Egy szolnoki férfi ellen eljárás indult, miután egy pedofilgyanús pornóoldalt jelentett be a rendőrségen. Számítógépét lefoglalták, mondván “a gépre esetleg nem jogtiszta szoftverek is telepítve lehetnek.”
A szolnoki férfi emailben (=spamben) kapott egy linket egy pornóoldalról, melyen kiskorú gyermekek képei is megtalálhatóak. Ezen felháborodva azonnal hívta a rendőrséget és bejelentést tett. Érdekes módon két rendőr ki is ment a férfihoz, hogy az megmutassa melyik oldalról van szó. Felvették az adatait, majd távozás előtt még a központtól érdeklődtek, van-e egyéb teendő. Volt, mert meg kellett várni két nyomozó érkezését is, akik ezt követően fogták a férfi számítógépét és elvitték. A ledöbbent bejelentőt felvilágosították, hogy ha ellenáll, meg is bilincselhetik.
Ezután a férfi azért elballagott a rendőrségre és panaszt tett, kérdésére pedig, miszerint egy email miatt miért kell az egész számítógépet lefoglalni, az volt a válasz, hogy “a hatóság nem mehet el semmilyen olyan feltételezett jogsértés mellett, amely a lakásban tapasztalható volt”. Márpedig a rendőrök feltételezték, hogy akad azon a gépen nem egészen jogtiszta szoftver. A férfi lehetőségei kimerülnek 3 opcióban: miután Budapesten a szakértő megviszgálja a gépet, egyrészt az ügyész elrendelheti a nem jogtiszta programok törlését, másrészt a teljes tartalmat töröltethetik, ez esetekben visszakapja a számítógépet. A harmadik lehetőség pedig az, hogy az egész gépet megsemmisítik.
A megyei rendőr-főkapitányság sajtószóvivője által elmondottak szerint valóban történt bejelentés, a rendőrök ki is mentek, és közben feltehetően illegális szoftvereket találtak a bejelentő gépén. Ezért a gépet lefoglalták, hogy bizonyítási eszközként szolgáljon az ügyben.
A történet talán minden eleme ellentmond annak, ahogy egy eljárásnak folynia kellene, legalábbis az alapján, amit egy ügyész írásában olvashattunk nemrégen. Emellett megint bebizonyosodott, hogy a rendőrség csúnyán visszaél a hatalmával, hiszen érzésem szerint nem véletlenül mentek házhoz egy email, azaz elektronikusan továbbítható levél miatt. Valljuk be őszintén, sokunk gépén lehetne találni ezt-azt, amire felfigyelhetnek a szervek. Ezzel viszont csak azt érik el, hogy a jogkövető, kötelességtudó emberek, akik segítséget nyújtanának a valódi bűnözők ellen, nem fognak semmit sem csinálni, hiszen az nem üzlet, hogy segítek és cserébe ellenem indítanak eljárást. Nemrégiben egy kollégám lakásába betörtek. Természetesen bejelentette, nyilván nyomoztak is, kollégám pedig minden nap elmondta, hogy reméli, a laptopját nem találják meg, mert akkor tuti lecsukják, mivel szinte semmi sem volt jogtiszta a gépén.
Szomorú, hogy ott tartunk, hogy a pedofília önmagában már nem “izgatja fel” rendőri szerveket, de az, hogy esetleg találnak egy-két nem jogtiszta szoftvert egy gépen, máris arra készteti őket, hogy kocsiba pattanjanak és minden előzetes feljelentés nélkül gépeket foglaljanak le. Mert mi torrentezők, letöltők, és bárki, aki csak egyszer is belenézett egy illegálisan feltöltött youtube videóba, amit később töröltek, mi vagyunk a társadalom férgei, akik belülről marjuk az országot és romba döntjük a világot.
(via szoljon.hu)
október 9, 2010 at 14:47 du.
eszméletlen ez a story!naponta rá kell nézzek, annyira hihetetlen,látnom kell, hogy milyen országban élek!:D
október 9, 2010 at 14:57 du.
jót röhögtem, igazi magyar sztori, magyar rendőrség
október 9, 2010 at 17:40 du.
Jó akkor annak a sok baromnak, aki sérteget:
Igen nyugodjatok már szépen bele, hogyha kimennek hozzátok a zsaruk, belenéznek a gépetekbe és illegális tartalmat találnak rajta, akkor vihetik is! Nem kell hozzá eu-s engedély meg hasonló f.szságok! Fájlmegosztók vagyunk, ingyen töltünk és tudjuk, hogy ezt rohadtul nem szereti a törvény. Ennek ellenére hőbörögtök itt, mintha még a rendőrök lennének a hibásak, mert ennek a szerencsétlennek elvitték a számítógépét! Nőjetek már fel! Vagy menjetek ki a rendőrpalota elé aztán tüntessetek vagy terjesszétek be a parlament elé az ügyet! Ne csak a monitor előtt legyen nagy a pofátok!
október 10, 2010 at 2:19 de.
Nos? Az én notebookom csak illegális cuccokkal van tele! Honnan a f…szomból szedtem volna több misit hogy megvegyem a szaros cdket, meg progikat, meg OP rendszert, ami mellesleg már a 4. ami talán már ugy ahogy bevált! Lopjak csaljak öljek rendőrt verjek, hogy legyen pénzem szoftverre??? Nem keresünk szerencsétlen juzerek annyit, hogy mindent megvegyünk. Pedig kényelmesebb lenne, support, update, stb. stb… Szarok rá! 500Gb illegális cucc van a notimban!! És akkor mi van? Hol van ez a gyermek pornóhoz képest?? Sehol! Egyébként gépet nem csak akkor kobozhatnak el, illetve egyáltalán nézhetnek át, ha valaki konkrét bejelentést tezs ellenem? Ilyen alapon kivehetnek a kocsimbol is, hátha lopott?!
október 10, 2010 at 10:59 de.
Akkor tisztázzuk végre :
Ha egy rendőr felhatalmazás nélkül házkutatást tart,és elkoboz,az bűncselekmény.
Ha házkutatási parancs nélkül hatol be,az birtokháborítás,szintén bűncselekmény.
Még egy körözött sorozatgyilkosra sem ronthat rá a kommandó jogerős birói elfogatóparancs nélkül.
Gépet elvinni sem lehet,hivatalos másolatot kell róla készíteni,ehhez feljelentés kell,és megint csak bírói végzés.
Mint irtam,a puszta gyanú nem elég,mert akkor minden rosszabb arcú embert bevihetnének csak úgy,illetve házról házra járva elvihetnék mindenki gépét átvizsgálni.
Ahogy az előttem szóló kolléga laptopját is. De nem tehetik meg,mert bizony az állampolgároknak is van joguk,bizony.
Ez a jog pedig a tisztességes eljáráshoz való jog !
Olyan bizonyíték,amit bűncselekmény által vettek birtokba nem bizonyíték,hisz ki tudja bizonyítani honnan van,mivel hivatalos (biró által kirendelt) szakértő nem volt ott.
Ennyi
október 10, 2010 at 12:06 du.
@Hombre No comment :XD Looool, IRÓNIA: majd viszik a te gépedet is, mikor beengeded a rendőröket
@okoska eleve nem jogtalanul mentek be, mert a fószer beengedte őket, a többi már részletkérdés. A rendőr bármikor közbe avatkozhat, ha olyan cselekményt lát, ami törvénysértő(pl járőrözik, lát valakit, aki éppen betör, ugyanúgy helyszínen elfoghatja, bekísérheti, nem kell hozzá semmiféle parancs, engedély). Szálljunk le azért a földre, mert itt a szoftvereknél/filmeknél/stb. károkozás van mintúgy az államnak, mintúgy a szerzőnek és mint tudjuk, a rendőrséget is az állam működteti.
október 10, 2010 at 12:33 du.
@Chamea
Részletkérdés???? Ezt mondd a srácnak. És igen, szálljunk le a földre, mégis milyen kára van az államnak abból, hogy letöltök egy akármilyen filmet, vagy zenét, vagy bármit? Azért most már tényleg ne beszélj ilyen bődületes baromságokat. Eleve azért nem jutnak előbbre ezügyben a jogvédők, mert nem tudják egyértelműen bebizonyítani, hogy bármilyen káruk származna a letöltésből, csupán milliárdokat kiabálnak minden zeneszámra. Te meg még az államot is belekevered. A lényeget meg pont elfelejted, amiről a cikk szól, meg amit többen mondtak már: egy pedofil oldal üzemeltetése, amivel abberált faszokat elégítenek ki, akiknek tőből kéne levágni a micsodájukat, ne legyen már kisebb gond, és csupán ürügy arra, hogy valakinek eddig ismeretlen okból elvegyék a gépét. (Amit eleve nem tehetne meg, másolatot kell készíteni, meg szakértőnek ott lenni, stb, ezt is írták már). De lovagolj nyugodtan a dolgon, hogy a srác a sátán gyermeke, és tűzzel-vassal küzdeni kell ellene, meg mindenki ellen, akinek a letöltés nem egyenlő bűncselekmény a pedofílival. Biztosan bennünk van a hiba, véletlenül sem benned.
október 10, 2010 at 12:33 du.
“@okoska eleve nem jogtalanul mentek be, mert a fószer beengedte őket, a többi már részletkérdés.”
Az. Részletkérdés… Peeersze.
Nem is létezik olyan, hogy házkutatás se létezik. Meg lefoglalás se.
Csak sétálgató rendőrök vannak, akik barátilag bezörgetnek az állampolgárok házaihoz.
Akik persze barátilag be is invitálják őket. És ha akkor valami törvényelleneset látnak…. onnantól részletkérdés.
Nagy az Isten állatkertje…
október 10, 2010 at 15:03 du.
Nagy ám és akik nem képesek elfogadni, hogy a rendőrség ilyet megtehet az inkább fejezze be a torrentezést most! Chamea úgy gondolom leírta a lényeget ami ha tetszik ha nem, de így van! Még jó, hogy az igazoltatáshoz vagy a szondáztatáshoz nem kell bíró végzés! De milyen jó lenne, ha még mérni is csak úgy állhatnának ki az út szélére, ha a bírói engedélyt lebegtetik. Hihetetlenek vagytok.
október 10, 2010 at 16:06 du.
Istenem, ennyi ökörséget egy rakáson, az indexen szoktam ekkorákat nézni a kommentek között.
Naki: Az, hogy nem mehetnek el más bűncselekmény mellett, okés. Nincs vele gond.
Amivel gondom van: Mi az, hogy PARANCS NÉLKÜL bejön, és ELVISZI a gépen amiről FELTÉTELEZI, hogy NEM EGÉSZEN jogtiszta szoftver van rajta. Mindezt ÜGYVÉG JELENLÉTE NÉLKÜL, amihez jogom lenne.
október 10, 2010 at 17:12 du.
Ha és amennyiben a rendőr jogszerűtlenül járt el, akkor elvileg csak a bíróság tudtára kell ezt hozni és máris ejtenek minden vádat stb, kérdés a gyakorlat. 🙂
október 10, 2010 at 18:25 du.
Meglátta az utorrent ikont ahogy ott villogott. Ezt is csak egy hülye rendőr írhatta, legalábbis az én utorrent ikonom nem villog. Nagy az isten állatkertje.
Ma jelent meg a ubuntu 10.10 és én speciel utorrentel szedtem le.
Baszd fel a kéket hülye gyerek! :DD
október 10, 2010 at 20:05 du.
@krix adózol az után, amit letöltöttél? Adózol az után, amit megvettél? Rakd össze, hogy milyen kára van az államnak. Olyan.
Ha én beengedek valakit a lakásomba és megmutatom nekik a gépemet, akkor milyen jogon beszélhetek jogtalanságról? Erőszakkal mentek be a rendőrök? Erőszakosan nyúltak a géphez? Nem, az illető mutatta meg nekik. Akkor meg? A jogtalanság részt nem értem. Szerinted házkutatási parancs csak papír formájában létezik, felettesi utasítást nem kaphat az ember szóban, amennyiben jelenti, hogy ez van meg az van, mivel köteles jelentenie azt? Házkutatási PARANCS. parancsot az ember meg a felettesétől kap, ez történhet szóban, írásban. Azok a korlátok, amikről ti beszéltek, az a TIZEDESI állományra vonatkozik, hogy a felettese tudta nélkül nem kezdhet bele önálló akcióba, nem pedig azt, hogy a felettese nem adhat ki valamilyen formában parancsot. A felettese arra ad ki parancsot, amire akar, az más kérdés, hogyha később bebizonyosodik netalántán, hogy valótlanság van egy jelentésben, akkor az adott tizedes fegyelmit kap. Érted már?
október 10, 2010 at 20:20 du.
Ti szerencsétlenek… Menjetek el és panaszoljátok be a rendőröket ne itt okoskodjatok! Házkutatásról szó sem volt, mért is kellett volna hozzá bírói engedély???
“amihez jogom lenne”
Tudod mihez lenne jogod, ha lebuksz? Befogni a pofád és ügyvédet fogadni. Ehhez maximum!
október 10, 2010 at 21:33 du.
Házkutatás nélkül nem vihetnek el semmit. Ilyen egyszerű.
október 10, 2010 at 22:00 du.
@Chamea
Igen, adózom, amikor megveszem a pendrive-omat, amin a szüreti fényképeket viszem anyámnak. Adózom, amikor CD-t veszek, hogy apósomnak zenét írjak ki, amit a kocsiban hallgat. Adót fizetek az internettel, ami a letöltéshez kell. Adót fizettem, amikor megvettem a gépet és minden hozzátartozót. Én mindennap adót fizetek, akárcsak az a nyomorult srác, mégis mindig minket baszogatnak, akik semmi mást nem csinálunk, csak fizetünk. Egy valamiért nem vagyok hajlandó senkinek sem fizetni: az pedig a zsákbamacska. Egy film, zene, bármi ami nem megfogható és nem felpróbálható, zsákbamacska. Már nem úgy van, mint 20 éve, hogy egy Bruce Willis film csak jó lehetett. Ma már megteheti, hogy fost csinál, én viszont ettől még nem engedhetem meg magamnak, hogy minden fost megnézzek és megvegyek azért, hogy nehogy már csak 4056666 trillió csillió bevétele legyen a filmnek, hanem ennek többszázezerszerese.
A másik dolog, nincs olyan sehol ma már, hogy szóbeli parancs. Szóban a barátomnak nem adok oda egy fülbevalót kölcsön, basszus. Hol élsz ember? Vedd már észre, hogy te egy olyan diktatúráról beszélsz, ami egyelőre még elméletileg nem létezik. De javíts ki, ha lemaradtam volna, és már nem demokrácia van és nincs az állampolgároknak joga, mert azt átvették a pedofilok.
A következő kommentedet, ami nem tud bármit is megcáfolni, vagy megérteni abból, amit írtam, vagy a saját ökörségedet szajkózza csak, mint hogy fogjuk már fel, hogy bármit megtehet a rendőr (nem tehet meg bármit), nem fogom kiengedni, mert csak magadat ismétled úgyis. Értelmes dolgot meg nem tudsz hozzáfűzni.
október 11, 2010 at 0:01 de.
Kedves Mindenki!
Már ne haragudjatok, de szánalmas olvasni azt a rengeteg badarságot, amit összehordotok.
Hablatyoltok itt és próbáljátok kiadni magatokból az összes tudást, amit az amerikai filmekből szereztetek.
Nem az a gond, hogy fogalmatok sincs egy rendőrségi eljárásról, hiszen ez a normális, hanem ennek ellenére már 117. bejegyzés szól a sok okosságról, amiben egymás hülyeségeit licitáljátok túl
http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=99800019.TV
Itt elérhető a büntetőeljárási törvény. Olvassátok el a 149§ és 177§ szakaszokat.
Ettől függetlenül amúgy tényleg idióták voltak a rendőrök.
október 11, 2010 at 13:36 du.
gertrúd:
Én nem fogalmaztam ilyen erőteljesen, de teljesen igazad van.
október 11, 2010 at 14:49 du.
A jogszabályhelyeket pedig a Be. 78. §-ának (4) bekezdésével egészíteném még ki:
Nem értékelhető bizonyítékként az olyan bizonyítási eszközből származó tény, amelyet a bíróság, az ügyész vagy a nyomozó hatóság bűncselekmény útján, más tiltott módon vagy a résztvevők eljárási jogainak lényeges korlátozásával szerzett meg.
Szóval a rendőrnek sem igazán áll érdekében az önkényeskedés.
október 11, 2010 at 15:48 du.
Sziasztok!
Nem olvastam mindent végig, de az a furcsa számomra, hogy a kiérő rendőrök milyen gyanú alapján indítottak el ‘illegális szoftverhasználat’ alapján el eljárást? Ugyancsak furcsa számomra, hogy ilyen gyorsan történt az eljárás, elvégre konkrét bizonyítékok nélkül, szerintem, nem lehetett volna lefoglalni a gépet. S ha mégis, a bizonyítási eljárás alatt a rendőrségnek, vagy a hatóságoknak kellett volna bizonyítani, hogy nem legális forrásból származik az adott szoftver. Már egy Windows XP esetében is ez problémákat vethet fel, ha 2005 előtt került megvásárlásra a program, elvégre a számlákat mostani törvények szerint is 5 évig kell megőrizni. (S itt nem csak Windows-ra korlátozódik a probléma természetesen…)
Valószínűsíthetem, hogy a rendőrök is erősen túllépték hatáskörüket, s a tulajdonos sem volt jogilag eléggé felkészült, hogy okosan tudja saját jogait érvényesíteni, ilyenkor minden szó, minden mozzanat egy későbbi eljárás során fontos lehet. Kíváncsi lennék a “szakértő” jelentésére is. (Sajnálatosan tudjuk, hogy gyakran kontárok is szerepet kaphatnak ilyen felelősségi körben is, őket miért nem felügyeli egy bizottság? Miért nem kell erről papír?)
Sajnos nem ismerjük az ügy hátterét, de talán annyit mondhatok: érdemes mindig egy ügyvéddel egyeztetni még egy feljelentés esetén is, elkerülendő hasonló helyzet, amennyiben a bejelentőnek erre lehetősége van.
október 11, 2010 at 15:52 du.
Apró kiegészítés: Érdekes, hogy a Microsoft a felhasználási szerződésben nem írja kötelezőnek a matrica használatát elő, de ennek ellenére arról beszél, hogy felragasztott matrica nélkül egy adott Windows nem jogtiszta. Ez erősen jogilag is ellentmondó tény, véleményem szerint, s egy eljárás alapját sem képezhetné.
http://www.xpunlimited.hu/e107_files/downloads/windows_xp_sp2_professional_hungarian_ba974f49-6d3b-41d0-94c7-131830073a05.pdf
(Gondoltam ezt a gondolatmenetet is mellékelem, mielőtt valaki felhozná.)
október 11, 2010 at 20:11 du.
“a tulajdonos sem volt jogilag eléggé felkészült” egy átlagember nem is kell hogy az legyen, és ugye épp ezt használják ki az esetek többségében.
október 11, 2010 at 20:25 du.
“Házkutatás nélkül nem vihetnek el semmit. Ilyen egyszerű.”
Nem a fenét.
október 11, 2010 at 22:11 du.
De a fenét!
🙂
október 12, 2010 at 1:46 de.
@naki teljesen felesleges itt vitázni, mert úgysem értik meg a lényeget, csak azt nem tudom akkor, hogy miért nem kérdeznek meg egy ügyvédi irodából valakit.
október 12, 2010 at 7:32 de.
Akik a lényeget nem értik kedves trollok, azok ti vagytok, mert ezren elszajkózták már nektek, hogy az eljárás korrektségével van probléma, de ti ugyan azt szajkózzátok akkor is mint egy papagáj.
október 12, 2010 at 13:19 du.
ez a téma kifújt itt,asszem
október 12, 2010 at 13:48 du.
A legnagyobb hiba ott volt Hombre, hogy az illető nem a szolgáltatót kereste fel. Én, ha valamilyen bűneset/szabálysértés van, mindig a szolgáltatót keresem meg legelőször(ő adja a szolgáltatást. A szolgáltató felülvizsgálja az adott tartalmat a szerverén és ha bűncselekményre utaló jel van, ő maga tesz feljelentést illetve kikapcsolja az előfizetőt a hálózatából(ő sem akar hosszú éveket ülni ilyenért). Mikor én betelefonáltam a Sz. Éva ügyében, hogy próbál lehúzni 10 ezer forinttal, akkor rögtön felhívta őket a szolgáltató embere és ki is kapcsolta a szolgáltatást egy időre, illetve a logok alapján feljelentést is tett a szomszédunk mellett. A V.Katánál ugyan nem érte el a 30 ezres lehúzási kísérlete, hogy feljelentsék, viszont a szolgáltató figyelte egy ideig az előfizetőt, mert ő is felel érte. Nem fontos rögtön a hatóságokhoz fordulni, az esetek kirívó többségében elég, ha az ember az illető szolgáltatóját keresi meg. Egy spammer írt nekem egy emailt, érdekes, miután írtam az externetnek, hogy gubanc van, többször nem írt. Felesleges a fikablog meg minden, ha írsz a szolgáltatónak, hogy ilyen-olyan-amolyan tartalom van a gépen, akkor onnantól kezdve a szolgáltató csúnyán el fog bánni az előfizetőjével, hidd el nekem.
október 12, 2010 at 21:20 du.
Ez jó ötlet, csak az adott ügyben késő bánat.
október 16, 2010 at 16:01 du.
“az eljárás korrektségével van probléma, de ti ugyan azt szajkózzátok akkor is mint egy papagáj.”
Csak úgy mint te kedves troll! Imádom ezt a szót nagy ész lehetett aki kitalálta.:D Elhiszed léteznek ennél nagyobb igazságtalanságok is az életben? Ki nem sz@rja le, hogy elvitték a gépét.
október 20, 2010 at 12:28 du.
Jaj naki… latom te nemerted az egesznek a lenyeget! Az nem szarja le akinek van nemi egyutterzo kepessege. Hiszen hihetetlenul inkorrekt ami tortent! Koszonjuk magyar rendorseg!
október 21, 2010 at 11:49 de.
A rendőrség azért kapja a pénzt, hogy a magyarokat tiporja! Idegeneket szolgál és véd!
Útban vagyunk a saját hazánkban! Minden ilyen hír erre vezethető vissza!
október 21, 2010 at 17:32 du.
levv te ….! Előbb fogok együtt érezni egy csövessel, mint ezzel a barommal. Jól tette a rendőrség, hogy kib@szott vele!
október 22, 2010 at 20:15 du.
Én alapból nem jelentettem volna be a sündisznóságon. Mivel egy nem bízok bennük, ebből kifolyólag is, ad kettő 2006.10.23 óta nekem minden rendőr sün, vagy sündisznó, egyben sem lehet megbízni.
És egyébként is van annyi ember ill, sün és illetékes szervek se élnek rosszul az adókból, hogy ők maguk felszámolják az illegális tartalmakat. Ha meg nagyon kötelességtudó az egyén egy netcafét keres és névtelenül leírja, hogy mi a helyzet.
SÜN Állam!