A cikk címe persze ironikus. Nem feltétlen csak a ProArt, de tény, ami tény, az elmúlt napokban a torrentes társadalmat mintha sarokba szorították volna. Sok rossz út van, de azt gondolom, nemcsak letöltési szokások változhatnak meg a következő pár hónapban.
Mi is történt az elmúlt 1 hétben? Agresszív támadás magyar torrent oldalak – krémje – ellen. A legnagyobb, és legminőségibb oldalak szorultak sarokba. Fenyegetés, per, lefoglalás. Volt már ilyen, de az idei nagyon más, láthatóan nem egyszerű ráijesztés történt egy – két oldal fenyegetésével vagy elvitelével. 6-7 trackert foglaltak le, és ennél is többnek küldtek ultimátumot és screenshotokat tartalmazó emailt. Több oldal végleg bezárt, van aki “átterelte” a felhasználóit más oldalra, van aki szélnek engedte. Egyesek felvették a kesztyűt és külföldről próbálják továbbra is ellátni a felhasználóikat naprakész torrentekkel.
Pár napos, de már törölt torent
Mások próbálnak lavírozni a illegalitás határán, és felszólításra törlik a kínosnak ítélt anyagokat. Persze lehet ezt úgy nézni, hogy most nagy a füst, és lesz még kisebb ez a láng, de azt hiszem, sokan gondolták már ezt pénteken is, és lám-lám kedd van, és a tűz egyre nagyobb lesz, szinte már éget.
Az egyre növekvő torrent hiányra pedig a felhasználók előbb utóbb találnak megoldást. Ha elképzelünk egy tökéletes ProArt világot, akkor úgy néz ki a dolog, hogy a magyar torrent társadalmat sikerült teljesen kiírtani. Ez persze nem megy az egyik napról a másikra, de ha elég hathatós a támadás, és nyomás az oldalakon, előbb-utóbb maguk a legjobb tulajok is azt gondolják, hogy nekem ez már sok. A kisebb oldalak pedig vagy leforgácsolódnak a ProArt baltavágásai közben, vagy egyszerűen a felhasználók érik el azt a szintet, hogy a ha a kedvenc oldalaim már nem mennek, akkor miért működnének a vérpistike oldalak. A filmeket, sorozatokat, zenéket, könyveket – egyszóval a kultúrát pedig valahonnan be kell szerezni. Nézzük milyen világ vár ránk:
- Visszatérhetnek egyes kóbor letöltők az SMS-WEB-re. Aki csak ritkán egy-egy filmet szeretne, de azt azonnal, az elküldi azt az SMS-t. Még jó, hogy ebből van adó. Talán ha egészen jól fut már az SMS-WEB, akkor a ProArt kitalálja, hogy az SMS-ekre is ki fog vetni jogdíjat, hiszen az elküldött SMS-ekkel mi illegális filmekhez férünk hozzá.
- Visszatérünk a fizetős FTP szerverekre. Fokozottabb biztonság havi x összegért. Ahogy eljött az az idő, amikor az emberek leszoktak az warez FTP-ékről, úgy ez könnyen vissza is térhet. Ha a 3 napja futó vérpistike torrentsite-ról 2 és fél napja töltjük a 800 megás xvid-et, lehet elpattan az agyunk, és az asztalra csapunk, hogy NA NE!, és inkább 3-4 doboz cigi árából befizetünk egy site-ra. Ma még ez könnyen felesleges pénzkidobásnak tűnhet, de a hardcore – főleg magyar tartalomra optimalizált – letöltők meg fogják tenni ezt, hiszen még így is, egy friss DVD áráért egész hónapban lóghatnak a sávon.
Kis érdekesség, a B52 topsite
- Aki még jobban nosztalgiázni akar, az kombinálhatja a 80-as évek Petőfi csarnok hangulatát a terás vinyókkal. Házról házra járunk majd, esetleg összeülünk egy warez kocsmában, ahol mindenki feldugja a HDD-jét, bedobja a közösbe, majd a maradék szabad helyet betölti a társai friss anyagával. Esetleg ismét mindenki 2 dvd írót vesz a gépébe és lesznek ipari dvd író emberek is, akik futószalagon szállítják a friss, vagy kevésbé friss filmeket. (Erősen kombinálható az előző lehetőségekkel.)
- Feladjuk a belső sávszélességünket, és mindenki külföldi széles-sávra vágyik. Felduzzasztjuk a Pirate Bay magyar nyelvű anyagát akkorára, amekkorát a világ még nem látott. A srácok úgyis maximum kiteszik a ProArt levelét, és nevetnek rajta egyet. Előbb-utóbb észrevesszük, hogy az oldalon rengeteg angol nyelvű anyag van, így sokan átszokunk az eredeti nyelvű filmekre, sorozatokra. Rájövünk, hogy Király Viktornál is van / volt / lesz jobb énekes. Sőt találkozhatunk olyan külföldi előadókkal is, akiknek van félnivalójuk a magyar jogvédőktől, hiszen mi az már, hogy a saját anyagukat megosztják az interneten, szörnyű rossz mp3 minőségben. Vajon akkor mire fogják fogni, hogy nem mennek a hazai eladások. Nem veszik a magyar DVD-t, nem veszik a magyar CD-t, nem nézik a magyar filmet a moziban. Apropó, krix őrjöngés közben, habzó szájjal vetette fel azt az érdekes meglátást, hogy bejön-e Bodó Balázs felmérése. Tudjátok, nekik már egy éve leesett az, hogy ha egy filmet sokan letöltenek, akkor sokan meg is nézik a moziban. Nem pedig fordítva. Ahelyett, hogy a torrentezőket üldöznék inkább a marketingre és a minőségre kellene adni. De minek is harcolni, nézünk majd külföldi filmeket, hallgatunk majd külföldi előadókat, és majd szép lassan kihal a magyar nyelv, amely a világ egyik legszebb nyelve – by krix.
Mindezek következményei pedig szerény véleményem szerint (krix):
- Ha nem tudunk letölteni, és nem tudjuk megvenni sem, akkor kérem a kultúra, mint olyan, szép lassan eltűnik, és mindenki egy zombiként éli majd életét: felkel, dolgozik, hazamegy, nézi a tv-t (ami ugye cenzúrázható és irányítható), alszik. Ahhoz jutunk csak hozzá, amihez akarják, hogy hozzájussunk. Nem úgy hangzik ez, mint egy szép ámerikai népbutítás? Dehogynem, merthogy itt erről van szó. Magyarországon a “művészek” értéket nem termelnek (egy-két kivételtől eltekintve), mert talán már nem tudnak, vagy nem is akarnak, hiszen ők is benne vannak a butító mókuskerékben. Így aztán a fost akarják lenyomni a torkunkon elég borsos áron, mindezt úgy, hogy előadják, ha nem fizetsz, a szerencsétlen művész éhenhal, mert a koncertekből vajmi kevés jut neki. Csak éppen ez a népbutítás is ostoba módon történik, mert abban a csodás dobozban, a neten és mindenhol azt látom, hogy a színvonal, amelyen ők élnek, számomra egy álomvilággal egyenlő. Persze értem én, hogy erről senki nem szeretne lemondani, na de ha majd ha magamnak is megteremtettem, akkor utána talán hajlandó leszek megszánni SP-t, és megvenni egy szutyok albumát, hogy ne kelljen eladni a cuccait az életben maradáshoz.
És ő csak van, a menedzsmentje meg kitalálja őt. Ti mennyit dolgoztok
(valódi munkára gondolok), hogy ilyen cuccokhoz hozzájuthassatok?A külföldi művészekről ne is beszéljünk, mert amíg azt hallom, hogy x film már az első héten több százmilliós bevételt produkált (el tudod képzelni mennyi pénz az?), addig ne akarják elhitetni velem, senki nem jár moziba.
- Amennyiben az SMS WEB vagy a fizetős ftp-k felé fordulunk, sikeresen támogatjuk a valódi “bűnözőket”, vagyis azokat, akik mások műveiből szedik meg magukat, nem is kicsit. Gratulálunk Proart és a többiek, ez öngól volt. Mindeközben a gazdaságnak is sikerül odab@szni a megcsappant CD/ DVD vásárlásokkal (induljuk ki a fent említett tanulmányból, miszerint letölt->moziban megnéz – működik; letölt=meg se nézi moziban, veszi – nem működő modell), a torrentoldalak külföldi hosztingolásával, szóval gyorsan számot vetnék, mit nyerek / veszítek gazdasági szemszögből és meggondolnám én ezt a p2p elleni háború. Ehhez persze fel kéne ismerni a valóságot, és nem az elképzelt tévhitet szajkózni.
Oké, hogy a nagy tömegeknél ez működik, de vagyunk páran, akik átlátjuk a helyzetet és már pár javaslat is megszületett, amire nagyon sokan hajlandóak lennének. Pl. építsük be az internet árába a jogdíjat és akkor mindenki csinálja, amit akar. (Értem én, hogy ezzel eleve feltételezik, hogy “bűnözni” fogok, de ha békénhagynak és megvan a lehetőségem bármire, akkor nem mindegy?). Tegyék elérhetővé a terméküket online, kevésbé elavult formában mint a CD, mondjuk számonként, akár pénzért. Na persze legyen egy zeneszám 100 vagy 200 Ft maximum, mert ennyit bárki rászánna, főleg úgy, hogy nem kell megvenni az egész albumot, amiről csak 2 szám tetszik. Ja, és ha ez működik, akkor máris levehetjük a jogdíjat az üres adathordozókról is, hiszen duplán nem sarcolhatunk, ugye.
A lényeg, hogy fel kéne fogni, hogy ez az irány nagyon nem jó, se nekik, se nekünk. Pedig van megoldás, amivel mindenki jól jár, csak ahhoz mindkét félnek egy kicsit meg kell hajolnia. Ezt hívják kompromisszumnak. Az úgynevezett torrenttársadalom – ahogy ez már többször kiderült hozzászólásokban, tanulmányokban egyaránt – képes rá. És maguk, Tisztelt Proart?
június 23, 2010 at 10:10 de.
Nagyon jó írás. Én sem adom fel és a megmaradt lehetőségekkel továbbra is a megszokott módon szerzek be mindent. Ha meg valami tetszik megnézem moziban, elmegyek a koncertjére stb. Az a baj, hogy nem másznak bele ezek tetvek jobban a torrent oldalakban. Csomó filmnék a kommentek fel az, hogy hú én tegnap láttam moziban tök jó. Zenéknél is előfordul nem egy olyan, hogy ekkor meg akkor voltam koncertjén stb.
Én is pl. PC játékok közül ami tetszik megveszem, akár utólag is. Pl. Mass Effect 1-2 -t megvettem. Volt Steam-en egy Half Life akciós pack azt is megvettem. Anno megvettem az Imperium Galactica 2-t. Van amikor egy PC-s újságot csak a teljes játék miatt vettem meg. El vannak tévedve a kedves jogvédők meg az összes büdös gyökér.
Amúgy a bH mitől fél? Nem külföldön van a szerverük vagy ezeknek már mindenhova elér a kezük?
június 23, 2010 at 10:12 de.
“Pl. építsük be az internet árába a jogdíjat”
Az adathordozók (CD, DVD, merevlemez, memóriakártya(!)) árába már beépítették, szóval ne tegyék meg többszörösen. Cserébe legális letölteni magáncélra (haszonszerzés) nélkül filmet és zenét.
június 23, 2010 at 10:18 de.
Zsolti: ez rendben van, de a netelőfizuban a megosztás/elérhetővé tétel ‘ára’ lesz beépítve 😀
június 23, 2010 at 10:20 de.
Kedves Krix!
Szívemből szóltál, elmorzsoltam olvasás közben egy könnycseppet. Csak az a baj, hogy a proart és a hozzájuk hasonló korlátolt emberek nem fogják fel azt, amit a többség mond. Sőt! Nem mond, ÜVÖLT!
június 23, 2010 at 10:21 de.
Ha lenne nálunk is netflix, ugyanolyan áron, mint kint, akkor a tököm se bajlódna a letöltögetéssel, tárolással.
június 23, 2010 at 10:23 de.
Srácok! – mármint ASVA.INFO.
Ezidáig nemigazán írtam hsz-eket, csak olvasgattalak titeket, de komolyan mondom ez a cikk nagyon jó. Le a kalappal. :bow:
Grat! 🙂
június 23, 2010 at 10:25 de.
Szerintem a cikk fele, de inkább 70 %-a butaság. Nincs valóságalapja, sötétség vetítés és pánikkeltés. Valamint (mint több más cikk némely mondatában) felfedezhető az oldal és készítői félelme a későbbi esetleges látogatás és kommenthiánytól.
Írnak de nem írnak semmit uraim (hölgyeim).
június 23, 2010 at 10:30 de.
A külföldi publikus oldalak magyar cuccokkal való dúsításában lenne fantázia, de ehhez kellene egy eltökélt kemény-mag, akik rendszeresen dobálják fel + fenntartják (min. két-három hónapig) a cuccokat
június 23, 2010 at 10:33 de.
jani Says:
Elpicsázlak ba’meg, a cikk nagyonis a helyén van! Miért nem gondolkoztok el ti is azon hogy miért is profitáló a torrent. Te biztos valami csíra jogvédő vagy, húzd innen a káka beled míg megnem kövezünk, köcsög.
június 23, 2010 at 10:39 de.
ha engem is pénzelnének külföldről a szoftvergyártók meg a filmtársaságok, biztos nekem is ilyen erős “elveim” lennének a helyükben…
június 23, 2010 at 10:45 de.
én már előbb is írtam, hogy a piratebayt kellene felfuttatni. Azt lehetetlen lekapcsolni. Kellene már egy interjú vagy vmi az nCore staffal is mert nagyon csendbe vannak. Az oké, hogy nem akarják elsietni a dolgot, de legalább írhatnának vvagy írhatnátok pár sort hogy ne várjak fölöslegesen a trackerre.
június 23, 2010 at 10:49 de.
Nem kellene ilyen borulátónak lenni. Most csak annyi történik, hogy újra kell építkezni.
június 23, 2010 at 10:50 de.
5: szólni kéne nekik, hogy módosítsák a felhasználási feltételeket, és ne csak ott lehessen 🙂
mert tényleg jól hangzik, el is gondolkodtam rajta, de ez visszatartott 🙁
“Geographic Limitation: You may not view a movie through the instant watching functionality anywhere other than within the 50 United States and the District of Columbia. Due to licensing restrictions, you may not instantly watch movies outside of this area, including the U.S. territories, and Netflix may use technologies to verify your compliance. “
június 23, 2010 at 10:52 de.
Infy sokan vannak úgy hogy nem tudom megvenni az adott pc játékot mert marha drága pl Battlefield Badcompany 2 limited még mindig 12 ezer HUF ez nagyon sok egy cd-ért a magyar ember havi fizetéséből nem tud játékot venni azért töltik le inkább meg nincs egyenlőség ebben az országban pl én kapok jó esetben havi 80 ezret és kb havonta 512 órát dolgozom és ottvan a Szegedi tudomány egyetem kreátora (jó az rektornak is – admin) őő meg ha dolgozik havonta 220 óárt őő mire fel kap havonta 4 milliót? neki is 80 ezret kelleni adni emg az öszes magas fizetésű embernek és meg tudnák hogy mien az igazi élet meg Gyurcsány is havi 10 milliót keres de mire fel? elvan baszva ez az ország üdv Béke
június 23, 2010 at 10:53 de.
Lehet az egesz cirkusz csak az osszel indulo apple music store miatt van? Legalabbis volt ilyen pletyka.
Elotte meg ki kell pucolni a piacot kicsit? KI tudja?
De ha lesz en igerem vasarolok toluk, persze ha ezek a jogvedo mocskok nem verik fel az ottani anyagok arat a csillagokba mint ahogy jelenleg teszik.
De szerintem amugy csak szelmalomharc az egesz. Most csapast mertek, de jonnek ujak helyettuk.
június 23, 2010 at 10:54 de.
🙂 külföldi site-ra regisztrálni? Ezen én is gondolkodtam de melyik tracker üzemeltetőjével kellene beszélni? Van rengeteg de a külföldi oldalak legtöbbje 10-15 ezres felhasználó táborra vannak felkészülve. A nagyobbaknak pedig nem hiszem hogy kellene egy 100-150 ezres csőcselék, akik egyből a Ratio M.-rel seedelnének majd ugatnának jobbra balra hogy itt mekkora sz@r minden. Persze idővel lehet ezeket szűrni, de hát előbb utóbb elege lesz a magyar virtusból a külföldi staffnak. Ez a tapasztalat eddig.
június 23, 2010 at 10:56 de.
A torrent oldalakon megszuntetni a nyilvanos emalcimen elfogadott jogserto tartalomrol szolo bejelenteseket, hiszen ha latja a jogserto tartalmat, akkor bent van az oldalon tagkent – jelzo rendszer tehat mukodjon ugy hogy a felhasznalo aki jogserto tartalmat talal azonosithato legyen. Majd kib,szni a proartos juzert meg azt is aki meghivta. Egyebkent meg irany a kalozobol.
június 23, 2010 at 11:01 de.
Ez a cikk (akárki akármit is mond) rendben van!
A továbbiakban a “videósok” kedvéért:
Arra szeretne a cikk írója rávilágítani, hogy a jogvédők degenerált delegációja -pezsgő durrogtatás helyett- ugyan húzzák már ki a se**ükből az ujjukat, és olyan megoldásokat keressenek a gondjaikra, amelyek járható útra terelik a fájlmegosztást. Ez ugyanis -amit most csinálnak- ideig-óráig működik, de utána…. pfff!
u.i.: Valaki magyarázza már el, hogy a jogdíj néven beszedett pénzről hogyan állapítják meg hogy kinek mennyi jár! Pl.: Cameron Diaz-nak? … vagy pl.: Fekete Dákónak? Hogyan kapják meg a pénzt? …vagy sehogyan, és nem kapnak semmit, és a jogvédők a saját fenntartásukra fordítják ezt a pénzt?
Hogyan műkszik ez? 🙂
június 23, 2010 at 11:04 de.
legalább tudjuk ki állt a háttérben. spartacust egyedül az hbo-n adják magyarországon. gondolták inkább lepénzelik az asvát reklám helyett, hátha több előfizetőjük lesz, ha nem lehet letölteni torrentről. a Home Box Office-t lehet utálni.
június 23, 2010 at 11:05 de.
Belodnak megterult a 2 honap kimaradas … Lehet az ncore is akor kelet volna tegyen valamit a biztonsaga erdekeben… Ugy tudom a beload nem enged a zsarolasnak azokat amit bh -n toroltek a beloadon fent van es fen is lesz remelem !!!
[url= http://www.facebook.com/group.php?gid=109342142446642&v=wall&ref=ts%5DKérjük vissza az nCore-t
[/url]
június 23, 2010 at 11:07 de.
Sajnos ennek cikknek a borúlátása nem alaptalan. A “jogvédők” nem fogják fel hogy ahol nincs onnan nem lehet többet elvenni. Tételezzük fel, hogy havonta ki szeretnénk próbálni egy pc játékot meg szeretnénk venni egy filmet dvd-n és esetleg elmegyünk moziba. Ha ezt összeszámoljuk (és most ne az EMV gamekre és kosaras filmekre gondoljunk) akkor a magyar átlagfizetésből kiindulva elszállt a havi bérünk 20%-a és ezért kaptunk 2 plasztiklemezt és hátfájást a kényelmetlen multiplex foteltől.
Ha nem lesz honnan letölteni legföljebb azt érik el, hogy az emberek lassan elkezdik lemondani a szélessávú internet előfizetéseket mert nem lesz értelme.
június 23, 2010 at 11:10 de.
BH-án megy a masszív törlés sajnos….nem jó irány!
június 23, 2010 at 11:12 de.
” “Pl. építsük be az internet árába a jogdíjat”
Az adathordozók (CD, DVD, merevlemez, memóriakártya(!)) árába már beépítették, szóval ne tegyék meg többszörösen. Cserébe legális letölteni magáncélra (haszonszerzés) nélkül filmet és zenét.”
Ez a “gond”, jó pár oldalon nem csak film és zene van.
június 23, 2010 at 11:13 de.
És ahol cska az van ott is van egy olyan lehetőség hogy “Feltöltés, megosztás” címén foglalom le teljesen jogszerűen, a fent említett jog díjakat nem sértve.
június 23, 2010 at 11:14 de.
A cikkel egyetértek, mert én is Prodigy rajongó voltam, letöltöttem anno minden albumát, és live videójit, ami annyira megtettszett, hogy itthon több koncertre is elmentem, ami persze nem kis költség, hisz a Volt, és a Sziget fesztivál alapból nem olcsó mulatság. A DVD-i is eredetiben vannak meg, ami nagy részét külföldről kellett megrendelnem, igy a szállítássam meg amgyar postát, gazdaságot gazdagítottam.
terminator, Alien és Predator fan is vagyok, azokat is anno letöltöttem, és annyira tetszettek, hogy ezekre például nem sajnáltam a pénzt, és eredetiben is megvettem.
Ugyhogy szerintem a torrentezés nem ártalmas a gazdaságra, és a mű alkotóira nézve, nem kellene igy fellépni ellenünk!!!
(Ezt már külföldön észrevették, itthon is haladni kellene a korral)
június 23, 2010 at 11:21 de.
” fdtds Says: ”
“jani Says:
Elpicsázlak ba’meg, a cikk nagyonis a helyén van! Miért nem gondolkoztok el ti is azon hogy miért is profitáló a torrent. Te biztos valami csíra jogvédő vagy, húzd innen a káka beled míg megnem kövezünk, köcsög.”
Egyetértek janival, ennyire nem sötét a helyzet, kicsit a 2012 jut eszembe, riogatják az embereket, aztán mi lesz? Azt pl senki nem számolja bele hogy a Média törvény elavult, és itt az ideje megreformálni, írni egy korszerűt. (és akkor pl lehetnek hasonló kezdeményezések mint most Németországban, hogy a szerzők felé billenjen a mérleg)
Ez az írás egy “legsötétebb jövő” forgatókönyve 😀 (azaz nem mert akkor nem lenen warez xd)
DE lenne vmi más 😀
június 23, 2010 at 11:22 de.
bH behódolt….hozzá se nyúltak! nCore nem…elvitték.:D
június 23, 2010 at 11:25 de.
“Értem én, hogy ezzel eleve feltételezik, hogy “bűnözni” fogok, de ha békénhagynak és megvan a lehetőségem bármire, akkor nem mindegy?”
nem, nem mindegy. nagyon nem. ez ugyanaz a módszer mint amit a DVD-k/pendrive-ok jogdíjjal sújtásánál használtak a jogvédők. abban a formában elfogadható lenne, ha mondjuk hónapokon keresztül x giga forgalmat generál valaki, akkor fizessen némi felárat, de általános formában bevezetni ez nagyjából ökörség.
június 23, 2010 at 11:26 de.
Szánalom.. Támadják be a data.hu-t az legalabb tényleg tele van valós illegális anyaggal fxomat már.
június 23, 2010 at 11:30 de.
“bH behódolt….hozzá se nyúltak! nCore nem…elvitték.:D ”
Beload nem hodolt be es megsem vitek el !!!
június 23, 2010 at 11:30 de.
A tehnika túl haladta az emberiséget azért nincs megfelelő törvény
június 23, 2010 at 11:34 de.
“BH-án megy a masszív törlés sajnos….nem jó irány!”
Ennyi erővel szinte a teljes oldalt törölhetnék…
június 23, 2010 at 11:37 de.
Nem vagyok gazdasági szakember, de úgy gondolom, hogy ennek a fájlcsereberének nem csak sötét, gonosz oldala van, hanem gazdaságélénkítő oldala is található.
Odakint már van olyan lehetőség, hogy pénzért megnézheted normális minőségben, eredeti képaránnyal akár a vetítés után az adott sorozat részeit. Nálunk ilyen hol van? A gagyi kereskedelmi tévéken lévő saját készítésű műsorok elérhetőek, de kit érdekel az Aktív, Fókusz, Barátok közt vagy a Jóban rosszban? OK, hogy ingyen van, amúgy pénzért se nézné a kutya se!
Odakint már egy film DVD-n, BD-n és VOD-on (hoppá! digitális javak. buta fejjel néznek itthon, hogy mi az…) jelenik meg. Nálunk azt se tudják mi az a VOD!
Odakint már több mp3-bolt van, ami lehetőséget nyújt, hogy pár száz forintért le tudj szedni számokat, így nem kell megvenned egy komplett CD-t komoly ezrekért. Itthon hol van ilyen nagy választékokat kínáló bolt? Sehol! Miért vegyek meg egy egyslágeres előadó CD-jét, amikor a 12 számból 11 hallgathatatlan moslék?
A letöltésnek van gazdaságösztönző hatása (leszedi a filmet, megnézi, és ha tetszik elmegy moziba, megveszi később DVD-n, BD-n.). Nyilván, nem mindenki tesz így…
Ezen kéne elgondolkodni…
június 23, 2010 at 11:38 de.
De a B52-t nem foglalták még le?
2005
június 23, 2010 at 11:38 de.
Szívenből szóltál krix! 🙂
A p2p-t NEM LEHET beszüntetni, hiába fáradoznak, nem fog bezárni mindegyik oldal. Ez tény! Ha kell, én támogatom az oldalakat pénzzel, de nem hagyom, hogy a profaszok győzzenek!
június 23, 2010 at 11:52 de.
djhusi
Teljesen igazad van abba, hogy ha megszüntetik a torrentet akkor felesleges nagy sávszélességű net ami a netszolgáltatóknak iszonyatosan nagy pénzkiesés!!!!!!!
És lehet el fog indulni a harc az internetszolgáltatók és a jogi szervezetek között!
június 23, 2010 at 11:55 de.
Nem értem miért kell ijesztegetni a nagyérdeműt apokaliptikus jövőképpel és torrent világvége jóslatokkal?
A témaindító cikkel ellentétben a valamit is számító torrent site-ok közül remélhetóleg átmenetileg eltünt 1 azaz 1db (ncore).A többi megy tovább.Az hogy a proart meg asva kiterjedt levelezést folytat kit érdekel?Ez a dolga.
Szervereket nem e.u. államba kell költöztetni,külföldi zárt és nyilt trackereken semmi változás,minden tartalom elérhető.Mezei user meg szánjon fél órát a hdd-jének a ttikosítására ingyenes 1p alatt letölthető programmal(truecrypt).Nem kell folytatásos rémregényt írni prekoncepciók alapján.
június 23, 2010 at 11:56 de.
Én még mindig abban értek egyet, amit Pataky Ágnes producer mondott a Hőmérőben: nem az internetnek meg a p2p-nek, hanem a közszolgálatnak kellene a kulturális igényeket kiszolgálnia és ennek nem Joshi Bharatban, Mónika Showban, Győzike Showban, JóbanRosszban-ban, Barátok közben, aktívban, Hal a tortánban, Teadélutánban, TV ügyvédjében és hasonló műsorokban kellene kikerekednie.
“tv-t (ami ugye cenzúrázható és irányítható)” – nem csak az, hogy cenzúrázható, hanem már lassan nincs is mit cenzúrázni, mert a brazil szappanoperák és a tucatsorozatok illetve topshopok tömkelegén kívül alig megy más nézésre alkalmas műsor mostanában. Ha mi fizetjük ezeket a közszolgálati tvket az adó forintunkból, adjanak benne olyan műsort, ami megfelel a kulturális követelményeknek. Érdekes, erre nem reflektál az LMP sem. A tv az valóban népbutító műsorokkal van tele, tegyünk róla, hogy ne így legyen.
június 23, 2010 at 11:57 de.
“Beload nem hodolt be es megsem vitek el !!!”
Azért, mert mint az már többször elhangzott a BeLoad a márciusi leállás óta külföldről megy.
június 23, 2010 at 11:58 de.
Grat a bH fikázóknak, várjátok a kockát, de sajna nem jön, egy ideig 🙂
Ha meg nem tudsz letölteni, akkor tudod: csináld magad 🙂
A cikk szuper, grat az írónak!!
június 23, 2010 at 12:01 du.
nagyon jó cikk, mindennel egyet értek, csak azt a módszert nem ismerem, amivel ezt az üzenetet meg lehetne értetni a birka emberekkel
június 23, 2010 at 12:02 du.
Akik eddig jártak moziba, NE MENJETEK. Kollektív engedetlenség. NE VEGYETEK SEMMIT AMI JOGDÍJAS. DVD-t, pendriveot külföldről. Töltsétek a linux ISO-t, had pörögjön a BIX, folyamatosan menjen a full sávszél!!!
Had érezzék mire képes a torrent társadalom ha felb@sszák…
június 23, 2010 at 12:04 du.
pont az internet miatt olyan népszerű pl lady gaga, vagy amiatt néznek meg 1 filmet rohadt sokan, mert a trailereket látva és egyéb dolgokat elmennek megnézni. főleg hogy már itt ez a 3D is. a legtöbb film nagy haszonnal megszokott térülni, pl vannak azok az emberek akik elmennek mindent megnézni a moziban és leírják a neten hogy mit ajánlanak, akár a torrent oldalakon. a pc játékok eladásával sincs sztem gond, amire költenek rendesen azt igenis megveszik rengetegen. és mondom, hol lenne olyan híres sok énekes ha nem lenne az internet és a torrent oldalak. bár erre a magyarok kevésbé jó példa, de ők nem is alkotnak olyan hdenagyot, de őkis megtudnak azért élni, főleg hogy még ma is sokan hallgatnak rádiót autókázás közben.
tényleg nagy baromság ez az egész, amúgy meg a cikk arra a részére reagálva, hogy kihal a magyar nyelv, az azért nem rossz ha eredeti nyelven nézi meg a filmet, max felirattal nézi és akkor már nincs is miről beszélni, azért az erős túlzás volt, bár tény hogy főleg az internetnek köszönhetően rengeteg az átvett angol szó és sok régi szó pedig eltűnik, de sztem alapjaiban a magyar nyelvre nem lehet hatással az internet, hisz ugyanúgy egyedi lesz a nyelv a 14 magánhangzójával és a ragozásával, ami egyedülálló a világon és nehezen tanulható, csak más szavak lesznek
június 23, 2010 at 12:11 du.
Infy:
Attól hogy a host külföldön van a tulajok még itthon.
június 23, 2010 at 12:19 du.
Hello!
Gondoljatok csak bele. A TV-t is nevezhetjük egyféle torrentnek, csak minden livestream. És miért megy a TV, mert tele van baszva REKLÁMMAL. Utálom a reklámok 95%-át, de ha ez kellene a magyar torrent társadalom fennmaradásáért, akkor hát legyen, íme az utópisztikus képem:
Vegyük a proartot, asvat, bsat, stb… Az én utópiámban nem ingyen dolgozó warezhuszárok készítenék a release-eket, hanem igen is megfizetett emberek, akiket a proart és barátai pénzelnek. ÉS hogyan? Reklámokkal. Lennének törvényileg hivatalos releasecsapatok, akik egy-egy sorozat, DVD, program, elé-közé-mögé belekódolnák a reklámokat is. Csak gondoljatok bele, hogy a soproni mennyit fizetne a relanzába kódolt örök reklámért a BL-döntő előtt/közben … vagy egy kozmetikum, táska, cipőmárka a Szex és New York 2 DVD-n? És ha ez kell akkor megnézem azt a 30 mp-et a DVD elején, de akkor fizessék ki a tetű jogdíjakat a befolyó pénzből + a releasereket is és maradjon minden a régiben. Álljon mindemellé egy szolgáltató is, versengjen a coca a pepsivel, stb … Ha igazán nagyot akarna valaki is alkotni, akkor el kellene kezdeni a sok ötletből összebarkácsolt szolgáltatást elindítani.
Legyen törvényileg hivatalos a release, fizessük meg a releasereket, ne kelljen senkinek bujkálnia … és mindezt pénzelje a PROART, a multik húsos reklámbevételeiből. ENNYI
június 23, 2010 at 12:31 du.
Remek a cikk!!
Egy kis kiegészítés: ott van a DC++, azt megnézném h mikor mennek ki a rendőrök 10-100ezer emberhez házkutatásra, SOHA.
Másik amire nagyon kíváncsi lennék, hogy most a nagy lefoglalások hatására mennyivel fog megugrani a zene-film eladások száma a boltokban. Szerintem egy darabbal se.
Proart meg csak egy pénzéhes szervezet, nevettségesek. Nagyon remélem, hogy ők is elolvassák a cikket és a kommenteket. Ez pont olyan harc mint MS-nek az illegális Win használat ellen. Saját becslésük szerint is többe van a harc, mint a kár.
Ki kéne indulni egy átlag emberből, egyáltalán nem tisztelt Proart, mint pl én. Ami annyira érdekel, azt elmegyek megnézni a moziba, mert ott sokkal élvezhetőbb mint otthon a kis monitoron, kamerás minőségben. (Mozijegyek ára is megérne 1 cikket). Én azokat a filmeket szedtem le netről eddig amik valamennyire érdekeltek. Ha nem lesz honnan letölteni akkor meg egyszerűen nem fogom látni őket és kész. Többet leszek családommal, barátaimmal. Van ebből önöknek valamiféle többlet bevételük ezek után??? Nincs, még azt a minimális esélyt is elvették, hogy majd egyszer megvegyem a DVD-t a tescoban 990Ft-t, vagy mégis elmegyek megnézni a mozikban. Magyar zene és film szintje a béka segge alatt van 3 kilóméterrel, én még mindig a 10-30 éves számokat hallgatom, vagy valami minőségi külföldit (ami általában valami kis zenekart takar). Nem vagyok kíváncsi a megcsinált díszpintyekre, buzi kinézetű és/vagy pirítósra szolizott szőke qvákra (lsd. Barbee). egyszer talán hallgassák végig a számát és talán önök is felfogják annak az unalomig ismételt 3 mondatnak a tökéletes értelmetlenségét, amik maguk művészetnek csúfolnak. Ebben az esetben, viszont inkább köszönettel tartozunk önöknek, hogy mai fiatalságot megkímélik ettől az agysejt sorvasztástól.
Én egy filmet általában 1x nézek meg, ezért pedig nem fogok 3-4ezer ft-t kiadni. Főleg, hogy nem én vagyok a nemzeti jegybank elnöke 8 millás fizetéssel.
Utólag is elnézést a hosszú kommentért.
június 23, 2010 at 12:38 du.
Worlon: mindenben egyetertek veled maximalisan!
június 23, 2010 at 12:42 du.
Sok helyen olvastam mar, hogy a proartosok es asva-sok bent voltak az oldalakon.
Akkor pedig nekik is kellett seedelni, mert kib..sztak volna oket ha rossz az arany.
Vhogy, meg kellene talalni kik ezek, es egy jo ugyved mar meg is nyer mindent ellenuk.
Tudom ez csak alom de akkor is.
június 23, 2010 at 12:47 du.
Tök jó hogy visszatért a pirateday új címen (razzia hírek szerint), de hogy találnak rá oda a régi júzerei?
június 23, 2010 at 12:49 du.
Gratulálok jó cikk lett. Van igazság tartalma. Amúgy, ha valami, akkor ez a razzia biztos felpörgeti majd a VPN-előfizetéseket…
Amúgy én látok egy másik lehetséges jövőképet is:
Készül egy Gnutella-féle teljesen decentralizált hálózat, ahol minden adatforgalom titkosítva zajlik UDP protokollon keresztül, és a felhasználók VPN mögött csücsülnek. Ott is több felhasználótól tölthetünk egy anyagot egy időben, torrentes sebességgel. Nincs központi szerver, teljesen irányíthatatlan, nincs naplózás és lenyomozhatatlan. Ha sokat fognak baszakodni velünk ez lesz. Nálunk van az előny, az ész, hogy létrehozzuk ezt! Csak az a bibi, hogy ha ez elindul, akkor a minőségi anyagok mellett felhalmozódnak a vérpistike warez anyagok is, de a legnagyobb baj az, hogy sokkal durvább, és undorítóbb anyagok is eltávolíthatatlanul megjelennek ezen, ami mindenkinek rossz lesz. Most a trackereken szűrik a felkerülő anyagokat, de egy ilyen hálózaton senki sem fogja / tudja majd szűrni.
Ez a harc amúgy mindig is így ment. Volt egy módszerünk, ők megszüntették, átálltunk egy jobbra, amivel a jog is nehezen tud kezdeni bármit (torrent). Most is így lesz. Ha ki is nyírnák a torrent oldalakat, (ami igen valószínűtlen) egyszerűen jönne egy újabb, biztonságosabb módszer. Végül ők szívnának jobban.
Most megnyeretek egy csatát, súlyos veszteséget szenvedtünk, de a háborút úgyis mi nyerjük majd!
Amúgy nem tudja valaki mi van a Bitgate-el, már 2 napja áll… Kezdek ideges lenni. 🙁