gondolom, úgyhogy ennyi erővel a netet is be kellene tiltani meg ki kellene cenzúrázni, és akinél lenne valamilyen magyar fos film, azt ott halántékon lőni hogy az agyveleje a monitoron, a vére meg a billentyűzetre follyon. De mielőtt ez megtönténne minden rendőr terrorista nézzen tükörbe, nézzen körül a barátainál, a családtagjainál, MINDENKI tölt le gyerekek, ez az igazság.
április 20, 2010 at 15:09 du.
1: a késes hasonlat sztem helytálló, bár nem 100%ig. A késeket az emberek nagyobb, túlnyomó többsége alkalmazza jó célra, mint rosszra, seed szeróknál fordítva. De ettől a szeró még nem feltétlen bűnös tevékenységre alapult.
2: ettől függetlenül viszont megölik a torrentes társadalmat, kiirtandó károkozók a szcénából.
április 20, 2010 at 15:38 du.
Internet szolgáltatókról meg annyit, hogy vajon miért jönnek a gyorsabb és gyorsabb netek? 100 megabites UPC és hasonlók…Nem arra, hogy a google-t kidobja egy pillanat alatt az tuti. A szolgáltatók is vágják a témát, egytől egyig
április 20, 2010 at 16:52 du.
A jogban a tevékenységet nézik.Ha az legális akkor a szolgáltatás legális. Ilyen egyszerű.
1Mbites net ugyanúgy legális mint a 100Mbites net .Azt pedig senkinek nincs joga megmondani ,hogy kinek mire kell a 100 Mbit . Seed nél ugyanez a helyzet.A szolgáltatás nem jogsértő azt pedig senki ne mondja már meg ,hogy ki miért csinál vagy használ,bérel ilyet. Vpn szervert is lehet bérelni,egyre többen torrent korlát kikerülésére használják,de attól nem illegális az se…
április 20, 2010 at 17:16 du.
Na álljunk meg egy ásónyomra!
Ha jól értem a seed szerver tulajdonosa is felelős azért, amit a kedves userek művelnek rajta?
április 20, 2010 at 20:10 du.
@ ez: ez valóban így igaz, ez az 55.000 Ft csak a csak a károkozás összege, amivel még csak gyanúsítanak!! Még folyik a nyomozás ez ügyben.
április 21, 2010 at 0:34 de.
@illető: Nem baj ha gyanúsítanak, kérjed ki az összes iratot és tedd ki a netre. Ne tegyél vallomást.
április 21, 2010 at 13:37 du.
milyen hülye hasonlatokkal jöttök itt…
akkor ennyi erővel az autókat is lehet rosszra használni… azért gyártják? röhej
A seed server mitől lenne törvénytelen…?
a törvénytelen az ha a tárhelyen jogsértő vagy szerzői joggal rendelkező tartalmat osztok meg ÉN!
április 21, 2010 at 21:38 du.
Seed server és a tulaj se bűnös, mivel lehet valaki azért viszi be a terembe és azért adja ki, hogy a bérlő általa készített fotókat, képeket, osszon meg vele, amik nem illegálisak, arról ő nem tehet, hogy a bérlő illegális adatot oszt meg, viszont szerintem arról tehet, ha ennek tudatában van és nem szól vagy nem távolítja el az adatot a gépről, ha viszont nem tudja (ami érdekes, és a rendőrségnek is nehéz lenne megmagyarázni) akkor sem bűnös, de ha tudja és nem távolítja el akkor már az, szerintem….
egy torrent oldal létrehozása sem bűn egyáltalán, csak ha illegális dolgok vannak rajta, vagy is az arról készült torrentek, de én is csinálhatok egy oldalt amivel a szomszéddal osztok meg paintbe rajzolt képeket attól még az nem illegális nem? 😀
április 22, 2010 at 10:31 de.
johntheripper: abban az esetben, ha egyértelműen fájlmegosztásra (warezolásra) ad bérbe a tulaj seed szervert, akkor bizony ő is hunyó (és hidd el, ez az esetek jelentős számában jól dokumentálható). Hunyó a bérlő is, aki esetében igazolható a jogosulatlan fájlmegosztás. Ennyi.
Egyébként érdekelne, hány olyan embert tudsz, aki a seed szerverét családi fotók és hasonlók megosztására használja? 🙂 Azért a rendőrök és az ügyészek sem hülyék, a bírókról nem is beszélve. Soha ne általánosságban gondolkozz, a hatóság konkrét esetekben végzi a munkáját, s előtte (a feljelentést követően) vélhetően lecsekkolják a szerver tartalmát, utánajárnak a megszerezhető információknak, s csak akkor fognak eljárni, ha igazolható a jogsértés.
április 22, 2010 at 12:31 du.
Tudom, de csak azért mondtam, hogy ilyenre is lehet(NE) használni ezt a fajta szolgáltatást 🙂 csak senki nem erre használja 😀
április 22, 2010 at 20:27 du.
enginev3.0: tökéletesen igazad van. Azt azért megnézném, mekkora forgalma lenne egy ilyen trekkernek… 🙂 Persze, lehet, h meglepődnék. 🙂
április 24, 2010 at 21:57 du.
@Vendeg a hatóságok feljelentés közben felléptetik a feljelentőt ott az oldalra. Ha saját magam mutatok meg bárkinek bármit, az nem jogsértő, csak ha hivatalos személy megy fel parancs nélkül. Ha meg a feljelentő mutatja meg, arról lehet készíteni egy jegyzőkönyvet(mivel ő tesz panaszt) és ezek alapján már paranccsal megy fel az igazságügyi szakértő az oldalra a feljelentőtől kapott nickkel és jelszóval. Ilyenkor egy úgynevezett hatósági vizsgálat veszi kezdetét, ami annyit takar, hogy az Artisjus jogvédő iroda segítségével megállapítják azt, hogy a feljelentőtől kapott információk alapján történt-e bűncselekmény. Ha ez bebizonyosodik, akkor indul meg egy eljárás ismeretlen tettes ellen, amiben a hatóságok legelső dolga, hogy megkeresse azt a szolgáltatást üzemelteti, amin valamilyen formában elérhetőek a dolgok. Ez az eleje a dolognak, innen indul minden. Szóval azért az ilyen esetekben nem olyan nagyon véletlenül kezdenek el nyomozni.
április 25, 2010 at 14:42 du.
@Chamea te miről beszélsz? seedserverről? atyaég- szoktál te egyébként gondolkodni?
ha bérel valaki egy szolgáltatást, majd megmutatja, hogy ezt szerzői jogsértésre is tudja használni? úhh. akkor most feljelentem a késgyártókat, mert megmutatom, hogy a késsel ölni is lehet? mondjuk egy rendőrön?
azt aláírom, hogy a warez ftp, sms web esetén ez valóban így történhet.
a seedserverrel kapcsolatosan: attól senki nem lesz szolgáltató, hogy betol valahova egy servert, és a számlájára innen-onnan érkezik pénz. semmi szerződés, semmi számla. a szolgáltatónak ráadásnak van egy csomó kötelezettsége adattárolás, stb. kapcsán. az egy érdekes helyzet, h az ő logjai adott esetben mit bizonyítanak, mindenféle névre szóló szerződés, istennyila nélkül. különböző “előfizetésekhez” (amik nem is azok túlképp) milyen felhasználónév rendelhető, főleg ha a befizetőhöz semmi sem társítható. névtelen otp befizetés. ha van is ip, ahhoz az előfizetésen kívül
ergo, ha valami van a szerveren, szépen elviszi a seedserver tulajdonosa a balhét. egyrészt mert semmi köze nincs ahhoz a tevékenységhez, h szolgáltató, csak egy magánember, akinek a gépén találtak valamit. másrészt meg a kutya sem fogja kapargatni, h milyen ip-ről és ki és hogyan lépett fel rá, mert iszonyat munka, és az ip mögött max egy szerződés van, de h pontosan ki töltötte le és hova, az egy házkutatás nélkül semennyire nem bizonyítható. persze előfordulhat, h az ügyészség kiad egy házkutatás parancsot az adatok alapján. (elvileg enélkül is lehet házkutatást tartani, de azt nem hiszem, h eljátszanák).
ja, és cserébe az apeh is jól a nyakára mászik.
április 26, 2010 at 19:01 du.
ez hozzászólónak maximálisan igaza van, látszik, hogy ért a dolgokhoz, nem légvárakat épít ahogy egyesek!
Seed szerverhez csak annyit fűznék hozzá más megközelítésből: szolgáltat, bérbe ad, jövedelme van neki. Milyen jövedelem? Legális, apeh felé köteles vele elszámolni? Igen? Nem? Elősegíti az illegális fájlcserélést? Tömegek tudják az általa megosztott jogvédett anyagot letölteni? Jogvédett anyagból és függetlenül a kamu szövegtől, hogy az előfizetőre hárítja a felelősséget tesz valamit annak érdekében, hogy a bérbe adott szerverén a felhasználók jogvédett avagy nem jogvédett anyagokat osztanak meg? Törli a jogvédett megosztásokat? Igen? Nem?
Szóval érdekes dolog ám ez!
április 26, 2010 at 22:20 du.
@tikitaki Ez mind szép, ami ide le van írva, de a jog hol marad? A felelősséget törvény szabályozza. A szerver tulaja vagy megmondja, hogy ki rakta rá és továbbította az anyagot onnan a szerverről más gépek felé, vagy ő neki kell elvinnie a balhét, mert ilyen a törvény. Ez olyan dolog, hogy ha szétosztanám a mobilszámomat, bárki elkezdhetne rajta beszélgetni, amikor épp van szabad vonal, az egyik beszélgető éppen bejelentene egy bombariadót mondjuk egy pályaudvaron vagy a reptéren és azt mondanám, hogy elnézést, semmi közöm hozzá, mert én szétosztom. Azért a felelősség nem erről szól, egy szolgáltatás nem mehet azon elven, hogy bűncselekmény elkövetőinek a kilétét eltakarja a hatóságok elől. A jelen helyzetben olyan dolgokról beszélünk, ami nyilván azért került a hatóságokhoz, mert x embernek kára keletkezett és a hatóság szeretné kideríteni, hogy kik követték el azt a cselekmény sorozatot, de a szerver tulaja benyögi, hogy nem köteles loggolni. Valóban nem köteles, de akkor viszont köteles a felelősséget vállalni. Olyan nincs, hogy egyik sem, mert a törvény nem ad erre lehetőséget.
április 27, 2010 at 21:35 du.
kedves C. a mondandóm egy részét megértetetted, illetve amiről írsz, azzal egyetértek nagyjából
erre a picinyke gondolatmenetre hívnám fel a figyelmed:
a szerver tulaja megmondja, ki rakta fel. igen? honnan? név nincs, számla nincs. a logja, ha van is, azzal gyk. kitörölheti. ismétlem, sem papíron, sem a gyakorlatban nem szolgáltató, mert nem felel meg ezen követelményeknek. mint magánember szerepel, és valóban megnevezhet, adhat ip-ket. de azért egy ilyen logra bemondott ip-khez tartozó előfizetői címre kimenni és házkutatni, és ez alapján megállapítani, hogy történt-e az adott vizsgálathoz kapcsolódó jogsértés… háááát. nem látok rá reális esélyt. mondjuk ha kimennek, borítékolható pár illegális program, de a merevlemezen, dvd-n tárolt multimédiás tartalommal nem tudnak mit kezdeni. egyszerűen nem lehet beazonosítani, honnan származik.
szóval a lényeg, a seedserver tulaja, aki nagyon könnyen beazonosítható hiába kapálózik és dobál sarat, gyakorlatilag sanszos, el kell vinnie a balhét. ha már volt olyan hülye, hogy nem titkosítással, leraidezve, satöbbizve fűzte össze a vinyókat.
és ezt valahol tisztességesnek is érzem. igenis tessék azzal védeni mindenki érdekét, hogy egy lefoglalás esetén az anyagok titkosítva, logok meg sehol. azt meg kalkulálják be, hogy ilyenkor éveket ülnek a gépeken. de legalább mindenki vádemelés nélkül megússza. ilyen ez a sóbiznisz. tartsük be az alapvető biztonsági szabályokat.
április 28, 2010 at 11:57 de.
@Tikitaki De van név, számla, stb.: A tulajé. Vagy szolgáltató vagy közvetítő szolgáltató, azért ezt külön kellene választani. Ha szolgáltató, akkor azoknak a feltételeknek nem felel meg, ami le van írva fentebb is, ha közvetítő szolgáltató, akkor a fájltárolás miatt a közvetítő szolgáltatói feltételeknek nem felel meg(Tudod NHH). Azért van erre egy hatóság, amelyik eldönti, hogy egy szolgáltató melyik csoportba tartozik és a kritériumok alapján(pl fájltárolás és úgy továbbítás) szolgáltatónak felel meg. Arról nem is beszélve, hogy a közvetítő szolgáltató is felel bizonyos mértékben a tartalomért(lásd kivételek, pl feleljen meg a tisztesség követelményeinek).
“dvd-n tárolt multimédiás tartalommal nem tudnak mit kezdeni. egyszerűen nem lehet beazonosítani, honnan származik.” – internet szolgáltatón keresztül is lehet azonosítani, hogy ki mit csinál/csinált az interneten.
“ilyen logra bemondott ip-khez tartozó előfizetői címre kimenni és házkutatni, és ez alapján megállapítani, hogy történt-e az adott vizsgálathoz kapcsolódó jogsértés” – miért, telefonnál hogy működik ez? A tulaj megmondja, hogy bárki telefonálhatott a családból a telefonról és akkor már nem is lehet beazonosítani, mert egy ismerős megy oda és pl ő jelent be egy üzletközpontba egy bombariadót vagy ő bújt fel gyilkosságra valakit? Nem egészen így működik, a tulajdonosnak kell nyilatkoznia arról hitelt érdemlően, hogy ki használta pl az internetet, a telefont, a gépet, stb, mert így bármilyen bűnténynél lehetne hivatkozni. Arról nem is beszélve, hogy ha kimennek, a szerver be lett azonosítva, tehát járt arra valami nyomozó az interneten, hogy megállapítsa a szerveren található anyagok jogsértő mivoltát. Ezek vannak mindig elfelejtve, a hatóságok nem mennek ki akármire, ők sem kockáztatják a több millió forintos kártérítést. Ezt nem kellene btk-ba ütközőnek tekinteni, elég lenne PTK-val a bíróságon rendezni, de hát mit csináljunk, ez van.
április 28, 2010 at 12:58 du.
van valami fejlemény?
április 29, 2010 at 6:40 de.
@Chamea
olvas, gondolkodik, ír. ebből nálad csak a nemzetiség van. sajnos. egyszerűen nem fogod fel mit magyarázok. nemhogy képbe, de még a képkeretnél sem vagy. nekem meg nincs időm szádba rágni-
április 29, 2010 at 15:11 du.
tikitaki: Chamea nem jár messze az igazságtól. Ha egy seed szerveres feltöltőt meg akarnak fogni, simán megtehetik. Hidd el, nem túl bonyolult dolog. Mindössze azért nem szállt még rá a rendőrség a seed szerverekre, mert egyszerűen nincs kapacitás. Így is bukott már meg bérlő és bérbeadó egyaránt, jelenleg is van ilyen ügy folyamatban… Rengeteg bukási lehetőség van, s mivel valamilyen formában a legtöbb bérlő fizet a szerver bérletért, legrosszabb esetben ezen a ponton elcsíphetőek. Arról nem is beszélve, hogy a bérlést vmilyen kommunikáció mindig megelőzi, a legtöbbször az interneten… nos, ez egy másik közvetett bizonyíték gyűjtési lehetőség.
Szóval, aki seed szervert ad bérbe vagy bérel, s illegális tartalom fel/letöltésére használja, annak benne van a pakliban, h egyszer felelősségre vonják majd érte. Ennyi.
április 30, 2010 at 12:18 du.
@Vendeg Számla vagy posta, ügyfél részéről telefon vagy számla – ennyi a mottó. Ha számlára utaltat az egyén, akkor azért kapják el, ha smst küld, akkor meg azért. A pénzforgalom mindig nyomon követhető. Az a lényeg, hogy kitől ment az utalás és az, hogy kinek a vagyonát gyarapította az a befizetés, mialatt ott a szerveren olyan anyagok vannak, amilyenek. Erre jön még a szolgáltató logja és a többi és a többi.
május 1, 2010 at 9:38 de.
Igen, a pénz és a kontakt a fő esélyesek bukás esetén… 🙂
Egyébként, aki értelmezni akarja korábban írt hozzászólásaim ok-okozati viszonyát, az keressen rá a “Az USA értékelte a hírhedt Verseny utcai piac bezárását” szövegre, s látni fogja, h a szerzői jogvédelem mögött milyen érdekviszonyok (is) húzódnak meg. 🙂
május 4, 2010 at 0:11 de.
Kíváncsi lennék hogy a sok képmutató álszent barom, illetve családtagja, hány illegális tartalommal rendelkezik?
május 4, 2010 at 14:19 du.
Aki otthon tölt azért ő a felelős , ha ugyan ezt teszi,de bérelt seed szerver tárhelyről akkor már a seed szerver a felelős ? 🙂 A Magyar mentalitás iskolapéldája olvasható több hozzászólásban is.
május 16, 2010 at 12:45 du.
Küldtem emailt, majd csekkoljátok
május 24, 2010 at 15:06 du.
jó dolog a seed szerver, csak érdemesebb pl. Indiából bérelni paypal-en keresztül, nem itthon x)